دکوراسیون

نکات چیدمان مبلمان برای تماشای لذت‌بخش تلویزیون در خانه

نکات چیدمان مبل رو به روی میز تلوزیون

همه‌ی افراد که به عنوان دکوراتور در منزل خود عمل می‌کنند، میخواهند بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون را داشته باشند. اگر دقت کرده باشید، همه ما به چیدمان‌هایی علاقمند هستیم که جمع صمیمی و سرگرم کننده‌ای را در کنار خانواده برقرار کند. از این رو فضای اتاق تلویزیون یا پذیرایی باید طوری چیدمان شود که دقیقا این حس و حال را در دکوراسیون منزل القا کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند تاثیر 90 درصدی رو این در ایجاد چنین حال و هوایی داشته باشد، چیدمان مبلمان در اطراف تلویزیون است. در ادامه سعی کرده‌ایم که انواع مبلمان را با بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون را همراه با نکات بسیار مهم آن بیان کنیم. در واقع برای اینکه بتوانید اوقات خوب و لذت بخشی را در زمان تماشای تلویزیون همراه با مبلمان داشته باشید، تا پایان این مطلب از وودن مبل با ما همراه باشید.

معرفی انواع مبلمان مناسب جلوی تلویزیون

همانطور که می‌دانید در منزل خانواده‌های ایرانی اولین قسمتی که بیشتر به چشم میخورد، نقطه کانونی اتاق پذیرایی است. این نقطه کانونی هم به علت ویژگی‌های جذابش، در بیشتر مواقع مبلمان در آن چیدمان می‌شود. با توجه به این موضوع تلویزیون هم در نقطه‌ای از این مرکز قرار می‌گیرد و به داشتن فضایی گرم در اتاق پذیرایی کمک می‌کند. انتخاب مبلمان هم طبق فاکتور‌هایی انجام می‌شود که بتوانید بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون را داشته باشید. سبک‌های مختلفی برای چیدمان در مقابل تلویزیون وجود دارد که با توجه به کاربری منزل شما انتخاب آن متغیر می‌شود. از این رو به بررسی هر یک از سبک‌های مبلمان برای جلوی تلویزیون می‌پردازیم.

معرفی انواع مبلمان مناسب جلو میز تی وی

مبل راحتی

یکی از پرطرفدار‌ترین مدل‌هایی که می‌تواند تمام نیاز‌های شما را در زمان تماشای تلویزیون برآورده کند، انتخاب مبل راحتی است. این مدل در بیشتر مواقع احساس آرامش و راحتی را در اتاق پذیرایی شما برقرار می‌کند. مبلمان راحتی یک انتخاب مناسب برای خانه‌های کوچک و بزرگ است. در واقع در خانه‌های کوچک به علت یکی بودن اتاق پذیرایی و تلویزیون انتخاب این سبک می‌توانید چیدمان زیباتری را در کمترین فضای اشغالی ایجاد کند. در پذیرایی‌های بزرگ هم که اتاق تی وی روم در آن جدا است، به آسانی می‌توانید یک مبل راحتی را جهت تماشای تلویزیون قرار دهید. از نظر متخصص بودن سبک راحتی گزینه خوبی بوده و همان فضای گرم و دلخواه شما را در کنار خانواده ایجاد می‌کند.

مبل راحتی مناسب جلو تلوزیون

انتخاب مبل تختخوابشو

اگر از آن دسته خانواده‌هایی هستید که بر روی مبل لم دادن و استراحت کردن در مقابل تلویزیون را دوست دارید، انتخاب مبل تختخوابشو کاملا مناسب شما است. این مدل هم به عنوان مبل و هم تخت خواب یک نفره فضایی فوق العاده راحت را ایجاد می‌کند. شاید از نظر راحتی نشیمن و تکیه گاه آن دچار تردید باشید و در بین دو راهی گیر کرده باشید. اما باید بگوییم مبل تختخوابشو دقیقا همان مبل راحتی است که ویژگی‌های مکانیزم و تخت خواب شدن به آن اضافه شده است.

مبل تختخوابشو مدل ماتیس

مبل کلاسیک و سلطنتی

برخی از دکوراسیون‌ها هم از آن دسته سبک‌های لوکس و شیک است که در اتاق پذیرایی خود مبل کلاسیک یا سلطنتی قرار می‌دهند. در اینصورت ممکن است که انتخاب مبل راحتی با فضای چیدمان شما تضاد برقرار کند و انتخاب مبل راحتی جز سلیقه‌های شما نباشد. در واقع انتخاب سبک کلاسیک برای جلو تلویزیون تقریبا مناسب نیست و می توانید مدل‌های دیگر را جایگزین کنید. اما اگر انتخاب و سبک دکوراسیون شما مبل کلاسیک است، بهتر است که نکاتی را در زمان انتخاب آن دقت کنید. بهتر است که از کاناپه‌هایی استفاده کنید که راحتی بیشتری را در زمان تماشای تلویزیون داشته باشید. این مدل‌ها بیشتر دارای متریال اسفنج پر تراکمی بوده و می‌توان در فضای تی وی روم استفاده کرد.

مبل کلاسیک و سلطنتی

مبل ال

یکی از مدل‌هایی که دارای تنوع بالایی از نظر طراحی و ظاهر بوده، انتخاب مبل ال است. مبل ال با نداشتن دسته در اطراف خود و یکدست بودن نشیمن آن، فضایی نشستن زیادی را فراهم می‌کند و این قابلیت برای دراز کشیدن و استراحت کردن هم استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که مبل ال دارد، تناسب آن با دکوراسیون‌های مربع و مستطیل شکل است. حتی می‌تواند در کنج اتاق پذیرایی قرار بگیرد و برای دکوراسیون های کمجا هم کاملا پیشنهاد می‌شود.

اگر شما هم به دنبال انتخاب یک مبل مناسب در مقابل تلویزیون و یا فضای تی وی روم خود هستید، در مقاله معرفی مبل جدید برای جلوی تلویزیون تمام نکاتی که در زمان خرید و انتخاب مبل نیاز دارید را بیان کرده‌ایم.

مبل ال مناسب جلوی تلوزیون

برای جلوی تلویزیون چه چیدمان‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

همانطور که می‌دانید تلویزیون در بیشتر مواقع در اتاق پذیرایی یا همان نشیمن قرار می‌گیرد. ممکن است که در خانه‌های بزرگ به علت داشتن فضای بزرگ اتاقی را مخصوص به تی وی اختصاص بدهند و در منازل کوچک هم، همه‌ی فضای چیدمان به اتاق پذیرایی خلاصه شده باشد. با توجه به همه‌ی این مسائل سعی می‌کنیم که بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون را در هر فضایی بیان کنیم و انتخاب‌های متنوعی برای برای چیدمان منزل شما ارائه دهیم.

چیدمان مبل برای جلو میز تلوزیون

چیدمان کاناپه روبروی تلویزیون

یکی از معمول‌ترین چیدمان‌هایی که در اتاق پذیرایی انجام می‌شود، قرار دادن کاناپه روبروی تلویزیون است. این چیدمان به شما این امکان را می‌دهد که حتی با داشتن یک کاناپه فضای مخصوص به تلویزیون را ایجاد کنید. البته اگر دارای تعداد نفرات بیشتر شود ممکن است که نیاز به قرار دادن مبلمان با فضای نشیمن بیشتر دارید.

چیدمان رو به روی میز تلوزیون

تقسیم بندی اتاق پذیرایی

اگر دارای اتاق پذیرایی بزرگی هستید، تقسیم بندی این اتاق به زیباسازی و هم چیدمان بهتر دکوراسیون شما کمک می‌کند. برای داشتن بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون این تکنیک چیدمان پیشنهاد می‌شود. در واقع می‌توانید از بالاترین فضای پذیرایی خود شروع کنید و فضای رسمی را جهت مهمانی‌های خاص ایجاد کنید. بعد از این چیدمان می‌توانید فضایی را مخصوص تلویزیون ایجاد کنید و دورهمی‌های گرم و دوستانه خود را در آن بگذرانید.

تقسیم بندی اتاق پذیرایی

استفاده از مبل‌های گردان

مبل‌های گردان بسیار کاربردی بوده و برای چیدمان مقابل تلویزیون کاملا مناسب است. در چنین موقعیتی یکی از کاناپه‌ها روبروی تلویزیون بوده و در مقابل کاناپه‌ها و پشت به تلویزیون مبل‌های گردان را قرار می‌دهیم. در زمان تماشای تلویزیون و تعداد نفرات بیشتر می‌توانید با گردش به سمت تی وی فضای دلخواه خود را داشته باشید.

قرار دادن تلویزیون و شومینه در نقطه مرکزی

از آنجایی شومینه‌ها بیشتر در مرکز دکوراسیون قرار می‌گیرند، تلویزیون هم باید تابع این چیدمان باشد و در راستای شومینه قرار بگیرد. از این رو چیدمان در اطراف این دو وسیله می‌تواند بهترین چیدمان را در اتاق پذیرایی شما داشته باشد.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

اگر دارای فضای کوچکی هستید و یا علاقه دارید از فضای چیدمان خود حداکثر استفاده را کنید، نصب تلویزیون بر روی دیوار بسیار مناسب است. در واقع با نصب بر روی کنج اتاق پذیرایی این امکان را فراهم می‌کنید که از هر قسمتی از منزل تی وی شما قابل دیدن باشد.

نصب تلوزیون روی دیوار

چیدمان در کنج منزل

مبل ال دارای بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون است و مناسب‌ترین مکان برای قرار‌گیری آن کنج منزل است. در واقع کنج منزل باعث می‌شود هم از فضای خود به صورت حداکثر استفاده کنید و هم در داشتن فضایی دنج و راحت کمک می‌کند.

چه نکاتی را برای داشتن یک چیدمان مبلمان برای تماشای تلویزیون در خانه رعایت کنیم؟

بعد از بیان همه‌ی ماجرا در مورد انواع مبلمان و چیدمان‌های آن در جلوی تلویزیون برخی از نکات مهم آن را بیان می‌کنیم. از آنجایی که بیشتر چیدمان‌ها در اتاق پذیرایی انجام می‌شود، بهتر است که مسیر رفت و آمد افراد را هم در نظر داشته باشید. یا به طوری بهتر است که مبل‌ها در فضای مناسب و استانداردی از هم قرار بگیرند. در اتاق‌های بزرگ تقسیم بندی فضا را در نظر بگیرید و بهتر است که فضایی را مخصوص به تی وی خود ایجاد کنید. در این نوع چیدمان می‌توانید فضایی صمیمی و گرم تر از اتاق پذیرایی خود که رسمی است داشته باشید.

چیدمان مبل برای جلو میز تلوزیون

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در خانه‌های کوچک مبل و تلویزیون باید در نقطه کانونی قرار بگیرند تا حداکثر جلوه ی مناسب را به کل اتاق پذیرایی شما بدهد. یادتان باشد که از چسباندن مبلمان به دیوار برای داشتن فضایی باز جلوگیری کنید و با فاصله 10 سانتی متری تنفس فضای داخلی خود را حفظ کنید. بهتر است که از نیم ست یا مبل ال استفاده کنید که فضای تی وی شلوغی نداشته باشید و بتوانید لذت خوبی را در زمان تماشای تلویزیون داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع مبلمان پیشنهادی جلوی تلویزیون همراه با چیدمان‌های متنوع پرداختیم. همانطور که می‌دانید مبل‌های زیادی مقابل تلویزیون چیدمان می‌شود و انتخاب میان این تنوع‌ها بسیار سخت است. از این رو سعی کردیم تا تمام نکات بهترین چیدمان مبل جلوی تلویزیون را در قالب این مطلب بیان کنیم و با تجربه تخصصی خود در این امر شما را راهنمایی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *