چیدمان منزل, دکوراسیون

تابلوی مناسب برای دکوراسیون خانه

اتخاب دیوار مناسب برای نصب تابلو

برای تزئین دیوارها نیازی به اقدامات گران قیمت نیست. با چیدمان هنرمندانه تابلو، تصویرها و دیگر کارهای هنری دیوارخالی خانه خود را به گالری خود تبدیل کنید. هنگام خرید یک تابلو اندازه بااهمیت است. یک تابلو با اندازه نامناسب می تواند هنر آن تابلو را تحت تأثیر قرار دهد و از لحاظ بصری جذاب به نظر نرسد.

خواه نقاشی منحصر به فردی باشد خواه چاپ قاب، چاپ بوم یا عکس. چون غالبا تابلوها در محیط به یک نقطه کانونی چشم نواز تبدیل می شوند باید از هر لحاظ بررسی و برگزیده شوند. برای تعداد زیادی هنر هم علاقه هست و هم به نوعی سرمایه گذاری و وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود باید وقت بگذارید و چیزی را برگزیده کنید که برای خانه شما مناسب باشد. ما در این مطلب به شما یاری می کنیم تا بدانید اندازه مناسب تابلو برای نصب در دکوراسیون کدام است.

 

انتخاب سایز تابلو

تابلوی دکوراسیون خانه | طول و عرض دیواری که می خواهید تابلو را روی آن آویزان کنید اندازه بگیرید اگر از تخت خواب یا مبل شما زیادتر شد کافی هست به جای کف تا سقف فضای باز دیوار را از بالای مبلمان تا سقف اندازه بگیرید.

نقاشی های آویزان شده بالای مبلمان باید کمتر از ۷۵٪ عرض مبلمان باشند. تابلو های آویزان شده بالای شومینه هنگامی به چشم می آیند که اندازه تابلو به اندازه دهانه شومینه باشد. قانون سه هشتم را دنبال کنید این یعنی هنگام نصب تابلو بر روی یک دیوار خالی آن را به گونه ای قرار بدهید که از هر طرف تابلو سه هشتم آن خالی باشد.

 

 

 

 

انتخاب فرم و شکل

فضایی که شما برای نصب تابلو در نظر گرفته‌اید خواه یک دیوار کوچک یا یک دیوار بزرگ نصب چندین تابلو در کنار هم می‌تواند زیبایی خاصی به فضای شما بدهد. فقط کافی هست چند دستورالعمل انجام شود تا نتیجه شغل مطلوبی داشته باشید. برای دیوار مستطیل شکل تابلوهای مستطیل یا بیضی و برای دیوار مربع شکل تابلوهای مربع یا گرد را برگزیده کنید.

معمولا تابلوهای مستطیل یا مربع برای فضای داخلی جدید و تابلوهای بیضی و گرد برای فضای داخلی کلاسیک مناسب ترند. اگر چندین تابلو نصب می کنید مهمترین تابلو را در مرکز دیوار قرار بدهید و تابلوهای دیگر را در اطراف تابلوی مرکزی مرتب کنید. ترجیح اطلاعات می شود که تابلوها در یک مستطیل کوچک و کاملاً دسته بندی شده قرار بگیرند تا تأثیر بصری ایجاد کنند. تابلوهایی که سبک قاب یکسانی دارند را به چهره ردیفی نمایش دهید.

همچنین بخوانید: چیدن مبلمان

 

نحوه انتخاب دیوار مناسب برای نصب تابلو

با دیواری به رنگ خنثی مانند سفید یا بژ شروع کنید. سعی کنید اول تابلو‌ها را روی زمین بگذارید و مرتب کنید و زمانی که چیدمان صحیح خود را مشخص کردید به دیوار منتقل کنید.

اگر تمایل دارید آن ها را در طریق پله به نمایش بگذارید تابلوهای بزرگ و کوچک را با هم ترکیب کنید به گونه ای که با نصب قطعات کوچکتر که مرکز آن ها یک قطعه بزرگ هست طرحی از یک آبشار را ایجاد کنید. به دیوار خالی پشت کاناپه یا اطراف میز تلویزیون نیز می توانید تابلو بیفزایید کنید.

 

اتخاب دیوار مناسب برای نصب تابلو

 

 

نحوه چیدمان تابلو بر روی دیوارهای رنگی

تابلویی متناسب با پالت رنگی دیوار پیدا کنید. لازم نیست هر رنگ موجود در تابلو متناسب با پالت رنگی باشد هماهنگی آن تنها با یک یا دو تابلوی برجسته‌تر کافی است. در حالت ایده‌آل رنگ موضوع تابلو نیز باید با رنگ دیوار هماهنگ باشد به معنی ساده‌تر رنگ تابلو باید مشابه، مکمل یا از خانواده رنگی دیوارها باشد.

 

نحوه نصب تابلو در فضاهایی با سقف بلند

سقف های بلند چالش های تزئینی ایجاد می کنند. از کف تا سقف را اندازه گیری کنید و تابلو های خود را تقریباً در یک سوم میانی دیوار آویزان کنید. تابلویی را برگزیده کنید که تقریباً هم شکل دیوار باشد یعنی اگر دیوار پهن هست تابلو نیز پهن باشد و اگر باریک تابلو هم باریک برگزیده شود. سعی کنید در چنین فضاهایی تابلوهای بزرگ نصب کنید.

 

 

 

 

ابعاد مناسب برای نصب تابلو بر روی دیوار بالای مبل

قبل از نصب تابلو کاناپه خود را در جای مناسب قرار دهید. تابلوهای هنری باید اندازه مناسبی داشته باشند. برای یک دیوار با طول بیشمار یک تابلوی بزرگ می‌تواند یاری کند تا دیوار کمی کوتاه تر به نظر برسد. اگر فقط قصد آویزان کردن یک تابلو بر روی دیوار بالای مبل را دارید اندازه آن باید کمتر از دو سوم اندازه مبلمان باشد اما اگر از چندین تابلوی کوچک استفاده می‌‌کنید آن ها را به هم نزدیک کنید تا جلوه بصری یک تابلوی بزرگ‌تر را ایجاد کنند.

تابلو را ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر بالاتر از کف نصب کنید و دقت کنید که زیادتر از ۹ سانتیمتر بین پایین تابلو و بالای مبل فاصله نداشته باشید. یکر راه ساده‌تر این است که تابلو را به راحتی روی دیوار نگه دارید و آن را آنقدر بالا و پایین ببرید تا به ارتفاع ایده آل برسید سپس این نقطه را علامت گذاری و تابلو را آویزان کنید. اما اگر تعداد زیادی تابلو دارید این شغل غیر عملی هست پس سعی کنید تکه های کاغذ را به همان اندازه برش بدهید و آن ها را به دیوار آویزان کنید تا جای مناسب تابلوها را به دست آورید.

 

 

 

نحوه نصب بوم های بدون قاب

آویختن تابلوی بدون قاب ظرافتی خاص به دکوراسیون شما می بخشد. بوم را در جایی که می خواهید آن را آویزان کنید در مقابل دیوار نگه دارید. از گوشه های بالا علامت گذاری کنید. برای این کار ممکن هست به یاری دو نفر لازم باشد یکی برای نگه داشتن تابلو و دیگری علامت گذاری بر روی دیوار. دقت کنید که تابلو کاملاً مماس با دیوار آویزان شود.

 

 

 

 

ایجاد دیوار خاطره با تابلو

دیوار خاطره روشی سرگرم کننده و چشم‌نواز برای پر کردن یک فضای بزرگ هست که تشکیل شده از چند تابلوی تصویر خانوادگی از قدیم تا نوین با اندازه‌های گوناگون و سبک قاب یکسان است. این دیوار ها می‌توانند به چهره خطی و متقارن و یا به چهره ترکیب افقی و عمودی بدون تقارن بر روی دیوار نصب شوند.

یادتان باشد هیچ ایده بدی وجود ندارد مگر اینکه اجرای آن بد باشد. حتی اگر زیباترین تابلو را با وسایل تزئینی یا مبلمان نامناسب جفت کنید نمی‌تواند جلوه بصری زیبایی به فضای شما ببخشد.

 

همچنین بخوانید: گلیم در چیدمان منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *