دکوراسیون

راهنما بهترین چیدمان میز ناهار خوری

دکوراسیون میز ناهارخوری

یکی از اجزای اصلی درچیدمان هر منزلی میز ناهارخوری است. این آیتم نقش مهمی در دکوراسیون منزل و همچنین ایجاد فضایی صمیمانه برای سرو غذا، صحبت کردن اهالی منزل با یکدیگر و جشن‌های خانگی و… ایفا می‌کند. به عنوان مثال قرار گرفتن میز ناهارخوری در محلی صحیح در پذیرایی منزل باعث می‌شود که سالن پذیرایی زیباتر نشان داده شود. عوامل زیادی در چیدمان میز ناهارخوری نقش دارند و با در نظر گرفتن این عوامل می‌توان بهترین چیدمان میز ناهار خوری را انجام داد. در این مقاله از وودن مبل به نکاتی که باید برای بهترین چیدمان میز ناهار‌خوری در نظر بگیرید، اشاره می‌کنیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اهمیت چیدمان میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل

نحوه قرار دادن و چیدمان میز ناهار خوری تاثیر بسیاری در در دکوراسیون منزل دارد. با انتخاب یک فضای مناسب برای قرار دادن میز ناهارخوری می‌توان فضای منزل را لوکس‌تر و زیباتر کرد و یا با انتخاب جنس و نوع خاصی از میز و چیدمان آن هماهنگی بیشتری در دکوراسیون منزل به وجود آورده و فضا را چشم‌نوازتر نشان داد. برای این کار باید به هماهنگی میز ناهارخوری با سایر آیتم‌های منزل خود مانند مبلمان و یا فضای آشپزخانه و… توجه نمایید. همچنین انتخاب صحیح جنس و طراحی میز ناهار خوری نقش مهمی در دکوراسیون شما ایجاد خواهد کرد.

چیدمان میز ناهارخوری

تاثیر چیدمان میز ناهار خوری در تجربه سرو غذا

تاثیر میز ناهار خوری فقط در دکوراسیون منزل شما نیست، بلکه انتخاب بهترین جا برای قرار دادن میز ناهار خوری علاوه بر زیبا‌ سازی محیط، بسیار مفید و کاربردی بوده و تجربه سرو غذا را برای افراد به یاد ماندنی می‌کند. انتخاب چیدمان درست میز ناهارخوری باعث ایجاد تجربه بی‌نظیری برای اهالی منزل و مهمان‌ها شده و غذا خوردن را به تجربه‌ای لذت بخش برای آن‌ها تبدیل می‌کند. همچنین چیدمان صحیح باعث می‌شود که فضای منزل شما زیباتر و وسیع‌تر به نظر بیاید و این امردر هنگام غذا خوردن بر روی احساس افراد تاثیر گذار است.

چیدمان میز ناهارخوری

اصول چیدمان میز ناهار خوری

بهترین چیدمان میز ناهار خوری فقط با توجه و در نظر گرفتن اصول خاصی امکان‌پذیر است. عواملی مانند انتخاب میز ناهار خوری مناسب، ایجاد یک فضای صمیمانه، توجه به ابعاد میز و نوع دکوراسیون منزل، در نظر گرفتن فضای سبز و… از عواملی است که به عنوان اصول چیدمان میز ناهارخوری باید در نظر گرفته شود. در ادامه مطلب به شرح این اصول می‌پردازیم.

اصول چیدمان میز ناهارخوری

ایجاد فضای صمیمانه و نزدیک

نخستین عاملی که باید در چیدمان میز ناهارخوری در نظر بگیریم، چیدمان به نحوی است که یک فضای صمیمانه و نزدیک برای افراد ایجاد شود. از آنجایی که میز ناهارخوری نوعی فضای کاربردی برای زندگی روزمره ایجاد می‌کند باید از هر نوع پیچیدگی دور بوده و بر مبنای سادگی و راحتی اهالی منزل و مهمان‌ها قرار بگیرد. بنابراین در هنگام خرید میز ناهار خوری باید این عامل را در نظر بگیرید.

چیدمان میز ناهارخوری

توجه به ابعاد و شکل فضای دکوراسیون

یکی از نکاتی که به اجرای یک چیدمان عالی برای میز ناهار خوری کمک می‌کند، توجه به ابعاد و شکل فضای دکوراسیون است. پیش از خرید میز ناهارخوری باید با توجه به فضای منزل خود حداکثر ابعاد قابل‌ قبول برای میز را در نظر بگیرید. برای این کار بهتر است که طول و عرض اتاق را اندازه‌گیری کنید و از ابعاد هرکدام ۱۸۲ سانتی‌متر کم کنید تا بتوانید حداکثر ابعاد قابل قبول برای میز ناهارخوری را به دست آورید. باید توجه داشته باشید که همیشه نمی‌توان میز نهارخوری را در وسط اتاق قرار داد. بنابراین باید با توجه به ابعاد و شکل دکوراسیون منزل خود محل مناسب را پیدا کنید.

دسترسی به دیگر فضاها

استفاده از گیاه

یکی از عواملی که باعث ایجا یک فضای دلنشین برای سرو غذا می‌شود، توجه به فضای سبز و استفاده از چندین گلدان در کنار میز ناهار خوری است. همچنین می‌توانید گلدان‌ها و میز را در قسمتی از منزل قرار دهید که از نور طبیعی خورشید برخوردار است و موجب می‌شو که در هنگام صرف وعده غذایی احساس بهتری داشته باشید. همچنین استفاده از گیاه در نزدیکی میز ناهارخوری باعث می‌شود فضایی مدرن و زیبا و در عین حال آرامش بخش در منزل خود ایجاد کنید.

استفاده از گیاه در چیدمان میز ناهارخوی

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن میز ناهار خوری

انتخاب یک فضای مناسب برای بهترین چیدمان میز ناهار خوری، از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب این فضا می‌تواند با توجه به شرایط خودتان متفاوت باشد. سعی کنید میز ناهار خوری را در قسمتی از منزل قرار دهید تا چشم انداز خوبی داشته باشد و انرژی خوب و ارامش بخشی به محیط بدهد. در انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن میز ناهار خوری به عوامل زیر توجه نمایید.

چیدمان میز ناهارخوری

نورپردازی محیط داخلی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قرار دادن میز ناهارخوری قسمتی از منزل است که فضای نورانی و نورپردازی مناسبی داشته باشد. برخورداری از نور مناسب نه تنها باعث ایجاد احساس روشنایی می‌شود بلکه به زیبایی دکوراسیون کمک کرده و طراحی منزل را جالب توجه می‌کند. قرار دادن میز ناهار خوری در فضایی که از طریق پنجره‌ها یا درهای شیشه‌ای به طور مستقیم به فضای بیرون باز می‌شوند، موجب ایجاد نور طبیعی در محل می‌شود.

نورپردازی محیط داخلی
همچنین می‌توان با نور مصنوعی و استفاده از لوسترها، آباژور و… محیط را به زیبایی نورپردازی کرد. نورپردازی مناسب نه تنها باعث ایجاد جذابیت بصری و تاثیرات مثبت بر فضا می‌شود، بلکه انرژی مثبت محیط را افزایش داده و احساس راحتی در افراد ایجاد می‌کند. در نهایت، داشتن یک فضای نورانی و نورپردازی محیط برای قرارگیری میز ناهارخوری، آن نقطه را به محلی برای تمرکز زیبایی منزل تبدیل می‌کند و باعث به وجود آمدن لحظات لذت‌بخش و به یاد ماندنی برای افراد می‌شود.

دسترسی به دیگر فضاها

یکی دیگر از عوالی که باید در هنگام بهترین چیدمان میز ناهار خوری و انتخاب مکان مناسب برای آن در نظر بگیرید، دسترسی داشتن به فضاهای دیگر است. برای این کار باید به سبک زندگی خود توجه کنید. چنان چه سبک زندگی شما دینامیک و فعال است، باید مکانی را انتخاب کنید که با سایر فعالیت‌های روزانه شما متناسب بوده و دسترسی آسانی را فراهم نماید. اما برای افرادی که سبک زندگی آرامی دارند، می‌توان یک نقطه دلنشین و آرام در محیط منزل و بدون در نظر گرفتن دسترسی فوری به سایر موارد انتخاب کرد. بنابراین می‌توانید با توجه به سبک زندگی خوئ بهترین انتخاب را با توجه به راحتی و کاربردی بودن فضا داشته باشید.

چیدمان میز ناهارخوری

سخن پایانی

انتخاب بهترین چیدمان میز ناهار خوری نقش مهمی در دکوراسیون منزل و صمیمی و گرم‌ کردن فضا برای سرو غذا، صحبت‎های خانوادگی، جشن‌ها و … ایفا می‌کند. برای یک چیدمان صحیح باید با اصول و قواعدی آشنا باشید و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در این مقاله به بهترین چیدمان برای میز ناهارخوری پرداختیم و اهمیت میز ناهارخوری را در محیط منزل و سبک زندگی بررسی کردیم. باید توجه داشته باشید که در کنار کلیه اصول ذکر شده، توجه به سبک و سلیقه شخصی هم بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *