دکوراسیون

بررسی سبک‌های مختلف مبلمان اتاق نشیمن

بررسی سبک‌های مختلف مبلمان اتاق نشیمن

اکثر افراد زمان زیادی را در اتاق نشیمن سپری می‌کنند. اتاق نشیمن محلی برای ملاقات با دوستان و مهمانان یا اعضای خانواده، استراحت، تماشای تلویزیون و …. محسوب می‌شود. به همین دلیل انتخاب صحیح مبلمان اتاق نشیمن اهمیت بسیاری دارد. برای آن‌که بتوانید انتخابی صحیح و اصولی داشته باشید، باید ابتدا از اطلاعات کافی در مورد انواع مبل مناسب برای اتاق نشیمن برخوردار باشید و یک سری نکات را در هنگام خرید مبل در نظر بگیرید. به همین دلیل در این مقاله از وودن مبل سبک‌های مختلف مبلمان اتاق نشیمن را بررسی می‌کنیم تا در نهایت شما عزیزان نیز بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مبل راحتی، تجربه ای از آرامش

اولین مبلمانی که با فکر کردن به فضای اتاق نشیمن، به ذهن شما می‌رسد، بدون شک مبل راحتی است. این نوع مبلمان معمولا با روکش‌های پارچه‌ای و بسیار نرم و راحت ساخته شده‌ است. مبلمان راحتی در طرح‌ها و ابعاد گوناگون ساخته می‌شود و بهترین گزینه برای استراحت و تماشای تلویزیون به شمار می‌آید. چیدمان مبل راحتی در اتاق نشیمن، احساس گرما و زندگی به این اتاق بخشیده و می‌توان رنگ و طرح آن را با توجه به سایر تزئینات اتاق نشیمن مانند قالیچه، پرده و… انتخاب کرد، تا هماهنگی ظاهری زیبایی ایجاد شود.

مبل راحتی، تجربه ای از آرامش

مبل کلاسیک و ایجاد فضایی شیک

مبلمان کلاسیک یکی از انواع مبلمان شیک و مجلل است که برای اتاق نشیمن بسیار مناسب به شمار می‌آید. ساخت این نوع مبلمان بر اساس طرح‌ها و الگوهای کلاسیک صورت گرفته است. مبلمان کلاسیک ویژگی‌هایی مانند پایه‌های بلند، جزئیات ظریف دارد و در ساخت آن از روکش‌های گران قیمت استفاده شده است. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید و منزل شما به سبک معماری اروپایی یا کلاسیک طراحی شده، خرید مبل کلاسیک یک انتخاب عالی به عنوان مبلمان اتاق نشیمن است.

اصالت چشم نواز با مبل استیل

از دیگر انواع مبل مناسب اتاق نشیمن می‌توان به مبل استیل اشاره کرد. مبلمان استیل نسبت به مبل راحتی سنگین‌تر بوده و ارتفاع بلندتری دارد. همچنین ظاهر رسمی این نوع مبلمان نسبت به مبل راحتی تشریفات بیشتری داشته و برای افرادی که به سبک رسمی علاقه دارند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. مبلمان استیل از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و برای سالن‌های بزرگ انتخاب مناسبی است.

اصالت چشم نواز با مبل استیل

دورهمی های دوستانه در کنار مبل ال

مبلمان ال به دلیل شکل چیدمان خاص خود، گزینه‌ای عالی برای دورهمی‌های دوستانه در اتاق‌های نشیمن محسوب می‌شود. این نوع مبلمان شامل چندین مبل و یک قسمت زاویه دار است که به صورت حرف ال انگلیسی قرار می‌گیرند. فراهم آوردن فضای کافی برای نشستن و استراحت یکی از مزیت‌های اصلی مبل ال است. خرید مبل ال برای خانواده‌هایی که دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌های خودمانی بسیاری برگزار می‌کنند، مناسب بوده و فضایی گرم و صمیمی ایجاد خواهد کرد.

همه ی سبک ها را با مبل چستر تجربه کنید

یکی از انواع فانتزی و جالب مبلمان که موجب افزایش جذابیت و زیبایی فضای داخلی می‌شود، مبل چستر است. در تولید این نوع مبلمان اغلب پارچه‌های دارای پرز مثل مخمل همراه با دکمه‌ برای ایجاد ظاهر خاص این مبلمان به کار می‌رود. مبلمان چستر از دسته‌هایی لوله‌ای شکل برخوردار است و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. می‌توان با چیدمان مبل چستر در اتاق نشیمن‌هایی به سبک‌ کلاسیک و مدرن، هماهنگی و هارمونی زیبایی ایجاد کرد.

مبل مدرن، ترندترین سبک دنیا

مبل مدرن یکی از سبک‌های مبلمان است که در سال‌های اخیر بسیار ترند شده است. این نوع مبلمان با استفاده از الگو‌‌های سرد و خطوط صاف طراحی شده و معمولا تک رنگ هستند. در ساخت مبل مدرن، به دلیل ایجاد جلوه زیباتر از چوب کمتری استفاده شده ست. ظاهر مدرن و سادگی این نوع مبلمان به آن زیبایی چشم‌نوازی بخشیده و از آنجایی که در طراحی این سبک مبلمان از یک الگوی خاص تبعیت نشده، از تنوع بالایی برخوردار است. همچنین می‌توان این سبک را یکی از سازگارترین انواع مبل با فضای مدرن شهری دانست.

مبل مینیمال مانند مبل های زاویه دار

یکی از انواع مبلمان اتاق نشیمن که شبیه به سبک مبل راحتی است و می‌توان آن را جزو مبل‌های زاویه‌دار به شمار آورد، مبلمان مینیمال است. این نوع مبل بسیار راحت بوده و از برخی ویژگی‌ها مانند نشیمن با ارتفاع کم، راحتی و نرمی زیاد، حجیم بودن به دلیل استفاده از اسفنج‌های پف دار، دسته‌های بالشتی شکل نرم، وزن کم و قیمت مناسب‌تر نسبت به برخی انواع دیگر مبلمان برخوردار است. در تولید این نوع مبل‌ها خطوط صاف و دوخت ساده به کار رفته و اغلب به صورت تک رنگ و به رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید، کرم، طوسی، نباتی، بژ، قهوه‌ای و … تولید می‌شود. چنان‌چه فضای منزل شما بزرگ نیست و می‌خواهید فضای نشیمن خود را با یک مبل راحت و شیک چیدمان کنید، می‌توانید این نوع مبلمان را در نظر داشته باشید. مبلمان مینیمال تکمیل کننده زیبایی و راحتی دکوراسیون مینیمال شما خواهد بود.

مبل تختخواب شو، هم مبل و هم تخت خواب

یکی از انواع مبل راحتی که اغلب در منازلی با فضای محدود و متراژ کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، مبل تختخواب شو است. این نوع مبلمان موجب استفاده بهینه از فضا شده و هر دو کارکرد مبل و تختخواب را به شما ارائه می‌دهد. مبلمان تختخوابشو سبک بوده و از نشیمن‌گاه نرم، پایه‌هایی کوتاه و دسته‌هایی پهن برخوردار است. به همین دلیل به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. به یاد داشته باشید که کاربرد اصلی این نوع مبلمان استفاده به عنوان مبل است و کاربرد تخت‌خوابی آن در درجه بعدی قرار دارد. با استفاده از این نوع مبلمان در اتاق نشیمن، می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید مبلمان را به تخت تبدیل کرده و محلی برای استراحت خود یا مهمانان ایجاد کنید.

مبل تختخواب شو، هم مبل و هم تخت خواب

سخن پایانی

فضای اتاق نشیمن در طول شبانه روز محلی برای استراحت و دورهم قرار گرفتن افراد محسوب می‌شود. به همین دلیل انتخاب صحیح مبلمان اتاق نشیمن بسیار مهم است. با توجه به تنوع بالای مبلمان‌ موجود در بازار، مهم است که پیش از هرگونه اقدام برای خرید، با انواع مبلمان اتاق نشیمن آشنا شوید تا بتوانید با آگاهی انتخاب بهتری داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله به معرفی انواع مبلی که می‌توانید برای چیدمان اتاق نشیمن خود مورد استفاده قرار دهید، پرداختیم. به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب مبل اتاق نشیمن به استفاده مورد انتظار خود از مبل، میزان استفاده، سبک دکوراسیون منزل، سلیقه شخصی و ابعاد اتاق دقت کنید تا بتوانید به درستی انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *