چیدمان منزل

پارچه مناسب مبلمان کلاسیک

تاثیر پارچه مبلی بر مبلمان کلاسیک

در مورد پارچه مبلی مبلمان کلاسیک باید گفت، مبلمان منزل به راحتی، سبک و تجملاتی که دارند معروف هستند. با تغییر اولویت ها و ترجیحات افراد، تقاضا برای یک دست مبلمان در قرن حاضر چندین برابر شده است. امروزه مردم نمی‌خواهند مبلمانشان فقط شیک باشد، بلکه دوست دارند از راحتی نیز برخوردار باشد.

یکی از ویژگی های مبل که در راحتی آن تاثیر دارد، پارچه مبلی است. پارچه مبل در بسیاری از طرح ها، سبک ها و ترکیب های منحصر به فرد رنگ و الگو یافت می‌شود. پارچه رومبلی مهمترین عامل در تصمیم گیری در مورد ظاهر و راحتی مبلمان است. زیرا این پارچه است که فنرها و بالشتک را روی قاب مبلمان می‌پوشاند.
گزینه های زیادی برای پارچه مبلی برای انتخاب شما در بازار موجود است.

اگر در حال حاضر شما مبل کلاسیکی دارید که قصد تعویض پارچه آن را دارید. یا همین حالا قصد خرید یک مبل کلاسیک دارید. اما نمی‌دانید پارچه مبل کلاسیک به چه صورت است. یا جدیدترین پارچه های مبل کلاسیک کدام هستند، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: ویژگی های پارچه مبلی باکیفیت

پارچه مبلی مخمل

مخمل یکی از زیباترین، شیک ترین و جذاب ترین پارچه مبلی مبلمان کلاسیک است. این پارچه می‌تواند فضای داخلی هر خانه‌ای را بلافاصله تغییر دهد. مخمل یک پارچه لوکس به حساب می‌آید که دارای خواص عایق بندی عالی است.

یکی از پر طرفدارترین پارچه مبل کلاسیک جدید همین مخمل است که می‌توانید آن را با هر رنگی که دلخواه شما است تهیه کنید. مخمل جزو پارچه های ساده به حساب می‌آید که از معروف ترین های آن جاسمین و پورشه هستند.

اکنون که از زیبایی و مزیت های این پارچه به شما گفتیم، کمی هم آن طرف قضیه را در نظر بگیریم. تمیز کردن و نگهداری پارچه مخمل کمی دشوار است.

البته پارچه ای گران قیمت است که با خرید آن سود هم می‌کنید. زیرا به دلیل کیفیت بالای آن طول عمر مبل کلاسیک شما بیشتر می‌شود و به مبلتان حالت رسمی می‌دهد.

خرید پارچه مبلی کلاسیک

پارچه رومبلی چرم

متداول ترین و پرکاربردترین پارچه رومبلی چرم است. روکش چرم نه تنها راحت است، بلکه لوکس به نظر می‌رسد. مبلمان کلاسیک با روکش چرم در اتاق های نشیمن شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

روکش چرم به راحتی قابل نگهداری است. بسته به میزان مراقبت از آن، مبلمان روکش چرم می‌تواند تا 5 سال دوام داشته باشد.

در صورت ریختن مایعات بر روی آن، می‌توانید به راحتی با استفاده از پارچه آن را پاک کنید. زیرا چرم مایعات و لکه ها را جذب نمی‌کند.

همچنین در برابر برخی محصولات و مواد شیمیایی که ممکن است به مبلمان آسیب برساند مقاوم است.

اگر صاحب حیوان خانگی

هستید، چرم مناسب ترین پارچه برای مبلل کلاسیک شما است.

در مجموع، چرم پارچه ای است که برای استفاده زیاد مناسب است. ضمن اینکه سبک و ظرافت مبل را حفظ می‌کند.

اگر بخواهیم به یکی از ایرادات این پارچه اشاره کنیم این است که چرم پوستی برنزه دارد. که به دلیل آن می‌تواند شکافته شود یا ترک بخورد. همچنین با اجسام تیز می‌تواند به راحتی آسیب ببیند.

 

پارچه گل دار یا طرح دار

اگر شما طرفدار سبک های شلوغ و طرح دار هستید و یا مخالف سادگی و مینیمال بودن هستید، پارچه مبلی مبلمان کلاسیک شما، پارچه های گل دار هستند. برخی افراد که فضای بزرگی دارند و مبل کلاسیک هم تهیه کرده اند، بد نیست که از زیبایی پارچه های طرح دار نیز استفاده کنند.

البته باید توجه داشته باشند تا این پر زرق و برق بودن و شلوغی با سبک دکوراسیون منزل آن ها هماهنگی داشته باشد. بسیاری از مردم جسارت استفاده از طرح های درشت و جسورانه پارچه را ندارند و به چند کوسن طرح دار اکتفا می‌کنند.

این در حالی است که امروزه استفاده از پارچه های مبلی طرح دار در بیشتر سبک های دکوراسیون مد شده و طرح های قومی و محلی، هندسی و نقوش عشایری زیاد طرفدار دارد. شما همچنین می‌توانید کمی ابتکار به خرج دهید و ست مبلمان خود را ترکیبی از پارچه طرح دار و ساده انتخاب کنید.

یعنی روی تعدادی از مبلمان طرح گل دار کار شود و روی تعدادی مبلمان دیگر با پارچه ساده تلفیق شود. با این کار تعادل را به خانه برمی‌گردانید. در فروشگاه وودن مبل، برخی از این پارچه های طرح دار، پارچه مبل کلاسیک ترک هستند. برخی دیگر یزد؛ که معروف ترین آن ها شانل و ساتن است.

 

رنگ پارچه مبل کلاسیک

بعد از انتخاب پارچه مبلی مبلمان کلاسیک، نوبت به رنگ پارچه می‌رسد. این درست است که انتخاب رنگ پارچه کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد و دست شما برای انتخاب باز است. اما بد نیست تا چند نکته را هنگام انتخاب آن به یاد داشته باشید. از آنجایی که رنگ مبلمان شما اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم می‌آید باید با دکوراسیون شما هماهنگی کامل داشته باشد.

به طور مثال شما می‌توانید رنگ مبل کلاسیک خود را با پرده ها یا فرش ست کنید. اگر پارچه ساده را انتخاب کردید، سعی کنید با چند کوسن رنگی یا طرح دار حال و هوای اتاق نشیمن خود را عوض کنید.

اگر منزل شما کوچک است سعی کنید از رنگ های شلوغ استفاده نکنید. زیرا باعث می‌شود منزل شما کوچک تر از آنچه که هست به نظر برسد. اگر قرار است مبل کلاسیک شما در اتاقی قرار بگیرد که رفت و آمد در آن زیاد است، یا کودکان یا حیوانات خانگی در آن رفت و آمد دارند، از پارچه رومبلی با رنگ های تیره مانند رنگ خاکستری، قهوه ای، زغالی و … استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: پارچه مبلی همنام با برندهای خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *