دکوراسیون

نکات کلیدی انتخاب مبل راحتی با کیفیت و شیک

نکات کلیدی انتخاب مبل راحتی با کیفیت و شیک

از پرکاربردی ترین وسایل که به عنوان قلب اتاق پذیرایی معرفی می‌شود، می‌توانیم به مبل راحتی اشاره کنیم. این محصول می‌تواند زیبایی و تناسب بالایی را در چیدمان شما ایجاد کند و حساسیت‌های زمان خرید شما کاملا بجا و عادی است. در واقع مبل راحتی از اصلی‌ترین لوازم در منزل است که هزینه زیادی دارد و برای مدت زمان طولانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس باید در زمان انتخاب مبل راحتی، باید شاخص‌هایی را در نظر بگیرید تا بتوانید آن خواسته‌هایی که با سلیقه شما سازگار است در زمان انتخاب مبل در نظر بگیرید.
در این مطلب از وودن مبل به عنوان متخصص معیار‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که رعایت هر یک از آن‌ها سبب می‌شود مبل راحتی را انتخاب کنید که دقیقا متناسب با شما است. از این رو برای آگاهی بیشتر و همچنین اطلاعاتی که کمتر افراد در حوزه مبلمان به شما می‌گویند با ما همراه باشید.

کیفیت ساخت مبل راحتی

برای اینکه بتوانید چندین سال از مبل راحتی خود استفاده کنید، باید از کیفیت ساخت آن اطمینان پیدا کنید. در مرحله اول پیشنهاد می‌شود که دور تا دور مبل را نگاه کنید و به پایه‌های کمکی، تمیزی دوخت و … دیگر مواردی که بستگی به طراحی مبلمان تغییر می‌کند، دقت کنید. کسانی که استفاده روزمره و دائم از مبلمان دارند، انتخاب مبل راحتی مناسب‌ترین گزینه برای آنان است. با توجه به کاربرد و استفاده دائم از مبل بهتر است که کیفیت خوبی داشته باشد تا با گذر زمان هم آسیب کمتری به آن وارد شود. از این رو مبل راحتی با کیفیت باید دارای وزن متوسطی باشد تا بتواند حداکثر فشار و وزن نفرات نشسته بر روی مبل را تحمل کند.

کیفیت ساخت مبل راحتی

کلاف داخلی مبل راحتی با کیفیت از چوب‌هایی مانند چوب روس، راش، گردو، بلوط، توسکا و … ساخته می‌شود و با پرسیدن نوع چوب از فروشنده می توانید از کیفیت چوب مبل خود آگاه شوید. به غیر از این موضوع در این سال‌ها در ساخت مبل راحتی دیگر خبری از فنر نیست و نگرانی خراب شدن و … کاملا برطرف شده و بیشتر تولیدکنندگان از اسفنج و تسمه کشی برای مبلمان راحتی استفاده می‌کنند.

مبل راحتی و تختخواب‌شو الوین

تست نشیمن و تشک

بیشتر نشیمن‌ها و تشک‌های مبلمان ترکیبی از اسفنج و فوم بوده و با توجه به مدل و سبک مبلمان شما تغییر می‌کند. در زمان انتخاب مبل راحتی، بهتر است که اسفنج آن 35 کیلویی یورولوکس باشد. این اسفنج با داشتن دانسیته یا تراکم بالا، سنگین‌تر بوده و نشیمن راحت و انعطاف پذیری بیشتری را ایجاد می‌کند.
محصولات فروشندگان دیگر در بازار ممکن است که تراکم های 12، 17، 25، 30 کیلویی را داشته باشند و آن راحتی موردنیاز شما را ایجاد نکنند. در واقع هر چقدر تراکم و عدد اسفنج بالاتر برود، نشان دهند کیفیت بالای آن است. البته یک روش برای تشخیص نشیمن خوب از بد وجود دارد و آن هم زمان بازگشت اسفنج بعد از بلند شدن از مبل است. در واقع هر چقدر این زمان کمتر باشد، کیفیت بالای اسفنج را نمایان و اسفنج 35 کیلویی یورولوکس دقیقا این ویژگی را شامل می‌شود.

تست نشیمن و تشک

بررسی کلاف داخلی و محل اتصالات

در زمان خرید مبل راحتی بهتر است که از کلاف داخلی و نوع اتصالات داخل آن مطمئن شوید. در واقع جنس کلاف در بیشتر موارد چوب روس بوده و متریالی که داخل مبل استفاده شده بسیار مهم است. زیرا تمام وزن افراد و فشار‌ها بر روی کلاف داخلی بوده و باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. یا حتی در مناطق شمالی که رطوبت باعث پوسیدگی چوب می‌شود، اطلاع از متریال برای افراد مورد اهمیت است یا حشرات چوب خواری که با نفوذ به بدنه ممکن است که کل چوب کلاف داخلی را درگیر به خود کند. از این رو حتما در زمان خرید به این نکات توجه کنید و از فروشنده یا برندی که آن محصول را خریداری می‌کنید، اطلاعاتی را در رابطه با کلاف و اتصالات مبل بپرسید.

مبلمان راحتی بیانکو

تعداد نفرات

یکی دیگر از موارد مشخص کردن تعداد نفرات نشیمن است. در واقع در ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که مبل شما تنها عنصر نشیمن در خانه است و یا در زمان مهمانی‌های شلوغ می‌تواند نشیمن موردنظر شما را ایجاد کند یا خیر؟ برخی از نکات مانند مواردی که بیان کردیم در انتخاب تعداد نفرات مبل راحتی تاثیر گذار است. حتی ممکن است که فضای کوچکی داشته باشید و نتوانید تعداد دلخواه خود را داشته باشید. بنابراین در زمان خرید حتما به نیاز‌های خود در دکوراسیون منزل دقت کنید.

مبل راحتی و مدرن الین

ابعاد مناسب

در زمان انتخاب مبل راحتی، حتما به تناسب ابعاد مبلمان با فضای دکوراسیون خود توجه کنید. در واقع هر چقدر مبل شما بزرگتر باشد و از آن طرف فضای کوچکی داشته باشید، ممکن است که فضای تنگ و خفه‌ای را ایجاد کنید. بالعکس آن ممکن است که با انتخاب مبل جمع و جور فضای خلوتی هم ایجاد کنید و اتاق پذیرایی خانه بزرگتان به چشم نیاید. پس حتما به ابعاد طول و عرض مبل و تناسب آن با شکل اتاق پذیرایی ایجاد کنید.

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که در حس و حال دکوراسیون شما تاثیر می‌گذارد. البته انتخاب مبل راحتی و رنگ مناسب با آن کاملا سلیقه‌ای بوده و متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون شما انتخاب می‌شود. البته در بیشتر مواقع اضافه کردن رنگ‌های مکمل هم در تنوع و جلب توجه دیزاین شما کمک می‌کند و به شما پیشنهاد می‌شود. موضوع انتخاب رنگ مبل بسیار مفصل بوده و در مقاله انتخاب بهترین رنگ مبل راحتی به بررسی هر یک از رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها پرداخته‌ایم. از این رو می‌تواند بهترین رنگ مبل راحتی را همراه با مکمل رنگ‌های پیشنهادی آن را مطالعه کنید و اطلاعات کاملی را در زمان انتخاب مبل راحتی داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب

کوسن

برای اینکه بتوانید جلوه‌ای منحصر به فرد به غیر از اکسسوری‌ها برای تزیین مبل راحتی خود داشته باشید، انتخاب کوسن بهترین گزینه است. در واقع کوسن‌ها این اجازه را به شما میدهند که پالت‌های رنگی متناسب با رنگ مبلمان خود داشته باشید و فضای زیباتری را ایجاد کنید. به غیر از کاربردی که کوسن‌ها در زیبایی دارند، می‌توانند نشیمن خیلی راحتی هم برای شما ایجاد کنند. البته این موضوع کاملا دل به خواهی است اما انتخاب کوسن‌های متنوع، تاثیر مثبتی در کل دکوراسیون و راحتی شما دارد.

کوسن

پارچه مناسب در انتخاب مبل راحتی

برای اینکه مبلمان شما ظاهر و زیبایی شکیلی را داشته باشد، انتخاب پارچه مناسب در مبل راحتی از نکات مهم است. در واقع در زمان انتخاب مبل راحتی، انتخاب پارچه فرایند حساسی بوده و تنوع‌های زیاد در بازار منجر به سردرگمی شما می‌شود. در واقع بهتر است پارچه مبل کشیدگی کمتری داشته باشد، زیرا ممکن است که حالت بدی را پس از استفاده به خود بگیرد. از این رو باید هدف خود را از خرید و استفاده مبل راحتی مشخص کنید. برای مثال اگر دارای بچه‌های کوچک هستید، باید پارچه‌ای را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود، یا اینکه پارچه چرم هم در استفاده‌های طولانی مدت ممکن است پوست پوست شود. به همین دلیل قبل انتخاب مبل راحتی حتما در مورد انواع پارچه‌ها و مزیت و معایب آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

مبل راحتی و تختخواب‌شو لند

متراژ منزل

همانطور که می‌دانید خانه ها دارای متراژ‌های متفاوتی بوده و باید متناسب با طراحی و شکل هندسی اتاق پذیرایی خود مبل راحتی خود را انتخاب کنید. در واقع مبلی را انتخاب کنید که از نظر ابعاد بتواند در منزل شما قرار بگیرد و فضای کافی را بین مبلمان و در عبور و مرور شما ایجاد کند. از این رو متراژ منزل بر نحوه چیدمان شما تاثیر می‌گذارد و بهتر است که مقاله راهنمای چیدمان مبل راحتی و تاثیر آن در دکوراسیون را مطالعه کنید و با توجه به فضای منزل خود تاثیرگذارترین چیدمان مبل راحتی را داشته باشید.

متراژ منزل

سخن پایانی

به طور کلی در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را که در زمان انتخاب مبل راحتی باید بدانید را برایتان توضیح بدهیم. از این رو همراه با این نکات باید به بودجه، خرید از مکانی معتبر و انتخاب مبلی مناسب هم دقت کنید. وودن مبل بزرگترین مرجع فروش مبلمان و لوازم چوبی است و سعی بر این دارد که با شفاف‌سازی مراحل خرید و همچنین بیان نکات مهم در زمان انتخاب، تجربه خوب و لذت بخشی برای اعضای خانواده مشتریان خود ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *