دکوراسیون

مقایسه مبل کلاسیک و راحتی + مزایا و معایب

مبل کلاسیک

مبلمان یکی از زیباترین عناصر دکوراسیون هستند و انتخاب آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در انتخاب سبک‌ها و مدل‌های مختلف مبلمان با تردید مواجه شوید. در این شرایط بهترین کار، مقایسه سبک‌های مختلف است. اگر قصد خرید مبلمان جدیدی را دارید و نمی‌دانید کدام یک از سبک‌های کلاسیک یا راحتی برای شما مناسب‌تر است، این مقاله برای شماست. در این مطلب به مقایسه دو سبک مبل کلاسیک و راحتی و ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم و آن‌ها را از جهت‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم
.

مبل کلاسیک به چه مدل‌هایی گفته می‌شود؟

به‌طورکلی از واژه کلاسیک برای نشان‌دادن سبک‌های اصیل و برگرفته از سنت استفاده می‌شود. مبلمان کلاسیک هم به طرح‌ها و مدل‌هایی اطلاق می‌شود که در آن از المان‌های اصیل و سنتی استفاده شده باشد. این سبک یکی از پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان است که اتفاقا با دکوراسیون خانه‌های ایرانی هم به‌خوبی هماهنگ می‌شود و جلوه‌ای شیک و باشکوه به خانه می‌بخشد.

مبل کلاسیک و راحتی هر دو از اروپا رواج پیدا کرده‌اند و به سایر کشورهای جهان گسترش یافته‌اند، تا جایی‌که امروزه از سبک‌های مختلف مبل کلاسیک در کشورهای شرقی، کشورهای عربی و… استفاده می‌شود. بر همین اساس، طراحی‌های مختلفی از مبلمان سبک کلاسیک مانند مبل کلاسیک ترکیه، کلاسیک ایتالیایی، کلاسیک فرانسوی وجود دارد.

همچنین، مدل‌های مختلفی از مبل کلاسیک سلطنتی، مبل کلاسیک ظریف، مبل کلاسیک راحتی و… در بازار به چشم می‌خورد. تنوع بالای مبل کلاسیک باعث می‌شود با هر سلیقه و بودجه‌ای بتوانید مبلمان کلاسیک مناسب خودتان را پیدا کنید. برای اینکه بدانید به چه مدل‌هایی مبل کلاسیک گفته می‌شود باید بدانید که سبک کلاسیک در مبلمان روی خطوط منحنی تاکید زیادی دارد. در مبلمان با طراحی کلاسیک از ریزه‌کاری‌ها، تزئیناتی مانند منبت‌کاری و حکاکی با پیچیدگی‌های ظریف و دقیق استفاده می‌شود که جلوه باشکوهی به این سبک می‌بخشد. پارچه‌هایی که برای این مبلمان استفاده می‌شود عموما از پارچه‌های شیک و باکیفیت مانند مخمل، ساتن و ابریشم است.

مزایا و معایب مبل کلاسیک

درصورتی‌که قصد خرید یکی از مدل‌های مبل کلاسیک و راحتی را دارید، بهتر است قبل از هر چیز مزایا و معایب این مدل‌ها را بررسی کنید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. در ادامه، مزایا و معایب مبل کلاسیک را بیان می‌کنیم.

مزایا و معایب مبل کلاسیک

طراحی شیک و زیبا:

مبل کلاسیک به‌عنوان یک سبک شیک و زیبا شناخته می‌شود. این سبک مبلمان به‌دلیل طراحی ظریف و پیچیده و تزئینات هنرمندانه و زیبا به دکوراسیون شما شکوه خاصی می‌بخشد.

طراحی شیک مبل

کیفیت:

ویژگی مبل کلاسیک استفاده از متریال مرغوب مانند چوب راش، چوب گردو، چوب بلوط و پارچه‌های ابریشم و مخمل است. به‌همین دلیل این نوع مبلمان کیفیت و استحکام بالایی دارند.

مبل کلاسیک

تنوع بالا:

مبلمان سبک کلاسیک در طرح‌‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید باتوجه به بودجه، کاربری مورد نظر، اندازه فضایی که دارید، دکوراسیون و سلیقه شخصی‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

محدودیت فضایی:

یکی از معایب مبل کلاسیک این است که به‌دلیل طراحی باشکوه و مجلل، بیشتر مناسب فضاهای بزرگ و اتاق پذیرایی است.

قیمت نسبتا زیاد:

مبل کلاسیک به‌دلیل استفاده از متریال مرغوب، ظرافت، پیچیدگی تزئینات و ساخت، قیمت بالایی دارد.

مبل کلاسیک

مراقبت و نگهداری سخت‌تر:

تزئینات ظریف مبل کلاسیک و استفاده از پارچه‌های ظریف و مرغوب در تولید آن باعث می‌شود که مراقبت، نگهداری و نظافت این مبل‌ها سخت‌تر از سایر مدل‌ها باشد.

مبل راحتی به چه مدل هایی گفته می‌شود؟

مبل‌های راحتی از آمریکا رواج پیدا کردند و به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان در سراسر جهان تبدیل شدند. قبل از پرداختن به مقایسه مبل کلاسیک و راحتی اجازه دهید با ویژگی‌های مبل‌های راحتی بیشتر آشنا شویم.

به‌طورکلی، مبل سبک راحتی به مبلی گفته می‌شود که ظاهر آن تمام‌چرم یا پارچه‌ای باشد و چوب در آن دیده نشود. پایه‌های کوتاه و دسته‌های پهن از مشخصات ظاهری این مبلمان هستند. متریالی که برای ساخت این سبک مبل‌ به‌کار می‌رود، متفاوت است و قیمت، دوام و کیفیت آن‌ها را تعیین می‌کند. بدنه مبل راحتی از چوب‌ و پارچه‌های مختلفی ساخته می‌شود و محدودیت ندارد. مبل‌های راحتی از پرفروش‌ترین سبک‌های مبلمان هستند و معمولا در هر خانه‌ای یک دست از آن‌ها پیدا می‌شود.

مبل راحتی

هنگام خرید مبل راحتی مدل‌های مختلفی مانند کاناپه، مدل ال، مبل‌های راحتی تخت‌خواب‌شو، مدل‌های مدرن و فانتزی و… را خواهید دید. این مدل‌ها بر اساس نیازهای مختلف، کاربردی هستند و برای انواع سلیقه و بودجه‌‌ها طراحی شده‌اند. وجود مدل‌های مختلف مبلمان سبک کلاسیک باعث می‌شود افراد به‌راحتی بتوانند مبل راحتی مورد علاقه و مناسب خود را خریداری کنند.

مزایا و معایب مبل راحتی

اگر به مبلمان سبک کلاسیک علاقه‌مند هستید در ادامه می‌توانید مزایا و معایب این سبک مبلمان را مشاهده کنید.

مزایا و معایب مبل راحتی

طراحی زیبا و متنوع:

طراحی مبل راحتی در مدل‌های متنوع باعث می‌شود به‌راحتی بتوانید آن را با فضا و دکوراسیون خود هماهنگ کنید. مبل‌های راحتی طراحی ساده و زیبایی دارند و برای اکثر فضاها مناسب هستند.

مبل راحتی

راحتی:

یکی از ویژگی‌های این سبک مبل، راحت‌بودن و استفاده آسان آن‌هاست. برای استراحت، تماشای تلویزیون، مطالعه و به‌طور کلی، استفاده روزمره، مبل راحتی بهترین انتخاب است.

مبل راحتی

مراقبت و نگهداری ساده‌تر:

نظافت و نگهداری مبل‌های راحتی بسیار ساده است. به‌دلیل استفاده کمتر از چوب و نداشتن تزئینات، این مبل‌ها کمتر خاک می‌گیرند و به‌راحتی قابل شست‌و‌شو هستند.

مراقبت و نگهداری ساده تر

قیمت مقرون‌به‌صرفه:

با وجود کیفیت و زیبایی مبل راحتی و کاربری فراوان آن، این سبک مبل به نسبت بسیاری از مدل‌های دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. تا جایی که تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید یکی از مدل‌های راحتی مورد علاقه خودتان را خریداری کنید.

محدودیت فضایی:

یکی از معایب این سبک مبلمان، اشغال فضای نسبتا زیاد است. هرچند که امروزه می‌توانید مبلمان راحتی جمع‌و‌جورتری را هم پیدا کنید.

جابه‌جایی دشوار:

اندازه بزرگ مبلمان راحتی باعث می‌شود به‌راحتی قابل حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی نباشند.

 

مبل کلاسیک و راحتی با هم چه فرقی دارند؟

به‌طور کلی، مبلمان به دو دسته اصلی و بزرگ مبل راحتی و کلاسیک تقسیم می‌شوند و سایر مبل‌ها به‌عنوان زیرشاخه‌های این دو دسته در نظر گرفته می‌شوند. قدمت مبل‌ها بسیار زیاد است و حتی در زمان‌های بسیار گذشته هم به نحوی از مبل‌ها استفاده می‌شد و به مرور زمان، ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته‌اند. همان‌طور که گفتیم، تقسیم‌بندی مبل‌ها به دو دسته راحتی و کلاسیک انجام شده است. البته، در ایران دسته‌بندی استیل هم اضافه می‌شود که تفاوت‌هایی با مبل‌های کلاسیک دارد و در سایر مقالات به آن اشاره خواهیم کرد.

مقایسه ظاهری مبل کلاسیک و راحتی

از لحاظ ظاهری، مبل کلاسیک زرق‌و‌برق بیشتری دارد. استفاده از پارچه‌های مجلل و تزئینات چوبی، مشخصه ظاهری مبلمان سبک کلاسیک است. درحالی‌که مبل راحتی، طراحی ساده‌تری دارد و در ظاهر آن چوب کمتری دیده می‌شود. از لحاظ طراحی، مبل‌های کلاسیک با تکیه‌گاه بلند، نشیمن‌های پهن و بزرگ و دسته‌های بزرگ و تزئین‌شده شناخته می‌شوند؛ در حالی‌که بیشتر مبل‌های راحتی تکیه‌گاه کوتاهی دارند. هر دو سبک کلاسیک و راحتی دارای ابعاد بزرگ هستند.

مقایسه چیدمان مبل کلاسیک و راحتی

مقایسه متریال مبل کلاسیک و راحتی

در ساخت مبل سبک کلاسیک و مبل راحتی از متریال مختلفی استفاده می‌شود. در سبک کلاسیک از چوب‌های درجه‌یک و انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود. این چوب‌ها باید قابلیت کنده‌کاری و تزئین را داشته باشند. درحالی‌که مبلمان راحتی طراحی ساده‌تری دارند و از چوب تنها برای کلاف و پایه‌های این مبلمان استفاده می‌شود.

مبل کلاسیک

پارچه‌هایی که در مبلمان کلاسیک و راحتی استفاده می‌شوند هم تفاوت‌هایی دارند. در مبلمان کلاسیک از پارچه‌های سنتی با کیفیت بالا و اغلب دارای رنگ‌های تیره و طرح‌های پرزرق‌و‌برق و مجلل استفاده می‌شود. در حالی‌که پارچه‌های مبل راحتی ساده‌تر و روشن‌تر هستند؛ البته، متریالی مانند پارچه چرم هم در هر دوی این سبک‌ها استفاده می‌شود. در مبلمان کلاسیک از فوم با ضخامت بالا و سفتی بیشتری استفاده می‌شود؛ درحالی‌که مبلمان راحتی از فوم‌های با ضخامت کمتر و نرم‌تر تولید می‌شوند تا احساس راحتی بیشتری ایجاد کنند.

مقایسه قیمت مبل کلاسیک و راحتی

یکی از نکات مهم در خرید مبلمان، مقایسه قیمت مدل‌های مختلف است. در مقایسه قیمت مبل کلاسیک و راحتی باید به این موارد دقت کنید که به‌طورکلی، مبلمان کلاسیک قیمت بیشتری از مدل‌های راحتی دارند. این اختلاف قیمت بیشتر به‌دلیل استفاده از متریال گران‌قیمت، تزئینات چوبی، طراحی مجلل و جزئیات بیشتر مبل کلاسیک است.

مبل‌های راحتی طراحی ساده و مدرنی دارند. همین موضوع باعث می‌شود مبلمان راحتی، متریال کم‌تری نیاز داشته باشند و ساخت آن‌ها نیز ساده‌تر باشد. هر چند که در مقایسه قیمت سبک‌های مختلف نباید تاثیر برند تولیدکننده، کیفیت و فروشندگان مختلف را نادیده بگیرید.

مبل کلاسیک و راحتی

مقایسه چیدمان مبل کلاسیک و راحتی

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو سبک مبلمان در چیدمان این دو مبل است. به‌طورکلی، مبلمان کلاسیک فضای بیشتری برای چیدمان نیاز دارند. هر چند که ممکن است مدل‌های مختلف این مبل‌ها تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. مبل راحتی، ساده و مدرن است و برای فضاهای صمیمی‌تر مانند اتاق نشیمن، جلوی تلویزیون و اتاق خواب انتخاب بهتری‌ست. درحالی‌که مبل‌های سبک کلاسیک رسمی‌تر و مجلل‌تر هستند و بیشتر برای اتاق‌های پذیرایی و دکوراسیون‌های کلاسیک مناسب‌اند.

مبل کلاسیک

سخن پایانی

مقایسه تفاوت‌های مبل کلاسیک و راحتی بهترین روش انتخاب مبلمان مناسب برای شماست. هر دوی این سبک‌ها از باکیفیت‌ترین و پرطرفدارترین انواع مبلمان هستند که با فضاها و چیدمان مختلف هماهنگ می‌شوند. علاوه‌بر مقایسه مدل‌های مختلف و مزایا و معایب آن‌ها، خرید مبلمان از برندهای باکیفیت را نباید فراموش کنید.

به‌دنبال تولیدکنندگانی باشید که طراحی زیبا را با متریال درجه‌یک و قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند. خرید مبل کلاسیک یا راحتی از وودن مبل به شما این امکان را می‌دهد که از بین گزینه‌های فراوان، بهترین را انتخاب کنید. تنوع بالا، قیمت‌های مناسب و کیفیت درجه‌یک را با بهترین قیمت‌ها از وودن مبل بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *