دکوراسیون

نکات طلایی چیدمان مبل در پذیرایی مربعی شکل 50 متری

اگر شما مستاجر هستید یا خانه‌ی جدیدی که قصد خرید آن را دارید، به صورت مربع باشد، برای اینکه وسایل منزل خود را در این پذیرایی مربع قرار دهید، نیازمند اصولی در چیدمان هستید. در نگاه اول و سطحی به این شکل از پذیرایی خیلی ساده به نظر می‌رسد اما اگر به درستی آن را انجام ندهید، نمی توانید از فضای خود به صورت مفید استفاده کنید. چیدمان پذیرایی مربع از آن دسته کارهای جذاب بوده و بیشتر با پذیرایی منزل ارتباط دارد. چیدمان منزل شما راهنمایی می‌کند که هر یک از وسایل مانند مبلمان، میز تلویزیون، تابلو و … را در چه قسمتی از منزل قرار دهید. در واقع شما با رعایت این نکات متخصص دکوراتور منزل خود می‌شوید و دکوراسیون فوق العاده ای را برای خود اجرا می‌کنید. از این رو به بررسی هر یک از نکات و بهترین آن‌ها در چیدمان مبل در پذیرایی مربع می‌پردازیم.

انواع چیدمان مبل در پذیرایی مربع

اتاق پذیرایی خانه‌های امروزه که بصورت کوچک هستند این امکان را نمی‌دهند تا هر جور که دلمان بخواهد آن را چیدمان کنیم. اما شما می‌توانید با کمی تغییرات و قرار دادن وسایل در جای خودشان دکوراسیون منزل خود را طبق سلیقه خود بچینید. از این رو به چیدمان در پذیرایی مربع با 3 روش پرطرفدار می‌پردازیم:

انواع چیدمان مبل در پذیرایی مربع

چیدمان مبلمان روبروی تلویزیون

از آنجایی که متراژ اتاق پذیرایی شما 50 متر و یا کمتر از آن است، این اتاق مرکز اصلی منزل شما و یا همان قلب خانه شما است. در این نوع دیزاین می‌توانید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید که فضای کمی را به خود اختصاص دهد. یا می توانید میز تلویزیون جمع و جور هم انتخاب کنید. حال با قرار دادن تلویزیون در مرکز خانه باید کاناپه ای را رو به آن قرار دهید. بهتر است که کاناپه در فاصله استانداردی از دیوار باشد. به این صورت که محلی برای عبور از پشت کاناپه باشد. در این نوع چیدمان شما هم فضایی صمیمی و هم تماشای تلویزیون را به صورت جذاب تجربه می‌کنید. در واقع شما یک فضا با دو کاربرد متفاوت را ایجاد می کنید، که با توجه به نیاز هر کدام از آن فضاها را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از مبل ال

مبل ال از کاربردی‌ترین مدل‌ها در پذیرایی‌های مربع است و گزینه‌ی مناسبی برای قرار‌ دادن در رو به روی تلویزیون است. از ویژگی‌های آن می توان به نشیمن بیشتر اشاره کرد و در بیشتر موارد در مقابل تلویزیون چیدمان می‌شود. در برخی از مبل‌های ال قطعات آن از هم جدا می‌شوند و می توانند دو مدل را در منزل شما القا کنند.

چیدمان مبل در اطراف تلویزیون

در بیشتر منازل ایرانی این مدل یعنی چیدمان مبل در پذیرایی مربع بیشتر در اطراف تلویزیون در دکوراسیون مشاهده می‌شود و این دکوراسیون این دو بخش یعنی فضای نشیمن و هال همه در اتاق پذیرایی خلاصه شده است، جز بهترین دکور‌ها است.

این دیزاین تلویزیون در مرکزی از منزل و نزدیک به دیوار است و در حول آن هم مبلمان در اطراف آن چیدمان می‌شود.

چیدمان مبل در اطراف تلوزیون

اگر شما هم دارای اتاق پذیرایی کوچکی هستید و میخواهید چیدمان مبل در خانه کوچک را به نحو احسن انجام بدهید، در این مقاله نکات کلیدی بزرگتر نشان دادن فضا را برای شما بیان کرده ایم.

نکات مهم در چیدمان پذیرایی مربع

شما در پذیرایی مربع نسبت به پذیرایی مستطیل محدودیت بیشتری دارید و دیگر آن دیوار بلند در پذیرایی مستطیل را ندارید. در ذهن خود تصور کنید که وارد منزلی می‌شوید و با عبور از یک راهرو با پذیرایی مربع شکلی روبرو می‌شوید. در این پذیرایی وسایلی مانند پرده، مبلمان، میز تلویزیون و … را باید قرار دهید. از این رو این نکات برای چیدمان پذیرایی مربع بسیار پیشنهاد می‌شوند.

 المان‌های افقی

پذیرایی مربع دارای شکل هندسی است که همه‌ی ابعاد آن یعنی طول و عرض آن یکسان است. این شکل هیچ بعدی نداشته و برای اینکه بتوانید آن را بزرگتر و کشیده تر نشان دهید، بهتر است که از المان‌های افقی استفاده کنید. منظور دقیق از این واژه استفاده از طراحی‌هایی در پارچه یا کاغذ دیواری است که به صورت راه راه هستند. در واقع خطوط افقی باعث می‌شوند که فضای شما بزرگتر نشان داده شود.
اگر بخواهیم به صورت تخصصی به نکات بزرگتر نشان دادن فضای چیدمان بپردازیم، مطالعه وبلاگ چیدمان مبل در خانه کوچک حتما به شما پیشنهاد می‌شود.

تفکیک‌کردن فضا

تفکیک فضایی از آن دسته ترفندهایی است که فضای چیدمان شما را به دو فضای مجزا تبدیل می‌کند.در این چیدمان شما می توانید میز ناهارخوری و مبلمان خود را پشت به هم قرار دهید. در این صورت شما می‌توانید از هر دو فضای بهره ببرید.

تفکیک کردن فضا با مبل

استفاده از رنگ و تاثیر آن در عمق محیط

یکی از راه‌های دیگر استفاده از یک رنگ متضاد در دیوار اتاق پذیرایی است. اگر با مثال بخواهم توضیح بدهم به این صورت است که همه‌ی دیوار‌ها به رنگ سفید و یکی از دیوار‌ها به رنگ مشکی باشد. این ترکیب رنگی به فضای شما عمق می‌دهد و این احساس را ایجاد می‌کند که فضای شما بزرگ است.

بهترین دیزاین پذیرایی مربع به چه شکل است؟

با توجه به همه‌ی این توضیحاتی که بیان کردیم، بهترین دیزاین برای چیدمان پذیرایی مربع، قرار دادن تلویزیون در مرکز پذیرایی است. این چیدمان فضایی منحصر به فردی را در منزل ایجاد می‌کند. در واقع شما با داشتن این دیزاین فضایی گرم در دورهمی های خود ایجاد می‌کنید و بالعکس این موضوع می تواند فضایی سرگرم کننده در زمان تماشای تلویزیون باشد.

بهترین دیزاین پذیرای مربع به چه شکل است

سخن پایانی

در این مطلب از چیدمان پذیرایی مربع در وودن مبل سعی کردیم تا برخی از نکات این پذیرایی و انواع این چیدمان ها را بیان کنیم. امیدواریم که بتوانید با این توضیحات به عنوان یک دکوراتور عمل کنید و دکوراسیون شیکی و منحصر به فردی را در فضای کوچک خود القا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *