دکوراسیون

بهترین راهنما ابعاد و ارتفاع ناهار خوری

بهترین راهنما ابعاد و ارتفاع ناهار خوری

هنگامی که می‌خواهید میز ناهارخوری خریداری کنید، باید ابتدا فضایی که قصد دارید میز را در آنجا قرار دهید، ارزیابی کنید. اگر بدون در نظر گرفتن ابعاد میز ناهار خوری و ابعاد اتاق به خرید بپردازید، ممکن است در نهایت دچار مشکل کمبود جا شده و یا به دلیل عدم هماهنگی، میز خریداری شده برای محیط غذاخوری منزل شما مناسب نباشد. به همین دلیل باید به ابعاد میز ناهار خوری توجه کنید تا مطمئن شوید از ابعاد و ارتفاع استاندارد برخوردار است. در این مقاله از وودن مبل اطلاعات لازم در مورد ارتفاع استاندارد میز ناهار خوری و ابعاد انواع میز ناهار خوری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

میز ناهار خوری استاندارد چه ارتفاعی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در هنگام انتخاب میز ناهارخوری باید ابتدا ابعاد آن را در نظر بگیریم. این ابعاد شامل ارتفاع، طول و عرض میز است. اگر ارتفاع میز استاندارد نباشد، علاوه بر نامناسب بودن برای سرو غذا و ایجاد مشکل، می‌تواند به سلامتی شما نیز لطمه بزند. به عنوان مثال اگر میز بسیار بلند یا بسیار کوتاه باشد، ممکن است به ستون فقرات فرد آسیب بزند. به جز ارتفاع، باید به عرض میز هم دقت کنید، اندازه عرض میز وابسته به متراژ محیط شما بوده و با توجه به آن تعیین می‌شود. با توجه به ابعاد فضای قرار دادن میز ناهار خوری و نیاز خود، می‌توانید میز با ابعاد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را انتخاب نمایید.

ناهارخوری مدرن مدل مارتین

ناهارخوری مدرن مدل مارتین

به طور کلی سازندگان حرفه‌ای میزهای ناهارخوری، میزها را با ابعاد استانداردی تولید و روانه بازار می‌کنند. به طوری که می‌توان گفت ارتفاع میز به شکل هندسی و نوع میز بستگی ندارد و در همه مدل‌ها میز ناهارخوری دارای ارتفاع یکسانی است. ارتفاع در ابعاد میز ناهار خوری استاندارد به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که برای افرادی با قد متوسط بسیار مناسب بوده و افراد می‌توانند به آسانی پاهایشان را بر روی یکدیگر قرار دهند و میز به زانو فشار وارد نمی‌کند. در واقع ارتفاع مناسب برای میز ناهارخوری باید به شکلی باشد که موجب قوز کردن فرد در هنگام غذا خوردن نشده و فرد بتواند به راحتی روی صندلی نشسته و غذای خود را میل کند. ارتفاع استاندارد برای میز ناهار خوری معمولا در حدود 71 تا 76 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

ابعاد انواع ناهار خوری بر اساس شکل هندسی

در هنگام خرید میز ناهار خوری باید توجه داشته باشید با اینکه ارتفاع میز در تمام مدل‌ها تقریبا یکسان است، اما ابعاد میز ناهار خوری بر اساس شکل هندسی می‌تواند متفاوت باشد.

ابعاد انواع ناهارخوری بر اساس شکل هندسی

ابعاد ناهار خوری گرد

میزهای ناهار خوری گرد برای صحبت با مهمان‌ها و خانواده کاملا مناسب هستند و می‌توانند با ایجاد یک فضای دنج و غیررسمی، انتخاب مناسبی برای محافل صمیمانه شما باشند. افراد با قرار گرفتن دور این میزها می‌توانند بدون اینکه نیازی به بلند حرف زدن داشته باشند، به راحتی و صمیمانه با هم گپ بزنند و همزمان غذای خود را میل کنند. همچنین انتخاب رومیزی نیز برای این میز‌ها آسان است. این عوامل باعث شده که افراد زیادی میزهای ناهار خوری گرد را انتخاب کنند. اما ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که اندازه استاندارد میز گرد چقدر است؟ در پاسخ باید گفت با توجه به نوع میز گرد که ممکن است ۶ نفره یا ۸ نفره و… باشد، ابعاد میز ناهار خوری گرد متفاوت خواهد بود و به شرح زیر است:

۴ نفره: 91 تا 111 سانتی‌متر
4 تا 6 نفره: 111 تا 137 سانتی‌متر
6 نفره تا 8 نفره: 137 تا 182 سانتی‌متر
10 تا 12 نفره: 240 تا 270 سانتی‌متر

ابعاد ناهار خوری مستطیل

ابعاد ناهارخوری مستطیل

یکی از انواع میزهای رایج برای غذاخوری، میز ناهارخوری مستطیلی است. از آنجایی که این میزها جای زیادی اشغال می‌کنند، برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. با توجه به شکل و ابعاد اتاق غذاخوری، می‌توانید مدلی از میز مستطیلی که مناسب‌تر است را انتخاب کنید. میزهای مستطیلی در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که عبارتند از:

4 نفره: 91 سانتی‌متر عرض و 121 سانتی‌متر طول
4 تا 6 نفره: 91 سانتی‌متر عرض و 152 سانتی‌متر طول
6 تا 8 نفره: 91 سانتی‌متر عرض و 198 سانتی‌متر طول
12 نفره: 120 سانتی‌متر عرض و 335 سانتی‌متر طول

ابعاد ناهار خوری مربع

میز ناهارخوری مربع به شکل مربع بوده و شبیه به میز دایره‌ای می‌تواند یک فضای صمیمی برای گپ و گفتگو را در حین غذا خوردن در مهمانی‌های خودمانی ایجاد کند. توجه داشته باشید که این مدل میزها برای فضاهای باریک مناسب نیستند و باعث تنگ شدن و حس خفگی در فضا خواهند شد. همچنین، اگر می‌خواهید بیشتر از ۴ صندلی دور این مدل میز قرار دهید، بهتر است به سراغ مدل‌های مستطیلی بروید. ابعاد انواع میز ناهار خوری مربع کم جا برای 4 نفر، در حدود 91 تا 111 سانتی‌متر است.

 

ابعاد ناهار خوری بیضی

یکی دیگر از انواع میز ناهار خوری که دست شما را برای اضافه کم کردن صندلی‌ها بازتر می‌گذارد، میز بیضی شکل است. به عنوان مثال هنگام خرید میز ناهار خوری بیضی، می‌توانید با توجه به اینکه در آینده قصد دارید، به تعداد صندلی‌ها اضافه کنید یا خیر، طول آن را بلندتر در نظر بگیرید. همچنین از آنجایی که میزهای بیضی دارای لبه‌های گرد هستند و بیرون زدگی ندارند، برای فضاهای کوچک‌تر مناسب به شمار می آیند.

4 نفره: قطر 91 و طول 111 سانتی‌متر
4 تا 6 نفره: قطر 91 و طول تا 142 سانتی‌متر
6 تا 8 نفره: قطر 91 و طول 182 سانتی‌متر
10 نفره: قطر 91 و طول 213 سانتی‌متر

ناهارخوری مدرن مدل شاینی

 

 

نکات مهم خرید میز ناهار خوری با توجه به ابعاد و ارتفاع

اولین نکته‌ای که باید با توجه به ابعاد و ارتفاع میز ناهار خوری در نظر بگیرید، متناسب بودن ابعاد میز با فضای منزل است. ابعاد میز ناهار خوری باید در حدی باشد که رفت و آمد در اطراف آن دشوار نباشد. همچنین صندلی‌ها باید به آسانی در زیر میز قرار بگیرند و هر فردی از هر سمت در حدود 60 سانتی‌متر، با فرد دیگر فاصله داشته باشد. برای منازل کوچک بهتر است، میز را در قسمت گوشه سالن و در محلی نزدیک به دیوار جای دهید. به علاوه با توجه به ابعاد میز ناهار خوری، باید فرشی با ابعاد مناسب برای پهن کردن زیر میز انتخاب کنید. قانون کلی به این شکل است که فرش قرار گرفته زیر میز ناهار خوری باید به اندازه 76 سانتی‌متر از هر طرف، از میز بزرگ‌تر باشد.

ناهارخوری مدرن مدل الوین

سخن پایانی

ابعاد میز ناهار خوری یکی از مهمترین مواردی است که باید در هنگام خرید میز ناهار خوری در نظر بگیرید. عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود، میز با فضای منزل شما همخوانی نداشته باشد و باعث ایجاد مشکلات بسیاری شود. حتی ابعاد غیر استاندارد میز می‌تواند به سلامتی شما نیز آسیب برساند. در این مقاله به ابعاد استاندارد انواع میز ناهار خوری اشاره کردیم و نکات مهمی که باید در رابطه با ابعاد میز در نظر بگیرید شرح دادیم؛ امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *