دکوراسیون

میز ناهار خوری مستطیل یا گرد ؟ کدام یک مناسب شماست

میز ناهارخوری مستطیل یا گرد

میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی؟ این سوالی است که هنگام خرید میز ناهارخوری ذهن بسیاری را درگیر می‌کند. باید بدانید که میز ناهارخوری یکی از مهم‌ترین عناصر چیدمان فضای خانه است و خرید آن به دقت بسیاری نیاز دارد. درست است که سلیقه شما مهم‌ترین عامل در انتخاب میز مناسب است؛ اما نکات مهم دیگری هم هستند که باید برای انتخاب میز ناهار خوری مناسب در نظر بگیرید. تمام نکاتی که قرار است هنگام خرید میز در نظر بگیرید، در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم برای داشتن خریدی رضایت‌بخش و هوشمندانه، همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید.

ویژگی های میز ناهار خوری مستطیل

زمانی‌که فضای بزرگی برای میز ناهارخوری دارید، ممکن است برایتان فرقی نداشته باشد که یک میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی را انتخاب کنید؛ اما اگر فضای محدودی دارید، انتخاب درست بسیار مهم و حیاتی است. ابتدا باید ببینیم یک میز ناهار خوری مستطیل چه ویژگی‌هایی دارد و چه زمانی باید یکی از این میزها را انتخاب کنید. میزهای ناهار خوری مستطیلی سازگاری بسیار خوبی با فضاها و دکوراسیون‌های مختلف دارند.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که میزهای مستطیلی جمع‌و‌جورتر هستند. اگر به یک میز بزرگ خانوادگی احتیاج دارید که فضای کمتری را اشغال کند، مدل‌های مستطیلی انتخاب بهتری هستند. میزهای مستطیل حالت رسمی‌تری دارند و با چیدمان شیک و کلاسیک یا سبک‌های مینیمال هم‌خوانی بیشتری دارند. برای میزبانی میهمانی‌های شام شیک یا مناسبت‌های خاص و رسمی این مدل میزها مناسب‌تر هستند.

ویژگی های میز ناهارخوری مستطیل

اگر تعداد میهمانان شما زیاد است یا پرجمعیت‌تر هستید و نمی‌دانید میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی را انتخاب کنید، باید گفت که میز ناهار خوری مستطیل برای تعداد زیاد میهمان‌ها مناسب‌تر است. بهره‌برداری و استفاده بهینه از فضا، همه مهم‌ترین دغدغه‌ای است که اغلب در آپارتمان‌ها با آن مواجه هستیم. میزهای ناهارخوری مستطیلی در اندازه‌های مختلف، گزینه بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در فضا هستند. این میزها بهترین استفاده از گوشه‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند. به‌علاوه در مواقعی که از میز استفاده نمی‌کنید این امکان را دارید که با چسباندن میز به دیوار فضای بیشتری در دکوراسیون خانه‌تان باز کنید.
حتی استفاده از نیمکت به‌جای صندلی‌ها در یک یا دوطرف میز به شما کمک می‌کند صرفه‌جویی بیشتری در فضا داشته باشید. چیدمان و تزئین میزهای ناهارخوری مستطیل‌شکل هم به نسبت میزهای گرد راحت‌تر است و امکان بهتری را برای پذیرایی فراهم می‌کند. تمام این موارد باعث شده‌اند این مدل میزها پرفروش‌تر و پرطرفدارتر باشند.

ویژگی های میز ناهارخوری مستطیل

ویژگی های میز ناهار خوری گرد

میزهای گرد هدررفت فضا یا پرتی فضای زیادی دارند؛ اما هنوز هم برای دورهمی‌های دوستانه و صمیمی و جمع‌های کوچک می‌توانند بهترین گزینه باشند. بنابراین، اگر قرار است از یک جمع کوچک پذیرایی کنید، این مدل میزها انتخاب خوبی هستند. حتی برای فضاهای کوچک یا آشپزخانه هم می‌توانید با خیال راحت از یک میز ناهار‌خوری گرد استفاده کنید. یک میز ناهارخوری با قطر مناسب را در یک فضای مربعی شکل کوچک قرار دهید تا ببینید که چقدر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر بچه‌های کوچکی دارید که به‌تازگی راه می‌روند، گوشه‌های گرد این مدل میز خطر کمتری برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

ویژگی های میز ناهارخوری گرد

اگر خانواده پرجمعیتی دارید؛ اما از بین میز ناهار خوری گرد یا مستطیل مدل‌های گرد را بیشتر ترجیح می‌دهید، می‌توانید برای استفاده بهینه از فضا از مدل‌هایی استفاده کنید که امکان اضافه‌کردن قطر میز یا صندلی را در مواقع لزوم دارند. استفاده از میز ناهار خوری گرد به فضا زیبایی خاصی می‌بخشد و بهترین گزینه برای خانواده‌های کم‌جمعیت با فضای محدود است. برای یک گفت‌و‌گوی دوستانه، پذیرایی راحت و حتی بازی‌های چندنفره این مدل میز به‌خاطر تسلط تمام افرادی که دور آن هستند، یک انتخاب عالی است.

ویژگی های میز ناهارخوری گرد

انتخاب میز ناهار خوری گرد یا مستطیل برای پذیرایی

حال که مهم‌ترین ویژگی‌های انواع میزهای ناهار خوری را بررسی کردیم، وقت آن رسیده است تا ببینیم برای هر فضا کدام‌یک از میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی مناسب‌تر است. اگر سالن پذیرایی شما فضای بزرگ یا کشیده و مستطیل شکل دارد میز مستطیلی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. حتی اگر به یک میز ناهارخوری بزرگ برای مراسم و میهمانی‌های رسمی نیاز دارید، انتخاب یک میز مستطیل مناسب‌تر است. اگر فضایی که برای قراردادن میز ناهارخوری انتخاب کرده‌اید نزیک دیوار است یا دوست دارید از گوشه‌های فضا استفاده بهتری داشته باشید هم میز مستطیل شکل انتخاب بهتری برای شماست.

انتخاب میز ناهار خوری گرد یا مستطیل بای پذیرایی

اگر فضایی که برای قراردادن میز انتخاب کرده‌اید در مرکز سالن پذیرایی شماست یا فضای کوچکی دارید و فرم اتاق پذیرایی شما مربع شکل است، میز ناهارخوری گرد انتخاب مناسبی‌ست. از همه مهم‌تر، اگر به یک میز کوچک برای تعداد کمی از افراد احتیاج دارید، میز ناهارخوری گرد را انتخاب کنید. میز گرد فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بهترین گزینه برای جمع‌های کوچک و صمیمی است.

میز ناهار خوری گرد یا مستطیل برای پذیرایی

انتخاب میز ناهار خوری گرد یا مستطیل برای آشپزخانه

آشپزخانه‌ها فضای کوچک‌تری از سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن دارند. از طرفی دیگر جابه‌جایی راحت در آشپزخانه و دسترسی کامل به وسایل، کابینت‌ها و اطراف بسیار مهم است. گوشه‌های یک میز مستطیلی ممکن است این اجازه را به شما ندهند؛ به‌خصوص اگر فضای محدودی دارید. از طرفی آشپزخانه فضای کوچک و صمیمی دارد و معمولا وعده‌های غذایی خصوصی‌تر در آن سرو می‌شود. با در نظرگرفتن تمام این موارد، از بین میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی شکل، میز ناهار خوری گرد انتخاب بهتری است. یک میز گرد در آشپزخانه شما را تشویق می‌کند که بنشینید، گپ بزنید و یک عصرانه یا شام صمیمانه را در کنار هم نوش جان کنید.

میز ناهارخوری برای آشپزخانه

سخن پایانی

انتخاب میز ناهارخوری تاثیر چشم‌گیری روی چیدمان و دکوراسیون خانه شما دارد. با توجه به فضایی که دارید، سبک چیدمان منزل و اندازه میزی که نیاز دارید، هر دو شکل میز ناهار خوری گرد یا مستطیلی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. هر شکلی از میز ناهارخوری که انتخاب کنید، وودن مبل با طیف گسترده‌ای از مدل‌های میز متناسب با نیاز و سبک شما آماده است تا بهترین ‌ها را برای شما فراهم کند.
چرا پیشنهاد می‌کنیم برای خرید میز ناهارخوری خود وودن مبل را انتخاب کنید؟ وجود انواع میزهای ناهار خوری مستطیلی و گرد در اندازه‌ها، سبک‌ها و متریال‌های مختلف، طراحی شیک و زیبا و کیفت ساخت دلایل اصلی ما هستند. همچنین، خدمات و پشتیبانی برای اطمینان از یک تجربه خرید راحت، رضایت‌بخش و قیمت‌های مناسب وودن مبل دلایلی هستند که این مجموعه را به بهترین گزینه برای خرید میز ناهارخوری ایده‌آل شما تبدیل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *