دکوراسیون

نکات مهمی که در چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم باید بدانید!

نکات مهمی که در چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم باید بدانید!

اگر شما هم دارای فضای بزرگی هستید و میخواهید تنوع بیشتری در اتاق پذیرایی خود داشته باشید، ترکیب مبل راحتی و کلاسیک مناسب‌ترین انتخاب است. در واقع طبق اصول دکوراسیون طراحی متراژ‌های بزرگ باید به گونه‌ای باشد که شما دو سالن مجزا داشته باشید. می‌توانید در یکی از سالن‌ها فضایی صمیمی و سرگرم کننده با مبل راحتی و در سالن دیگر هم فضایی شیک و اصیل با مبل استیل داشته باشید. انتخاب هر یک از سبک‌ها دل به خواهی بوده و بهتر است که با نکات مهم چیدمان این دو سبک آشنا شوید. پس تا آخر این وبلاگ از وودن مبل با ما همراه باشید تا جذاب‌ترین روش‌ها و نکات مهم چیدمان این دو سبک را بهتر درک کنید.

انواع چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم

از مهم‌ترین نکاتی که در زمان چیدمان مبل راحتی و استیل بجز علاقه شخصی مورد اهمیت است، توجه به متراژ و طراحی هندسی اتاق پذیرایی است. در واقع نوع چیدمان مبلمان شما بستگی دارد که منزل شما پتانسیل چیدمان دلخواه شما را دارد یا نه؟ از این رو انواع چیدمان‌های پرطرفدار بیان می‌کنیم که شما با توجه به فضای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

انواع چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم

دایره‌ای

اگر شما هم دوست دارید فضای مناسبی را جهت دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی‌ها داشته باشید، پیشنهاد ما به شما چیدمان گرد است. برای این نوع از چیدمان مبل راحتی و استیل در ابتدا باید نقطه کانونی منزل خود را مشخص کنید. پس از آن می‌توانید در هر دو سالن‌ها، این نوع چیدمان را داشته باشید. البته چیدمان مبل راحتی بسیار مفصل بوده و در مقاله کامل‌ترین اصول چیدمان مبل راحتی در پذیرایی به صورت جامع در رابطه با آن صحبت کرده‌ایم.

مبل راحتی و کلاسیک فرانس

مربعی

چیدمان مربعی مبل راحتی و استیل مناسب کسانی است که خطوط متقارن و صاف برایشان مورد اهمیت است. در واقع با این نوع چیدمان فضای منظمی را طبق اصول دکوراسیون ایجاد می‌کنید و کمی حالت رسمی‌تر به فضای دکوراسیون شما می‌دهد.

مربعی

خطی

چیدمان خطی مبل راحتی و استیل مناسب نشیمن‌هایی است که دارای طراحی هندسی مستطیل شکل هستند. در واقع این مدل از چیدمان کمی سخت بوده و به نحوی متفاوت‌تر است. در این نوع چیدمان می‌توانید مبل استیل و راحتی را در راستای هم قرار بدهید و به اصطلاح چیدمان خطی داشته باشید. اگر شما هم قصد خرید مبل راحتی دارید و اتاق پذیرایی شما به شکل مستطیل است، انتخاب این نوع چیدمان هم می‌تواند مناسب باشد.

خطی

 تلفیقی

چیدمان تلفیقی مناسب کسانی است که در دکوراسیون خود پایبند اصول و قواعد چیدمان نیستند. در واقع هر طور که میخواهید و با تلفیق روش‌های بالا و همچنین خلاقیت خودتان می‌توانید بهترین چیدمان مبل راحتی و استیل را در کنار یکدیگر داشته باشید.

مبل راحتی و مینیمال نارسیس

چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم مناسب چه خانه‌هایی است؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن بیشتر افراد را درگیر می‌کند مناسب ترین خانه‌ها برای چیدمان مبل راحتی و استیل است. در چیدمان این دو نوع مبل باید فضای بزرگی داشته باشید تا بتوانید دکوراسیون چشمگیری را ایجاد کنید. در واقع مبل استیل یک مبل کاملا رسمی و تشریفاتی است و نیازمند فضایی اختصاصی با سبک آن است. برای اینکه بتوانید جلوه و شکوه زیباتری از آن را نشان بدهید، در زمان خرید مبل استیل داشتن فضای بزرگ یک امتیاز مثبت است. شما نمی‌توانید این مدل را در مقابل تلویزیون یا گوشه‌ای دنج از منزل قرار دهید و بهتر است که اصول دکوراسیون را در آن رعایت کنید. اما بالعکس این موضوع در رابطه با مبل راحتی می‌توانید در هر قسمتی از منزل و حتی در گوشه‌ای از اتاق پذیرایی این چیدمان را داشته باشید.

چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم مناسب چه خانه‌هایی است؟

نکات مهم چیدمان مبل راحتی و استیل

از آنجایی که شما میخواهید چیدمان دو سبک متفاوت را در منزل خود تجربه کنید، بهتر است که نکاتی را در زمان چیدمان رعایت کنید. این نکات هر چند جزئی می‌توانند تاثیراتی بزرگی را در دکوراسیون شما بگذارند.

نکات مهم چیدمان مبل راحتی و استیل

ایجاد فاصله ای مناسب بین دو سبک مبل

فاصله استاندارد بین مبلمان همیشه از آن دسته مسائلی بوده که بیشتر متخصصان دکوراسیون تاکید زیادی بر روی آن دارند. اما این بار با این تفاوت که دو سبک مبل یعنی چیدمان مبل راحتی و استیل را در کنار هم دارید، فاصله این دو دست مبلمان بسیار مورد اهمیت است. در واقع هر یک از مدل‌ها نیاز به فضای مخصوص به خود دارد و این فاصله می‌تواند جایگاه هر مبل را با سبک منحصر به فردش حفظ کند.

مبل راحتی و مینیمال میلانو

توجه به رنگ دو سبک مبل

وقتی صحبت از رنگ مبل راحتی و استیل می‌شود، شما با انتخاب‌های متنوعی روبه رو می‌شوید. اگر میخواهید فضای آرام و دلنشین داشته باشید، انتخاب رنگ‌های خنثی مانند کرم، بژ و … پیشنهاد مناسبی برای شما است. این رنگ کاملا‌ها کاملا جاودانه بوده و گذشت زمان بر روی از مد رفتن آن تاثیری ندارد.

توجه به رنگ دو سبک مبل

شکل فضا و متراژ منزل

برای اینکه بتوانید چیدمان مبل راحتی و استیل خود را به نحو احسن انجام بدهید، نیاز به فضای بزرگ دارید. اگر دارای فضای کوچکی هستید، انتخاب این دو مدل در کنار هم کاملا اشتباه است. منظور‌مان از فضای کوچک، خانه هایی با متراژ 50 تا 70 متر است. در واقع متراژ منزل بر روی ظاهر کلی مبلمان شما تاثیر می‌گذارد و کوچک بودن آن می‌توان حس خفگی و کوچک نمایی را ایجاد کند.

مبل کلاسیک و چستر ویکتوریا

نباید های زمان چیدمان مبل راحتی و استیل

در واقع بیشتر افراد دوست دارند که چیدمان مبل راحتی و استیل خود را به بهترین حالت ممکن انجام بدهند، اما نمیدانند که کارایی در الویت‌های این نوع چیدمان است. به این صورت شما اشتباهاتی را مرتکب می‌شوید که نباید در زمان چیدمان را انجام بدهید.
برای اینکه بتوانید فضایی مناسب برای دورهمی‌های خود داشته باشید، بهتر است که فاصله استاندارد مبلمان را رعایت کنید. مبلمان شما باید در قسمتی از منزل قرار گیرد که دسترسی راحتی به آن داشته باشید.
از چسباندن مبلمان به دیوار جلوگیری کنید، در واقع حدود 10 سانتی متر فاصله با دیوار را در کاناپه‌ها حفظ کنید.

نبایدهای زمان چیدمان مبل راحتی و استیل

سخن پایانی

در این وبلاگ تلاش کرده‌ایم تا نکات مهم چیدمان مبل راحتی و استیل را بررسی کنیم. در آخر باید بگوییم که خانه‌های کوچک مناسب قرار دادن دو دست مبل نیست. با در نظر گرفتن این موضوع باید به دنبال مدل‌های بروید که اندازه بزرگی ندارند و با فضای منزل شما تناسب داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *