چیدمان منزل

لمسه کاری در مبلمان

آشنایی با لمسه کاری یا لمسه کوبی در صنعت مبلمان

همانطور که می دانید در به هنگام طراحی و تولید مبلمان از روش های مختلفی جهت تزئین آنها استفاده می گردد. یکی از این روش های تزئینی، روش لمسه کاری یا پارچه کوبی می باشد. این دوخت در واقع نوعی تزئین مبتنی بر استفاده از پارچه مبلی، اسنفج و فوم می باشد که سبب زیباتر شدن مبلمان می شود.

 

لمسه کاری چیست؟

مبلمان چستر لمسه کاری خرید مبل لمسه چستر قیمت مبل چستر

لمسه کاری استفاده از نصب پارچه یا چرم مصنوعی بر روی چوب، مبلمان، درب و دیوار است. با ایجاد تعداد برجستگی و فرورفتگی بر سطح باعث زیباشدن و شیک جلوه دادن سطح می شود. علاوه بر این لمسه کاری شکل و فرم دادن به پارچه به صورت لوزی شکل، کوبیدن گل میخ یا دکمه بر روی آن به صورت برجستگی ها و فرورفتگی های کوچک می باشد. لمسه کاری در حوزه مبلمان، به هنگام لمسه کاری از فوم یا الیاف پلی استر در زیر پارچه یا چرم مصنوعی استفاده می شود که سبب حجیم شدن و برجسته نشان دادن سطح می شود. این دکمه کوبی های سطحی مبلمان های راحتی علاوه بر این در میزهای جلو مبلی هم انجام می شود.

 

لمسه کاری و کاربرد آن :

لمسه کاری بیشتر در مبلمان چستر انجام می شود. اما این بدان معنا نیست که در مدل های دیگر مبلمان این کار عملی نباشد.

از لمسه در بعضی از سرویس خواب ها و تخت خواب ها استفاده می شود. در تختخواب هاعمدتاً قسمت جلو و پشت تخت از جنس پارچه و چرم است. در این قسمت ها به شکل لمسه کوبی طراحی می شود تا زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشد. به طور کلی از لمسه کاری در مبل های استیل (در پشت کار)، سرویس خواب و برخی از مبل‌های راحتی، مانند طرح چستر استفاده می ‌شود.

 

لمسه دوزی در مبلمان چستر

لمسه دوزی با مبلمان چسترفیلد معروف شد یعنی چسترفیلدی که دکمه دوزی نداشته باشد چسترفیلد نیست کاناپه بادی است. چسترفیلدها معمولا در کنار خود دو صندلی راحتی تک نفره هم می بینند که یا لمسه دوزی ندارند یا به میزان کمتری روی آنها لمسه زده شده است. در واقع صندلی های راحتی ساده، شلوغی های حاصل از فرورفتگی های بدنه کاناپه را خنثی و تعادل را در نمای مبلمان ها برقرار می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *