مجله

مبلمان چستر فیلد

خرید مبلمان فیلد چستر

تاریخ آمدن مبل های چستر

مبلمان چستر فیلد تنها بخشی از اسباب اثاثیه خانه نیست، بلکه بخشی از تاریخ است. اگر تاریخ را ورق بزنیم شاهد اسمی به نام لرد فیلیپ هوپ خواهیم بود که به نام مبل چستر گره خورده است. بیشتر افراد مبل چستر را حاصل از مبلی می دانند که طرح اولیه آن را لرد فیلیپ برای اولین بار ابداع کرد.

سازنده مبل چستر فیلد کیست؟

یکی از سوالاتی که بین برخی از کاربران مطرح است این است که اولین بار چه کسی مبلمان چستر فیلد را طراحی و ابداع کرد. تاریخ مبلمان چستر فیلد بر این باور است که ماموریت ساخت کاناپه ای به فیلیپ استنهوپ، لورد چهارم چستر فیلد داده شد. این کاناپه دارای ارتفاع کم، پشتی مبل یک دست، لبه های گرد و با چرم دکمه دار طراحی شده بود.

خرید مبلمان فیلد چستر

هدف از ساخت مبل چستر فیلد چه بوده است؟

در طول تاریخ معمولا بسیاری از نوآوری ها با حمایت و عنایت قشر قدرتمند جامعه شکل گرفته است. مبلمان چستر فیلد هم از آن دسته از ابداعاتی است که ردپای قشر مرفه در آن دیده می شود. هدف از طراحی و ساخت چنین مبلی ایجاد مبلی برای اشرافیان و نجیب زادگان بود. که به راحتی روی آن بنشینند و نگران چروک شدن لباس های خود نباشند.  امروزه نیز این مدل مبلمان چستر فیلد بیانگر لوکس بودن منازل است و بیشتر در خانه ها و محیط هایی کاربرد دارد که بخواهیم فضای لاکچری داشته باشد.

ویژگی های مبل چستر فیلد چیست؟

تعریف این مبل در دیکشنری آکسفورد به این صورت است : مبلی با دسته و پشتی پهن، دارای ارتفاع کم که به سمت عقب متمایل شده است.

از دیگر ویژگی های قابل ذکر در مبل چستر فیلد همان لمسه کوبی آن است. یعنی تمام پشتی ها و دسته ها نیز با دکمه طراحی شده اند.

ژن کلاسیک این مبلمان از جنس چرم بوده است. اما امروزه این سبک مبل را در انواع پارچه های متنوع می توان پیدا کرد.

 

استفاده از مبلمان چستر فیلد

مبل های چستر از دیرباز به عنوان مبلمان سلطنتی و اشرافی استفاده میشده است. اما در حال حاضر و با کاهش قیمت مبل چستر این مبلمان در رده مبلمان راحتی هم نیز قرار می گیرد.

استایل در عصر ویکتوریا دارای بیشترین اهمیت بود. و به همین دلیل با توجه به استایل و طراحی خاصی که داشت در دربار از آن استفاده می شد.

اما امروزه مبلمان چستر فیلد دیگر مختص به قشر خاصی از جامعه نیست. بلکه به صورت گسترده و در انواع استایل ها در بازار عرضه می گردد.

می توانید از یک مبل چستر به عنوان نقطه کانونی خانه خود استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است این مبل را در مرکز اتاق نشیمن قرار داده. و از رنگ های جسورانه ای مانند قرمز، زرشکی، آبی نفتی و … استفاده کنید.

برای ایجاد فضای گرم و هم زمان باشکوه بهتر است از وسیله چوبی دیگری در کنار مبل چستر استفاده کنید. مثلا پشت و یا کنار مبل خود می توانید یک کتابخانه چوبی قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *