دکوراسیون

بهترین مواد و متریال برای مبلمان فضای باز + مزایا و معایب آن

بهترین مواد و متریال برای مبلمان فضای باز + مزایا و معایب آن

بهترین متریال مبلمان فضای باز می‌تواند تضمین کننده کیفیت و دوام در این مبلمان باشد. وقت‌گذرانی و تفریح در فضای باز چه ویلا و باغ باشد و چه تراس منزل آرامش زیادی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از چنین فضاهایی لذت ببرید، بهتر است بدانید کدام متریال و جنس مبلمان برای آن مناسب‌تر است.
به دلیل این‌که مبلمان فضای باز در فضای بدون سقف قرار داده می‌شود و در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار می‌گیرد، لازم است در تولید آن از بهترین مواد استفاده شود. بنابراین این مطلب از وودن مبل را به معرفی بهترین متریال مبلمان فضای باز اختصاص می‌دهیم و در مورد مزایای هر کدام صحبت می‌کنیم.

مبلمان فضای باز آلومینیومی

یکی از بهترین متریال مبلمان فضای باز آلومینیوم است. مبلمان آلومینیومی به روش اکسترود یا طراحی و ریخته‌گری تولید می‌شود. این جنس مبلمان دوام بالایی دارد و برای فضای باز بسیار مناسب است. به دلیل مقاومت بالا محبوبیت زیادی دارد و فقط برای فضاهایی که در معرض باد شدید هستند، مناسب نیست.

مزایا و معایب مبل آلومینیمی

وزن سبک و قابلیت جابجایی راحت از مزایای این جنس مبلمان است. هم‌چنین به آسانی تمیز می‌شود. در برابر رطوبت مقاوم است و مانند آهن زنگ نمی‌زند. هم‌چنین مانند مبلمان چوبی در معرض آفتاب و باران ترک نمی‌خورد.
از معایب مبلمان آلومینیومی هم این است که در هوای سرد نمی‌توان بر روی آن نشست و نیاز به روکش دارد. هم‌چنین فضای زیادی را اشغال می‌کنند و برای انبار کردن یا جابجایی تا نمی‌شود.

مبلمان فضای باز فولادی

از مواردی که باید در مورد نکات مهم انتخاب مبل فضای باز بدانید انتخاب مبلمان با دوام است. در این زمینه مبلمان فولادی یا فرفورژه به دلیل استحکام و مقاومت بالا یکی از بهترین متریال مبلمان فضای باز محسوب می‌شود. به خصوص که این مبلمان از نظر طراحی متنوع است و از سال‌های گذشته تا به امروز مورد توجه و استفاده بوده است.

مبلمان فضای باز فولادی

مزایا و معایب مبل فولادی

مبلمان فولادی به دلیل مقاومت و دوام برای چندین سال قابل استفاده خواهد بود و نیازی به انبار کردن در فضای مسقف برای نگهداری بهتر ندارید.
البته ممکن است این متریال با قرار گرفتن در معرض رطوبت دچار فرسایش شود. ولی می‎توانید این مشکل را با رنگ کردن یا استفاده از روکش و عایق مناسب حل کنید. هم‌چنین نشیمن مبلمان راحت نیست و برای نشیمن به کوسن و بالشتک‌های کوچک نیاز دارید.

مبلمان فضای باز پلاستیکی

متریال پلاستیکی را هم می‌توان یکی از بهترین متریال مبلمان فضای باز در نظر گرفت. الیاف پلاستیک در برابر شرایط محیطی فضای خارجی ساختمان مقاومت خوبی دارند. به همین دلیل در تولید مبلمان باغی پرکاربرد هستند. پلاستیک به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و دوام قابل قبول برای تولید وسایلی مانند میز و صندلی و مبل گرفته تا چهارپایه و حتی چترهای سایبان مناسب است. به خصوص که تولیدات جدید بسیار شکیل و جذاب طراحی و ساخته می‌شوند.

مزایا و معایب مبل پلاستیکی

مبل پلاستیکی از نظر وزنی سبک است. هم‌چنین در برابر باران و برف مقاومت خوبی دارد و می‌توانید از طول عمر بالای آن مطمئن باشید. چون زنگ نمی‌زند و فرسوده نمی‌شود. البته با قرار گرفتن در معرض خورشید ممکن است دچار تغییر رنگ شود که این مورد را می‌توان یک عیب به شمار آورد. ولی می‌توانید با کمک سایبان از این مشکل جلوگیری کنید. مزیت دیگر این مبلمان نشیمن بسیار راحت آن است که شما را از کوسن و بالشتک بی‌نیاز می‌کند. هم‌چنین به دلیل صرفه اقتصادی از نظر قیمت بسیار پرفروش هستند.

مبلمان فضای باز رزینی

مبلمان رزینی هم به عنوان یکی از مبلمان متداول، به بهترین متریال مبلمان فضای باز معروف است. این نوع مبل با مواد مصنوعی شامل نایلون، پلی اتیلن و پی وی سی تولید می‌شود که متریال مورد استفاده در تولید بافت مصنوعی رزین هستند. این نوع مبلمان در سبک سنتی مشابه بافت حصیری است. ولی با حصیر طبیعی تفاوت دارد.

در زمان خرید مبل رزینی لازم است بررسی کنید که در تولید آن از پلی اتیلن با چگالی بالا یا HDPE استفاده شده باشد. چون این ماده یک ترموپلاستیک مستحکم است که مقاومت حرارتی بالاتری در مقایسه با PVC دارد.

مزایا و معایب مبل رزینی

وزن سبک و طول عمر بالا از مزایای مبلمان رزین مصنوعی است. برای محافظت از رزین در برابر آسیب‌های نور خورشید هم می‌توانید از سایبان چتری استفاده کنید.

مبلمان فضای باز حصیری مصنوعی

یکی از مبلمان باغی متداول هم از جنس حصیر مصنوعی تولید می‌شود. این رشته‌های بافته شده‌ از جنس پلاستیک و روکش شده هستند.

مزایا و معایب مبل حصیری مصنوعی

به عنوان مزایای این مدل که یکی از بهترین متریال مبلمان فضای باز است می‌توانیم به سبک و قابل حمل بودن، قیمت مناسب و نظافت و نگهداری آسان اشاره کنیم. به علاوه میزان مقاومت این متریال در برابر شرایط خارجی ساختمان به میزانی است که حتی به رنگ‌آمیزی هم نیاز ندارد.

مبلمان فضای باز حصیری طبیعی

مبلمان حصیر طبیعی برای فضای باز به دلیل هماهنگی با فضای طبیعت محبوبیت زیادی دارد. این نوع از بهترین متریال مبلمان فضای باز از گذشته وجود داشته و هنوز هم کاربردی و جذاب است.

مبلمان فضای باز حصیری طبیعی

مزایا و معایب مبل حصیری طبیعی

حصیر طبیعی ممکن در برابر آب و باران زیاد آسیب ببیند. بنابراین باید برای نگهداری آن از روکش‌های ضد آب کمک بگیرید. هم‌چنین برای فصول سرد که کاربرد مبلمان فضای باز کم می‌شود، بهتر است آن را در یک فضای بسته یا مسقف انبار کنید.

مبلمان فضای باز چوبی

یکی دیگر از بهترین متریال مبلمان فضای باز چوب است که فروش بالایی هم دارد. مبلمان چوبی به دلیل نزدیکی به طبیعت و حس نوستالژی که به فضا اضافه می‌کند، بسیار پرطرفدار است. بهترین انواع چوب برای تولید مبلمان باغ شامل چوب ساج، سرو یا چوب سرخ هستند.

مزایا و معایب مبل چوبی

چوب‌های مورد استفاده در تولید مبلمان فضای باز در شرایط محیطی بیرون استحکام خوبی دارند. به عنوان مثال ساج به دلیل برخورداری از روغن و رزین طبیعی در برابر نفوذ آب و پوسیدگی، خشکی و ترک خوردن و حملات حشرات مقاوم است. ولی برای نگهداری مناسب باید در دوره‌های زمانی منظم بدنه چوبی را تمیز و روغن‌کاری کنید.

مزایا و معایب مبل چوبی

اگر قصد خرید مبلمان باغی را دارید، لازم است بهترین متریال مبلمان فضای باز را بشناسید. البته هر کدام از متریال متداول در تولید این نوع مبلمان ویژگی‌های متفاوتی دارند و دارای مزایا و معایبی هستند. بنابراین بهترین جنس برای هر کاربری و هر فضا می‌تواند با توجه به شرایط محیطی متفاوت باشد. به همین دلیل است که باید متریال مناسب برای خود را با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و نیازمندی‌هایتان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *