دکوراسیون

ایده‌های جذاب چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

ایده‌های جذاب چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

در بیشتر مواقع افراد از خانه کوچک خود صحبت می‌کنند و بر این باورند که برای داشتن فضایی جذاب نیازمند فضایی بزرگ هستند. اما طراحان دکوراسیون با روشی به نام چیدمان این باور را نقض می‌کنند و این قول را به شما می‌دهند که با چیدمان اصولی می‌توانید فضای مطلوبی را در اتاق پذیرایی خود ایجاد کنید. برای اینکه این فضا را تبدیل به اتاقی راحت و دلنشین کنید، در قدم اول باید به چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک فکر کنید. در واقع چیدمان مبل راحتی به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد و هر کدام به نحوی در زیباسازی منزل شما تاثیر گذارند. از این رو در این وبلاگ از وودن مبل میخواهیم به بررسی ایده‌های جذابی برسیم که کمتر جایی آن را دیده یا شنیده‌اید، پس با ما همراه باشید.

چیدمان مبل راحتی در فضاهای کوچک مختلف

چیدمان مبل راحتی در جلوه اتاق پذیرایی شما تاثیرگذار است و از آن طرف متقابل این موضوع هم امکان پذیر است. یعنی اینکه نوع فضای چیدمان شما که مستطیل است یا مربع، یا کوچک است یا بزرگ، هر کدام به نحوی در نمایان شدن وسایل در اتاق پذیرایی تاثیر می‌گذارند. با توجه به این موضوع بهترین چیدمان مبل راحتی زمانی است که با نشستن افراد، توانایی مکالمه و ارتباط شکل بگیرد و یا به راحتی بتوانند تلویزیون تماشا کنند. از رو با تمرکز بر شکل هندسی منازل به کشف دنیای چیدمان مبل راحتی می‌پردازیم.

مبل راحتی و مینیمال نارسیس

اتاق پذیرایی مربع شکل

به طور کلی باید بگوییم روش‌های متنوعی برای چیدمان مبل راحتی وجود دارد. این روش‌ها قاعده و قانون خاصی نداشته و هر کدام با توجه به سلیقه شما به بهترین چیدمان جهت می‌گیرد. از آنجایی که شکل هندسی اتاق پذیرایی مربع شکل است، چیدمان‌های مربعی و یا یو شکل هم می‌تواند مناسب باشد. در این نوع چیدمان مبل‌ها کاملا زاویه ی 90 درجه‌ای دارند و با قرار دادن یک میز جلومبلی و عسلی، چیدمان آن تکمیل می‌شود.

اتاق پذیرایی مربع شکل

 اتاق پذیرایی مستطیل

یکی از چالش برانگیز‌ترین چیدمان مبل راحتی می‌تواند در پذیرایی مستطیل باشد. شاید شما هم فکر می‌کنید، با قرار دادن مبل راحتی در گوشه ای از منزل چیدمان خوبی را ایجاد می‌کنید. اما این روش قدیمی بوده و در عرصه دکوراسیون امروزی پیشنهاد می‌شود. می توانید یکی از کاناپه‌ها را نزدیک به دیوار قرار بدهید و تک نفره‌ها را در مقابل و کنار این کاناپه‌ها بگذارید. انتخاب این روش سلیقه‌ای بوده و شاید شما بتوانید با توجه به المان‌های منزل خود بهترین چیدمان را ایجاد کنید.

اگر شما هم دارای فضای محدودی هستید و میخواهید با رعایت چیدمان در منزل خود، تاثیری فوق العاده ایجاد کنید، مطالعه مقاله اصول چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک پیشنهاد می‌شود. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با این اصل‌ها شما را آشنا کنیم و تاثیری مثبت در دکوراسیون خود داشته باشید.

 اتاق پذیرایی مستطیل

انواع روش‌های چیدمان در فضای کوچک

شاید با خود فکر کنید که پیدا کردن بهترین روش چیدمان مبل راحتی یک چالش بزرگ باشد، اما غیر ممکن نیست. در واقع چیدمان‌ها با توجه به تعداد نفرات مبل به روش‌های مختلفی دسته بندی می‌شود. هر یک از این تعداد متناسب با متراژ خاصی بوده و به روش‌های متفاوتی چیدمان می‌شود.

انواع روش‌های چیدمان در فضای کوچک

چیدمان نیم ست مبل راحتی

نیم ست‌ها از جذاب‌ترین ترکیب‌های مبلمان در دکوراسیون اتاق پذیرایی است. نیم ست‌ها معمولا شامل یک کاناپه و دو مبل تک نفره یا کاناپه سه و دو نفره است. این ترکیب بیشتر در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از چیدمان‌های مخصوص به نیم ست، قرار دادن یکی از کاناپه‌ها روبه روی تلویزیون است و تکی‌ها مقابل هم در این چیدمان قرار می‌گیرند.

مبل راحتی و تختخواب‌شو الوین

مبل ال

مبل ال دارای طراحی جمع و جوری بوده و ساده بودن آن باعث شده که در خانه‌های کوچک هم جلوه زیبایی را داشته باشد. اگر شما هم دارای فضای محدودی هستید، مبل ال مناسب فضای کوچک شما است. انتخاب مبل ال این مزیت را دارد که با اشغال فضای کم، بیشترین نشیمن را برای شما ایجاد می‌کند. برای چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک مخصوصا مدل ال، انتخاب کنج اتاق پذیرایی بهترین گزینه است. در واقع قرار دادن در وسط پذیرایی بیشتر در فضاهای بزرگ پیشنهاد می‌شود.

مبل ال

استفاده از کاناپه و تک نفره های ظریف

از آنجایی که دارای فضای کوچکی هستید، بهتر است که از مبلمانی استفاده کنید که از لحاظ ظاهری ظریف تر باشد. در واقع ظرافت بیشتر باعث می‌شود فضای کوچک دلباز تر نشان داده شود. تک نفره‌های ظریف هم باعث می‌شود که فضای کمتری را اشغال کنید و در رفت و آمد داخل پذیرایی مشکلی نداشته باشید.
البته برخی نکات کلیدی بزرگنمایی در چیدمان فضای کوچک وجود دارد که باعث می‌شود که فضای کوچک خود را بزرگتر نشان بدهید. مطالعه این وبلاگ کمک می‌کند که با کمی خلاقیت آن چیزی که میخواهید را داشته باشید.

استفاده از کاناپه و تک نفره‌های ظریف

چیدمان گرد

چیدمان‌های های ردیفی برای خانه‌های کوچک اصلا مناسب نیست و فضای تنگ و خفه ای را ایجاد می‌کند. از این رو چیدمان گرد از مناسب ترین چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک است. این نوع چیدمان باعث می‌شود فضای گفتگو با اعضای خانواده و مهمانان داشته باشید. این ارتباط باعث می‌شود که راحتی را در مبلمان خود احساس کنید.

چیدمان گرد

نکات مهم چیدمان در فضای کوچک

علاوه بر اینکه چیدمان‌های مختلفی برای فضای کوچک معرفی کردیم، برخی از نکات هم باعث می‌شوند که تاثیر دو برابر در جلوه اتاق پذیرایی و چیدمان شما داشته باشد. بهتر است که قبل خرید مبل راحتی این نکات را در نظر بگیرید تا در زمان چیدمان در اتاق پذیرایی از تصمیم خود پشیمان نشوید.

نکات مهم چیدمان در فضای کوچک

انتخاب نقطه کانونی مناسب

نقطه کانونی از مهم‌ترین نکات در چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک است. در واقع نقطه کانونی آن قسمتی از اتاق پذیرایی است که با همان برخورد اول نگاه شما را جلب می‌کند. در بیشتر خانه‌های کوچک فضای اطراف شومینه و یا تلویزیون، نقطه کانونی محسوب می‌شود. نقطه کانونی در هر خانه‌ای متفاوت است و پیدا کردن آن در منزل کاملا راحت است.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

فاصله استاندارد مبلمان

بیشتر افراد در فضای کوچک فکر می‌کنند که نزدیک قرار دادن مبل‌ها به هم باعث می‌شوند که فضای کمتری را اشغال کنند. اما باید بگوییم در اشتباهید، بلکه حدود 20 الی 30 سانتی متر فاصله کاملا مناسب است. از این رو حتما این نکته را در نظر بگیرید.

فاصله استاندارد مبلمان

تعادل و تناسب اجزای دکوراسیون

از آنجایی که دارای فضای کوچک هستید، بهتر است اجزای دکوراسیون شما دارای تناسب باشد. شاید با خود فکر کنید که تناسب و تعادل اجزا به چه معناست؟ یعنی اینکه وسایل شما از لحاظ ابعادی و هم سبک در یک راستا باشند. برای مثال تمام مبل‌ها از نظر ابعادی متوسط باشند و شما جلومبلی بزرگی را در وسط بگذارید. با این عمل شما تناسب را نقض می‌کنید و باعث می‌شود دکوراسیون شما آنچه که میخواهید، نباشد.

تعادل و تناسب اجزای دکوراسیون

سخن پایانی

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک ممکن است که کمی سخت بنظر برسد، اما رعایت این روش‌ها کمک می کند که این چالش را حل کنید. بهترین چیدمان زمانی شکل می‌گیرد که تمام اعضای خانواده بتوانند جهت مکالمه و حتی تلویزیون نگاه کردن دسترسی راحت تری داشته باشند. با توجه به این موضوع باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر بگیرید و طبق ایده‌هایی ک گفتیم و حتی الهام از آن چیدمان خود را پیش ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *