دکوراسیون

مبل لاوست چیست و در منزل چه کاربردی دارد؟

مبل لاوست چیست و چه کاربردی دارد

امروزه بیشتر مدل‌های مبلمان طبق کاربری خاصی تولید می‌شوند و در صنعت مبلمان شاهد تنوع‌های زیادی در هنگام خرید هستیم. در زمان خرید انواع مختلفی از مدل‌ها را مشاهده می‌کنیم و هیچ اطلاعاتی در رابطه با استفاده و تناسب آن با دکوراسیون خود نداریم. اگر کمی به جلوتر از این موضوع هم فکر کنیم، ممکن است که اشتباه در انتخاب آن سبب جلوه‌ی نامناسب در فضای دکوراسیون شما شود. یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در این تنوع مبل لاوست است. این محصول در بیشتر فروشگاه مشاهده می‌شود و ممکن است که کمی ذهن شما را درگیر کرده باشد که دارای چه شکلی است و در چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو در ادامه این وبلاگ تمام ویژگی‌های مبل لاوست و جزییات آن را بیان می‌کنیم.

مبل لاوست یا loveset sofa چیست؟

همانطور که از اسم مبل لاوست مشخص است، از ترکیب دو کلمه love + set نام آن بوجود آمده‌است. به‌طوری دیگر این محصول به مبل‌عشق معروف بوده و به صورت نیمکت دو‌نفره‌ای است که در برخی موارد تکیه‌گاهی نداشته و یا دارای تکیه‌گاهی با ارتفاع کوتاه است. این مدل دارای طراحی جمع و جوری بوده و به راحتی می‌تواند در فضا‌های کوچک هم مورد استفاده قرار بگیرد. لاوست برای دو‌نفر طراحی شده و افراد می‌توانند به عنوان کاناپه‌ای دو‌نفره هم در اتاق‌خواب و هم در اتاق‌پذیرایی خود از آن استفاده کنند. در واقع لاوست دارای مدل‌های مختلفی بوده و از سبک مدرن تا سبک کلاسیک و با متریال‌های مختلف مانند چوب و فلز هم مشاهده می‌شود. از این رو کمی به تاریخچه این محصول برمی‌گردیم تا بدانیم که در گذشته چه کاربردهایی داشته است.

مبل لاوست چیست

تاریخچه مبل لاوست چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که طراحان‌انگلیسی با چه ایده‌ای مبل لاوست را طراحی و سپس تولید کرده‌اند. در واقع در قرن‌های گذشته خانم‌های انگلیسی لباس‌هایی با حجم پف‌های بزرگ داشتند و به راحتی نمی‌توانستند بر روی مبل یک‌نفره بنشینند. از این رو لاوست‌ها قابلیت نشستن را ایجاد کرده‌بودند و در آن زمان بسیار محبوب واقع شده‌بودند. با گذشت زمان و تغییر پوشش در این کشور و در سراسر جهان دیگر کاربردی برای این موضوع نداشت. از این رو با تحول در صنعت دکوراسیون این مدل دونفره شد و در بیشتر دکوراسیون‌های اتاق پذیرایی و همچنین اتاق‌خواب‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

تاریخچه مبل لاوست

انواع مدل‌های لاوست

لاوست دارای مدل‌های زیادی بوده و در هر سبک از دکوراسیون می‌توانید آن را چیدمان کنید. در ابتدا بهتر است سبک دکوراسیون و مبلمان منزل خود را تعیین کنید تا مبل لاوست شما با دیزاین منزل شما تناسب داشته باشد.

مبل لاوست راحتی

اگر دارای منزلی با چیدمان مبل راحتی هستید و میخواهید المانی را جهت تکمیل دکور خود به آن اضافه کنید، مبل لاوست با سبک راحتی به شما پیشنهاد می‌شود. این مدل همانند مبلمان منزل شما راحت بوده و در مهمانی‌های شلوغ شما کاربرد فراوانی دارد.

مبل لاوست مدرن

مبل لاوست مدرن در منازلی که دارای دکوراسیون با طراحی مدرنیته هستند، جذابیت منحصر به فردی ایجاد می‌کند. شما می توانید مدل‌هایی که با مبلمان مدرن شما تناسب دارند را انتخاب کنید و به زیبایی منزل خود بیفزایید. حتی می توانید از این محصول کاربردی در اتاق خواب خود و در جلوی سرویس خواب خود از آن استفاده کنید.

مبل لاوست مدرن

مبل لاوست سلطنتی

اگر شما هم به اصالت و خاص‌بودن فضای چیدمان خود اهمیت می‌دهید، مبل لاوست به سبک سلطنتی می تواند این ویژگی‌ها را چند برابر نمایان کند. در واقع مانند این سبک از مبلمان دارای منبت‌هایی در سطح چوب خود بوده و همین موضوع سبب تناسب وسایل اتاق پذیرایی و دکوراسیون شما می‌شود.

ویژگی‌های مبل لاوست چیست؟

مبل لاوست در واقع یک کاناپه دو‌نفره است و در استفاده و کاربرد آن دارای تفاوت‌هایی با این مدل است. از ویژگی‌های این محصول نداشتن تکیه گاه و یا پشتی کوتاه آن است. این ویژگی باعث‌شده که با قرار‌دادن چند کوسن بتوانید به عنوان مبلی جمع و جور و کوچک از آن استفاده کنید. در واقع لاوست‌ها انعطاف پذیری بالایی داشته‌اند و به راحتی در هر قسمت از دکوراسیون قرار می‌گیرند. حتی شما می‌توانید برای راحتی بیشتر خود در اتاق‌خواب و فضایی جهت نشستن، از لاوست استفاده کنید.

 

کاربرد مبل لاوست در منزل

مبل لاوست دارای کاربرد‌های فراوانی است و یکی از این کاربرد‌ها ایجاد فضایی صمیمی و عاشقانه است. در واقع می‌تواند در اتاق خواب شما به عنوان یه کاناپه دو‌نفره قرار گیرد و علاوه بر زیبایی در استفاده‌های روزانه هم مورد استفاده قرار بگیرد.
از دیگر کاربرد‌های آن می توان ویژگی کم‌جا بودن و اشغال‌کردن فضای کمی از منزل را بیان کرد . همانطور که می‌دانید ما ایرانیان در برخی از مهمانی‌ها بسیار شلوغ هستیم و در کنار مبلمان خود نیاز به نشیمن بیشتری داریم، در این زمان لاوست به شما کمک خوبی می‌کند.
این محصول دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بوده و در هر فضایی مانند اتاق خواب، اتاق پذیرایی و فضای باز می‌تواند قرار بگیرد. از این رو این امکان را به شما می‌دهد تا هر جایی که می‌خواهید آن را چیدمان کنید.ویژگی های مبل لاوست چیست

مبل لاوست چه فرقی با شزلون می‌کند؟

زمانی که می‌خواهید مبل لاوست را انتخاب و خریداری کنید، ممکن است که نام شزلون را هم شنیده باشید و کمی در انتخاب خود مردد شوید. اما جای نگرانی نیست، ما به صورت مختصر به این موضوع می‌پردازیم. مبل لاوست شبیه به کاناپه دو‌نفره بوده و در بیشتر طراحی‌های آن تکیه‌گاهی ندارد. این محصول به زیبایی دکوراسیون شما کمک می‌کند و بسیار راحت است. اما شزلون یک مبل تک‌نفره بوده که به صورت کشیده طراحی شده است. این مدل در بیشتر استراحت‌ها و فعالیت‌های روزمره در کنار مبلمان منزل است و مانند لاوست در اتاق خواب قرار نمی‌گیرد. این موضوع می‌تواند جز بزرگترین تفاوت‌های این دو مدل باشد.

همانطور که در اول وبلاگ بیان کردیم لاوست توسط انگلیسی‌ها و شزلون توسط فرانسوی‌ها طراحی شده است. همین موضوع در طراحی مدل‌ها و انواع این محصولات تاثیرگذار است. مبل لاوست بیشتر در اتاق خواب قرار می‌گیرد و مبل شزلون هم بیشتر در اتاق پذیرایی، چیدمان آن پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی

مبلمان دارای تنوع‌های مختلفی بوده و در طی این تحول شاهد مدل‌هایی مانند مبل لاوست هستیم. این محصول می‌تواند برای برخی از افراد کاربردی باشد و همه‌ی دکوراسیون‌ها نیاز به استفاده از آن ندارند. در واقع خرید این محصول کاربردی کاملا انتخابی بوده و بر اساس نیاز‌های شما خرید آن پیشنهاد می‌شود. در این وبلاگ سعی کرده‌ایم تا تمام نکات تشخیص لاوست را از دیگر مدل مبلمان را برای شما بیان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *