دکوراسیون

فرق مبل شرکتی و کارگاهی چیست؟ 

فرق مبل شرکتی و کارگاهی چیست؟

احتمالا هنگام خرید مبل، با دو اصطلاح مبل شرکتی و مبل کارگاهی مواجه شده‌اید. این دو نوع مبل با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و فرایند تولید آن‌ها کمی متفاوت است. مبل کارگاهی در کارگاه‌ها تولید می‌شود، اما تولید مبل شرکتی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها صورت می‌گیرد و از نظر کیفیت و سایر معیارها هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. انتخاب مبل شرکتی مناسب، نیاز به آگاهی و اطلاعات کافی راجع به این محصولات دارد. اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که دقیقا تفاوت میان مبل شرکتی و کارگاهی چیست، این مقاله برای شماست. در این مقاله از وودن مبل به طور جامع به این سوال پاسخ می‌دهیم؛ با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

تعریف جامع مبل شرکتی

مبل شرکتی به مبلمانی اطلاق می‌شود که توسط شرکت‌ها و برندهای معتبر تولید مبل تولید شده و می‌توان از آن برای منازل و یا فضاهای رسمی در محیط‌های اداری و شرکتی استفاده کرد. این نوع مبلمان نسبت به سایر مبلمان حالت رسمی‌تری داشته و محیطی زیبا و راحت برای پذیرایی از مهمانان شرکت ایجاد می‌کند. بنابراین در هنگام خرید مبل شرکتی به این موضوع توجه کنید تا مبلمانی که انتخاب می‌کنید، با فضای کاری و دکوراسیون منزل شما متناسب باشد.

فرق مبل شرکتی و کارگاهی چیست؟

باید بدانید که مبلمان شرکتی به صورت تک و یا مجموعه‌ای از مبل‌ها و میزهایی تفکیک شده برای پذیرایی منزل شما و یا ست اداری تولید می‌شود. ساخت این نوع مبلمان در کارخانه و توسط تجهیزات مدرن انجام می‌شود و فرایند تولید با اخذ مجوزهای تولید و دریافت استانداردهای مورد نیاز برای طراحی و تولید مبل شرکتی انجام می‌گیرد. در تولید و ساخت مبل شرکتی از انواع تجهیزات پیشرفته شامل چرخ‌های کامپیوتری، طراحی حرفه‌ای و دیجیتال توسط برنامه‌های مخصوص، دستگاه‌های برش کامپیوتری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعریف جامع مبل کارگاهی

همان‌طور که از نام مبلمان کارگاهی مشخص است این نوع مبل در کارگاه‌ها و تولیدی‌ها به وسیله کارگر‌ها و تکنسین ساخت مبل تولید می‌شود. طراحی این نوع مبلمان معمولا معمولی و ساده بوده و از دوام متوسطی برخوردار است. مبلمان کارگاهی بازار محدودی داشته و استانداردهای دقیقی در طراحی آن ها صورت نمی‌گیرد.

فرق مبل شرکتی و کارگاهی چیست؟

برای اینکه بتوانید در هنگام انتخاب مبل شرکتی، به درستی این کار را انجام دهید به جز آشنایی با تعاریف مبل شرکتی و کارگاهی باید با تفاوت‌های این محصولات نیز آشنا شوید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مبل شرکتی توسط برندهای معتبر تولید می‌شود. اما تفاوت اصلی آن با مبل کارگاهی این موضوع نیست؛ در واقع اصلی‌ترین تفاوت در پروسه ساخت این محصولات است. مبل شرکتی به وسیله یک شرکت و با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شود و به همین دلیل نسبت به مبل کارگاهی از استحکام و کیفیت بالاتری برخوردار است. همچنین مبل‌های شرکتی توسط برندهای بزرگ و معتبر تولید می‌شوند و این امر باعث می‌شود تا بازار هدف بزرگتری داشته و باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل کنند.

فرق مبل شرکتی و کارگاهی چیست؟

 

اما مبلمان کارگاهی به طور معمول در کارگاه‌های تولیدی به نسبت‌ کوچک‌تر و با سرمایه گذاری کمتر و توسط تعدادی استادکار تولید می شود. بازار این نوع مبلمان محدودتر بوده و تعداد پرسنلی که بر روی کیفیت و فروش محصولات فعالیت می‌کنند، زیاد نیست. البته این به آن معنی نیست که مبلمان کارگاهی از کیفیت مناسب برخوردار نیست، بلکه هر دو مبل شرکتی و کارگاهی می‌توانند از برخی جهات و با توجه به نوع استفاده در فضتی مد نظر شما مناسب باشند.

در انتخاب مبل شرکتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه به نکات زیر در انتخاب مبل شرکتی، به شما کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید و از خرید خود پشیمان نشوید:

توجه به استانداردهای طراحی:

هماهنگی طراحی مبلمان شرکتی با استانداردهای فضای مورد نظر شما از مواردی است که باید در نظر بگیرید. این امر شامل تناسب طراحی و رنگبندی مبلمان شرکتی با محیط می‌شود. همچنین متریال مورد استفاده در مبلمان شرکتی باید باکیفیت و قابل تمیز شدن باشد.

دقت به راحتی و ارگونومی مبلمان شرکتی:

از آنجایی که بخشی از ساعات زندگی افراد با استفاده و نشستن بر روی کبلمان می‌گذرد، تأمین راحتی افراد بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید دقت داشته باشید که مبلمان شرکتی به صورت راحت و ارگونومیک طراحی و ساخته شده باشد تا باعث به خطر انداختن سلامتی افراد نشود.

مبل شرکتی و کارگاهی

مقاومت و دوام بالا:

انتظار می‌رود مبلمان خریداری شده تا چندین سال کیفیت و دوام خود را حفظ کرده و نیاز به خرید دوباره نداشته باشید. در این زمان باید در هنگام انتخاب مبل شرکتی، اطمینان پیدا کنید که جنس و ساختار مبل شرکتی باکیفیت بوده و از مواد مرغوب ساخته شده باشد.

تمیز کردن آسان:

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید، قابلیت تمیز کردن آسان مبلمان شرکتی است. بنابراین دقت کنید که مبلمان از پارچه قابل شستشو و و مقاوم در برابر لکه‌ و ضربه‌ تهیه شده باشد.

تطبیق مبلمان با دکوراسیون:

در هنگام انتخاب مبلمان شرکتی باید توجه داشته باشید که با دکوراسیون منزل یا محیط کار شما کاملا هماهنگ باشد.

مبل کارگاهی دارای چه معایبی است؟

از آنجایی که فرایند ساخت مبلمان کارگاهی توسط استادکاران و نجاران انجام شده و کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ این کار را انجام نمی‌دهند. در واقع ممکن است استانداردهای دقیق در طراحی و ساخت این نوع مبلمان رعایت نشود. این امر باعث یکسان نبودن شکل ظاهری تمامی محصولات می‌شود. بنابراین ممکن است محصول سفارش داده شده در زمان تحویل با سفارش ثبت شده مغایر باشد. از طرفی عدم وجود استاندارد خاص در ساخت مبل کارگاهی و استفاده از تجهیزات ساده و دستی در فرایند تولید این محصولات باعث پایین آمدن کیفیت مبل کارگاهی خواهد شد.

مبل شرکتی و کارگاهی

سخن پایانی

در این مطلب به نکات مهم در هنگام انتخاب مبل شرکتی پرداختیم و تفاوت این نوع مبلمان را با مبل کارگاهی بررسی کردیم. دقت داشته باشید که در هنگام خرید مبل شرکتی ابتدا باید مشخص کنید که با توجه به نیاز و دکوراسیون منزل یا محیط کاری خود، به چه نوع مبلمانی نیاز دارید. همچنین باید تنها از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا از بابت کیفیت محصول خیالتان آسوده باشد. فروشگاه وودن مبل با ارائه انواع مبلمان کلاسیک، راحتی و… مجموعه‌ای از باکیفیت‌ترین مبلمان را برای شما گردآوری کرده است. خرید از این مجموعه آسان بوده و می‌توانید محصول مورد نظر خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *