دکوراسیون

انواع میز ناهار خوری مستطیل مناسب منزل شما

انواع میز ناهارخوری مناسب منزل شما

مدل‌های متنوعی از میز ناهار خوری مستطیل وجود دارد؛ اما مسئله مهم این است که کدام مدل از این میزها بهترین انتخاب برای خانه شماست. انتخاب میز ناهارخوری مناسب، تکمیل‌کننده دکوراسیون منزل شماست و حتی روی سبک زندگی مورد علاقه‌تان تاثیرگذار است. خوشبختانه مجموعه متنوعی از میزهای مستطیل مناسب برای غذاخوری با اندازه‌ها، سبک‌ها، طرح‌ و متریال‌های مختلف وجود دارد که هر سلیقه و فضایی را پوشش می‌دهد.

در این مقاله قرار است انواع میز ناهارخوری را بررسی کنیم. باید بدانید مدل میز ناهار خوری مستطیل مناسب برای هر فضایی کدام میز است. یادتان باشد میز ناهارخوری انتخابی‌تان باید با محدودیت‌های فضایی، کاربرد، سبک‌های مختلف دکوراسیون و ترجیحات شما هماهنگ باشد.

میز ناهار خوری السا

معرفی میز ناهار خوری

میز ناهارخوری همان‌طور که پیداست وسیله‌ای برای خوردن غذا، پذیرایی از میهمانان و تجمع اعضای خانواده برای معاشرت و گفت‌وگو در حین وعده‌های غذایی است. میز ناهار خوری در مدل‌های مختلف مستطیل، مربع، دایره و بیضی طراحی و تولید می‌شود و یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون منزل است. فضای محدود خانه‌ها، آسیب‌هایی مانند پادرد و کمردرد، کهولت سن و اصول زندگی مدرن، میزناهار خوری را جایگزین غذا خوردن روی زمین کرده‌اند.

معرفی میز ناهارخوری

در حال حاضر میزناهارخوری به یک مبلمان ضروری برای هر منزلی تبدیل شده است که راحتی، سلامتی و رفاه، بهره‌برداری بهینه از فضا و زیبایی را به ارمغان می‌آورد. از بین مدل‌های مختلف، میز ناهار خوری مستطیل محبوب‌تر و پرفروش‌تر است. در ادامه به معرفی و بررسی انواع مدل‌ها و انتخاب‌های مختلف میز ناهار خوری مستطیل شکل می‌پردازیم.

معرفی میز ناهار خوری

 

انوع میز ناهار خوری مستطیل

میزهای ناهارخوری مستطیل‌شکل با اینکه شکل مستطیلی دارند؛ اما از تنوع گسترده‌تری برخوردارند. شما می‌توانید با توجه به فضا و ظرفیتی که نیاز دارید و از همه مهم‌تر، سبک و استایل دکوراسیون منزلتان از بین آن‌ها انتخاب کنید. این مدل‌ها براساس متریال و سبک طراحی دسته‌بندی می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

⦁ میز ناهارخوری کلاسیک؛

⦁ میز ناهارخوری مدرن؛

⦁ میز ناهارخوری فلزی؛

⦁ میز ناهارخوری چوبی.

انواع میز ناهارخوری

ویژگی‌های میز ناهار خوری مستطیل

طراحی میر ناهارخوری مستطیل به‌گونه‌ای‌ست که زیبایی و عملکرد مناسب را به‌طور هم‌زمان دارد. به‌طور مثال، چیدمان یا حتی تزئین میز مستطیل از سایر مدل‌ها ساده‌تر است. سطح میز مستطیل جادار است و فضای کافی را برای پذیرایی از تعداد زیادی از میهمانان فراهم می‌کند. بنابراین، برای میهمانی‌های مجلل، تعداد نفرات بیشتر و پذیرایی رسمی‌تر، انتخاب مدل میز ناهار خوری مستطیل مناسب‌تر است.

ویژگی دیگر این مدل میزها هماهنگی بسار خوب با طرح‌ها و سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی، از سبک‌های مدرن و معاصر تا چیدمان‌های کلاسیک یا سنتی است. از یک میز ناهارخوری مستطیل شکل در مواقع لزوم می‌توانید به‌عنوان فضایی برای گردهمایی خانوادگی، جشن‌ها یا فضای کار مشترک هم استفاده کنید.

ویژگی های میز ناهار خوری مستطیل

زمان‌هایی که از این میز استفاده نمی‌کنید یا به تمام صندلی‌ها نیاز ندارید، می‌توانید از ترفندهایی مانند چسباندن یک یا دو ضلع میز به دیوار استفاده کنید. حتی اگر از نیمکت به‌جای صندلی استفاده می‌کنید، می‌توانید از هل‌دادن نیمکت زیر میز برای بازکردن فضا کمک بگیرید؛ به‌ویژه برای فضاهای مستطیلی شکل، میز ناهارخوری ویژگی خوب استفاده بهینه از فضا را فراهم می‌کند.

ویژگی های میز ناهارخوری مستطیل

 

مزایای میز ناهار خوری مستطیل

استفاده از میزهای ناهارخوری مستطیل چند مزیت دارد که باعث شده است این میزها پرطرفدار و پرفروش‌تر از سایر مدل‌ها باشند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌های این مدل را با هم خواهیم دید.

میز ناهار خوری بیانکو

⦁ استفاده بهینه از فضا:

این مدل میز ناهارخوری برای استفاده حداکثری از فضا، به‌ویژه در سالن‌های مستطیل‌شکل، آپارتمان‌ها و فضاهای کشیده و کوچک‌تر مناسب‌تر هستند. این میز را می‌توانید در کنار دیوار یا مرکز فضا قرار دهید و حس بازتری را در فضا ایجاد کنید.

⦁ ظرفیت بهتر:

میز ناهارخوری مستطیل در مقایسه با سایر مدل‌ها امکان بهتری برای پذیرایی از تعداد میهمانان بیشتر را فراهم می‌کند، بدون اینکه فضای بیشتری را اشغال کند. طراحی کشیده این میز اجازه می‌دهد از صندلی‌های بیشتری استفاده کنید.

⦁ تطبیق‌پذیری بهتر:

همان‌طور که گفتیم، میز ناهار خوری مستطیل به‌راحتی با انواع دکوراسیون و سبک‌ها هماهنگ می‌شود.

⦁ امکان چیدمان بهتر میز:

فرم سطح این مدل میزها به‌گونه‌ای‌ست که به‌راحتی می‌توان به تزئین میز ناهاخوری پرداخت. با داشتن یکی از این مدل‌ها نگرانی‌ای از بابت چیدمان ظروف مختلف و میزبانی راحت نخواهید داشت. گوشه‌های این میز فضای بهتری را برای قراردادن لیوان‌ها، قاشق و چنگال‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند.

⦁ انعطاف‌پذیری:

برخلاف مدل‌های گرد یا بیضی این میزها را می‌توان خیلی ساده در فضاهای مختلف کناری یا مرکزی خانه استفاده کرد. به‌طور کلی این میز دست شما را برای چیدمان و استفاده حداکثری از فضا باز می‌گذارد.

مزایای میز ناهاخوری مستطیل

معایب میز ناهار خوری مستطیل

میزهای ناهارخوری مستطیلی با اینکه بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات ویژه را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ اما در برخی موارد ممکن است محدودیت‌هایی را هم به‌همراه داشته باشند. برخی از مهم‌ترین معایبی که این میزها از آن برخوردارند را در ادامه معرفی می‌کنیم.

⦁ محدودیت در اضافه‌کردن صندلی:

گوشه‌های میزهای مستطیلی‌شکل برخلاف مدل‌های دایره‌ای، امکان اضافه‌کردن صندلی را به شما نمی‌دهند. بنابراین، امکان پذیرایی از افراد بیشتر از ظرفیت میز ممکن است چالش برانگیز باشد.

⦁ عدم تناسب با فضاهای کوچک یا مربعی شکل:

میزهای مدل مستطیلی گزینه‌های مناسبی برای فضاهای بسیار کوچک یا سالن‌های مربعی نیستند. این مدل‌ها باعث می‌شوند استفاده از فضا و دسترسی مناسب برای گردش در اطراف میز را نداشته باشید.

⦁ دسترسی محدود:

دسترسی افرادی که دور یک میز مستطیلی هستند؛ به‌خصوص دونفری که در دو انتهای میز نشسته‌اند به اندازه سایرین به تمام سطح میز راحت نیست. این موضوع برای سرو غذا و پذیرایی راحت از میهمانان دردسرساز است.

⦁ یکنواختی بصری:

میز ناهارخوری مستطیل از لحاظ بصری یکنواخت است و ممکن است جذابیت مدل‌های دیگر را در چیدمان نداشته باشد. هرچند که با ترفندهایی می‌توانید جذابیت را به این مدل میزها بیاورید.

معایب میز ناهارخوری مستطل

ناهار خوری مستطیل مناسب چه فضاهایی است؟

اگر فضایی که برای قراردادن میز ناهارخوری مستطیل در نظر گرفته‌اید شرایطی که در ادامه بیان می‌کنیم دارد، می‌توانید مطمئن باشید که این مدل میز برای شما انتخاب مناسبی است.

⦁ فضاهای مستطیل شکل یا باریک:

برای این شکل فضاها مدل میز ناهار خوری مستطیل یک انتخاب ایده‌آل است.

⦁ فضاهای غذاخوری رسمی:

میز ناهارخوری مستطیل یک انتخاب کلاسیک و مناسب برای فضاهای رسمی و شیک است.

میز ناهارخوری الین

سخن پایانی

انتخاب یک میز ناهارخوری مناسب که با سبک چیدمان و فضای خانه شما هماهنگ باشد، کاری لذت‌بخش و به همان اندازه حساس و پیچیده است. این حساسیت زمانی بیشترین اهمیت را پیدا می‌کند که قرار است از مدل میز ناهار خوری مستطیل در خانه‌تان استفاده کنید. نکات گفته‌شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند با در نظرگرفتن ویژگی‌های فضایی و سبک چیدمان منزلتان بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

در وودن مبل می‌توانید مجموعه بی‌نظیری از انواع مبل‌های ناهارخوری مستطیل را با بهترین متریال و ساخت پیدا کنید. مجموعه متنوعی که تضمین می‌کند میز ایده‌آلی که کارکرد و زیبایی را به منزل شما می‌آورد، به‌راحتی پیدا خواهید کرد. با هر سلیقه و نیازی که دارید، وودن مبل شما را در خرید میز ناهار خوری همراهی خواهد کرد. همین حالا می‌توانید از مجموعه وودن مبل دیدن کنید، مبلمان مورد نظرتان را انتخاب و تهیه کنید و اجازه دهید طرح‌های زیبای مبلمان این مجموعه، دکوراسیون خانه شما را بهبود ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *