دکوراسیون

اصالت و شیک‌بودن را با مبل کلاسیک چستر تجربه کنید

اصالت و شیک‌بودن را با مبل کلاسیک چستر تجربه کنید

حتما شما هم هنگام خرید مبلمان به‌دنبال اصالت، شیک‌بودن و کیفیت هستید و ترجیح می‌دهید به‌جای خرید مبلمانی که در کمترین زمان از مد می‌افتند، به سراغ یک سبک همیشگی بروید. انتخاب این سبک مبلمان اغلب کار ساده‌ای نیست و نیازمند شناخت دقیق سبک‌های مختلف و دکوراسیون است.

در این مطلب به معرفی یکی از شیک‌ترین، اصیل‌ترین و پرطرفدارترین مبلمان موجود، یعنی مبل کلاسیک چستر و انواع آن می‌پردازیم. اگر شماهم دوست دارید اصالت و شیک‌بودن را با انتخاب یک مبلمان مناسب به فضای خانه‌تان منتقل کنید، با ما همراه باشید.

معرفی مبل کلاسیک چستر

مبل کلاسیک چستر یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین انواع مبلمان راحتی است. گفته می‌شود این سبک مبل اولین‌بار برای یک لرد انگلیسی ساخته شده است تا علاوه‌بر راحتی، شیک و کلاسیک باشد. این مدل مبل بریتانیایی تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک است و به‌راحتی با هر دو دکوراسیون ست می‌شود.

سایز بزرگ، طراحی ظریف و شیک، دسته P شکل و پهن، پشتی کوتاه و پهن، دکمه‌هایی که در رویه مبل استفاده شده و لمسه‌کاری دور تا دور مبل از ویژگی‌های اصلی مبل چستر هستند. بااین‌حال، مبل کلاسیک چستر در طول تاریخ تغییرات زیادی به خود دیده است که هنگام خرید مبل کلاسیک تنوع بالای این مبلمان را به‌خوبی خواهید دید.

معرفی مبل کلاسیک چستر

مبل چستر در دسته‌بندی مبل‌های راحتی قرار می‌گیرد و یک انتخاب بسیار مناسب، به‌خصوص برای فضای نشیمن است. چستر یک طرح قدیمی و ماندگار است که این‌روزها به‌شکل مدرن تولید می‌شود. محبوبیت مبل چستر باعث شده است مدل‌های مختلفی از این سبک، از جمله مدل‌های ال شکل و طرح‌های کلاسیک و جذاب تولید شود. در هر صورت، اگر به‌دنبال یک مبل راحت و شیک هستید، مبل چستر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

مبل کلاسیک چستر با مبل کلاسیک طرح چستر چه فرقی دارد؟

همان‌طورکه اشاره شد، مبل کلاسیک چستر با لمسه‌کاری‌های دور مبل (دکمه‌هایی که در پارچه فرو می‌روند)، پایه‌های کوتاه، دسته‌های P شکل پهن و تکیه‌گاه کوتاه و هم‌سطح با دسته‌ها شناخته می‌شوند. این‌ها مشخصات مبل کلاسیک چستر اولیه هستند؛ یک سبک کلاسیک و مجلل که از قرن نوزدم تا به‌حال باقی مانده و همچنان پرطرفدار است.

بااین‌حال، در طول زمان، طراحی مبل چستر تغییرات بسیاری را به خود دیده است. در حال حاضر، مبل چستر با پایه‌های بلند‌تر، دسته‌های متفاوت و سایزهای مختلف تولید می‌شود. این مبل‌ها ویژگی‌های کلاسیک مبل چستر اولیه و هم‌زمان، ویژگی‌های مدرن طراحی‌های امروزی را دارا هستند.

به این سبک مبل که اغلب با هر نوع دکوراسیونی ست و هماهنگ می‌شود، مبل طرح چستر گفته می‌شود. مبل چستر و مبل طرح چستر هر دو طرفداران خاص خود را دارند. اگر به مبل کلاسیک چستر قرن نوزدهمی بریتانیایی علاقه دارید اما فضای شما اجازه استفاده از این سبک مبل را به شما نمی‌دهد، بهترین کار این است که از مبل کلاسیک طرح چستر استفاده کنید.

انواع مبل کلاسیک چستر

مبل چستر یکی از سبک‌های به اصطلاح همیشگی است که نه‌تنها از مد نمی‌افتد؛ بلکه طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از آن تولید شده و همچنان درحال تولید است. حال با انواع مبل‌های چستر مدل سلطنتی، چسترهای مدرن، چستر ال شکل، مبل چستر تخت‌خواب‌شو، چسترهای ایتالیایی، ترک و فرانسوی و خلاصه انواع و اقسام جذابی از این سبک مواجه هستید.
طراح‌های متنوع این مبلمان، انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کنند؛ به‌طوری‌که تقریبا با هر فضا، دکوراسیون، سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید یکی از این مبل‌های شیک و راحت را خریداری کنید. در ادامه به معرفی چند مدل معروف و محبوب از مبل کلاسیک چستر می‌پردازیم.

انواع مبل کلاسیک چستر

مبل کلاسیک چستر کشور ایتالیا

مبل کلاسیک چستر ایتالیایی بیشتر برای کاربردهای رسمی و اشرافی طراحی و تولید می‌شود. در مبلمان چستر به سبک کشور ایتالیا تاکید زیادی روی تزئیناتی مانند منبت‌کاری و حکاکی با نقوش پرکار و پیچیده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل، به‌کاربردن دکمه روی دسته‌ها و پشتی مبل است. همچنین دسته‌های بلند و کشیده و اغلب استوانه‌ای‌شکل از دیگر ویژگی‌های این سبک مبل چستر هستند. درکل، طراحی مبل چستر به روش ایتالیایی‌ها خاص و چشم‌نواز است. به همین دلیل گفته می‌شود چستر ایتالیایی بیشتر شبیه یک اثر هنری پر زرق و برق است.

مبل کلاسیک چستر کشور فرانسه

مبل چستر به سبک فرانسوی، تلفیقی از سبک‌های رسمی و غیر رسمی است. این مبل‌ها از نمونه‌های ایتالیایی راحت‌تر هستند و زرق‌و‌برق کمتری دارند. برای ساخت این مبل‌ها به‌طور معمول از چوب‌های افرا و روس با طراحی ظریف‌تر استفاده می‌شود. این سبک مبل بیشتر مناسب دکوراسیون‌های نیمه‌کلاسیک است و طرفداران بسیاری دارد.
از نظر شکل ظاهری، دسته‌ها با پشتی مبل در این سبک در یک راستا قرار ندارند و کوتاه‌تر هستند. همچنین در طراحی دسته‌ها و پشتی مبل بیشتر از خطوط منحنی استفاده می‌شود. پایه‌ها در این سبک چستر چوبی هستند و با چیدمان‌های مختلف هماهنگ می‌شوند.

مبل کلاسیک چستر چرمی

زمانی‌که صحبت از زیبایی مبل چستر می‌شود، عموما اولین تصویری که به‌ذهن می‌رسد، مبل کلاسیک چستر چرمی است. یک ترکیب بی‌نظیر که هرگز از مد نمی‌افتد و با هر سلیقه‌ای سازگار است. با وجود اینکه پارچه‌های متفاوتی را می‌توان با مبل چستر استفاده کرد، پارچه چرم به‌خاطر ظاهر شیک و کلاسیکش، یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای این مبل است.
انتخاب این پارچه باعث می‌شود که مبل شما بیشترین شباهت را با مبل چستر کلاسیک بریتانیایی داشته باشد. پارچه‌های چرم، به‌خصوص پارچه‌های چرم طبیعی یا چرم مصنوعی، با کیفیت، مقاوم و چشم‌نواز هستند و حسی از خاص و گران‌قیمت‌بودن را القا می‌کنند.

انتخاب پارچه چرم، به‌خصوص در رنگ‌های قهوه‌ای، زرشکی یا عنابی و… که بیشترین هم‌خوانی را با مبل چستر دارند، زیبایی‌های این سبک مبلمان را دوچندان می‌کند. مبل کلاسیک چستر چرمی به فضای شما حسی از گرما می‌بخشد و در کانون توجه قرار می‌گیرد. علاوه‌براین، مبل کلاسیک چستر چرمی به‌راحتی تمیز می‌شود و لکه‌ها را به‌سختی نمایش می‌دهد. بنابراین برای فضاهای پر رفت‌وآمد و خانه‌هایی که کودک یا حیوانات خانگی دارند، بهترین انتخاب است، چراکه به‌سادگی تمیز می‌شود.

مبل کلاسیک چستر چرمی

سخن پایانی

مبل چستر یکی از پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان است که با دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن هماهنگ می‌شود و برای فضاهای رسمی و شیک، فضاهای اداری و فضاهایی گرم‌تر و خودمانی‌تر مانند اتاق نشیمن کاربرد دارد. ویژگی بسیار خوب این سبک مبلمان، بدون زمان‌بودن آن‌هاست، به این معنی که این مبل از قرن نوزدهم تا به‌حال همیشه محبوب بوده و هرگز از مد نیوفتاده است. طراحی این مبل در طول زمان تغییرات جالبی کرده و در حال حاضر مدل‌های مختلفی از مبل چستر برای انواع فضاها، سبک‌های مختلف چیدمان، سلایق و بودجه‌های مختلف موجود است.

یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین انواع این سبک، مبل کلاسیک چستر چرمی است که لوکس و گران‌قیمت به‌نظر می‌رسد و کمک می‌کند فضا در کانون توجه قرار گیرد. بااین‌حال انواع پارچه‌های مخمل، کتان و… با مبل چستر هماهنگ می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و سبک چیدمان فضای خود از آن‌ها استفاده کنید. اگر مبلمان چستری را انتخاب کنید که از کیفیت و ظرافت بالایی برخوردار باشد، مطمیئن باشید که از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. برای باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین خرید مبل چستر، کافی‌ست همین حالا از گالری وون مبل دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *