دکوراسیون

مبل ال مناسب چه خانه‌هایی است؟

مبل ال مناسب چه خانه_هایی است؟

فضای مناسب مبل ال از مواردی است که باید در چیدمان و طراحی دکوراسیون به آن توجه کنید. به طور کلی خرید مبلمان از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی است و نیاز به داشتن اطلاعات کافی در مورد اصول این کار دارد.  لازم است از ترندهای روز طراحی دکوراسیون آگاهی داشته باشید و بدانید که هر مدل مبلمان را چگونه باید چیدمان کرد.

مبلمان در سبک‌ها و انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود. از مبلمان ال گرفته تا سایر انواع آن هر کدام برای فضاهای مختلفی کاربرد دارند. بنابراین در این مطلب از وودن مبل در مورد فضای مناسب مبل ال صحبت می‌کنیم. هم‌چنین توضیح می‌دهیم که این نوع از مبلمان برای چه نوع سالن پذیرایی یا نشیمن مناسب است. مهم‌تر از آن روش چیدمان مبلمان ال را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین فضا برای قرار دادن مبل ال کجاست؟

این که فضای مناسب مبل ال کجاست بستگی زیادی به متراژ خانه دارد. البته سلیقه شما هم باید به عنوان مهم‌ترین عامل در چیدمان مبلمان در نظر گرفته شود. ولی بهترین فضاها برای قرار دادن مبل ال نشیمن سالن‌های پذیرایی کوچک هستند.
به خصوص در ساختمان‌های امروزی که به دلیل جمعیت زیاد و مشکلات اقتصادی از نظر متراژ کوچک طراحی می‌شوند، مبلمان مدل ال می‌تواند بهترین گزینه محسوب شود. علاوه بر آن بسیاری از فضاهای اداری مانند شرکت‌ها و مراکز درمانی از این نوع مبلمان برای طراحی سالن انتظار یا پذیرایی از مهمانان استفاده می‌کنند.

مبل ال در خانه بزرگ

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مبل ال در فضای بزرگ کاربردی ندارد. در واقع به دلیل اشغال فضای کم، خانه‌های کوچک را به عنوان فضای مناسب مبل ال مناسب می‌دانند. ولی واقعیت این است که این نوع مبلمان برای خانه‌های بزرگ هم بسیار کاربردی است. به خصوص اگر قصد قرار دادن چند دست مبل در دکوراسیون خود را دارید، بهتر است که یکی از آن‌ها را از میان انواع سبک‌های مبل ال انتخاب کنید.

به عنوان مثال برای جداسازی فضای بزرگ سالن پذیرایی و تبدیل آن به دو فضای کوچک‌تر مبل ال انتخاب خوبی است. هم‌چنین اگر به دنبال ایجاد یک فضای جداگانه به عنوان نشیمن خصوصی برای تماشای تلویزیون هستید، انتخاب مبل ال برای این بخش چیدمان متفاوت و راحتی به شما ارائه می‌دهد.

مبل ال در خانه بزرگ

به عنوان مبل دوم

در بررسی فضای مناسب مبل ال، بسیاری از افراد آن را به عنوان مبل دوم در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر قصد خرید مبل ال را برای خانه بزرگ خود دارید، می‌توانید آن را به عنوان دست دوم مبل در نظر بگیرید. یک ایده جذاب این است که مبل ال را به گونه‌ای در مرکز سالن خانه قرار دهید که فضای نشیمن را از فضای غذاخوری یا فضای پذیرایی را از نشیمن جدا کند. یک گزینه برای طراحی جذاب خانه هم ست کردن مبلمان ال با سایر انواع مبلمان است.

مبل ال برای اتاق تی وی روم

تی وی روم هم از یک فضای مناسب مبل ال به شمار می‌رود. بنابراین انتخاب مبل ال برای جلوی تلویزیون طرفداران زیادی دارد. این نوع مبلمان به دلیل این‌که فضای کمی را اشغال می‌کند برای محیط کوچک تی وی روم مناسب است. به علاوه به دلیل چیدمان دورهمی و فضای صمیمانه‌ای که ایجاد می‌کند، بهترین گزینه برای تماشای تلویزیون در کنار خانواده و دوستان محسوب می‌شود.
یک مزیت دیگر مبل‌های راحتی ال این است که نشیمن و پشتی راحتی دارند. این ویژگی موجب احساس راحتی و آسودگی در زمان تماشای تلویزیون می‌شود. به خصوص اگر پس از یک روز سخت کاری بخواهید هم تلویزیون تماشا کنید و هم به بدن خود استراحت بدهید.

مبل ال برای اتاق تی وی روم

چیدمان مبل ال در خانه بزرگ

بهترین روش چیدمان مبل ال در خانه بزرگ این است که آن را درست در وسط سالن بزرگ پذیرایی قرار دهید. در این صورت یک فضای مناسب مبل ال ایجاد کرده‌اید که جلوه منظمی به فضای وسیع اتاق نشیمن می‌بخشد. به این صورت که هم از تمامی فضا استفاده می‌کنید و هم فضای مورد نظرتان به فضاهای کوچک‌تر کاربردی تفکیک می‌شود. یک انتخاب مناسب مبل ال به صورتی است که به رنگی متضاد ولی هماهنگ با سایر مبلمان باشد. مثلا می‎توانید از ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی یا طوسی و کرم استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید مجموعه مبل‌ها را در سبک‌های مختلف انتخاب و چیدمان کنید. به این صورت که یک دست مبل سلطنتی و یک دست به سبک مدرن باشد. این چیدمان فضا را به دو سبک متفاوت تقسیم می‌کند. مزیت استفاده از مبل ال در چنین فضایی این است که به دلیل قابلیت تطبیق‌پذیری این مبل، در نهایت فضای بزرگ سالن هماهنگی و تناسب خود را حفظ می‌کند.

مبل ال برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها

مبل ال به دلیل چیدمان خاص و L مانندی که دارد، فضای صمیمی به محیط می‌بخشد. بنابراین بهترین گزینه برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها است. چون کمک می‌کند افراد به یکدیگر نزدیک باشند و بتوانند یک معاشرت گرم و صمیمی با دوستان و آشنایان را تجربه کنند.

هم‌چنین قابلیت راحتی نشیمن و پشتی در این نوع مبلمان به احساس راحتی در افراد منجر می‌شود و مهمانان شما تجربه دلنشینی از میزبانی‌تان خواهند داشت. به همین دلیل نشیمن خصوصی و سالن پذیرایی به عنوان فضای مناسب مبل ال شناخته می‌شوند.

چیدمان مبل ال در خانه کوچک

مبل ال را می‌توان بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک به شمار آورد. بنابراین اگر متراژ منزل شما کم است، این مدل مبل کم جا می‌تواند مشکل کمبود فضا برای پذیرایی از میهمانان را به میزان زیادی حل کند. به خصوص اگر با نکات مهم انتخاب مبل ال در فضای کوچک آشنا باشید، می‌توانید چیدمان را به صورتی اجرا کنید که فضای شما بزرگ‌تر هم به نظر برسد.

به عنوان مثال مبل‌های دارای رنگ‌ روشن و خنثی فضا را بازتر و دلبازتر نشان می‌دهند. چون با هر سبک و رنگ دکوراسیون ست می‌شوند و از شلوغی در محیط جلوگیری می‌کند. فضای مناسب مبل ال در خانه کوچک در کنج نشیمن است تا مقداری فضای خالی هم در این محیط باقی بماند.

چیدمان مبل ال در خانه کوچک

به عنوان یک دست مبل

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فضای مناسب مبل ال در خانه‌های کوچک است و در خانه‌های بزرگ می‌تواند به عنوان دست دوم مبل کاربرد داشته باشد. اما اگر از جذابیت قرار دادن مبل ال به عنوان تنها دست مبل در یک فضای بزرگ مطلع شوید، نظرتان تغییر می‌کند. چیدمان مبل ال در سالن‌های بزرگ طراحی فضا را مدرن و مینیمال می‌کند و احساس آرامش را در ساکنین و مهمانان به وجود می‌آورد.

با این چیدمان می‌توانید به راحتی از پارچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های لوکس و شلوغ استفاده کنید و نگران نامرتب به نظر رسیدن منزل خود نباشید. حتی می‌توانید در جلوی ست مبل ال دو مبل تکی قرار دهید تا یک چیدمان مربعی و صمیمانه ایجاد کنید. در نهایت با قرار دادن یک میز جلو مبلی نسبتا بزرگ در وسط این مجموعه، هم می‌توانید از میهمانان بیش‌تری پذیرایی کنید و هم فضای سالن خیلی خالی یا خیلی شلوغ به نظر نمی‌رسد.

سخن پایانی

مبل ال یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان خانه‌های کوچک امروزی است. کافی است فضای مناسب مبل ال را در سالن خود شناسایی کنید و با انتخاب و چیدمان سایر عناصر طراحی دکوراسیون متناسب با آن، فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید. البته این مدل مبلمان برای سالن‌های بزرگ هم بسیار کاربردی است. چون برای تفکیک فضای بزرگ به فضاهای کاربردی کوچک‌تر بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *