دکوراسیون

مبلمان مینیمال یا کلاسیک؟ بررسی دو سبک‌ مختلف برای ویلا

مبلمان مینیمال یا کلاسیک؟ بررسی دو سبک_ مختلف برای ویلا

مبل مناسب ویلا در زیبایی دکوراسیون داخلی آن تاثیر زیادی دارد. به طور کلی سبک‌های متنوعی برای طراحی دکوراسیون وجود دارد که دارای زیبایی و ویژگی‌های متمایزی هستند. از سبک‌های کلاسیک گرفته تا روستیک، بوهمین، مدرن و مینیمال همگی جذابیت‌های متفاوتی دارند که هر کدام را برای یک نوع سلیقه متناسب کرده است. در این میان برای هر نوع سبک طراحی دکوراسیون، مبلمان متناسب با آن طراحی و ساخته شده است. بنابراین اگر چیدمان منزل یا محل کار خود را بر اساس هر سبکی انجام می‌دهید، باید به دنبال خرید مبل متناسب با آن هم باشید. برای آشنایی شما با دو مورد از متداول‌ترین سبک‌های مبلمان یعنی کلاسیک و مدرن، این مطلب از وودن مبل را به انتخاب مبل مناسب ویلا اختصاص داده‌ایم.

اصول دکوراسیون مبلمان ویلا

انتخاب و چیدمان مبل مناسب ویلا را می‌توان یکی از اصول مهم دکوراسیون مبلمان ویلا در نظرگرفت. در واقع آگاهی از این اصول و رعایت آن‌ها به شما کمک می‌کند محیط ویلایتان را به گونه‌ای طراحی کنید تا برای ساکنین و میهمانان زیباتر و راحت‌تر باشد.

لازم است دکوراسیون مبلمان با سبک دکوراسیون کلی ویلا و حتی سبک معماری آن متناسب باشد. هم‌چنین لازم است در چیدمان مبلمان به متراژ کلی ویلا و به خصوص مساحت سالن دقت کنید. این مورد تاثیر زیادی در چیدمان و محل قرار دادن مبلمان دارد. حتی می‌تواند در سبک مبلمان مناسب هم موثر باشد. به عنوان مثال مبلمان کلاسیک برای فضاهای کوچک مناسب نیست و محیط را شلوغنشان می‌دهد.

معرفی سبک مینیمال مبلمان

یکی از سبک‌های پرطرفدار امروزی در دکوراسیون داخلی و مبلمان آن سبک مینیمال است. این سبک زیرمجموعه سبک مدرن طبقه‌بندی می‌شود و می‎تواند یکی از سبک‌های مبل مناسب ویلا باشد. مبلمان مینیمال به سبک ساده و با کم‌ترین جزئیات طراحی می‌شوند. تمرکز بر کاربردی بودن و اجتناب از شلوغی و طرح و نقش‌های اضافی است. در مقابل با خطوط و سطوح صاف و با کمترین نقش و نگار مواجه هستیم.

انتخاب مبلمان مینیمال برای ویلا

انتخاب مبلمان مینیمال برای ویلا به شما امکان می‌دهد فضایی ساده و در عین حال راحت را برای استراحت و تفریح ایجاد کنید. اجتناب از شلوغی زیاد به استراحت چشم و ذهن کمک می‌کند. در واقع می‌توان گفت سبک مینیمال یکی از انواع مبل مناسب ویلا است. چون پالت‌های تک رنگ در این نوع طراحی فضایی آرامش‌بخش را برای دوری از شلوغی‌های زندگی‌های امروزی فراهم می کند. به علاوه نیازی به تزئینات اضافی ندارید و می‌توانید از این سبک برای سال‌ها استفاده کنید. بدون این‌که نگران نیاز به تغییر دکوراسیون به دلیل خستگی و دلزدگی از مبلمان باشید.

انتخاب مبلمان مینیمال برای ویلا

نکات مهم انتخاب مبل مینیمال ویلایی

در انتخاب مبل مناسب ویلا اگر قصد خرید مبل مینیمال را دارید، لازم است بدانید برای خرید آن چه نکاتی باید بررسی شود. در مورد انتخاب رنگ بهتر است یک ترکیب رنگی ساده از دو یا سه رنگ مکمل را انتخاب کنید. اگر ترجیح می‌دهید مبلمان در یک رنگ باشد، می‌توانید از کوسن‌های دارای رنگ‌هایی با تنالیته نزدیک برای ایجاد تنوع بصری استفاده کنید. کوسن‌ها و هم‌چنین پارچه مبلمان باید ساده و بدون طرح باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که سایر المان‌ها و طراحی داخلی کلی باید در سبک مدرن و مینیمال باشد.

مزایا و معایب مبل مینیمال برای ویلا

اگر قصد خرید مبلمان جدید را دارید و به دنبال مبل مناسب ویلا به سبک مینیمال هستید، لازم است

با مزایا و معایب این نوع مبلمان آشنا باشید:

 مزایای مبلمان سبک مینیمال

مهم‌ترین مزیت مبلمان سبک مینیمال به عنوان مبل مناسب ویلا سادگی آن است. این طراحی ساده به شما کمک می‌کند فضایی آرام و دور از تنش و استرس را ایجاد کنید. هم‌چنین فضای زیادی را در سالن اشغال نمی‌کند و فضا را هم شلوغ و در هم جلوه نمی‌دهد. به همین دلیل برای فضاهای کوچک بهترین گزینه است. علاوه بر این با سایر سبک‌های طراحی دکوراسیون هماهنگی دارد و ست می‌شود.

 معایب مبل سبک مینیمال

در مورد معایب مبلمان مینیمال باید به این مورد اشاره کنیم که ممکن است برای سالن‌های خیلی بزرگ مناسب نباشد. البته می‌توان این مشکل را با اضافه کردن کاناپه‌های ساده و یکپارچه یا استفاده از سایر عناصر دکوراتیو برطرف کرد. برخی افراد هم سبک مینیمال را بیش از حد یکنواخت می‌دانند که این مشکل را هم می‌توانید با استفاده از پالت رنگی مکمل یا اضافه کردن عناصری مانند گل و گیاه به فضا حل کنید.

معایب مبل سبک مینیمال

معرفی سبک کلاسیک مبلمان

سبک مبلمان کلاسیک را می‌توان یکی دیگر از انواع مبل مناسب ویلا برشمرد. کلاسیک نه به معنای قدیمی بودن، بلکه به معنای اصالت است. بنابراین این سبک هرگز قدیمی نمی‌شود و همواره مورد توجه است. در این میان مبلمان کلاسیک با طراحی سنتی و الهام از گذشته طراحی می‌شود. این سبک مبلمان بر روی خطوط و فضاهای منحنی تمرکز دارد و از جزئیات به نفع جذابیت خود استفاده می‌کند.

انتخاب مبلمان کلاسیک برای ویلا

انتخاب مبل کلاسیک برای ویلا می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. مبل کلاسیک دارای طرح و جزئیات است. منبت‌کاری‌ها و نقش و نگارهای کار شده بر روی این مدل در حین این‌که تجملات زیادی ندارند، هویت و اصالت را به فضا اضافه می‌کنند.

مزایا و معایب مبل کلاسیک برای ویلا

با وجودی که مبلمان کلاسیک به دلیل تنوع در جزئیات یکی از انواع مبل مناسب ویلا محسوب می‌شود، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

 مزایای مبل سبک کلاسیک

این سبک مبلمان معمولاً از چوب‌های باکیفیت مانند راش، نراد و گردو تولید می‌شود. به همین دلیل از نظر استحکام و طول عمر قابل اطمینان است.

مزایای مبل سبک کلاسیک

معایب مبلمان سبک کلاسیک

مبل سبک کلاسیک بیشتر بر طراحی لوکس و اشرافی تمرکز دارند و برای نشیمن در مدت طولانی مناسب نیست. بنابراین نمی‌توانید از این مبلمان انتظار راحتی مبل‌های جلوی تلویزیون یا مناسب برای مطالعه را داشته باشید. به علاوه مبل‌های کلاسیک فضای زیادی از سالن شما را اشغال می‌کنند. به همین دلیل برای ویلاهای کوچک و دارای سالن جمع و جور مناسب نیستند. چون فضا را شلوغ و کوچکتر جلوه می‌دهند. یکی دیگر از معایب این سبک وزن سنگین آن است که جابجایی و حمل و نقل را با سختی مواجه می‌کند.

نکات مهم انتخاب مبل کلاسیک ویلایی

اگر قصد خرید مبل کلاسیک به عنوان یک مبل مناسب ویلا را دارید، لازم است با نکات انتخاب مبلمان در این سبک برای ویلا آشنا باشید. اولین نکته بررسی راحتی و کاربردی بودن این نوع مبلمان است. مبل‌های کلاسیک با وجودی که ترکیبی از سبک‌های راحتی و استیل هستند، مانند مبل‌های استیل و سلطنتی بیشتر بر جنبه‌های رسمی بودن و لوکس بودن تمرکز دارند. در واقع کمتر به راحتی آن‌ها توجه می‌شود. ولی لازم است تا حد امکان برای نشیمن راحت باشد. بررسی کنید که مبلمان از روکش‌های طبیعی و یا چوب مرغوب تولید شده باشد. استفاده از روکش‌های ملامینه و ام دی اف یا چوب سفید و چوب کاج دوام این مبلمان را کاهش می‌دهد. در انتخاب رنگ باید توجه کنید که رنگ مبلمان با سایر عناصر به خصوص فرش و پرده‌ها هماهنگ باشد. هم‌چنین اگر سالن ویلا کوچک است، مبل کلاسیک با رنگ روشن می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه دهد.

سخن پایانی

در انتخاب مبل مناسب ویلا از بین گزینه‌های مینیمال و کلاسیک لازم است چند عامل را مورد توجه قرار دهید. صرف نظر از علاقه شما، لازم است سبک مبلمان با سبک طراحی داخلی ویلا متناسب باشد. یکی دیگر از عوامل مهم در این زمینه مساحت و متراژ ویلا و به خصوص سالن نشمین آن است. برای فضاهای بزرگ مبلمان کلاسیک و برای فضاهای کوچک سبک مینیمال مناسب‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *