دکوراسیون

بهترین رنگ های مبل خانه کوچک در سال 2024

بهترین رنگ های مبل خانه کوچک در سال 2024

شاید شما هم فکر کنید که با انتخاب یک مبل کوچک و جمع و جور می‌توانید چیدمان منحصر به فرد‌ی را در منزل خود داشته باشید. یا اینکه در این چیدمان انتخاب رنگ را کاملا سلیقه ای می‌دانید و فکر می‌کنید که هیچ تاثیری در بزرگنمایی فضا و یا کوچک‌تر نشان دادن دکوراسیون‌تان ندارد. همانطور که میدانید انتخاب مبل جز مهم‌ترین تصمیماتی است که تناسب طراحی آن با متراژ‌های مختلف مورد اهمیت است. از این رو باید رنگی را انتخاب کنید که فضای باز و بزرگتری را در اختیار شما قرار بدهد. با توجه به اینکه وارد سال جدید میلادی شده‌ایم، سعی کرده‌ایم که در این مقاله از وودن مبل بهترین رنگ های مبل خانه کوچک را همراه با نکاتی مهم که در دیزاین منزل شما تاثیر‌گذار است را بررسی کنیم.

انتخاب بهترین رنگ‌ های مبل خانه کوچک

خانه‌های کوچک از نظر چیدمان وسایل، دارای محدودیت‌های زیادی هستند و امروزه به علت حجم بالای آپارتمان نشینی انتخاب مبل مناسب جز دغدغه‌های بسیاری از افراد شده است. اما شما به عنوان دکوراتور منزل خود نباید نا‌امید شوید و فضای بزرگ را جز ملزومات یک دکوراسیون شیک بدانید. بلکه می‌توانید علاوه بر نکات مهم چیدمان که در وبلاگ اصول چیدمان مبل در خانه کوچک بیان کردیم، با انتخاب بهترین رنگ های مبل خانه کوچک در تاثیرگذاری فضای چیدمان خود نقش داشته باشید. در واقع این انتخاب دارای قواعد و اصولی است که رعایت کردن آن به شما کمک می‌کند که علاوه بر رنگ دلخواه مبل خود، دکوراسیون مورد علاقه خود را در فضای کوچک ایجاد کنید. با توجه به این موضوع مهم یعنی انتخاب رنگ به بررسی مهم‌ترین نکات انتخاب آن می‌پردازیم.

انتخاب بهترین رنگ های مبل خانه های کوچک

نکات مهمی که در انتخاب رنگ های مبل خانه کوچک باید بدانید!

تناسب رنگ و دکوراسیون در منزل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بیشتر طراحان داخلی حرفه ای در دکور منزل به آن توجه می‌کنند، تناسب رنگ مبل با دکوراسیون منزل است. در واقع قبل از خرید مبل شما باید بدانید که چه رنگ‌هایی با سبک دکوراسیون شما هماهنگی دارد و سپس آن را انتخاب کنید. از آنجایی که بهترین رنگ‌های مبل خانه کوچک بیشتر در طیف‌های روشن هستند، باید به قرار دادن این رنگ ها در منزل خود دقت کنید. در واقع در خانه‌های کوچک بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده شوند که علاوه بر بزرگنمایی اتاق پذیرایی در شادابی و نشاط کل منزل هم تاثیر بگذارد.

تناسب رنگ و دکوراسیون در منزل

انتخاب رنگ پارچه تیره مبل

کسانی که به دنبال ایجاد فضایی مدرن و شیک هستند، رنگ‌های تیره مبلمان آن ها را بیشتر ترغیب می‌کند. همانطور که می‌دانید بهتر است که از رنگ‌های تیره در خانه کوچک خود استفاده نکنید. اما یک راه حل برای این علاقمندی به رنگ‌های تیره وجود دارد. در ابتدا این راه حل باید از ورودی‌های نوری منزل خود اطمینان داشته باشید. نور بیشتر این امکان را می‌دهد که رنگ تیره، اثرات منفی کوچک‌نمایی را خنثی کند و دکوراسیون شیک خود را ایجاد کنید. اگر نور ورودی منزلتان به اندازه کافی نیست، انتخاب رنگ تیره کمی ریسک پذیر‌تر می‌شود. البته می‌توانید که دکوراسیون خود را ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن انتخاب کنید و با داشتن یک ورودی نور فوق العاده، فضای دلخواه خود را ایجاد کنید.

انتخاب رنگ پارچه تیره مبل

استفاده از رنگ های خنثی

از بهترین رنگ‌های مبل خانه کوچک می‌توانیم به رنگ‌‌های خنثی اشاره کنیم. این رنگ‌ها با خاصیت روانشناسی خود حس خوب و لذت یک زندگی آرام را برقرار می‌کنند. از ترکیب رنگ‌های خنثی می‌توانیم به رنگ استخوانی، کرمی، شیری، طوسی و طیف‌هایی از این رنگ‌ها اشاره کنیم. در واقع این ترکیب‌ها دارای ماهیت روشن بوده و فضای داخلی شما را از حد معمول بزرگتر نشان میدهد و از این رو جز بهترین رنگ‌های مبل خانه کوچک هستند. اگر کمتر کثیف شدن مبلمان برایتان اهمیت دارند، انتخاب طیف‌هایی از رنگ طوسی کاملا مناسب است و در دکوراسیون داخلی خانه‌تان فضای شیکی را ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ های خنثی

تناسب رنگ مبل با دکوراسیون منزل شما

همه ی ما می‌دانیم که در فضاهای کوچک و محدود بهتر است که رنگ پارچه مبلی خود را طوری انتخاب کنیم که کاملا با دکوراسیون ما تناسب داشته باشد. البته تناسب به معنا نیست که کاملا از یک رنگ یکسان در خانه‌تان استفاده کنید، بلکه ترکیب دو الی سه رنگ که بصورت مکمل هستند، انتخاب مناسبی برای شما است. در واقع شما این رنگ‌ها برای دکوراسیون منزلتان انتخاب و آن رنگ که جلوه بیشتری می‌تواند در مرکز نشیمن شما ایجاد کند را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

تناسب رنگ مبل با دکوراسیون منزل شما

بهترین رنگ‌های مبل در سال 2024 کدامند؟

شما به عنوان یک دکوراتور در منزل خود می‌خواهید جدیدترین مدل‌ها را همراه با بهترین رنگ‌های سال 2024 داشته باشید. شرکت پنتون که یک تیم هنری و طراحی خلاقانه در عرصه مد و دکوراسیون است، رنگ هلویی مخملی را به عنوان رنگ سال 2024 اعلام کرد. این رنگ دارای تناژ گرمی بوده و بین دو ترکیب رنگ صورتی و نارنجی است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این طیف در زندگی مدرن و شلوغ، ایجاد حس آرامش و صمیمیت است و جز بهترین رنگ‌های مبل در خانه کوچک است. به غیر از این رنگ برخی از ترکیب‌ها در سال های قبل مورد استفاده قرار گرفته و حتی در سال جدید هم به عنوان بهترین رنگ‌های مبل خانه کوچک در سال 2024 معرفی شدند. از جمله این رنگ‌های ترند می‌توانیم به طوسی، رنگ‌های پاستلی، کرمی، صورتی، آبی و سفید اشاره کنیم. این ترکیب‌ها در بیشتر مواقع زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می‌دهد و جز جدیدترین رنگ‌های سال جدید هستند.

بهترین رنگ های مبل در سال 2024 کدامند؟

مبل رنگ تیره انتخاب کنیم یا روشن؟

انتخاب مبل روشن یا تیره کاملا سلیقه‌ای بوده و بهتر است که طبق نیاز‌ها و دکوراسیون شما سنجیده شود. برای مثال اگر دارای خانواده‌ای هستید که بچه‌های کوچک دارید، انتخاب رنگ‌های کاملا روشن مانند سفید ممکن است که کمی شما را اذیت کنید. به غیر از این موضوع بهترین رنگ مبل در خانه‌های کوچک دارای طیف‌های روشنی هستند، در اینصورت انتخاب رنگ‌های کرمی، شیری، استخوانی انتخاب‌های مناسبی برای شما است. در واقع با انتخاب پارچه جنس خوب دغدغه تمیز کردن هم کاملا رفع می‌شود و حتی در خانواده‌های پرجمعیت هم انتخاب رنگ روشن پیشنهاد می‌شود. البته باید بدانید که انتخاب هر رنگی در مبلمان منزل تاثیر خاصی در دکوراسیون شما می‌گذارد. اگر شما هم می‌خواهید در رابطه با تاثیر رنگ در دکوراسیون مبلمان اطلاعات بیشتری داشته باشید، مطالعه مقاله ذکر شده کمک خوبی به شما در راستای اهداف زیباسازی منزلتان می‌کند.

مبل تیره یا روشن انتخاب کنیم ؟

شاید شما هم فکر کنید که به علت داشتن فضایی کوچک نباید از مبل تیره استفاده کنید؟ در پاسخ به سوالتان باید بگوییم بله، ممکن است که انتخاب رنگ تیره، فضای شما را کوچک‌تر و تاریک‌تر نشان دهد. این شرایط در صورتی است که از این رنگ به صورت یکسان در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. اما رنگ تیره به عنوان مکمل رنگ‌های روشن دکوراسیون جذابی را ایجاد می‌کند و تمام اثرات منفی آن خنثی می‌شود. البته بهتر است که با انتخاب آن نور ورودی بیشتری را به منزل خود هدایت کنید. با این راهکار می توانید از چیدمان اتاق پذیرایی خود با یک رنگ شیک و پرطرفدار لذت ببرید.

سخن پایانی

انتخاب رنگ مناسب با فضا‌های کوچک جز دغدغه‌هایی است که اشتباه انتخاب کردن آن، پیامد‌های بودجه‌ای و رفتاری شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.  در این مقاله سعی کرده‌ایم که تمام نکات بهترین رنگ‎های مبل خانه های کوچک سال 2024 را بیان کنیم. امیدواریم که در سال نو ایده‌هایی جدیدی از دکوراسیون در این مقاله در جذابیت فضای داخلی شما تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *