دکوراسیون

ترندهای جدید مبلمان فضای باز/ معرفی 15 مدل مبلمان باغی

ترند های جدید مبلمان

مبل باغی و انتخاب آن با متریال مناسب برای مشتریانی که قصد خرید این محصول را دارند اهمیت زیادی دارد. جذابیت نشستن در فضای باز به خصوص در محوطه ویلا و باغ به میزانی است که کمتر کسی از این لذت چشم می‌پوشد. به خصوص افرادی که به زیبایی اطراف خود و طراحی خارجی ساختمان اهمیت می‌دهند، به دنبال انتخاب مبل فضای باز زیبا و با دوام هستند.

انتخاب مبلمان باغی باکیفیت به شما کمک می‌کند در تمام فصول سال از زیبایی‌های طبیعت بهره‌مند شوید. در این مطلب از وودن مبل به متریال مناسب برای این نوع مبلمان و نکاتی که باید در زمان خرید مبل باغی در نظر بگیرید، می‌پردازیم.

مبلمان باغی چیست؟

مبلمان باغی همان‌طور که از نامش مشخص است، نوعی از مبلمان برای قرار دادن و استفاده در فضای باز است. مبل باغی به نام‌های مبلمان ویلایی یا مبلمان حصیری هم معروف است و در هر حال برای فضاهایی مانند باغ، حیاط و محوطه ویلاها یا منازل، کنار استخر، بالکن و تراس و هم‌چنین رستوران‌ها و کافه‌های فضای باز مناسب است.

در طراحی و ساخت مبل فضای باز از متریال مقاوم در برابر آب و رطوبت استفاده می‌‎شود. متداول‌ترین جنس‌های آن آلومینیوم و پلاستیک یا پلی اتن هستند. ولی استفاده از حصیر طبیعی و چوب‎های مرغوب هم در صورت استفاده از سایبان برای حفاظت بیشتر رایج است. البته آلومینیوم و آهن هم به رنگ‌های پوششی برای جلوگیری از زنگ‌زدگی نیاز دارند.

مبلمان باغی چیست؟

کاربرد و ویژگی‌های مبلمان باغی

بسیاری از افرادی که به استراحت و کسب آرامش در فضای باز علاقه دارند یا به دنبال یک فضای جذاب برای دورهمی با دوستانشان هستند، ترجیح می‌دهند به جای نشستن بر روی زیرانداز از مبلمان باغی استفاده کند. تنها مشکلی که در مورد وجود مبلمان در فضای باز وجود دارد، مربوط به حفاظت از آن در برابر شرایط متغیر محیطی است.

این مشکل هم به راحتی با خرید مبل باغی تولید شده از متریال مقاوم قابل حل است. بنابراین ویژگی اصلی مبلمان باغی در کنار زیبایی و راحتی این است که در برابر رطوبت و باران ضد زنگ باشد. هم‌چنین رنگ و کیفیت خود را در معرض اشعه مستقیم آفتاب حفظ کند و در برابر نفوذ گرد و خاک هم مقاومت خوبی داشته باشد.

انواع مبلمان باغی

مبلمان باغی از نظر متریال تولید شامل جنس فلزی و آلومینیومی، حصیر طبیعی و چوب‌هایی مانند بامبو و هم‌چنین حصیر مصنوعی یا پلاستیک است. هر کدام از این جنس‌ها دارای خصوصیات متفاوتی هستند که لازمه همه این ویژگی‌ها حفظ استحکام و دوام در برابر شرایط محیطی و فصول آب و هوایی است.

انواع مبلمان باغی

مبل باغی فلزی

یکی از متداول‌ترین متریال برای مبل باغی فلزات و به خصوص فلزات ضد زنگ مانند آلومینیوم است. البته چه آهن و چه آلومینیوم باید برای دوام بیشتر در برابر رطوبت برف و باران با پوشش‌های رنگی مخصوص مانند رنگ کوره‌ای حفاظت شوند. ولی آلومینیوم به دلیل وزن کمتر و قابلیت حمل و نقل راحت‌تر در مقایسه با آهن پرطرفدارتر است.

مبل باغی حصیری

مبلمان باغی حصیری را می‌توان زیباترین نوع مبل برای فضای باز در نظر گرفت. مبل حصیری مصنوعی به طور معمول دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم است که با بافت حصیری از جنس پلی اتیلن پوشیده می‌شود. همین پوشش علاوه بر افزایش دوام بدنه، موجب زیبایی آن و افزودن جذابیت‌های ظاهری می‌شود.

مبل باغی پارچه‌ای

منظر از مبل فضای باز پارچه‌ای، پارچه‌ها و بالشتک‌هایی است که بر روی بدنه مبلمان در فضای باز قرار می‌گیرد. این پارچه باید به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت محیط، نفوذ آب و احتمال کپک و پوسیدگی از جنس خاصی باشد. متریال مورد استفاده در این بخش باید از دوام و استحکام برخوردار باشد تا دچار آسیب نشود. هم‌چنین باید به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن باشد و پس از شستن هم به سرعت خشک شود. یکی دیگر از شرایط پارچه مبل فضای باز رنگ ثابت بودن و عدم رنگ‌پریدگی در معرض تابش نور خورشید است.

مبل باغی پلاستیکی

مبل باغی پلاستیکی در ظاهر شبیه حصیر طبیعی است. با این تفاوت که در تولید آن از متریال مصنوعی و پلاستیکی مانند پلی رتن یا همان رتن پلیمیری استفاده می‌شود. این جنس هم دوام و طول عمر خوبی دارد و در برابر عوامل جوی مانند آب و رطوبت مقاوم است. به علاوه جلوه حصیری آن در تناسب با طبیعت قرار دارد و آرامش بیشتری را در فضای خارجی حاکم می‌کند.

بهترین متریال برای مبل باغی چیست؟

مهم‌ترین عامل در تولید مبلمان ویلایی متریال آن است. بنابراین لازم است با انواع مختلف جنس مبل باغی (15 مدل مبل باغی و فضای باز) آشنا باشید تا بتوانید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه جغرافیایی خود یا آب و هوای فصلی متریال مقاومی را انتخاب کنید.
به عنوان مثال برای محیط‌های کوهستانی یا نزدیک به دریا به دلیل بارش زیاد برف و باران یا رطوبت موجود در هوا باید از متریال ضد آب و ضد زنگ استفاده کنید. انتخاب مناسب برای آب و هوای گرم و خشک جنس مقاوم در برابر اشعه خورشید است. به این معنی که ترک نخورد و رنگ خود را از دست ندهد.

بهترین متریال برای مبل باغی چیست؟

نکات مهم انتخاب مبل باغی

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب مبل باغی این است که درمورد ویژگی‌ها و نکات مثبت و منفی متریال مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید. سپس این ویژگی‌ها را با خصوصیات آب و هوایی محل سکونت خود مقایسه کنید و مناسب‌ترین متریال را انتخاب کنید. در این زمینه هم استحکام کلی متریال مهم است و هم تناسب آن با شرایط آب و هوایی اهمیت دارد.

علاوه بر آب و هوا اندازه و مساحت محیطی که برای قرار دادن مبمان در نظر گرفته‌اید هم در انتخاب مبلمان مناسب تاثیرگذار هستند. یگی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید مبلمان باغی بررسی کنید، سبک مبلمان و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون مورد نظر و المان‌های محیطی است. کم بودن وزن می‌تواند در جابجایی و حمل و نقل راحت مبلمان به شما کمک کند. علاوه بر این موارد بهتر است قیمت‌ها را با هم مقایسه و با در نظر گرفتن بودجه به انتخاب مناسب‌ترین گزینه اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد متریال مناسب و مدل‌های ترند مبل باغی توضیح دادیم. بنابراین در زمان خرید مبلمان باغی باید جنس متریال و تناسب آن با آب و هوای منطقه سکونت خود را در نظر بگیرید. به طور کلی مبلمان فضای باز باید دوام بالایی داشته باشد و تا حد امکان سبک باشد. نکته بعدی در مورد ظاهر و جذابیت‌های بصری مبلمان است که نشان‌دهنده شخصیت و سلیقه میزبان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *