دکوراسیون

بهترین زمان برای خرید مبلمان منزل با قیمت مناسب

مبل منزل

خرید مبلمان منزل یکی از آن خریدهایی‌ست که نیازمند صبر، تحقیقات دقیق و از همه مهم‌تر، در نظرگرفتن زمان خرید مبلمان است. شما باید بدانید مبلمان باکیفیت و قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه را از کجا و چه زمانی بهتر است خریداری کنید. فراموش نکنید که خرید مبلمان منزل یک خرید هزینه‌بر و نیازمند دقت فراوان و صرف زمان کافی است.
اگر شما هم به فکر خرید یا تعویض مبلمان منزلتان هستید اما اطلاعات کافی برای یک خرید موفق و رضایت‌بخش ندارید در این مقاله همراه ما باشید. از بهترین زمان خرید مبلمان گرفته تا انتخاب برند مناسب، همه نکات لازم برای داشتن خریدی موفق را در این مقاله بررسی کرده‌ایم تا شما بهترین مبلمان منزل را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای خرید مبلمان

آیا چیزی تحت عنوان بهترین زمان خرید مبلمان وجود دارد؟ بله، به‌طور مثال تحقیقات روی بازار خرید و فروش مبلمان نشان می‌دهد که اویل بهار یعنی روزهای پس از تعطیلات عید بهترین زمان برای خرید مبلمان است. چرا؟ هر چقدر که در روزهای پایانی سال و نزدیک‌شدن به ایام عید نوروز بازار خرید و فروش مبلمان داغ است با پایان تب نوروزی فروش مبلمان افت پیدا می‌کند. به‌همین دلیل فروشندگان با درنظرگرفتن تخفیف‌ و شرایط فروش هیجان‌انگیز سعی می‌کنند در این بازار راکد محصولاتشان را به‌فروش برسانند.
اگر شما به‌دنبال خرید سبک‌ها و طراحی‌های جدید مبلمان هستید، بهتر است زمان رونمایی از سبک‌ها و طراحی‌های جدید را انتخاب کنید. بهترین زمان خرید مدل‌های جدید مبل، یکی از فصول بهار یا پاییز است؛ چراکه اغلب تولیدکنندگان از طرح‌های جدید خود در این زمان‌ها رونمایی می‌کنند.

بهترین زمان خرید مبل

 

درصورتی‌که به‌دنبال تخفیف‌های بزرگ و قیمت‌های مناسب‌تر هستید، به احتمال زیاد، یکی از ماه‌های دی و بهمن یا فروردین و شهریور انتخاب مناسبی برای شماست. آخرین ماه‌های هر فصل زمان‌هایی هستند که فروشندگان علاقه بیشتری به فروش محصولاتشان دارند؛ بنابراین، بهترین قیمت‌ها و تخفیف‌ها را برای تشویق به خرید مشتریان در نظر می‌گیرند. همچنین برای خرید مبلمان دست دوم، زمستان یا تابستان را انتخاب کنید؛ چراکه اغلب مردم قبل از عید یا قبل از شروع سال تحصیلی را برای جابه‌جایی، تغییر دکوراسیون و تعویض مبلمان خود در نظر می‌گیرند.

کاناپه مبل سورن

برای خرید مبلمان جدید با قیمت مناسب عجله نکنید و منتظر تاریخ‌هایی باشید که فروشندگان، مشتری کمتر و علاقه بیشتری به فروش محصولاتشان دارند. از طرفی این نکته را مد نظر داشته باشید که بعد از خرید مبلمان، معمولا یک بازه زمانی حدود دو هفته تا دو ماه را باید برای تحویل آن در نظر بگیرید. پس اگر مبلمان جدید را برای تاریخ خاصی نیاز دارید، زمان تحویلی که فروشندگان در قرارداد شما قید می‌کنند را هم در نظر بگیرید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت مبلمان

شاید برای شما هم این سوال مطرح است که چرا قیمت‌ مبلمان در بازار تا این اندازه متفاوت است و عوامل تاثیرگذار بر این قیمت چه مواردی هستند؟

قیمت مبلمان در بازار به عوامل مختلفی مانند شرایط بازار، انتخاب زمان خرید مبلمان، کیفیت متریال به‌کاررفته در ساخت و کیفیت تولید مبلمان، مدل و نوع مبلمان و… بستگی دارد. در ادامه می‌توانید لیست مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبلمان را مشاهده کنید.

 

عوامل تاثیر گذار قیمت مبل
کیفیت متریال بدنه و اسکلت و خصوصا چوب به‌کاررفته در تولید مبلمان که می‌تواند طبیعی یا صنعتی باشد.
جنس و کیفیت پارچه مبلی به‌کاررفته در تولید مبلمان که می‌تواند لنین، کتان، چرم و… باشد.

ال کارن
کیفیت و روش تولید مبلمان که می‌تواند به‌صورت دستی، نیمه‌صنعتی با ابزار معمولی یا به‌صورت تمام‌صنعتی و به کمک ابزارهای پیشرفته باشد.
سبک مبلمان از جمله سبک مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و… که روی میزان متریال به‌کاررفته و سختی کار تاثیر دارند.
شهرت و اعتبار برند تولیدکننده مبلمان که بر قیمت مبلمان تاثیرگذار است.

نکات مهم خرید مبلمان

برای این‌که بهترین مبلمان را با توجه به بودجه، فضا و سلیقه‌ای که دارید، انتخاب کنید، باید نکات مهمی را درنظر بگیرید. فراموش نکنید که خرید مبلمان به اصطلاح یک خرید عمری است و معمولا خیلی دیربه‌دیر تعویض می‌شود. بنابراین، لازم است که نهایت دقت را در خرید آن به‌کار ببرید تا بعدها پشیمان نشوید. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مواردی که باید برای خرید بهترین مبلمان درنظر بگیرید می‌پردازیم.

 

نکات مهم خرید مبلمان

آشنایی با انواع مبلمان

آشنایی با انواع مبلمان و ویژگی هر سبک مبلمان برای داشتن یک خرید رضایت‌بخش بسیار مهم است. باید بدانید کدام سبک مبلمان بیشتر برای فضای شما، کاربری مورد نظرتان، دکوراسیون و بودجه‌ای که دارید، مناسب است. به‌طور مثال، باید بدانید که مبلمان کلاسیک برای فضاهای کوچک و دکوراسیون‌های مینیمال و مدرن مناسب نیستند. بنابراین، با شناخت انواع مبلمان، می‌توانید مدل‌های مدرن و مینیمال‌تر را برای فضاهای کوچک و مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک را برای فضاهای بزرگ‌تر انتخاب کنید.

 

آشنایی با انواع مبلمان

بررسی کیفیت متریال

کیفیت متریال و کیفیت ساخت مبلمان مهم‌ترین عاملی است که باید هنگام خرید خود درنظر بگیرید. در مورد متریال به‌کاررفته در بدنه مبل مانند چوب، پارچه و یراق‌آلات و همچنین جنس متریال داخلی مبلمانی که می‌خرید، تحقیق کنید. فراموش نکنید که کیفیت و استحکام اسکلت مبل، کلاف به‌کاررفته، فنرها، نوع فوم به‌کاررفته و… به‌شکل مستقیم بر کیفیت، کارایی، طول عمر و حتی زیبایی مبلمان تاثیر دارند.

 

بررسی کیفیت متریال

انتخاب برندی شرکتی

خرید مبلمان یک خرید هزینه‌بر است که نباید در آن ریسک کنید. بنابراین علاوه‌بر شناخت انواع مبلمان و بررسی کیفیت متریال به‌کاررفته، نکته بعدی که باید درنظر بگیرید، برند تولیدکننده مبلمان است. برای انتخاب بهترین برند تولیدکننده مبلمان می‌توانید نکات زیر را در نظر بگیرید.

برند مبلمانی را انتخاب کنید که خدمات پس‌از فروش مناسبی داشته باشد.
در انتخاب برند تولیدکننده مبلمان ارائه گارانتی و ضمانت کیفیت را فراموش نکنید.
مبلمان را از برندهای شرکتی معتبر و با کیفیت بالا انتخاب کنید. این برندها معمولا از متریال باکیفیت استفاده می‌کنند و نسبت به کیفیت ساخت و تولید محصولات خود حساس هستند.

انتخاب برند شرکتی
در انتخاب برند تولیدکننده مبلمان، مقایسه قیمت‌ها و کیفیت را فراموش نکنید.

همچنین بهتر است در انتخاب برند تولیدکننده مبلمان از تجربیات دیگران کمک بگیرید و به رضایت مشتریان از محصولات آن برند توجه کنید. برندهای شرکتی شناخته‌شده و معتبر عموما این شرایط را به‌خوبی در نظر می‌گیرند و انتخاب‌های بهتری برای خرید مبلمان هستند.

کاناپه بیانکو

تحویل کالا همراه با گارانتی

برندی را برای خرید مبلمان خود انتخاب کنید که کالای خود را به‌همراه گارانتی معتبر و خدمات پس‌از فروش ارائه می‌دهد. فروشندگان و تولیدکنندگان عموما محصولات بی‌کیفیت را گارانتی نمی‌کنند. از طرفی شما باید برندی را انتخاب کنید که تضمین می‌کند درصورتی‌که محصول مطابق انتظار شما و وعده فروشنده نباشد یا آسیب ببینید به شما کمک می‌کند. در حقیقت گارانتی، لیست وعده‌هایی‌ست که شرکت تولیدکننده محصول برای چنین مواقعی به شما ارائه می‌دهد. تحویل کالا همراه با گارانتی موجب آرامش خیال خریدار است. پس فراموش نکنید که یک گارانتی معتبر حتی ارزش بالابردن قیمت مبلمان را هم دارد.

انتخاب کالا همراه با گارانتی

سخن پایانی

برای خرید مبلمان مناسب باید نکات مختلفی را درنظر بگیرید. این نکات از بهترین زمان خرید مبلمان منزل با قیمت مناسب گرفته تا انتخاب سبک، برند تولیدکننده و… متفاوت است. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید مبلمان منزل در نظر بگیرید را بررسی کنیم و یک راهنمای کوچک برای خرید مبلمان باکیفیت و اقتصادی ارائه دهیم.

فراموش نکنید که علاوه‌بر سلیقه شخصی، فضا و کاربری، سبک و دکوراسیون، برند تولیدکننده، کیفیت متریال و ساخت و زمان مناسب خرید را هم در نظر بگیرید. درنظرگرفتن این نکات به شما کمک می‌کند یک خرید رضایت‌بخش داشته باشید و تا مدت‌ها از آن لذت ببرید. وودن مبل با سابقه 7 ساله در تولید جدیدترین و متنوع‌ترین مبلمان باکیفیت منزل در کنار شماست تا بهترین‌ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *