دکوراسیون

معرفی جدیدترین مدل‌های مبل حصیری

مبل حصیری وودن مبل

مبل حصیری جدید از ترندهای مبلمان اخیر است که جذابیت خاصی به فضاهای داخلی می‌بخشد. به طور کلی مبلمان حصیری در گذشته به سبک سنتی و با استفاده از چوب و حصیرهای طبیعی تولید می‌شد. ولی امروزه تنوع در طراحی و تولید مبلمان حصیری افزایش یافته و سبک‌های مختلف را پوشش می‌دهد. از سبک‌‎های کلاسیک و فرانسوی گرفته تا نئوکلاسیک می‌توانید این مبلمان را با چیدمان منزل خود هماهنگ کنید.

علاوه بر تنوع در سبک، این نوع مبلمان از نظر متریال هم متنوع شده است. به گونه‌ای که علاوه بر الیاف طبیعی حصیر و چوب‌هایی مانند بامبو، از الیاف مصنوعی و پلیمری هم در تولید مبل حصیری جدید استفاده می‌شود. هم‌چنین دامنه تولید بدنه مبلمان از چوب به فلز و پلاستیک‌های مقاوم توسعه یافته است. در این مطلب از وودن مبل قصد داریم شما را با سبک‌ها و متریال‌های متنوع مورد استفاده در تولید مبلمان حصیری آشنا کنیم.

مبل حصیری چوبی

مبل حصیری چوبی در مقایسه با مبل حصیری جدید سنتی‌تر و قدیمی‌تر است. از ترکیب چوب و حصیر تولید می‌شود، حتی در برخی مدل‌ها حصیر علاوه بر قسمت چوبی در زیر دسته‌ها و حتی کف مبل هم تعبیه می‌شود. مبل‌های حصیری قدیمی حتماً با حصیر طبیعی یا چوب‌های طبیعی و حصیرهایی از جنس نی، خیزران، بید و بامبو ساخته می‌شوند.

مبل حصیری چوبی

مبل حصیری چوبی برای فضاهای باز و در معرض باران و آفتاب مناسب نیست. بنابراین بهتر است از این مبلمان برای فضاهای داخلی استفاده کنید. این کار موجب افزایش طول عمر و حفظ کیفیت چوب می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مبل چوبی حصیری قیمت بالاتر آن در مقایسه با مدل‌های پلاستیک و پلیمری است.

مبل حصیری نئوکلاسیک

یکی از انواع مبل حصیری جدید، مدل نئوکلاسیک است. به طور کلی سبک نئوکلاسیک ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است. مدل حصیری این مبلمان هم تناسب زیادی با سبک مدرن دارد و هم در جهت مدل‌های کلاسیک متمایل است. به این صورت که در طراحی آن از جزئیات کمی استفاده می‌شود. رنگ‌ها روشن هستند و شلوغی زیادی به چشم نمی‌خورد.

مبل حصیری نئوکلاسیک

در این مدل استفاده از حصیر هم در در قسمت پشتی و هم در قسمت دسته متداول است. به طور کلی اگر از افرادی هستید که هم به سبک کلاسیک و هم به سبک مدرن علاقه دارید، مبلمان حصیری نئوکلاسیک می‌تواند سلیقه شما را پوشش دهد. به علاوه چیدمان با این مبلمان راحت است و تناسب زیادی با المان‌های مختلف دکوراسیون دارد.

مبل هرمس پلاس

مبل حصیری بامبو

مبل حصیری بامبو را می‌توان نوعی مبل حصیری جدید به حساب آورد. چون با وجود قدیمی بودن، همیشه ترند بوده و محبوبیت آن تا امروز هم ادامه دارد. در این مدل مبلمان بامبو در قسمت حصیر کار می‌شود. بامبو در واقع نوعی چوب است که از گیاه بامبو به دست می‌آید. این گیاه در مناطق گرمسیری و معتدل رشد می‌کند و در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی به وفور یافت می‌شود.

مبل حصیری بامبو

چوب بامبو در حین سبک بودن سخت است و این ویژگی خاص موجب کارایی بالای آن در صنایع مختلف شده است. به گونه‌ای که از صنایع چوبی و تولید مبلمان گرفته تا ساختمان‌سازی و ساخت وسایل چوبی آشپزخانه کاربرد دارد. از دیگر خصوصیات چوب بامبو می‌توان به انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا در برابر فشار و کشش اشاره کرد. هم‌چنین ویژگی‌هایی مانند ضد باکتری بودن و مقاومت در برابر رطوبت آن را به متریالی مناسب برای استفاده هم در محیط داخلی و هم در محیط خارج ساختمان تبدیل کرده است.

مبل حصیری فرانسوی

مبل حصیری فرانسوی را می‌توان در گروه مبلمان دارای سبک کلاسیک جای داد. به علاوه مبلمان‌های فرنسوی بسیار پرفروش هستند و نوع حصیری هم از این اصل مستثنی نیست. اگر به دنبال مبل حصیری جدید هستید و فکر می‌کنید مدل‌های فرانسوی مبلمان قدیمی شده‌اند. بهتر است بدانید که سبک فرانسوی بیش از صد سال است که محبوب باقی مانده و جذابیت خود را حفظ کرده است.

مبل حصیری فرانسوی

در واقع این سبک هم اصالت گذشته را حفظ کرده است و هم با کاهش جزئیات و استفاده از حصیر به سبک‌های امروزی مانند مدرن و بوهو نزدیک شده است. حتی می‌توانید این مبلمان را در یک چیدمان مینیمال قرار دهید و با استفاده پالت رنگی خنثی آن را با این سبک چیدمان کنید. راهنمای خرید مبل حصیری (مقاله مبل حصیری، جامع‌ترین راهنما از انتخاب تا خرید) می‌تواند به شما در زمینه انتخاب مبل مناسب با چیدمان منزلتان کمک زیادی کند.

مبل حصیری پلاستیکی

مبل حصیری پلاستیکی را می‌توان یکی از نمونه‌های بارز مبل حصیری جدید برشمرد. بر عکس مدل‌های چوبی، متریال مورد استفاده در این مبلمان مصنوعی است. البته از این متریال مصنوعی برای حل مشکل آسیب به چوب در فضای باز استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید با وجود مصنوعی بودن از جلوه طبیعی آن که مانند حصیر است، بهره ببرید.

مبل حصیری پلاستیکی

در واقع قرار دادن مبلمان حصیری چوبی در فضای باز موجب آسب دیدن چوب در برابر رطوبت و تابش خورشید می‌شود. به همین دلیل حصیرهایی با متریال پلاستیک و پلیمر تولید شده تا در برابر برف و باران مقاومت خود را حفظ کنند. این مبلمان جایگزین زیبا و مقاومی برای مبلمان چوبی است که می‌توانید با خیال راحت در تراس ساختمان، محوطه ویلا و حتی در فضای باغ از آن بهره ببرید.

سخن پایانی

افرادی که به دنبال مبل حصیری جدید هستند، می‌خواهند بدانند که این نوع مبلمان با چه سبک دکوراسیونی هماهنکی دارد. مبلمان حصیری با توجه به سبک طراحی آن می‌تواند با بیش‌تر سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد. مدل‌های ساده و مدرن با سبک‌های بوهو، روستیک و مدرن تناسب دارند.

هم‌چنین مبلمان حصیری خانه‌های دیزاین شده به سبک کلاسیک را به نئوکلاسیک نزدیک می‌کند. مبل‌های حصیری فرانسوی یا حصیری چوبی به سبک کلاسیک نزدیک‌تر هستند. در نهایت علاوه بر سبک، لازم است تناسب رنگ، جنس و طرح را رعایت کنید تا منزل شما از دکوراسیونی هماهنگ و زیبا برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *