دکوراسیون

4 مدل دکوراسیون بهاری با کمترین هزینه

4 مدل دکوراسیون بهاری با کمترین هزینه

فصل بهار یادآور نو شدن طبیعت و فصل تازگی است، بنابراین طبیعی است که همه افراد به دنبال همراه شدن با این تازگی باشند و بخواهند بهار را به فضای منزل خود بیاورند. ایده دکوراسیون بهاری یکی از بهترین راهکارها برای بهاری کردن فضای منزل محسوب می‌شود. این کار شاید در ابتدا آسان به نظر برسد، اما باید بدانید که برای داشتن یک دکوراسیون بهاری باید ابتدا با برخی قواعد و قوانین آن آشنا شوید.

رعایت این قوانین و اجرای اصولی آن‌ها باعث ایجاد یک دکوراسیون بی‌نقص خواهید شد. با توجه به اینکه هزینه تغییر دکوراسیون بالاست، ممکن است تصور کنید این کار به بودجه زیادی نیاز دارد، اما چنین نیست و خوشبختانه می‌توان با روش‌هایی کم هزینه و ساده یک دکوراسیون بهاری داشته باشید. برای آشنایی با 4 مدل دکوراسیون بهاری با کمترین هزینه تا پایان مقاله همراه باشید.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون

از آنجایی که بهار فصل روشنایی و درخشیدن آفتاب است، یکی از روش‌های بهاری کردن دکوراسیون منزل، استفاده از رنگ‌های روشن است. برای این کار می‌توانید از رنگ سفید استفاده کنید. انتخاب رنگ بهاری مانند سفید، حس پاکی و روشنایی را به منزل شما می‌آورد و رنگی آرامش بخش محسوب می‌شود. استفاده از این رنگ برای رنگ دیوارها، پرده و مبلمان باعث ایجاد حس تازگی در محیط می‌شود.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون

می‌توانید برای خارج کردن فضا از یکنواختی، رنگ سفید را با رنگ‌های مکمل آن ست کنید. رنگ سفید جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون بهاری شما بخشیده و یادآور فصل نو خواهد بود. اگر مبلمان تیره‌ای دارید، می‌توانید با قرار دادن چند کوسن سفید بر روی آن‌ها و یا استفاده از رومیزی سفید بر روی میز پذیرایی حال و هوای تازه‌ای به دکوراسیون خود بدهید.

گل و گیاهان بیشتر در منزل

بهار فصل تازگی طبیعت و روییدن گل و گیاهان است. بنابراین یکی از بهترین ایده‌های دکوراسیون بهاری، استفاده از گل و گیاهان در فضای منزل خواهد بود. حضور گیاهان در فضای داخلی منزل، طبیعت را به منزل شما می‌آورند و نشانه خوبی‌ از بهار خواهند بود. بنابراین می‌توانید تعداد گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی را که در منزل نگهداری می‌کنید، افزایش دهید تا حال و هوایی بهاری به خانه خود ببخشید. همچنین استفاده از گیاهان گلدار مانند بنفشه آفریقایی، بگونیا، کالانگوئه، آنتوریوم، شمعدانی، ارکیده و… نیز طراوت خاصی به دکوراسیون بهاری شما می‌بخشند.

البته باید در نگهداری از گیاهان خود دقت لازم را داشته باشید و با تامین نیازهای آن‌ها مثل نیاز به آب، نور و خاک، آن‌ها را شاداب نگه دارید. گیاهان خشک و پژمرده نه تنها حس بهاری به فضای منزل شما نمی‌بخشند، بلکه از طراوت فضا می‌کاهند و حس خوبی در افراد ایجاد نمی‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید گل‌ها را به حال خود رها کنید، بهتر است به سراغ گل‌های طبیعی نروید.


اما در صورت مراقبت، می‌توانید علاوه بر گیاهان آپارتمانی، برخی از گل‌های طبیعی را به صورت شاخه‌ای تهیه کنید و در منزل درون گلدان پر از آب قرار دهید. با عوض کردن اب گلدان به صورت روزمره و قرار دادن گل‌ها در محلی خنک، ماندگاری گل‌ها افزایش پیدا می‌کند. در هنگام انتخاب رنگ گل‌ها می‌توانید از رنگ‌های موجود در دکوراسیون خود ایده بگیرید و با یک انتخاب رنگ مناسب، زیبایی فضا را دوچندان کنید.

استفاده از وسایل چوبی

همان‌طور که می‌دانید، چوب به عنوان یک متریال طبیعی یادآور طبیعت بوده و حس و حال حضور در طبیعت را برای انسان تداعی می‌کند. بنابراین یکی از انواع ایده دکوراسیون بهاری، استفاده از وسایل چوبی در منزل است. میز‌ها و مبلمان چوبی می‌تواند حس بهار را به محیط ببخشد. اگر قصد تغییر مبلمان و میزها را ندارید، می‌توانید با خرید وسایل تزئینی، گلدان‌ها و ظروف چوبی، این کار را انجام دهید. دکوراسیون چوبی به فضا گرما می‌بخشد و حس طراوت را به خانه بهاری شما می‌آورد. سبدهای حصیری نیز گزینه خوبی برای بهاری کردن دکوراسیون منزل هستند.

تنظیم نور ورودی‌های منزل

فصل بهار با درخشش آفتاب و نسیم خنک و دلپذیر خود، زمان خوبی برای باز گذاشتن پنجره‌ها محسوب می‌شود. با این کار می‌توانید نور را به درون فضای منزل خود راه دهید و درخشش آفتاب بر روی دکوراسیون، موجب ایجاد جلوه‌ای بهاری خواهد شد. همچنین حس و حال تازگی و طراوت را به فضای داخلی خانه می‌بخشد. دقت داشته باشید که از پرده‌های توری و نازک روشن استفاده کنید تا نور خورشید به آسانی از پرده عبور کرده و فضایی بهاری و زیبا ایجاد شود.

تنظیم نور ورودی_های منزل

سخن پایانی

با آغاز فصل بهار، همه افراد دوست دارند که این حال و هوای بهاری را به منزل خود آورده و فضایی تازه و باطراوت در منزل خود ایجاد کنند. ایده دکوراسیون بهاری بهترین ایده برای این کار است. صرف نظر از اینکه خانه شما چقدر بزرگ یا کوچک است، می‌توانید با هزینه‌ای کم و استفاده از عناصر بهاری در منزل، این کار را انجام دهید. با این حال فراموش نکنید که ابعاد منزل و همچنین سبک دکوراسیون و رنگ لوازم منزل خود را در نظر بگیرید تا بتوانید با تغییراتی جزئی، یک فضای بهاری که با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی خوبی دارد، داشته باشید.

می‌توانید ایده‌های بهاری خود را در هنگام خانه تکانی و پس از دور ریختن وسایل غیر ضروری و بلااستفاده انجام دهید تا جای آن‌ها را با وسایل بهاری و زیبا پر کنید. به یاد داشته باشید با استفاده از گل و گیاه طبیعی و رنگ‌هایی مانند سفید، سبز و… که یادآور طبیعت هستند، می‌توان طراوت بهاری را به دکوراسیون منزل اضافه کرده و از آن لذت برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *