دکوراسیون

معرفی بازار مبل یافت آباد در تهران + آدرس دقیق همراه با عکس

بازار مبل یافت آباد در تهران

اگر تا به حال قصد خرید مبل داشته‌اید، حتما تا به حال نام بازار مبل یافت آباد به گوش شما خورده است. این بازار به دلیل وسعت بسیار، برخورداری از مدل‌های متنوع و قرار گرفتن در شهر تهران، همواره مورد توجه علاقه‌مندان و خریداران مبلمان بوده است. تنوع محصولات موجود در این بازار مبل موجب شده، افراد بتوانند با هر بودجه‌ای مبلمان مورد نظر خود را تهیه کنند. در این مقاله از وودن مبل به معرفی این بازار محوب و مسیرهای دسترسی به آن می‌پردازیم و نکات خرید مبلمان از آن را شرح می‌دهیم؛ با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بازار مبل یافت آباد، بزرگترین بازار مبل تهران

بازار مبل یافت آباد یکی از بزرگترین بازارهای مبل ایران محسوب می‌شود که در شهر تهران قرار گرفته و شامل بیشتر از 8 هزار فروشگاه مبل از برندهای مختلف است. وسعت بالای این بازار باعث شده که شامل صدها فروشگاه و پاساژ مبل و سرویس‌های چوبی و… باشد. تنوع محصولات در این بازار بسیار زیاد است و برای هر فردی با هر بودجه و سلیقه‌ای مبمان مناسب وجود دارد.

آدرس دقیق بازار مبل یافت آباد

بیشتر افراد به شنیدن نام محله یافت آباد به یاد بازار مبل و خرید مبلمان از این محله می‌افتند. این محله در قسمت جنوبی تهران یعنی منطقه ۱۸ واقع شده است. خیابان یافت آباد از انتهای امام ‌زاده حسن آغاز می‌شود و تا چهار راه یافت اباد ادامه دارد. برای رسیدن به این خیابان می‌توان از مسیرهای متعددی که در ادامه مطلب عنوان می‌شود، استفاده کنید.

یافت آباد کجاست؟

یافت آباد یکی بازارهای مبل معروف و قدیمی تهران است. این محله در منطقه ۶ و قسمت جنوب غربی تهران قرار گرفته و از بافتی قدیمی برخوردار است. این محله چندین شهرک و کوی کوچک‌تر به نام ابراهیم آباد، شهرک امام خمینی، ترک آباد، سعید آباد، عرب آباد، ارشد آباد، کوی نسترن و شهرک مسلمین را شامل می‌شود. یافت آباد در طول زمان دچار تغییراتی شده است. بافت این محله از بافت نو به بافت قدیمی می‌رسد و هنوز این بافت قدیمی در آن وجود دارد. امروز بیشتر افراد با شنیدن نام این محله، به یاد بازار مبل ایران می‌افتند.

یافت آباد کجاست؟

نزدیک ترین مسیر های دسترسی به بازار یافت آباد

اگر بخواهید با وسیله شخصی و یا تاکسی، اسنپ و… به این بازار بروید، می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

شمال

برای دسترسی به این بازار از شمال می‌توانید از خیابان شریعتی وارد اتوبان همت شده و سپس از خروجی چمران جنوب به اتوبان چمران وارد شوید، پس از آن در مسیر جنوب، وارد اتوبان نواب شده و از تونل توحید بگذرید. با گذشتن از تونل توحید به خیابان قزوین و سپس به خیابان امامزاده حسن وارد خواهید شوید. حدود ۱۰۰ متر که از ابتدای خیابان بگذرد، به بازار مبل یافت آباد خواهید رسید.

 شرق

ابتدا باید از مسیر شرق به غرب آزادگان به بزرگراه شهید کاظمی بروید. پس از آن وارد بزرگراه آیت اله سعیدی شوید و به سمت چهارراه یافت آباد رانندگی کنید.

غرب

از سمت میدان آزادی وارد بزرگراه آیت اله سعیدی شوید، پس از آن به سه راه آذری یا میدان شمشیری می‌رسید. از آنجا باید وارد خیابان شهید قدرت پاکی شده و سپس وارد خیابان یافت آباد شرقی شوید.

جنوب

مسیر رانندگی به سمت بازار مبل یافت آباد به این صورت است که باید ابتدا وارد اتوبان نواب صفوی شوید و در این اتوبان تا میدان حق شناس بروید. از آنجا به سمت میدان قزوین رانندگی کنید و با وارد شدن به خیابان قزوین و کمی رانندگی، وارد خیابان امامزاده حسن شوید. از این خیابان بازار مبل یافت آباد شروع شده و تا چهار راه یافت آباد ادامه خواهد داشت.

مسیر دسترسی با مترو

ایستگاه مترو نعمت آباد نزدیک ترین ایستگاه مترو به بازار مبل یافت آباد است. همچنین از ایستگاه مترو آزادگان هم می‌توانید به این بازار برسید. این ایستگاه در خط ۳ مترو تهران قرار گرفته و در راهنمای خطوط مترو با رنگ آبی مشخص شده است. با خارج شدن از مترو می‌توانید از تاکسی برای رسیدن به بازار مبل یافت آباد استفاده کنید.

عکس نقشه بازار مبل یافت آباد

بازار مبل یافت آباد چه امکانات رفاهی دارد؟

همه پاساژهای موجود در بازار مبل یافت آباد، از امکانات رفاهی شامل سرویس بهداشتی، کافی شاپ، سوپرمارکت، رستوران، آسانسور و مکان‌هایی برای نگهداری یا تفریح کودکان و پارکینگ اختصاصی برخوردار هستند.

بازار مبل یافت آباد چه امکانات رفاهی دارد؟

معرفی بزرگترین و محبوب ترین پاساژ ها در یافت آباد

بازار مبل ایران شامل بازارهای شماره یک، شماره دو و شماره‌ سه، از پاساژهای محبوب و بزرگ موجود در بازار مبل یافت اباد هستند و تنوع بسیار بالایی در زمینه مبل و وسایل چوبی دارند. علاوه بر این، بازار مبل خلیج فارس از دیگر بازارهای مهم و محبوب در یافت آباد به شمار می‌رود. این بازار دارای برندهای معروف سرویس چوبی و مبلمان است. بازار مبل پاسارگاد از دیگر پاساژهای معروف موجود در یافت آباد است. این پاساژ دو طبقه بوده و درون آن مبلمان و سرویس خواب عروس وجود دارد. به جز این پاساژ، پاساژهای دیگری مانند ونوس، کاسپین و کوروش هم در این بازار قرار گرفته‌اند.

پاساژهای مهستان، نگارستان و ارضی هم از پاساژهایی هستند که اگر به دنبال مبلمان برند نیستید، اما می‌خواهید مبل باکیفیت خریداری کنید، می‌توانید به این پاساژها مراجعه نمایید. از بین مراکز خرید فوق، هر فروشگاهی ممکن است مبلمانی با قیمت متفاوت داشته باشد و بنابراین هر قشری از جامعه، با هر بودجه‌ای می‌تواند مغازه‌هایی را برای خرید مبلمان مورد نظر خود پیدا کند.

ساعت کاری دقیق بازار مبل یافت آباد

بیشتر پاساژهای موجود در بازار مبل یافت آباد به صورت یکسره و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز هستند. اما بعضی از آن‌ها حتی تا حدود ساعت ۱۱ شب هم دایر بوده و می‌توانید برای خرید آخر شب به آن‌ها مراجعه کنید.

قیمت مبل در یافت آباد

قیمت مبلمان در بازار مبل یافت آباد در تمام پاساژها یکسان نیست و از تنوع بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه خرید خود را مغازه‌های کنار خیابان، پاساژهای معمولی و یا پاساژهای لوکس انجام دهید، قیمت مبلمان متفاوت خواهد بود.
به طور کلی مغازه‌هایی که در کنار خیابان یافت آباد واقع شده‌اند و همچنین پاساژهای انتهایی خیابان اصلی نسبت به پاساژهای لوکس، از قیمت ارزان تری برخوردار هستند.

در زمان خرید مبل از یافت آباد به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید مبلمان از بازار مبل یافت آباد توجه به نکات زیر می‌تواند به شما در خرید مبلمان مناسب کمک کند:

سبک و زیبایی مبلمان

سبک مبلمان را در نظر بگیرد و با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود و متناسب با سایر وسایل خریداری کنید. در غیر این صورت حتی خریداری بهترین مارک‌های مبلمان و شیک‌ترین آن‌ها از نظر بصری جلوه زیبایی ایجاد نخواهد کرد. در هنگام خرید به جر توجه به هماهنگی سبک، به سلیقه و سبک مورد علاقه خود نیز توجه کنید تا بعدها از خرید خود پشیمان نشوید.

مشخص کردن تعداد نفرات

از قبل مشخص کنید که می‌خواهید ست مبلمان چند نفره بخرید و آیا خرید مبلمان تک برای شما گزینه بهتری است یا ست مبلمان می‌تواند بهتر نیازهای شما را برآورده کند. دقت داشته باشید که با خرید ست مثلا ست نشیمن یا اتاق خواب، کلیه مبلمانی که برای آن فضا نیاز دارید، برای شما ارسال خواهد شد و دیگر نیازی به هزینه جداگانه نیست.

سعی کنید به جای اینکه یک ست کامل سفارش دهید، مبلمان را به صورت آماده خریداری کنید. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما خواهد شد.

خرید مستقیم از تولید‌کننده

به جای خرید از تک فروش‌ها، به صورت مستقیم از تولیدی‌ها خرید کنید. این بهترین راه برای دستیابی به مبلمان ارزان قیمت و باکیفیت است. اکثر تولیدی‌ها دارای یک فروشگاه هستند که محصولات خود را به صورت خرده فروشی عرضه می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید بدون واسطه خرید خود را انجام دهید. همچنین به جز فروشگاه حضوری برخی تولید کننده‌ها دارای سایتی هستند که محصولات خود را در آنجا قرار می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت، انواع مبلمان را مشاهده کنید و از نظر تناسب با دکوراسیون منزل خود بررسی نمایید. خرید اینترنتی می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کرده و دشواری و خستگی ماندن در ترافیک و… را نیز نداشته باشد.

حتما به دریافت و اطلاعات فاکتور دقت کنید

در زمان خرید از بازار مبل یافت اباد تهران و یا هر فروشگاه دیگری، حتما فاکتور خرید با امضا و مهر فروشگاه دریافت کنید و از صحت اطلاعات درج شده در آن اطمینان پیدا کنید تا با آن‌چه خریداری کرده‌اید، مطابقت داشته باشد.

خرید از بازار مبل یافت آباد چه مزایا و چه معایبی دارد؟

از مزایای خرید از بازار مبل یافت آباد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد بالای فروشگاه و محصول موجود در این بازار باعث می‌شود، به اسانی بتوانید مدل مبلمانی که می‌خواهید پیدا کنید.
  • پاساژها از پارکینگ برخوردار هستند.
  • امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، سوپر مارکت، کافه و رستوران در پاساژها وجود دارد.
  • دسترسی آسان به این بازار یکی دیگر از مزایای آن است.

از معایب بازار مبل یافت آباد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترافیک زیادی که در مسیر بازار مبل یافت آباد در اکثر روزها وجود دارد، می‌تواند زمان‌بر باشد.
  • این بازار در روزهای تعطیل مناسبتی ساعت کاری محدودی دارد.

خرید از بازار مبل یافت آباد چه مزایا و چه معایبی دارد؟

مقایسه بازار مبل یافت آباد با بازار های دیگر

به جز بازار مبل یافت آباد، دو بازار دیگر شامل بازار چهار دانگه و بازار مبل دلاوران نیز از بازارهای محبوب موجود در تهران هستند که در ادامه به مقایسه این بازارها با بازار مبل یافت آباد می‌پردازیم:

در مقایسه با چهاردانگه

بازار مبل یافت آباد از وسعت بیشتری نسبت به با چهاردانگه برخوردار است و به همین دلیل تنوع بالاتری دارد. تعداد فروشگاه‌ها در بازار مبل یافت آباد نسبت به چهار دانگه بیشتر است. البته قیمت مبلمانی که در چهاردانگه عرضه می‌شود، ممکن است از سایر بازارهای مبل مانند یافت آباد کمتر باشد.

در مقایسه با دلاوران

تنوع کالا در بازار مبل دلاوران بسیار بالا است، اما یافت آباد تعداد فروشگاه بیشتری نسبت به دلاوران دارد. کیفیت مبلمان در دلاوران و یافت آباد با توجه به برند و نوع مبلمان متفاوت است. تولیدکننده‌های محلی بیشتر در بازار مبل دلاوران فعالیت دارند و در یافت آباد شرکت‌های به نام و معروف مشغول فعالیت هستند. ترافیک مسیر به سمت بازار دلاوران کمتر از یافت آباد است. همچنین بازار دلاوران دسترسی به اتوبان همت، بزرگراه صدر، بابایی و باقری دارد. می‌توان گفت قیمت مبلمان معمولا در یافت آباد کمتر است. برندهای مبلمان با سابقه قدیمی‌تر هم در دلاوران و هم در یافت آباد شعبه داشته و به فعالیت می‌پردازند.

سخن پایانی

بازار مبل یافت آباد معروف‌ترین بازار مبل موجود در تهران است که شامل انواع مغازه های کنار خیابانی، پاساژهای معمولی و پاساژهای لوکس می‌شود. در این مقاله به معرفی این بازار، پاساژهای معروف آن، مسیر دسترسی به آن و… پرداختیم. به یاد داشته باشید خرید مبلمان خود را تنها از طریق فروشگاه‌های حضوری و یا اینترنتی معتبر انجام دهید و در هنگام خرید فاکتور دریافت کرده و از صحت اطلاعات موجود در آن اطمینان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *