دکوراسیون

راهنمای انتخاب مبل مناسب اتاق پذیرایی

راهنمای انتخاب مبل مناسب اتاق پذیرایی

یکی از چالش هایی که شما هم ممکن است در هنگام خرید مبل مناسب اتاق پذیرایی با آن مواجه شده باشید، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل مبلمان است. از آنجایی که مبلمان در نقطه کانونی اتاق نشیمن یا پذیرایی قرار می‌گیرد، انتخاب مدل مناسب اهمیت بسیاری دارد. شما بر روی مبلمان اتاق نشیمن می‌توانید نشسته و تلویزیون تماشا کنید، با اعضای خانواده یا مهمانان خود صحبت کنید، موسیقی گوش کنید و یا میان وعده میل نمایید. در واقع مبلمان پذیرایی به جز زیباتر کردن فضای پذیرایی، کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله از وودن مبل، نکاتی که باید در هنگام انتخاب مبل مناسب اتاق پذیرایی، در نظر بگیرید برای شما شرح می‌دهیم؛ بنابراین اگر قصد انتخاب مبلمان برای یذیرایی خود دارید، با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

نکات مهم انتخاب مبل مناسب اتاق پذیرایی

در نظر گرفتن نکات زیر در هنگام انتخاب و خرید مبل مناسب اتاق پذیرایی به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید:
پیش از اقدام برای خرید مبلمان، میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید، مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید با توجه به بودجه خود، محدوده انتخاب را در نظر گرفته و انتخاب گزینه مناسب آسان‌تر خواهد شد. دقت داشته باشید که هزینه کردن برای کیفیت بالاتر ارزشش را دارد و هرگز بدون در نظر گرفتن کیفیت، به سراغ خرید مبلمان ارزان‌قیمت نروید.
هنگام خرید مبلمان، ابتدا بر روی آن بنشینید و آن را از نظر راحتی و متریال به کار رفته امتحان کنید. حتی اگر می‌خواهید به صورت انلاین خرید خود را انجام دهید، بهتر است قبل از خرید آنلاین، به شکل حضوری مبل را امتحان کنید.
در هنگام بازدید از فروشگاه‌های مبلمان، نام مدل‌هایی که دوست دارید، یادداشت کنید.
به اینکه چقدر در طول روز از مبلمان استفاده می‌کنید و اینکه چند نفر قرار است بر روی مبلمان بنشینند، فکر کنید تا محصول مناسب با نیاز خود را بخرید. از قبل در مورد برندهای مختلف مبلمان جستجو و تحقیق کنید و نظرات مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت فروشگاه مطالعه کنید.
به هماهنگی مبلمان با دکوراسیون و ابعاد اتاق نشیمن یا پذیرایی خود توجه کنید.

انواع مبلمان مناسب با اتاق پذیرایی

از انواع مبلمان مناسب اتاق پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبل راحتی

یکی از انواع مبلمان پرطرفدار و محبوب برای اتاق پذیرایی یا نشیمن، مبل راحتی است. این مدل مبل کاملا نرم بوده و به همین دلیل نشستن بر روی آن احساس راحتی به شما می‌دهد. انواع مبل راحتی شامل دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی می‌شوند. مبلمان نیمه راحتی نسبت به مبلمان تمام راحتی، بیشتر شکل رسمی دارد و به همین دلیل برای استفاده در پذیرایی کاملا مناسب است. از آنجایی که تنوع رنگ و طرح مبل‌های راحتی بالاست، باید متناسب با دکوراسیون و رنگ‌بندی منزل خود انتخاب کنید.

مبل راحتی

مبل کلاسیک

از دیگر انواع مبلمان که برای پذیرایی منزل مناسب به شمار می‌آید، می‌توان به مبل کلاسیک اشاره کرد. خرید مبل کلاسیک برای آن دسته از افرادی که به سبک کلاسیک و سنتی علاقه دارند، انتخاب خوبی محسوب می‌شود. ظاهر مبلمان کلاسیک شبیه به مبل‌های قدیمی است، با این تفاوت که در تولید آن‌ها از متریال مدرن استفاده شده است. همچنین قاب دور مبل و دسته‌های مبل، به رنگ طلایی بوده و در برخی مدل‌ها، بر روی مبل منبت کاری صورت می‌گیرد.

مبل ال

مبلمان ال برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. این مدل مبل به شکل ال انگلیسی در پذیرایی قرار می‌گیرد. این نوع مبلمان در ابعاد و شکل‌های مختلف ساخته می‌شود و هر فردی می‌تواند با توجه به مدل و اندازه اتاق پذیرایی یا نشیمن خود، مبلمان ال با شکل مناسب را خریداری کند. مبل ال شکل فضای بیشتری برای نشستن افراد ایجاد می‌کنند. همچنین از دیگر مزایای این مدل مبل می‌توان به تفکیک قسمت‌های منزل از هم اشاره کرد. این نوع مبلمان را می‌توان به راحتی با توجه به نوع دکوراسیون، هماهنگ کرد.

مبل ال

مبل تختخواب شو

از سایر انواع مبل مناسب اتاق پذیرایی، می‌توان به مبل تختخواب شو اشاره کرد. این نوع مبل جزو مبلمان چندمنظوره به شمار می‌آید و با استفاده از آن می‌توان، از اتاق پذیرایی به عنوان فضای خواب هم استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که کاربرد اصلی مبل تختخوابشو نشستن بر روی آن است و تبدیل آن به تخت خواب، کاربرد دوم آن محسوب می‌شود.

انتخاب مبل با توجه به فضای پذیرایی

برای آنکه بتوانید بهترین مبل مناسب پذیرایی را انتخاب کنید، باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید. یکی از کارهایی که باید انجام دهید، در نظر گرفتن ابعاد اتاق است. اندازه‌گیری اتاق باعث می‌شود، بدانید چه مبلی با چه اندازه‌ای را می توانید در آن جای دهید. در ادامه به روش انتخاب مبل پذیرایی با توجه به فضای آن می‌پردازیم:

اتاق پذیرایی کوچک

با افزایش جمعیت و بالا رفتن قیمت واحدهای مسکونی، امروزه بیشتر افراد در منازل کوچک زندگی می‌کنند و یکی از چالش‌هایی که در رابطه با اتاق‌های پذیرایی کوچک وجود دارد، انتخاب مبلمان مناسب است. در چنین اتاق‌هایی یکی از گزینه‌های اصلی برای انتخاب، مبلمان ال شکل است. این نوع مبلمان را می‌توان به صورت نیم ست خریداری کرده و با توجه به ابعاد منزل چیدمان کرد.

اتاق پذیرایی بزرگ

اگر فضای پذیرایی خانه شما بزرگ و جادار است، گزینه‌های بیشتری برای خرید بهترین مبلمان برای اتاق پذیرایی بزرگ در پیش روی شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توانید از مبلمان سلطنتی و یا کلاسیک برای چیدمان پذیرایی خود استفاده کنید . همچنین اگر پذیرایی شما فضای بزرگی برای قرار دادن چند ست مبلمان دارد، می‌توانید فضای مقابل تلویزیون را به مبل‌های راحتی اختصاص دهید.

اتاق نشیمن باریک

بهترین گزینه برای اتاق‌های نشیمن باریک نیم ست‌های مبلمان هستند. دقت داشته باشید که مبل‌های کلاسیک و سلطنتی هرگز برای فضاهای باریک و کوچک مناسب نیستند. بنابراین به سراغ مبلمان ال و یا راحتی‌های کوچک بروید.

اتاق نشیمن باریک

اتاق پذیرایی نزدیک به آشپزخانه

اگر اتاق پذیرایی شما نزدیک به آشپرخانه قرار دارد، می‌توانید با قرار دادن مبلمان ال در حالت پشت به آشپزخانه، فضا را تفکیک کرده و در کنار مبلمان مسیری برای رفت وآمد ایجاد کنید.

سخن پایانی

انتخاب مبلمان مناسب برای پذیرایی و اتاق نشمین تاثیر بسیاری بر زیبایی دکوراسیون منزل شما خواهد داشت. از آنجایی که امروزه انواع مبلمان در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شوند، ممکن است انتخاب مبل مناسب اتاق پذیرایی کمی دشوار به نظر برسد. در این مقاله نکاتی که باید در هنگام انتخاب مبلمان پذیرایی در نظر بگیرید، برای شما شرح دادیم. به یاد داشته باشید که آن‌چه برای فضای پذیرایی منزل شما مناسب است، می‌تواند با پذیرایی سایر منازل متفاوت باشد، بنابراین باید با توجه به سبک دکوراسیون و ابعاد پذیرایی خود، انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که تنها از طریق فروشگاه‌های معتبر که به کیفیت کالای آن‌ها اطمینان دارید، خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *