دکوراسیون

چگونه مبلمان کلاسیک را برای خانه‌های کوچک انتخاب کنیم؟

مبلمان کلاسیک برای خانه های کوچک

برای اینکه بتوانید یک چیدمان فوق العاده در منزل خود داشته باشید، باید از عناصری متناسب با فضای داخلی خود استفاده کنید. یکی از اصلی‌ترین عناصر در منزل که در نقطه کانونی منزل هم قرار می‌گیرد، می‌توان به مبلمان اشاره کرد. در این بین مبلمان هم به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود و یکی از شیک‌ترین سبک‌های آن مبلمان کلاسیک است.

سبک کلاسیک دارای طراحی‌ها و نقش و نگار‌های جذابی بوده و بیشتر افراد را مجذوب به خود می‌کند. از این رو ممکن است که به علت کوچک بودن فضای منزلتان، فضای داخلی محدودی داشته باشید و نتوانید سبک کلاسیک دلخواه خود را چیدمان کنید. در این مقاله از وودن مبل میخواهیم به بررسی اصول چیدمان و سبک مبل کلاسیک برای خانه‌های کوچک بپردازیم.

مبل کلاسیک چیست؟

مبل‌های کلاسیک از آن دسته سبک‌هایی است که بسیار مجلل بوده و دارای منبت‌هایی در سطح چوب خود است. البته در بیشتر موارد از پارچه‌های نفیس و پایه‌ها و تاج آن کاملا چوبی بوده و از دلایل ارزنده بودن آن نسبت به دیگر مدل‌ها است. این سبک از گذشته تا به اکنون پرطرفدار بوده و هیچ وقت از مد نمی‌رود. البته در زمان خرید مبل کلاسیک باید به این موضوع توجه کنید ابعاد این سبک با خانه شما تناسب داشته باشد.

در بیشتر مواقع طراحان داخلی پیشنهاد می‌دهند که بهتر است که دارای فضای متوسطی برای چیدمان مبل کلاسیک داشته باشید. از این رو سعی کرده‌ایم که با رعایت برخی اصول چیدمان مبل کلاسیک برای خانه‌های کوچک، بهترین دکوراسیون را با سبک کلاسیک داشته باشید.

مبل کلاسیک چیست؟

دلیل محبوبیت مبلمان کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک از آن دسته مدل‌هایی که بسیار گران قیمت است و در مقابل آن دارای طراحی بی نظیری است. مبل کلاسیک برای خانه‌ها کوچک کاملا مناسب نبوده اما با روش‌هایی از دکوراسیون اصولی می توانید این مدل را هم در خانه متوسط خود داشته باشید. در واقع بیشتر افراد می‌خواهند با عناصری که در منزل خود قرار می‌دهند، حس و حال اتاق پذیرایی خود را نشان بدهند. در رابطه با مبل کلاسیک احساس شیکی و همچنین لوکس بودن بیشتری وجود دارد و این ویژگی یکی از دلایل محبوبیت مبل کلاسیک در خانه‌های کوچک و بزرگ است.

دلیل محدودیت مبلمان کلاسیک

چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های کوچک

اگر شما هم قصد خرید مبل کلاسیک در خانه کوچک خود دارید، بهتر است که قبل از خرید نکاتی را در رابطه با چیدمان آن بدانید. در واقع در بیشتر اتاق‌های پذیرایی نقاط مختلفی را می توان به عنوان نقطه مرکزی دکوراسیون دانست. حال با خود فکر می‌کنید که نقطه مرکزی اتاق پذیرایی شما کجاست؟ باید بگوییم که اولین نقطه‌ای که بعد ورود به اتاق پذیرایی به چشم می‌خورد، دقیقا همان قسمت نقطه مرکزی منزل شما است.

در چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های کوچک بهتر است که فاصله مبل را با دیوار حفظ کنید. در واقع اگر مبلمان به دیوار بچسبد، احساس آشفتگی و فضای بسته را به شما منتقل کنید. بعد از این نکته بهتر است که عبور خود را در اتاق پذیرایی در نظر بگیرید. در واقع این موضوع با گذشت زمان بیشتر حس می‌شود و رعایت آن به چیدمان بهتر اتاق پذیرایی شما کمک می‌کند.

مبل کلاسیک برای خانه کوچک

معرفی انواع مبل کلاسیک در خانه کوچک

انتخاب نیم‌ست مبل کلاسیک

در برخی موارد ممکن است که مبل کلاسیک برای خانه‌های کوچک دارای صندلی‌های میزبان هم باشد. از این رو به علت داشتن فضای محدود بهتر است که از چیدمان آن‌ها در اتاق پذیرایی کوچکتان خودداری کنید. در این موقعیت انتخاب نیم ست مبل کلاسیک پیشنهاد مناسب‌تری برای شما است. نیم ست‌ها در بیشتر موارد دارای یک کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره است. با انتخاب این ست می‌توانید آن را به صورت گرد و نزدیک به هم در خانه خود چیدمان کنید. فقط این نکته در زمان چیدمان باید رعایت شود که مبلمان از دیوار فاصله داشته باشد و حس آشفتگی را در منزل شما از بین ببرد.

چیدمان مبل هفت نفره کلاسیک

اگر شما هم به سبک‌های کلاسیک علاقمند هستید و دارای فضاهای کوچکی هستید، انتخاب مبل هفت نفره کلاسیک مناسب‌ترین پیشنهاد برای شما است. در واقع این تعداد بیشتر به صورت یک کاناپه سه نفره و چهار تک نفره است و در بیشتر فضاهای کوچک تناسب خوبی را با پذیرایی شما برقرار می‌کند. چیدمان آن بهتر است که در نقطه مرکزی قرار گیرد و حد استاندارد فاصله مبل ها و دیوار را رعایت کنید.

چیدمان مبل هفت نفره کلاسیک

انتخاب مبل کلاسیک و راحتی

در بیشتر طراحی‌های جدید سبک کلاسیک و راحتی را در مبلمان مشاهده می‌کنیم. این مدل‌ها بسیار کاربردی بوده و ظرافت بیشتری نسبت به طراحی‌های دیگر دارد. طراحی این سبک تلفیقی بوده و مناسب خانه‌های کوچک است. در واقع در این مدل‌ها منبت ها مشاهده نمی‌شود و مانند سبک راحتی به راحتی در خانه کوچک شما چیدمان می‌شود.

مبل کلاسیک و راحتی

نکات مهم انتخاب مبل کلاسیک در خانه‌های کوچک

بهتر است که سبک‌های نئوکلاسیک را انتخاب کنید!

مبل نئوکلاسیک از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان است که تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن است. در واقع در این مدل مانند سبک کلاسیک، جزییات کمتری را مشاهده می‌کنیم و بیشتر به سمت ایده‌های نو و مدرن پیش می‌رود. مبل کلاسیک برای خانه‌های کوچک ممکن است که مناسب نباشد و جلوه زیبایی را به اتاق پذیرایی شما ندهد. از این رو انتخاب مبل نئوکلاسیک مناسب‌ترین پیشنهاد برای چیدمان منزل کوچک شما است.

مبل نئوکلاسیک مدل ونون

در رنگ مبل کلاسیک خود دقت کنید!

همانطور که میدانید رنگ‌ها تاثیرات بسیار مهمی را در کل دکوراسیون شما القا می‌کند. از رو این انتخاب هر یک از آن‌ها می‌تواند در بزرگنمایی یا کوچک‌تر نشان دادن اتاق پذیرایی شما تاثیرگذار باشد. از آنجایی که میخواهید مبل کلاسیک را در خانه کوچک خود چیدمان کنید، بهتر است که به رنگ این وسیله هم دقت کنید. در واقع رنگ‌های روشن مناسب‌ترین رنگ در اتاق پذیرایی کوچک است و در بزرگ‌تر نشان دادن دکور شما تاثیرگذار است. در مقاله بهترین رنگ مبل کلاسیک سعی کرده‌ایم که پرفروش‌ترین رنگ‌ها را در این سبک شیک بیان کنیم.

در رنگ مبل کلاسیک دقت کنید

ابعاد مبلمان باید با خانه‌های کوچک تناسب داشته باشد

یکی از مهم‌ترین نکات که در زمان خرید مبل به خصوص در منازل کوچک باید در نظر داشته باشید، ابعاد مبلمان است. بهتر است که در خانه کوچک خود مبلمانی را انتخاب کنید که دارای ابعاد استانداردی باشد و فضای شما را کوچکتر از حد معمول نشان ندهد. در واقع برخی مدل‌های موجود در بازار دارای طراحی به نسبت بزرگی بوده و در برخی موارد افراد در چیدمان آن هم به مشکل برمی‌خورند.

تناسب ابعاد مبلمان با خانه های کوچک

سخن پایانی

مبل کلاسیک از آن دسته مدل‌های پرطرفداری است که فضای شیک و لاکچری را در هر منزلی ایجاد می‌کند. با توجه به محبوبیت آن بیشتر افراد می‌خواهند که این سبک را در منزل کوچک خود هم داشته باشند و بتوانند از ویژگی‌های در منزل خود بهره ببرند. در این مقاله سعی کردیم به طور جامع در رابطه با مبل کلاسیک برای خانه های کوچک بپردازیم و سوال‌های احتمالی شما در رابطه با آن را برطرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *