دکوراسیون

7 نکته برای آماده کردن مبلمان فضای باز در تابستان

7 نکته برای آماده کردن مبلمان فضای باز در تابستان

با آمدن فصل بهار و مطلوب شدن هوا، نشستن در فضای باز و نگاه کردن به طبیعت بسیار لذت بخش خواهد بود. روزهای بلند و شب‌های معتدل بهار و تابستان بهترین زمان برای سر کردن اوقات فراغت در فضای باز محسوب می‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مبل فضای باز در بهار و تابستان استفاده کنند و از گذراندن زمان با دوستان خود یا صرف وعد‌ه‌های غذایی در محیط باز لذت ببرند. اما آن‌چه که اهمیت دارد، داشتن اطلاعات لازم در این مورد است. کسب اطلاعات کافی در مورد آماده کردن مبلمان فضای باز به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب و چیدمان را داشته باشید. در این مقاله از وودن مبل به نکاتی در مورد انتخاب و نحوه چیدمان مبل فضای باز در تابستان می‌پردازیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مشخص کردن محل قرار گیری مبلمان

یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام استفاده از مبل فضای باز در تابستان در نظر بگیرید، این است که فضای باز منزل شما برای قرار گیری چه نوع مبلمانی مناسب است. آیا در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد و یا رطوبت در محل وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال استفاده از مبلمان چوبی در محل مرطوب مانند جایی که با چمن طبیعی پوشیده شده، انتخاب خوبی نخواهد بود. بنابراین ابتدا مشخص کنید که مبلمان درفضای باز، دقیقا کجا قرار می‌گیرد. فارغ از اینکه اندازه و ابعاد فضای مورد نظر شما چقدر است، محلی را در نظر بگیرید که پس از چیدمان مبل و میز، مسیری برای عبور در کنار مبلمان وجود داشته باشد.

تمیز کردن فضای باز در بهار

پیش از تهیه مبلمان، فضای بازی که برای قرارگیری آن در نظر گرفته‌اید، با دقت تمیز کنید تا برای چیدمان آماده باشد. همچنین تجهیزات باغی را به درستی در جای خود قرار داده و سپس تمیز کنید. پس از تهیه مبلمان، اجزای آن مانند تشکچه‌ها، کوسن و …. را به خوبی بررسی کرده و آماده نمایید. اگر فکر می‌کنید روکش‌ها نیاز به تعویض دارند، تعویض کرده و آن‌ها را نو کنید. برای فصل تابستان می‌توانید از روکش‌های رنگارنگ استفاده کنید تا رنگارنگی تابستان را در ذهن تداعی کند.

انتخاب و قرار دادن مبل فضای باز

در هنگام انتخاب مبل فضای باز در بهار، باید به عوامل طبیعی و شرایط محیطی توجه کنید. همچنین باید مبلمانی را انتخاب کنید که از متریال مقاوم و مرغوب ساخته شده باشد. به علاوه مبلمان انتخابی شما باید از راحتی مطلوبی برخوردار باشد تا بتوانید از نشستن در آن‌جا و صرف زمان لذت ببرید. به علاوه در هنگام انتخاب مبلمان سبک دکوراسیون محیط و سلیقه خود را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب و قرار دادن مبل فضای باز

نحوه چیدمان مبل فضای باز

توجه به عواملی مانند حرکت و جریان داشتن در فضا، می‌تواند به چیدمان صحیح مبل فضای باز در تابستان کمک کند. صرف نظر از اینکه اندازه و ابعاد فضا چقدر است، چیدمان را به گونه‌ای انجام دهید که فضا دلبازتر و راحت‌تر به نظر برسد. در قدم اول نقاط کانونی فضا، دیوارها و تعداد مبل و صندلی‌ها را در نظر بگیرید. هنگامی که مبل را در کنار دیوار قرار می‌دهید، بزرگ ترین مبل را در کنار بزرگ‌ترین دیوار بگذارید. این کار به بزرگ دیده شدن فضا کمک خواهد کرد. چیدمان را به نحوی انجام دهید که مسیر برای رفت و آمد باز باشد. دقت داشته باشید که مبلمان از لوازمی مانند آتشدان و تجهیزات گرمایشی فاصله ایمن و مناسبی داشته باشد.

برقراری نورپردازی جذاب و گرم

نورپردازی نقش مهمی در زیباتر ساختن فضای باز ایجاد می‌کند. می‌توان با نورپردازی مناسب ضمن ساختن یک فضای مدرن و شیک، تعادل را در محیط ایجاد کرد و فضا را برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه گرم‌تر ساخت. برای این کار از ریسه‌ها، شمع‌ها و دیگر چراغ‌های دکوراتیو می‌توانید استفاده کنید. در قسمت‌هایی مانند راهرو یا فضای رفت و آمد، نور مناسب برای روشن کردن فضا در شب باید وجود داشته باشد. همچنین برای روشن شدن میز نور مناسبی انتخاب کنید. مبل‌هایی که به آتشدان‌ها نزدیکند، به نور ملایم‌تری نیاز خواهند داشت. چراغ‌های موجود در محیط را بررسی کرده که در صورت معیوب بودن، تعویض کنید تا روشنایی مناسبی برای محیط تامین شود.

نورپردازی جذاب و گرم

اضافه کردن اکسسوری

استفاده از اکسسوری مانند کوسن‌ها و شال مبل به زیباتر شدن چیدمان مبل فضای باز در بهار کمک کرده و به جذابیت محیط اضافه می‌کند. برای انتخاب رنگ این اکسسوری‌ها رنگ‌های موجود در فضا را در نظر بگیرید و سعی کنید تعادل ایجاد نمایید. استفاده از ریسه‌ها، آتشدان‌ها، فانوس و… نیز می‌تواند جلوه زیبایی به فضای قرارگیری مبلمان به ویژه در شب ببخشد. می‌توانید از مجسمه‌ها و وسایل دکوری نیز بر روی میز استفاده نمایید. همچنین قرار دادن چترهای سایبان در محیط می‌تواند ضمن زیباتر کردن فضا، مانع از تابش آفتاب در روزهای گرم و یا قرار گرفتن در معرض بارش باران بهاری باشد.

اضافه کرن اکسسوری

قرار دادن گیاهان و رنگ سبز در فضای باز

هیچ چیز زیباتر و آرامش بخش‌تر از نشستن روی مبل فضای باز در بهار و تماشای زیبایی گیاهان و گل‌ها نیست. اگر فضای سبز طبیعی در فضای اطراف شما زیاد نیست، می‌توانید با اضافه کردن گلدان‌های گل طبیعی و رنگ سبز به محیط، جلوه بسیار زیبایی از طبیعت ایجاد کنید. البته با اینکه پیشنهاد ما به شما استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی و شاداب است، اما می‌توانید از چمن مصنوعی و یا گل‌ها و گیاهان مصنوعی هم در جهت زیبایی و طراوت بیشتر استفاده نمایید.

قرار دادن گیاهان و رنگ سبز در فضای باز

سخن پایانی

امروزه، توجه مردم به گذراندن اوقات فراغت در فضای باز نسبت به قبل بیشتر شده و استفاده از مبل فضای باز در بهار و تابستان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از این نوع مبلمان، موجب می‌شود که بتوانید در روزها و شب‌های زیبای بهاری و تابستانی ساعاتی دلپذیر را در جمع خانواده یا دوستان خود بگذرانید و از بودن در فضای باز و طبیعت لذت ببرید. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، آن‌چه که اهمیت دارد انتخاب صحیح مبل فضای باز و نحوه چیدمان اصولی آن است. در این مقاله از وودن مبل به شرح نکات مهم در این باره پرداختیم. دقت داشته باشد که با خرید مبلمان فضای باز از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از بابت کیفیت مبلمان آسوده خاطر بوده و از بودن در فضای باز لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *