دکوراسیون

راهنمای خرید مبلمان ضد آب برای فضای خارجی ویلا

راهنمای خرید مبلمان ضد آب برای فضای خارجی ویلا

مبلمان ضد آب بهترین مبلمان برای فضای خارجی ویلا و باغ است. اگر قصد دارید برای محوطه خارجی ویلا یا باغ و باغچه خود مبلمان تهیه کنید، این راهنما در خرید بهتر و مطمئن‌تر به شما کمک می‌کند. در این صورت می‌توانید در فضای باز از آرامش محیط و بودن در کنار خانواده و دوستانتان لذت ببرید.
این نوع مبلمان با متریال متنوعی تولید می‌شود که در برابر نفوذ آب مقاومت دارند. بنابراین دچار زنگ زدگی، خرابی و فرسایش ناشی از رطوبت نمی‌شوند. در این مطلب از وودن مبل در مورد مبلمان ضد آب یا مبلمان ویلایی توضیح می‌دهیم.

مبلمان ضد آب چیست؟

مبلمان ضد آب مناسب‌ترین مبلمان برای فضاهای خارجی و بدون سقف است. این نوع مبلمان به دلیل متریال مستحکم و بادوامی که دارد از مقاومت و طول عمر زیادی برخوردار است. چه مبلمان تولید شده با آلومینیوم یا مبلمان حصیری تولید شده با پلی رتن در برابر شرایط محیطی بیرون مانند برف و باران، تابش مستقیم آفتاب، طوفان و باد و گرد و غبار و مانند آن آسیب نمی‌بینند.
به علاوه این نوع مبلمان دوام رنگ بالایی دارد و با رنگ پریدگی و کیفیت رنگ مواجه نمی‌شود. در مواجهه با رطوبت با کپک و آلودگی‌های قارچی و میکروبی مواجه نخواهد شد. هم‌چنین در جذب گرد و غبار مقاومت دارد و در صورت کثیف شدن هم به راحتی قابل شستشو خواهد بود. در نهایت مبلمان ضد آب را می‌توان برای همه فصل‌ها و مناطق متفاوت از نظر آب و هوایی مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل اگر قصد خرید مبلمان برای فضای باز مورد نظر خود را دارید، بهتر است این نوع مبلمان را انتخاب کنید.

کاربرد مبل ضد آب در فضای ویلا

اگر از جمله افرادی باشید که به چیدمان مبلمان در محوطه منزل یا ویلای خود اهمیت می‌دهید، حتما در هوای سرد و بارانی نگران لوازمتان در فضای باز شده‌اید. به دلیل این‌که بسیاری از این مبلمان در معرض باران و برف یا باد شدید یا اشعه فرابنفش خورشید، آسیب می‌بینند. این آسیب می‌تواند شامل بدنه و کاهش طول عمر مبلمان باشد، شامل پارچه و روکش مبلمان باشد، یا به رنگ‌پریدگی و فرسودگی منجر شود.
فارغ از نوع آسیب، دلیل همه‌ی این خرابی‌ها جنس و متریالی است که در تولید این وسایل مورد استفاده قرار گرفته است. متریالی مانند چوب یا حصیرهای طبیعی با وجود زیبایی در برابر باران شدید یا رطوبت زیاد آسیب‌پذیر هستند. بنابراین برای محافظت به سایبان نیاز دارند. فلزاتی مانند آهن در معرض زنگ‌زدگی قرار دارند و باید آن‌ها را با رنگ کردن محافظت کنید. بنابراین مناسب‌ترین مبلمان برای فضای باز اختصاصی یا عمومی مبلمان ضد آب است. چون در تمام فصول سال قابل استفاده است و نیازی به نگهداری در فضای بسته در فصول بارانی ندارید. به علاوه لازم نیست نگران هزینه‌های تعمیر و نگهداری این وسایل باشید.

کاربرد مبل ضد آب در فضای ویلا

کدام متریال‌های مبل فضای باز، قابلیت ضد آبی را دارند؟

بهترین متریال برای تولید مبلمان ضد آب، آلومینیوم و پلی رتن هستند. آلومینیوم یکی از آلیاژهای کاربردی در صنایع مختلف از ساخت و ساز و لوازم خانگی گرفته تا صنایع نظامی و حمل و نقل است. این آلیاژ به دلیل سبکی و در عین حال مقاومت خوبی که دارد، معروف است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن ضد آب و ضد زنگ بودن است. بنابراین در معرض رطوبت دچار پوسیدگی، زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شود.
پلی رتن هم در تولید مبل حصیری مصنوعی به کار می‌رود. البته متریال اصلی این نوع مبلمان هم آلومینیوم است که یک لایه از الیاف بافته شده پلی رتن بر روی آن تعبیه شده است. این روکش موجب افزایش زیبایی و جلوه طبیعی مبلمان می‌شود. به علاوه راحتی در زمان نشستن را افزایش می‌دهد.
الیاف پلی رتن، از پلیمر بادوام و ضد آب تشکیل می‌شوند. به دلیل تولید با جدیدترین روش‌های مهندسی مواد و تکنولوژی‌های نانو مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند. در واقع در طبیعت استحکام و طول عمر بالای خود را حفظ می‌کنند و در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند.

استفاده از کاورهای ضد آب

به طور کلی مبلمان باغی مانند سایر انواع مبلمان دارای یک بخش نشیمن راحتی هم هست که در آن از بالشتک یا کوسن مبل استفاده می‌شود. اگر از جمله افرادی هستید که می‌خواهید در کنار دوام بدنه ضد آب، این بخش را هم تمیز و سالم نگهداری کنید، توصیه ما استفاده از کاورهای ضد آب است.

این روکش‌ها دارای ویژگی‌های مبلمان ضد آب هستند. یعنی در برابر نفوذ آب و رطوبت و آلودگی‌ها و گرد و غبار مقاومند. به خصوص چون در تولید آن‌ها از پارچه‌های تولید شده با فاوری نانو استفاده می‌شود، برای فصل‌های بارندگی و یا مناطق مرطوب و شرجی مناسب هستند.

استفاده از کاورهای ضد آب

انواع مدل‌های مبل ضد آب

مبلمان ضد آب را می‌توان در انواع مدل‌های مختلف طبقه‌بندی کرد. از نظر جنس و متریال تولید باید به مدل‌های آلومینیومی و پلیمری اشاره کنیم. در این میان مبلمان پلاستیکی هم تا حدودی در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت دارد. ولی از کیفیت کافی برای ماندگاری در بلندمدت و حفظ استحکام در شرایط مختلف آب و هوایی طبیعت برخوردار نیست. به همین دلیل پس از مدتی استفاده و با مرور زمان دچار فرسودگی می‎شود. به علاوه پلاستیک‌های تزریق شده در معرض ترک خوردن، شکستگی و خرابی در بدنه و اتصالات هم قرار دارند. ولی مبلمان آلومینیومی و پلی رتن را می‌توانید برای بیشتر از ۲۰ سال هم استفاده کنید و از ماندگاری و زیبایی آن لذت ببرید.
البته در مورد مدل‌های مبل ضد آب از نظر طراحی باید به سبک‌های مختلف از کلاسیک گرفته تا مدرن اشاره کنیم.

مبل ضد آب ویلایی

 

سخن پایانی

بسیاری از مناطق جغرافیایی که آب و هوای سرد و مرطوب دارند، برای استفاده همه نوع مبلمان در فضای باز مناسب نیستند. به عنوان مثال در مناطق سرد کوهستانی یا مناطق مرطوب شمالی و جنوبی کشور نمی‌توان از متریال چوب یا حصیر طبیعی استفاده کرد. چون این متریال در معرض برف و باران و رطوبت زیاد پوسیده و خراب می‌شوند. بنابراین برای این آب و هوا باید از مبلمان ضد آب و ویلایی یا باغی استفاده کنید که در برابر رطوبت و سایر عوامل طبیعی آب و هوایی مقاومت و دوام دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *