دکوراسیون

کامل ترین اصول چیدمان مبل راحتی در پذیرایی

کامل‌ترین اصول چیدمان مبل راحتی در پذیرایی

وقتی صحبت از ایجاد فضایی دلپذیر و راحت در اتاق پذیرایی می‌شود، چیدمان مبل راحتی در پذیرایی حرف اول را می‌زند. برخی از افراد تصور می‌کنند که قرار دادن کاناپه ها و تکی به صورت تصادفی یک نوع چیدمان است، اما چیدمان مبل موضوعی فراتر از این حرفا است. در واقع شما باید با اصول اندازه فضا، عملکرد و زیبایی و … که در فضای داخلی شما قرار می‌گیرد، اطلاعاتی را کسب کنید. رعایت این اصول به شما کمک می‌کند تا آن چیزی که دلتان میخواهد را در اتاق پذیرایی خود داشته باشید. از آنجایی که چیدمان مبل راحتی در پذیرایی یکی از دغدغه‌های افراد در منزل است، در این مقاله از وودن مبل میخواهیم به بررسی جدیدترین روش‌های چیدمان تا انواع آن بپردازیم و برای همیشه این مسئله را حل کنیم.

جدیدترین روش های چیدمان مبل راحتی

هنگامی که صحبت از چیدمان مبل می‌شود، همه ی افراد به دنبال ایجاد فضای گفتگو دنج هستند. اگر شما هم از چیدمان مبل راحتی در پذیرایی خود خسته شده‌اید و به دنبال راه‌های جدید و متنوع برای چیدمان مبلمان منزل خود هستید، میخواهیم شما را با جدیدترین چیدمان‌های مبلمان منزل آشنا کنیم.

جذاب‌ترین ترکیب، نیم ست مبلمان

نیم ست مبلمان از مناسب‌ترین ترکیب هایی است که چیدمان آن از خانه کوچک تا بزرگ امکان پذیر است. در بیشتر مواقع نیم ست‌ها به صورت یک کاناپه و دو مبل تک نفره است. از آنجایی که شما میخواهید مبل راحتی خود در اتاق پذیرایی چیدمان کنید، بهترین چیدمان برای نیم ست، مقابل تلویزیون است. در این نوع چیدمان، کاناپه روی به روی تلویزیون قرار می‌گیرد و تکی‌ها هم به علت تعامل با فضای نشیمن شما به صورت مقابل با کاناپه قرار می‌گیرد.

جذاب‌ترین ترکیب، نیم ست مبلمان

چیدمان گرد و ایجاد حس صمیمیت

اگر شما هم به حس و حال اتاق پذیرایی و چیدمان منزل خود اهمیت می‌دهید، چیدمان گرد از آن دسته تجربه‌های دلنشین برای شما است. این نوع چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی کاملا راحت بوده و هر منزلی می‌تواند با کمترین امکانات و داشتن یک ست مبلمان این چیدمان را داشته باشید. یکی از بزرگترین مزیت‌های این نوع چیدمان، تطبیق پذیری آن با فضای چیدمان آن است. فرقی نمی‌کند که میخواهید مبل خود را در اتاق تی وی یا اتاق پذیرایی اصلی قرار بدهید، با این چیدمان قسمتی از منزل خود را به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل می‌کنید.

ایجاد فضایی سرگرم کننده با چیدمان مقابل تلویزیون

از اصولی‌ترین چیدمان ها و همچنین سرگرم کننده‌ترین فضاها، چیدمان مبل راحتی در مقابل تلویزیون است. در این سبک از چیدمان مبل راحتی کمی از دیوار ها فاصله دارد و کاملا مقابل تی وی قرار می‌گیرند. البته بهتر است نزدیکی تلویزیون و مبل به اندازه کافی باشد تا هم فضای رفت و آمد و هم راحتی مناسب را در زمان تماشای تلویزیون داشته باشید.

مبل راحتی و مدرن ماتیس

عوامل موثر در انتخاب چیدمان

اگر شما هم قصد چیدمان و خرید مبل راحتی خود در اتاق پذیرایی را دارید، باید برخی از نکات که می‌توانند در فرایند چیدمان شما موثر باشند را رعایت کنید. این عوامل کاملا مهم بوده و با این نکات می‌توانید اتاق پذیرایی خود را به فضایی تبدیل کنید که هرگز دلتان نخواهد آنجا را ترک کنید.

اندازه فضای منزل

از موثر‌ترین نکات در چیدمان مبل راحتی در پذیرایی، اندازه فضای منزل است. این متراژ در آپارتمان ها تا عمارت ها و … کاملا متفاوت بوده و ممکن است از کوچکترین فضا تا بزرگترین فضای دکوراسیون را داشته باشید. نکته ای که مورد توجه است این است که در ابتدا فضایی که در منزل دارید را ابعاد آن را محاسبه کنید و سپس طبق آن چیدمان دلخواه خود را انجام دهید.

اندازه فضای منزل

تناسب و شکل مبلمان

همانطور که می‌دانید ابعاد و طراحی مبل راحتی باید با فضای دکوراسیون شما تناسب داشته باشد. در واقع اگر مبلی را انتخاب کنید که بسیار بزرگ باشد، اتاق پذیرایی شما را به نحوی تنگ و طاقت فرسا می‌کند. در مقابل آن اگر مبل کوچکی را هم انتخاب کنید، فضای خلوتی را ایجاد می‌کند و ممکن است برای شما خوشایند نباشد. به طور کلی تناسب مبل منزل خود را با فضای اتاق پذیرایی در نظر بگیرید تا در استاندارد‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد.

سبک دکوراسیون

تعیین سبک دکوراسیون منزل کاملا آسان بوده و با وسایلی که برای منزل خود انتخاب کرده‌اید، سبک دکوراسیون در منزل مشخص می‌شود. در واقع اگر شما بدانید که سبک دکوراسیون شما کلاسیک است یا مدرن، به راحتی می‌توانید متناسب با آن چیدمان‌های منحصر به خود را داشته باشید. درزمان چیدمان سبک‌های مدرن و همچنین مبلمان مدرن قاعده خاصی نداشته و بیشتر طبق سلیقه و راحتی شما انجام می‌شود.

مبل راحتی و تختخوابشو لند

انواع چیدمان مبل راحتی در پذیرایی

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی طبق تعداد نفرات متنوع بوده و طبق فضای دکوراسیون، چیدمان آن انجام می‌شود.این نوع چیدمان ها تعداد نشیمن‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و طبق نیاز شما یکی از این سه موارد در منزل شما انتخاب می‌شود.

چیدمان نیم ست

نیم ست‌ها از مناسب‌ترین ترکیب ها برای افرادی است که میخواهند مبل 4 الی 5 نفره داشته باشند. در واقع این نوع چیدمان کاملا مناسب فضاهای کوچک بوده و تعداد محدودی فضا برای نشستن دارد. از این رو اگر میخواهید برای اتاق تی وی روم یا در کنار مبل کلاسیک خود یکدست مبل داشته باشید، نیم ست‌ها مناسب‌ترین پیشنهاد برای شما است. شما می توانید چیدمان نیم ست مبل راحتی را در هر قسمتی از منزل خود داشته باشید و هیچ محدودی در چیدمان دلخواه خود ندارید.

چیدمان نیم ست

ست

زمانی که به تعداد نفرات بیشتر نیازمند هستید، انتخاب ست مبلمان کاملا مناسب است. در بیشتر مواقع ست‌ها فضای نشیمن 5 الی 8 نفر را ایجاد می‌کنند. چیدمان ست مبل راحتی به فضای بزرگتری و مناسب‌تری نیاز‌مند است. این چیدمان در بیشتر مواقع در مرکز اتاق پذیرایی شما قرار می‌گیرد و بیشترین جلوه را به اتاق پذیرایی شما می‌دهد. از این رو در زمان چیدمان حتما به نکاتی که در ادامه صحبت می‌کنیم، دقت کنید.

چیدمان فول ست

اگر شما دارای فضای بزرگی هستید و علاقمند هستید که در بیشتر قسمت‌ها با مبلمان چیدمان داشته باشید، چیدمان فول ست کاملا مناسب شما است . در این نوع چیدمان کاناپه‌ها و تک نفره کاملا عمود به هم بوده و مانند یک مربع در اتاق پذیرایی قرار می‌گیرند. در این نوع چیدمان شما فضای زیادی برای نشیمن دارید و به علت بزرگ بودن فضای داخلی، دست شما در چیدمان بازتر است. شما با داشتن فول ست مبلمان، تعداد نفرات 7 الی 9 نفره را می‌توانید برای مهمانی ها و دورهمی‌های بزرگتان در نظر بگیرید.

ست مبلمان راحتی بیانکو

نکات مهم چیدمان مبل راحتی در پذیرایی

از آنجایی که اتاق پذیرایی مرکز اصلی خانه به حساب می‌آید، بهتر است با تنوع‌ها و رعایت برخی نکات در چیدمان، اثربخشی آن را چند برابر کنید. از این رو به بررسی برخی از این نکات مهم می‌پردازیم.

فضای گفتگو را با تفکیک کردن ایجاد کنید

اگر دارای فضای بزرگی هستید و اتاق پذیرایی و تلویزیون شما جدا است، تکنیک تفکیک فضا به شما پیشنهاد می‌شود. در این تکنیک شما می‌توانید ست مبلمان خود را در فضاهای مختلفی از اتاق پذیرایی خود قرار بدهید. به طور واضح‌تر می توانید نیم ست مبلمان خود را در مرکز قرار بدهید و یک کاناپه روبه روی تلویزیون خود قرار بدهید. حتی می توانید صندلی‌ها تک نفره را هم در کنج‌های خانه در کنار کتابخانه و … قرار بدهید و فضاهای تفکیکی دلخواه خود را ایجاد کند.

فضای گفتگو را با تفکیک کردن ایجاد کنید

قرار دادن تلویزیون در نقطه کانونی

جذابیت نقطه کانونی می‌تواند در کل دکوراسیون شما تاثیر بگذارد و یکی از عوامل اثربخش در آن می‌تواند تلویزیون باشد. در واقع همه‌ی ما دوست داریم در اتاق پذیرایی خود و روی همان مبل راحتی که در آنجا قرار داده تلویزیون خود را تماشا کنیم. به همین دلیل با توجه نظرات افراد خانواده خود میتوانید این نوع چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید.

رفت و آمد میهمانان و شما در خانه

چیدمان مبل راحتی شما باید به صورتی باشد که در رفت و آمد‌های مهمانان و شما مشکلی ایجاد نکند. البته این مشکل بیشتر در فضاهای کوچک رخ میدهد و بهتر است که حد استاندارد مبل ها و حتی دیوارها را از همدیگر حفظ کنید.

مبل ال و راحتی آراد

سخن پایانی

به طور کلی چیدمان مبل راحتی بسیار آسان بوده و در زمان چیدمان رعایت برخی از نکات در بهتر اجرا کردن آن تاثیر مثبتی می‌گذارد. البته روش‌های متنوع وجود دارد و ما در این وبلاگ سعی کردیم جدید ترین روش‌ها را بیان کنیم تا بتوانید طبق آن ایده‌های خلاقانه خود را گسترش بدهید و بدون نیاز به طراحان دکوراسیون داخلی خودتان دکوراتور منزل زیبای خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *