چیدمان منزل

راهنمای خرید مبل ترک و معرفی انواع آن

راهنمای خرید مبل راحتی ترک

از اصلی‌ترین وسایل منزل که تکمیل‌کننده دکوراسیون شما است، می‌توان به مبلمان اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید امروزه مبل ترک در بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید زبانزد عام و خاص است. این کشور به دلیل داشتن طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد محبوبیت زیادی را از آن خودکرده است.
در ترکیه انواع مبل‌ها در سبک‌های مختلف تولید می‌شوند و به کشورهای بزرگ مانند انگلستان، آمریکا و.. صادرات می‌شوند. در برخی موارد برندهای مشهور ترکی حتی در کشور ما نمایندگی دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند. این وسیله از پرکاربردترین ابزارهایی است که در مکان‌هایی مانند منزل، اداره و… مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید اطلاعاتی در مورد آن کسب کنیم که تا در زمان خرید از بازار با آگاهی کامل جنس و مدل موردنظر خود را خریداری کنیم.
ما در این وبلاگ از وودن مبل قصد بررسی مبل ترکیه‌ای و ویژگی‌های خاص آن را داریم و همچنین تاریخچه و انواع برندهایی که در این زمینه فعالیت دارند را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی و تاریخچه مبل ترک

مبل ترک به‌طورکلی یک محصول لوکس و شیک است، اما دارای تمدن چند قرنی و نماد اصالت کشور ترکیه است. تاریخچه مبل ترکیه‌ای به گذشته برمی‌گردد و دارای داستانی جذاب است. همان‌طور که در تاریخ خوانده بودیم امپراطوری عثمانی بزرگ‌ترین فرمانروایی را در جهان داشت و ریشه‌های عمیق این سبک خاص به فرهنگ این کشور برمی‌گردد که این داستان به قرن هفتم تا نوزدهم میلادی مرتبط می‌شود و بعد آن یک تحول جهانی در این کشور به وجود آمد.
طراحی‌های دلنواز و الهام‌گیری این مدل‌ها همه به فرهنگ کشور ترکیه وابسته بوده و هم اکنون شاهد این اثرهای هنری زیبا هستیم. این تحول از قرن بیستم شروع شد و این محصولات تحسین‌برانگیز در بازار جهانی عرضه شد. این بازار شرایطی را برای کشور ترکیه فراهم کرد که کیفیت و بهره‌وری خود را در این سال‌ها رشد و ارتقا بدهد.
در سال 2018 با افزایش رشد صادرات در این کشور، ترکیه به بزرگ‌ترین صادرکنندگان مبل ترک در جهان تبدیل شد. دولت هم با هدف رشد اقتصادی از این هنر و کسب و کار در کشور خود حمایت کرد و هم اکنون شاهد این موفقیت‌های چشمگیر در مبل ترک هستیم.

خرید مبل راحتی ترک و انواع آن در وودن مبل

بهترین برندهای مبلمان ترکیه‌ای

استقبال Istikbal

برند استقبال از معروف‌ترین برندهای جهانی در ترکیه است. این برند در سال 1957 و از یک نجاری کوچک فعالیت خود را آغاز کرد و از برترین برندهای مبل ترک است. آن‌ها با داشتن هزاران فروشگاه در داخل کشور و هزاران فروشگاه در کشورهای دیگر مانند فرانسه، روسیه و.. محبوبیت زیادی در تمامی جهان از آن خود کرده اند.
این برند ویژگی‌های تنوع محصولات، کیفیت محصول و طراحی‌های خاص را اولویت تولید خود قرار داده و از پرفروش‌ترین برندها در بین شرکت‌های مشهور ترکیه است.

خرید مبل راحتی ترکیه ای برند استقبال

بلونا Bellona

بلونا یکی دیگر از معروف‌ترین برندهای بین‌المللی در مبلمان است. از پیشرفت‌ها و رشد این برند می‌توانیم به توجه آن به کیفیت محصولات اشاره کنیم. استفاده از بهترین متریال جهت کیفیت بیشتر و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها این برند را خاص کرده و در سراسر دنیا یکی از انتخاب‌های پرطرف‌دار افراد است.

خرید مبل راحتی ترکیه ای بلونا در وودن مبل

انزا هوم Enza Home

اگر بخواهیم باز هم از معروف‌ترین برندها نام ببریم، یکی از آن انزاهوم است. از هدف‌های این برند ایجاد سبک جدید بوده و دیزاین منزل شما به سمت مدرنیته بودن پیش می‌برد. این برند به تولید محصولات متنوع در سبک مدرن و از آن طرف ایده‌های خلاقانه را دنبال می‌کنند. این برند در واقع دارای سادگی اما شیکی خاص است و کیفیت و کاربردی‌بودن مدل‌ها از اولویت‌های آنان است. از علت‌های پیشرفت و رشد این شرکت مشتری‌مداری است و همین موضوع در سال‌های متمادی تأثیر خود را گذاشته است.

خرید مبل ترکیه ای انزاهوم راحتی وودن مبل

مدا لایف Modalife

برند مدا لایف هم دارای یک ماجراجویی جذاب بوده و از یک کارگاه نجاری با 150 مترمربع شروع به فعالیت کرد و هم اکنون دارای 140 شعبه در سراسر ترکیه است. این برند تأیید می‌کند که محصولات خود 40 درصد پایین‌تر از برندهای فروشگاه‌های معتبر دیگر می‌فروشد. همین موضوع و مناسب‌بودن قیمت‌گذاری آن بسیاری از افراد را ترغیب کرده است که این برند را انتخاب کنند.

خرید بهترین برند مبل تریه ای راحتی در وودن مبل

ویژگی‌های مبل ترک

از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل ترک دوخت و لمسه‌های منظم آن است. این مبلمان باتوجه‌به سبکی که دارند، دارای ویژگی منحصربه‌فرد خود هستند. مبل‌های کلاسیک این سبک دارای کنده‌کاری و منبت‌های هنرمندانه است و اصالت منزل شما را چندبرابر می‌کند.
از ویژگی‌های کلی این مدل‌های ترکی متریال چوب و پارچه است که این سبک را در سراسر جهان معروف کرده است. در سبک راحتی تنوع آن در رنگ‌بندی و مدل‌های آن از گزینه‌های افراد در انتخاب مبل ترکیه‌ای است.

"ویژگی

معایب خرید مبل ترک

مبل ترک همان‌طور که از کشور تولیدکننده آن مشخص است دارای قیمت بالایی است. همین موضوع و بودجه افراد از دلایل انتخاب‌نکردن این محصول است. به همین دلیل در بسیاری از فروشگاه‌ها این جمله را می‌شنویم که دارای جنس پارچه ترک و از برند مبل ترکیه‌ای و… است. همین موضوع و راهنمایی اشتباه برخی فروشندگان سبب شده که مشتریان انتخاب اشتباهی داشته باشند و هر محصولی را با این اسم بخرند. به‌طورکلی این محصول معایب بزرگی ندارد و باتوجه‌به تولیدکننده و برند آن متفاوت است.

نکات مهم در خرید مبل ترک

ازآنجایی‌که این محصول دارای بهای زیادی است، در زمان خرید مبل ترک باید به شناسه کالا و گارانتی آن دقت کنید. زیرا در برخی مواقع ممکن است که جز کالاهای ممنوعه باشد و پس از خرید از ضمانت و خدمات پس از فروش آن نمی‌توانید استفاده کنید.

طراحی مبل

طراحی مبل ترکیه‌ای و مبل‌های ایرانی دقیقاً شبیه به هم هستند. زیرا طراحان ایرانی بیشتر از سبک‌های ترکی ایده برداری می‌کنند و همین موضوع تشخیص بین آن‌ها را سخت می‌کند.

متریال

همان‌طور که می‌دانید متریال اصلی مبلمان باکیفیت چوب راش است. در این مدل‌ها به علت جلوگیری از رطوبت به داخل آن از ترکیبات رزینی استفاده شده است. این ماده رزینی کاملاً بدون آلرژی بوده و به کیفیت محصول شما کمک بسیاری می‌کند.
دررابطه‌با جنس پارچه و جنس چوب مبل ترکیه‌ای از مرغوب‌ترین مواد است. این ویژگی باعث شده که این مدل به پرطرف‌دارترین محصول باکیفیت تبدیل شود.

معرفی انواع مبل ترک

همان‌طور که می‌دانید مبل ترکیه‌ای دارای سبک‌های مختلفی است و بر اساس کاربری آن طراحی آن متفاوت می‌شود. شما می‌توانید باتوجه‌به فضای منزل خود که کوچک است یا بزرگ است. باتوجه‌به آن مدل مناسب خود را انتخاب کنید.
ازاین‌رو به معرفی انواع مبل ترک می‌پردازیم:

مبلمان ترک ال

بهترین متریال برای خرید مبل راحتی ال

مبل ترک راحتی

بهترین متریال برا مبل راحتی ترک وودن مبل

مبلمان ترک کلاسیک

بهرین متریال برای خرید مبل کلاسیک ترکیه ای وودن مبل

 

مبل ترک چستر

بهرین متریال برای خرید مبل راحتی چستر راحتی وودن مبل

مبلمان تختخواب‌شو ترکیه‌ای

خرید مبل تختخوابشو ترکیه ای راحتی وودن مبل

قیمت مبل ترک 2023 و عوامل تاثیر گذار بر آن

در حال حاضر نوسانات و ارزش بالای متریال‌های چوبی و پارچه ترک، قیمت مبل ترک را افزایش داده است. باتوجه‌به اینکه امروزه هر چه محصول‌ها از المان‌های طبیعی ساخته شده باشند، بر روی قیمت آن هم تأثیر می‌گذارند. هر چه که چوب شما دارای درجه بالاتری باشد، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت دارای بهای بیشتری است.
لازم به ذکر است که طراحی مبل شما هم یعنی سبک کلاسیک، راحتی و یا … هم در این ارزش‌گذاری تأثیرگذار است. در واقع هر چقدر چوب بیشتری در مدل شما مانند مبل کلاسیک به‌کاررفته باشد، گران‌قیمت‌تر است. مدل‌های مدرن هم دارای طراحی ساده و درعین‌حال کاربردی است و به نسبت مدل‌های با منبت قیمت مناسب‌تری دارند.

سخن پایانی

بنابراین، به‌عنوان سخن پایانی خرید مبل ترک به کسانی که دارای بودجه زیادی هستند و کیفیت بالا و خرید از برند برایشان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌شود. به کسانی که علاقه‌مند به این طراحی‌ها و مدل‌ها هستند، تولیدکنندگان داخلی که برخی از این محصولات تولید می‌کنند، پیشنهاد می‌شود. شما با داشتن این راهنما می‌توانید محصول موردنظر خود را از هر فروشگاهی با آگاهی کامل انتخاب و خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *