دکوراسیون

۵ ایده برای پرکردن فضای خالی در اتاق نشیمن

۵ ایده برای پرکردن فضای خالی در اتاق نشیمن

شاید تا به حال شما نیز پس از چیدمان منزل خود با فضای خالی در اتاق نشیمن مواجه شده باشید. این فضاها پرت هستند و به زیبایی دکوراسیون منزل آسیب می‌رسانند. حتی گاهی ممکن است احساس کنید دکوراسیون منزل شما کامل است و چیزی کم ندارد، اما هنوز فضای خالی اتاق نشیمن به چشم می‌آید. این نوع فضاها اگر بلااستفاده به حال خود رها شوند، اتاق نشیمن ظاهری نامناسب پیدا می‌کند. خوشبختانه برخی ترفندها برای پرکردن فضای خالی در اتاق نشیمن وجود دارد که می‌توانید با استفاده از این ترفندها، علاوه بر پر کردن فضای خالی، از آن قسمت استفاده بهینه‌ای داشته باشید و به زیبایی دکوراسیون منزل خود بیافزایید. در این مقاله به روش‌های خلاقانه و متنوع برای پر کردن این بخش از خانه می‌پردازیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

استفاده از گیاهان و گلدان ها

یکی از بهترین راهکارها برای پر کردن فضای خالی اتاق نشیمن، قرار دادن گلدان گل و درختچه‌های طبیعی در گوشه‌ها و نقاط کور اتاق نشیمن است. با این کار می‌توانید آن فضاهای خالی که موجب جلب توجه دیگران می‌شوند را به زیبایی پر کنید و از طرفی فضایی باطراوت در منزل خود به وجود آورید. در واقع با این کار ضمن پر کردن فضای خالی، به اعضای خانواده روحیه نیز می‌بخشید. پیش از اینکه برای خرید گل و گلدان به فروشگاه مراجعه کنید، حتما میزان فضای خالی و پرت اتاق نشیمن را در نظر بگیرید و با توجه به ابعاد آن، گلدان مناسب را تهیه نمایید. دقت داشته باشید که این فضا در کنار پنجره قرار گرفته باشد و یا نور کافی برای رشد گیاهان طبیعی به آن‌جا برسد. گیاهان بزرگ برگ‌دار برای منازل بزرگ انتخاب مناسبی هستند و برای منازل کوچک‌تر می‌توانید از پیچک‌های آویزان و کاکتوس‌ها استفاده کنید.

استفاده از گیاهان و گلدان ها

ایجاد فضای حداکثری برای ذخیره سازی

یکی از اقداماتی که می‌توان برای پر کردن فضای خالی اتاق نشیمن انجام داد، استفاده از آن فضا برای ذخیره سازی است. این کار را می‌توان به روش‌های زیر انجام داد:
نصب قفسه: با نصب قفسه‌ در فضای خالی اتاق، علاوه بر پر کردن فضای خالی، می‌توانید محصولات دکوری ‌و یا کتاب‌های خود را در قفسه قرار دهید. به خرید مبلمان‌های دوگانه فکر کنید. برخی مبلمان‌ها از کشوها و قفسه‌هایی برخوردارند، بنابراین به نوعی از فضای خالی به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده خواهید کرد.

خرید میزهایی که در آن‌ها فضای اضافی تعبیه شده هم روش مناسبی برای پر کردن فضای خالی و استفاده از آن است. میزهای عسلی مدرن از قفسه‌هایی برای نگهداری کتاب و مجلات برخوردارند. یکی دیگر از ایده‌های خوب برای اتاق نشیمن، قرار دادن سبدهای چوبی در فضای خالی و گوشه اتاق است. در این سبدها می‌توان وسایل اضافی را قرار داده و در عین استفاده از فضا برای ذخیره سازی، به دکوراسیون جلوه زیبایی بخشید.
استفاده از پاف‌هایی که دارای فضای مخفی برای قرار دادن وسایل درون خود هستند هم می‌تواند راهکار موثری برای پر کردن فضای خالی اتاق نشیمن باشد. همچنین استفاده از بوفه که ضمن ایجاد فضای سطحی برای گل‌ها، کتاب، شمع و… دارای کشو هم هستند، راهکار موثری می‌تواند باشد.

نصب آینه

از دیگر ترفندهای کاربردی برای پر کردن فضای خالی اتاق نشیمن، استفاده صحیح از انواع آینه مانند آینه کنسول، آینه دکوراتیو و… است. آینه علاوه بر اینکه با بازتاب نور موجب افزایش روشنایی فضاهای داخلی منزل می‌شود، از نظر زیبایی نیز، به دکوراسیون داخلی جلوه‌ای خاص و شیک می‌بخشد. برای انجام این کار به نوع دکوراسیون منزل خود و سایر عناصر دقت کنید تا آینه‌ای که انتخاب می‌کنید، با منزل شما هماهنگ باشد. قرار دادن آینه‌ها‌ی زیبا و بزرگ بر روی زمین هم گزینه مناسبی برای مدرن کردن و شیک‌تر نشان دادن فضای منزل است.

ایجاد فضای کار و مطالعه

استفاده از آباژور و میز

یکی دیگر از عناصری که می‌تواند ضمن پر کردن فضای خالی، به اتاق نشیمن زیبایی ببخشد، آباژور است. استفاده از آباژور موجب نورپردازی و افزایش زیبایی فضای نشیمن می‌شود. می‌توانید یک آباژور را برای یک میز کوچک در کنار گلدان و سایر وسایل تزئینی قرار دهید و یا از یک آباژور پایه دار استفاده کنید. به این ترتیب فضای خالی نشیمن به زیبایی پر خواهد شد.

ایجاد فضای کار و مطالعه

یکی دیگر از راهکارهای کاربردی که با بهره‌گیری از آن می‌توانید فضاهای خالی منزل خود را پر کنید، استفاده از فضای خالی به عنوان محلی دنج برای مطالعه و یا کار است. اگر فضای خالی مورد نظر شما، از جای کافی برای این کار برخوردار است، با قرار دادن یک مبل راحتی و یا یک صندلی، می‌توانید محیطی دنج برای مطالعه ایجاد کنید و خود و اعضای خانوده‌تان از آن لذت ببرید.
دقت کنید که در کنار جای مطالعه می‌توانید یک چراغ مطالعه یا آباژور قرار دهید تا در هنگام مطالعه نور کافی وجود داشته باشد و به چشم شما آسیب نرسد. البته می‌توانید برای فضای مطالعه، به جای مبل از صندلی‌های آویز یا صندلی راک هم استفاده کنید، تا جلوه‌ای متفاوت به فضا ببخشید.
همچنین می‌توانید از فضای خالی اتاق نشیمن به عنوان محیطی برای کار استفاده کنید. از آنجایی که امروزه برخی افراد به صورت دور کاری و در فضای منزل کار می‌کنند، می‌توان از فضاهای خالی به صورت بهینه برای ایجاد دفتر کار استفاده کرد. بنابراین قرار دادن یک میز و صندلی راحتی در این فضا می‌تواند محیطی دنج برای کار فراهم کند. همچنین می‌توانید در فضای خالی اتاق نشیمن، یک مبل راحتی قرار داده و فضایی راحت برای کار کردن ایجاد کنید.

ایجاد فضای کار و مطالعه

سخن پایانی

پس از اینکه منرل خود را چیدمان کردید، حتی اگر تصور کنید این کار را بی‌نقص انجام داده‌اید، باز هم ممکن است با فضاهای پرت و خالی در اتاق نشیمن مواجه شوید که به نظر شما هیچ کابردی ندارند. از طرفی این نقاط خالی به زیبایی دکوراسیون منزل شما لطمه زده و نگاه دیگران را به خود جلب می‌کنند. در این مقاله چندین راهکار جذاب و متنوع برای پر کردن فضای خالی اتاق نشیمن به شما ارائه دادیم. چنان‌چه علاوه بر این راهکارها، ترفندهای دیگری نیز به ذهن شما می‌رسد با در نظر گرفتن دکوراسیون منزل خود و هماهنگی بین عناصر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.