دکوراسیون

بهترین جا برای قرار دادن میزناهار خوری در خانه

بهترین جا برای میزناهارخوری در منزل

اگر قصد طراحی یا دیزاین فضای ناهارخوری خود را دارید، یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین جا برای میز ناهار خوری است. علی‌رغم اینکه شما در یک جمع خانوادگی دور میز کنار یکدیگر جمع می‌شوید یا دوستانتان را برای یک جشن دعوت می‌کنید، اگر جای میز ناهارخوری در خانه به‌خوبی انتخاب نشود، تفاوت زیادی در ظاهر و حس‌وحال فضای شما ایجاد خواهد شد. برای ایجاد یک حس‌وحال خوب در خانه، بهتر است به نکته و ترفندهای مفید قراردادن ست میز ناهارخوری در خانه که به ایجاد فضای ناهارخوری دعوت‌کننده و کاربردی کمک خواهند کرد، توجه کنید.

بهترین جای میز ناهارخوری در خانه

بهترین جا برای میز ناهارخوری در خانه به عواملی مانند فضای داخلی، اندازه خانه، استفاده از فضا و سلیقه شما بستگی دارد. علاوه‌بر انتخاب بهترین جا، انتخاب میز ناهار خوری شیک و مناسب هم بسیار مهم است. در ادامه، چند پیشنهاد برای انتخاب مناسب‌ترین جای میز ناهارخوری در خانه آورده شده است.

بهترین جای میز ناهارخوری در منزل

 

میز ناهار خوری در پذیرایی

قرارگیری میز ناهارخوری در فضای پذیرایی به شکل‌دهی فضا و افزایش استفاده از آن کمک می‌کند. در پذیرایی مکانی را برای میز ناهارخوری انتخاب کنید که تعادل فضا را حفظ کند و از تراکم بالای مبلمان و شلوغی پذیرایی جلوگیری کند. اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است، بهترین جا برای میز ناهار خوری، وسط یا نزدیک به مرکز پذیرایی است تا احساس فضایی برجسته ایجاد شود.

میزناهارخوری در پذیرایی

سعی کنید، میز ناهارخوری با دکوراسیون و سبک داخلی سالن پذیرایی خانه‌تان همخوانی داشته باشد. این امر باعث ایجاد تناسب زیبایی در محیط خانه می‌شود. برای ایجاد فضای زیباتر توجه کنید که میز ناهارخوری در نزدیکی منابع نوری مانند چراغ یا پنجره قرار گیرد تا در هنگام ناهارخوردن، نور کافی داشته باشید. همچنین بهتر است هنگام تعیین بهترین جای میز ناهارخوری در خانه بهتر است ست میز به‌طور متناسب از دیوارها دور باشد تا احساس آزادی در حین نشستن داشته باشید.

 

میز ناهار خوری در آشپزخانه

قرارگیری میز ناهارخوری در آشپزخانه می‌تواند یک انتخاب عالی برای فضای خانه باشد و یک نقطه اجتماعی و عملی در آشپزخانه ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید در آشپرخانه فضای کافی برای جلوگیری از تراکم و ایجاد احساس راحتی در اطراف میز و صندلی‌ها وجود دارد. بهتر است میز ناهارخوری در نزدیکی منابع نوری قرار گیرد تا غذاخوردن به‌راحتی و دلپذیرتر باشد. در صورت امکان، سعی کنید میز ناهارخوری را در نزدیکی پنجره یا در نزدیکی فضای باز مانند باغ یا تراس، قرار دهید تا از نور طبیعی و چشم اندازهای زیبا بهره‌مند شوید.

میزناهارخوری در آشپزخانه

 

در این بین، انتخاب میز و صندلی‌هایی که به‌راحتی تمیز شوند هم امری مهم است؛ زیرا آشپزخانه به‌عنوان یک فضای پرفعالیت، ممکن است با مواد غذایی یا مایعات کثیف شود. مطمئن شوید که میز و صندلی‌ها با دکوراسیون و سبک آشپزخانه هماهنگ هستند تا از جذابیت فضای آشپرخانه کم نشود.

نکات مهم در انتخاب جای ناهار خوری در منزل

انتخاب بهترین جا برای میز ناهار خوری در خانه می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربه و استفاده از این فضا داشته باشد. فضای اطراف میز ناهارخوری باید به اندازه کافی بزرگ و باز باشد. این امر، به‌راحتی حرکت و خدمات به میز ناهارخوری را تسهیل می‌بخشد. در صورت امکان از قراردادن میز ناهارخوری در مسیرهایی با تردد زیاد جلوگیری کنید تا افراد به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

یادتان باشد، نورپردازی در محل میز ناهارخوری را دست کم نگیرید. نور طبیعی پنجره یا نورهای مصنوعی که به‌درستی قرار گرفته‌اند، تجربه ناهارخوردن را بهبود می‌بخشند. همچنین از قراردادن میز ناهارخوری در نزدیکی مناطق پرسروصدا مانند نزدیکی ماشین‌لباس‌شویی اجتناب کنید تا در زمان غذاخوردن آرامش داشته باشید.

میز ناهارخوری ماتیس

مطمئن شوید که مسیرها به میز ناهارخوری آزاد هستند و افراد به‌راحتی به میز ناهاخوری دسترسی دارند. علاوه‌براین‌ها، اگر امکان دارد، محلی را انتخاب کنید که منظره جالبی داشته باشد و از چشم‌انداز زیبا در زمان ناهارخوردن لذت ببرید. به‌صورت کلی باید مکانی را انتخاب کنید که پرتردد یا نزدیک به دیوارها نباشید تا بتوان به‌راحتی از ست میز و صندلی ناهارخوری استفاده کنید.

در چه فضاهایی نباید میز ناهار خوری را قرار بدهیم؟

هنگام انتخاب جای میز ناهارخوری در خانه، باید از برخی فضاها یا مکان‌هایی که ممکن است تجربه ناهارخوردن را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهند، پرهیز کنید. در ادامه چند فضایی که برای قراردادن میز ناهارخوری مناسب نیستند را آورده‌ایم.

• نزدیک به حمام:

از قراردادن میز ناهارخوری در نزدیکی حمام‌ها پرهیز کنید؛ چرا که این مکان ممکن است کثیفی و حس ناخوشایندی را به محیط ناهارخوری بیاورد.

• مسیرهای پرتردد:

اگر میز ناهارخوری در مسیرهای پررفت‌وآمد قرار گیرد، ممکن است ناهارخوردن را همراه با نویز و هرج‌ومرج تجربه کنید. به‌علاوه، هنگام سرو غذا راحتی خوبی نخواهید داشت. بنابراین، از قراردادن آن در مسیرهای پرتردد خودداری کنید.

• نزدیک به مکان‌های حرارتی:

از قراردادن میز ناهارخوری در نزدیکی مکان‌های حرارتی مانند شوفاژ یا رادیاتور پرهیز کنید؛ زیرا سبب ایجاد احساس ناراحتی ناشی از گرمای اضافی هنگام غذاخوردن می‌شوند. هنگام انتخاب مکان مناسب، هدف، ایجاد یک فضای آرام و دلپذیر برای غذاخوردن یا حتی برخی مواقع، کارکردن است؛ بنابراین از انتخاب فضاهایی که ممکن است به آرامش این فضا ضربه بزند، پرهیز کنید.

در چه فضاهایی نباید میز ناهار خوری قرار بگیرد

سخن پایانی

فضای ناهارخوری، جایی است ارتباط خانوادگی به‌صورت شگفت‌آوری تقویت می‌شود. این فضا نه‌تنها جایی برای سرو غذاست؛ بلکه محلی است که خاطرات ساخته می‌شوند و افراد به اشتراک‌گذاری لحظات خوب و دلپذیرشان می‌پردازند. با انتخاب بهترین جا برای میز ناهار خوری، شما می‌توانید یک فضای دلنشین و دوستانه ایجاد کنید که در آن لذت نغذاخوردن به یک تجربه شگفت‌آور تبدیل می‌شود.

به یاد داشته باشید که توجه به جزئیاتی مانند نورپردازی، دکوراسیون و خرید میز ناهار خوری مناسب، تأثیر بسزایی در ایجاد یک محیط گرم و مهمان‌نواز خواهد داشت. با این تدابیر، میز ناهارخوری شما نقش مهمی در خلق لحظات خاص و خوب در خانه خواهد داشت. در صورتی‌که برای انتخاب یک میز ناهارخوری مناسب فرصت گشت‌وگزار در بین مغازه‌های مختلف را ندارید، می‌توانید چرخی در وودن مبل بزنید. وودن مبل طیف گسترده‌ای از میزهای ناهارخوری را متناسب با سلیقه‌تان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *