دکوراسیون

انتخاب سبکی متفاوت با مبلمان سبک روستیک

انتخاب سبکی متفاوت با مبلمان سبک

مبل روستیک به عنوان یک سبک جذاب و متفاوت اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. فضای آرام‌‎بخش این سبک مبلمان راه حل خوبی برای فرار از شلوغی‎‌های دنیای مدرن محسوب می‌شود. به خصوص با در نظر گرفتن این نکته که طراحی، سبک و چیدمان مبلمان مهم‌ترین عامل در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی به حساب می‌آید.

این سبک مبلمان طراحی زیبایی دارد. هم‌چنین استفاده از چوب و متریال طبیعی، آرامش و انرژی مثبت طبیعت را با خود به همراه می‌آورد. علاوه بر این به دلیل تفاوتی که با سایر سبک‌ها دارد، در متمایز و جذاب به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیرگذار است. در این مطلب از وودن مبل در مورد مبل روستیک، تاریخچه، ویژگی‌ها و المان‌های متناسب با آن صحبت می‌کنیم.

تاریخچه سبک روستیک

مبل روستیک اولین بار در اواسط سال 1800 میلادی طراحی و تولید شد. اصل طراحی آن بر مبنای استفاده از مواد و متریال غیر مصنوعی موجود در طبیعت بود و تا به امروز هم ادامه دارد. البته این نوع مبلمان می‌تواند در سبک‌ها و انواع مختلف طراحی و تولید شود که این تفاوت از تفکر متفاوت طراح و سازنده نشات می‌گیرد.تاریخچه مبل روستیک

ویژگی‌های مهم مبل روستیک

مبل روستیک از نظر طراحی، متریال تولید، رنگ، ابعاد و غیره ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر سبک‌های مبلمان متمایز می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید مبلمان به این سبک را دارید، لازم است با خصوصیات و المان‌های مربوط به آن آشنا شوید. در ادامه مهم‌ترین این ویژگی‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

ویژگی های مبل روستیک

طراحی سنتی

طراحی مبلمان سبک روستیک شامل الگوهای سنتی و روستیک یا روستایی است. چنین طراحی از جزئیات ساده تا خطوط منحنی را در بر دارد و می‌تواند از یک خانه روستایی ایرانی الهام گرفته باشد یا الگو گرفته از خانه‌های روستایی اروپایی باشد.

متریال طبیعی

شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی مبل روستیک را استفاده از مواد موجود در طبیعت دانست. مصالحی مانند چوب، سنگ، فلزات، چرم و خز مصنوعی و مانند آن حتماً در این مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که طرفداران سبک روستیک آن را به دلیل آرامش و ارتباط مستقیم با طبیعت دوست دارند.

ترکیب مواد

به طور معمول در طراحی و تولید انواع مبل سبک روستیک از ترکیب مواد و متریال استفاده می‌شود. به این صورت که چوب و فلز یا چوب و چرم را در کنار هم به کار می‌برند. هم‌چنین استفاده از خز در این سبک کاربرد دارد که البته برای حفظ محیط زیست توصیه می‌کنیم حتماً از چرم و خزهای مصنوعی استفاده کنید. ترکیب چوب و سنگ هم محبوب‌ترین ترکیب در این سبک شناخته می‌شود که البته به طور معمول این دو متریال را در قالب طبیعی و خشن طراحی و اجرا می‌کنند.

مبل روستیک

رنگ‌های طبیعت

رنگ غالب مورد استفاده در مبلمان روستیک رنگ‌های موجود در طبیعت است. قهوه‌‌ای با الهام از چوب درختان، سفید به عنوان رنگ غالب در خانه‌های روستایی، آبی با الهام از آسمان و دریا و سبز با الهام از سبزی طبیعت از رنگ‌های کاربردی این سبک هستند که حس گرما و صمیمیت را به محیط می‌بخشند. به علاوه می‌توانید به عنوان رنگ‌های ترکیبی از قرمز و مشکی یا پرداخت‌های فلزاتی چون آهن، مس و برنز استفاده کنید.

ابعاد کوچک

مبل روستیک را به صورتی می‌سازند که فضای زیادی اشغال نکند. به علاوه سادگی این سبک آن را برای خانه‌های کوچک مناسب کرده است. چون محیط را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد.

طول عمر بالا

یکی از مزایای این سبک مبلمان مقاومت و طول عمر بالای آن است. روشن است که به دلیل استفاده از مواد طبیعی با کیفیت و مستحکم در تولید این مبل، شاهد دوام بالایی هم خواهیم بود.

مبل روسی

طراحی مبلمان روستیک

طراحی مبلمان روستیک با الهام از طبیعت انجام می‌شود. به خصوص طراحی قطعات چوب به شکل طبیعی خود و در قالب چوب‌های درختی در این سبک بسیار مرسوم است. به صورتی که رگه‌های چوب کاملاً در معرض دید قرار دارد. علاوه بر این چوب‌ها در این سبک دارای رنگ طبیعی هستند و پارچه‌های مورد استفاده بافت ساده و رنگ‌های خنثی دارند.

پارچه استفاده شده در مبل روستیک

یکی از مواردی که باید در زمان خرید مبل در نظر بگیرید پارچه استفاده شده در تولید آن است. پارچه‌های متداول برای مبل روستیک ازمتریال طبیعی تولید می‌شوند و به همین دلیل کیفیت و دوام بالایی دارند. هم‌چنین طرح‎ها ساده و با پالت رنگی خنثی هستند. کاربرد پارچه‌های شلوغ و طرح‌دار به خصوص طرح‌های برجسته کمتر است. دلیل این امر تاکید و تمرکز بر سادگی در این سبک است. به عنوان مکمل این پارچه‌های طبیعی مبلی می‌توانید به جای فرش از خز‌ و چرم مصنوعی در این سبک دکوراسیون استفاده کنید.

پارچه مبل روستیک

اکسسوری‌های جذاب برای چیدمان مبل روستیک

یکی از ویژگی‌های سبک روستیک در چیدمان منزل یا به طور کلی طراحی داخلی المان‌های مخصوص آن است. بر همین منوال اکسسوری‌های متناسبی هم برای سبک روستیک وجود دارد که می‌توانید در کنار چیدمان مبلمان از آن استفاده کنید:

مبل روستیک

المان‌های روستیک

لوازم دکوراتیو شامل انواع دیوارکوب‌ها، تزئینات سنتی، آویزها، المان‌های تزئینی و قاب‌های دکوراتیو با سبک روستیک تناسب کامل دارند. به خصوص ترکیب این المان‌ها با تزئینات چوبی، سبدهای حصیری و کناف بسیار جذاب و زیبا است.

مبل روستیک

سنگ

استفاده از سنگ به عنوان یکی از المان‌های طبیعی در این سبک بسیار متداول است. این اکسسوری‌های سنگی به رنگ طبیعی و بدون انجام فرآوری کاربرد دارند که از آن جمله می‌توان به استفاده از سنگ‌های رودخانه به عنوان تزئینات اشاره کرد.

مبل روسی

چوب

کنده‌های چوبی در طرح‌های مختلف به شکل طبیعی و بدون فرآوری جذابیت چیدمان در این سبک را افزایش می‌دهند. پرکاربردترین تزئینات چوبی صندلی‌های مدل پاف‌، زیر گلدانی و سایر تزئینات چوبی شامل ظروف و گلدان‌های چوبی هستند.

مبل روسی

 

سخن پایانی

مبل روستیک به دلیل جذابیت ظاهری، استفاده از مواد طبیعی و بازگشت به سنت‌ها مجبوبیت زیادی در سال‌های اخیر کسب کرده است. این سبک چیدمان حس آرامش طبیعت را به فضای مورد نظر شما می‌بخشد و در آن خبری از متریال مصنوعی مانند پلاستیک نیست. بنابراین اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود با سبکی دلنشین و متفاوت را دارید، بهترین گزینه مبلمان روستیک و اکسسوری‌ها و المان‌‎های متناسب با آن است. چون با وجود تمایز، سبک روستیک سادگی و کم حجم بودن خود را حفظ می‌کند و جلوه آرام و دلنشینی را برای منزل شما به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *