دکوراسیون

چیدمان در خانه کوچک مستطیل: نکات کلیدی برای ایجاد چیدمان ایده آل

نکات کلیدی برای چیدمان ایده آل

چیدمان پذیرایی مستطیلی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که افراد در زمان چیدمان مبل با آن روبرو می ‌شوند. این نوع از پذیرایی به علت شکل هندسی آن بسیار مورد‌اهمیت است. در واقع اگر چیدمان مبل شما بطور مناسب و اصولی نباشد، ممکن است که فضا‌ی شما را باریک‌تر و شلوغ‌تر از حد معمول نشان بدهد. شما باید با رعایت برخی از المان‌ها و نکات مهم فضای بهینه‌ای را ایجاد و افراد داخل پذیرایی به راحتی عبور و مرور خود را داشته باشند. در این مقاله از وودن مبل می خواهیم به بررسی چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل و نکات کلیدی آن بپردازیم و ایده‌های جذابی را برای زیبا‌تر‌ شدن این نوع از دکوراسیون ارائه دهیم.

چیدمان در پذیرایی مستطیل شکل

در شکل هندسی مستطیلی ابعاد طول و عرض پذیرایی خیلی مهم است. بطور واضح‌تر هر چقدر این ابعاد بیشتر باشند، شما فضای بزرگی را در اختیار دارید. اگر دقیق‌تر بخواهیم به این موضوع بپردازیم فضای طولی اتاق نشیمن در چیدمان شما تاثیر بسزایی دارد. بطوریکه اگر ابعاد آن استاندارد باشد، شما به راحتی می‌توانید فضای بزرگ و زیبایی را نمایان کنید. اگر این ابعاد کوچک‌تر باشد، ممکن است که پذیرایی مستطیلی شما باریک‌تر و با قرار گرفتن وسایل فضایی شلوغ را نشان دهد. از این رو باید در زمان چیدمان برخی از نکات کلیدی را رعایت کنید تا بتوانید جلوه‌ی خاصی از منزل خود داشته باشید.

نکات کلیدی در چیدمان پذیرایی مستطیل باریک

همانطور که می‌دانید هر شکل هندسی از اتاق پذیرایی، چیدمان منحصر‌به‌فرد خود را دارد. در واقع شما نمی توانید چیدمانی که در یک فضای مربع اجرا شده را در یک فضای مستطیلی قرار بدهید. یا اینکه شما نمی‌توانید آن فضا را از لحاظ ابعاد هم تغییر بدهید. در این شرایط رعایت کردن المان‌هایی مانند ترکیب رنگ، نورپردازی محیط و … به شما کمک می‌کند تا بهترین چیدمان را در پذیرایی منزل خود داشته باشید. از این رو بررسی این نکات مهم در چیدمان در پذیرایی مستطیل می پردازیم.

نکات کلیدی چیدمان پذیرایی مستطیلی

اگر میخواهید نکاتی را در رابطه با چیدمان مبل در پذیرایی کوچک بدانید و اتاق پذیرایی خود را بزرگتر نشان دهید، این مقاله متناسب با فضای دکوراسیون شما است.

شلوغ‌نکردن فضای چیدمان

استفاده بیش از حد از وسایل در دکوراسیون منزل اصلا ایده ای مناسبی نیست. این عمل سبب شلوغ‌تر نشان دادن فضای چیدمان شما می‌شود و در پذیرایی مستطیل شکل ظاهر خوبی ندارد. شما باید با وسایل خود پذیرایی را به قسمت‌های مختلف تقسیم‌بندی و در هر قسمت تعادل بصری را در وسیله‌ها حفظ کنید.

نورپردازی مناسب

یکی دیگر از المان‌هایی که باید در چیدمان پذیرایی مستطیل رعایت کنید، نورپردازی مناسب است. این نورپردازی به طور نامحسوس در فضای چیدمان شما تاثیر بی‌نظیری می‌گذارد. این تاثیر به گونه‌ای است که می تواند فضا را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان بدهد. اگر در منزل خود دارای پنجره‌های بزرگ با نور مناسب هستید، به شما پیشنهاد می‌شود که دکوراسیون خود را طوری چیدمان کنید تا بتوانید از حداکثر نور در فضای منزل خود استفاده کنید. اگر هم در سالن پذیرایی خود نمی‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید، می توانید از چراغ‌های تزیینی و یا لوستر‌های شیک جهت این دکوراسیون استفاده کنید.

انتخاب ترکیب رنگ‌های مناسب

برای اینکه بتوانید احساسات مختلف را در فضای چیدمان خود ایجاد کنید، باید در ترکیب رنگ آن دقت کنید. هر رنگ نشان دهنده یک حس بوده و هر کدام تاثیرات متفاوتی را چیدمان پذیرایی مستطیل شما می‌گذارد. اگر اتاق نشیمن شما دارای متراژ کمی است، بهتر است که از رنگ‌های روشن مانند کرم، شیری، سفید و … استفاده کنید. در واقع این رنگ‌ها فضای بزرگی را در ظاهر نشان می دهند. انتخاب این مورد کاملا سلیقه ای است و به شما بستگی دارد. اما اگر میخواهید اطلاعاتی بیشتری در رابطه با تاثیر رنگ در دکوراسیون مبلمان داشته باشید، خواندن این وبلاگ از وودن مبل به شما پیشنهاد می‌شود.

انتخاب وسایل مناسب با پذیرایی

بیشتر افراد دوست دارند که همه‌ی وسایل خود را در اتاق پذیرایی چیدمان کنند. اما باید بگوییم که وسایل شما باید با ابعاد فضای پذیرایی شما متناسب باشد. در واقع اگر فضای بزرگی دارید بهتر است که با اکسسوری‌ها و وسایل خود فضای چیدمان خود را از خالی بودن در بیاورید. یا بالعکس این موضوع اگر فضای کوچکی دارید بهتر است که با قرار دادن وسایل بیش از حد آن را شلوغ نشان ندهید.

اتخاب مناسب وسایل برای پذیرایی

انواع چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

اگر اتاق پذیرایی منزل شما مستطیلی است و می خواهید دکوراسیون آن را به نحوی چیدمان کنید که در زمان ورود افراد احساس داخل تونل‌شدن یا راهرو باریک را نداشته باشند، این سه نوع چیدمان در کنار مدل‌های دیگر به شما پیشنهاد می‌شوند.

استفاده از مبل ال

مبل ال از پرکاربردترین وسایلی است که در بیشتر منازل کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در کنجی از اتاق و پشت به دیوار آن را قرار دهید. در کنار این مبل هم می‌توانید برای داشتن نشیمن بیشتر از تک نفره‌های دسته چوبی استفاده کنید. بهتر است که این چیدمان را در روبروی تلویزیون خود قرار دهید.

استفاده از نیم ست مبلمان

نیم‌ست‌ها جز رایج ترین ترکیب‌هایی است که می توانید در فضاهای کوچک به ویژه پذیرایی‌های مستطیلی قرار دهید. در این صورت شما می‌توانید کاناپه را در مقابل تلویزیون و پشت به دیوار قرار دهید و تکی‌های ست مبلمان خود را هم می‌توانید رو‌به‌روی این کاناپه سه نفره قرار دهید.

استفاده از ناهارخوری در کنار مبلمان

اگر می‌خواهید اتاق پذیرایی مستطیلی خود را تفکیک‌بندی کنید، این نوع چیدمان یعنی ناهار خوری در کنار مبلمان مناسب‌ترین ترکیب است. در این نوع چیدمان می توانید دو فضای مجزا را ایجاد کنید و با این نوع چیدمان تنوع بیشتری را در منزل خود داشته باشید. شما میتوانید ناهارخوری را در نزدیک آشپزخانه و در قسمتی از اتاق پذیرایی ست مبلمان خود را قرار دهید.

چیدمان صحیح مبل ها در فضای کمجا

سخن پایانی

اگر می‌خواهید چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل داشته باشید و به نحو احسن این عمل را انجام دهید، بهتر است که طبق نکاتی که بیان کردیم آن را انجام دهید. در واقع با رعایت این نکات می توانید چیدمان اصولی در این شکل از پذیرایی داشته باشید. در واقع نکات کلیدی به بهتر‌شدن دیزاین شما و انواع چیدمان‌ها به زیباتر شدن دکوراسیون شما کمک شایانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *