دکوراسیون

معرفی جدیدترین تابلوهای دیواری برای اتاق پذیرایی

معرفی جدیدترین تابلوهای دیواری برای اتاق پذیرایی

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که با دقت تمام، رنگ دیوارها، مبلمان، میزها و پرده‌ها را انتخاب کرده‌اید؛ اما همچنان از دکوراسیون اتاق پذیرایی راضی نیستید یا احساس می‌کنید که چیدمان اتاق پذیرایی شما چیزی کم دارد. این درست زمانی است که باید سراغ انتخاب اکسسوری‌هایی مانند تابلوهای دیواری بروید. انتخاب تابلو دیواری یک انتخاب هیجان‌انگیز و حساس است.

نتیجه اضافه‌کردن تابلو دیواری جدید و مناسب به فضاهای مختلف مانند اتاق پذیرایی همیشه عالی خواهد بود. تا جایی‌که گاهی باور نمی‌کنید که یک تابلو چطور می‌تواند فضای اتاق پذیرایی شما را از یکنواختی نجات داده و دکوراسیون شما را به بهترین شکل ممکن تکمیل کند. حالا اگر شما هم قصد دارید از معجزه اضافه‌کردن تابلوهای دیواری مناسب برای اتاق پذیرایی خود استفاده کنید با ما همراه باشید. در این مقاله از وودن مبل شما را با انواع تابلوی دیواری جدید و مناسب برای اتاق پذیرایی آشنا می‌کنیم راهنما خرید تابلو هم ارائه می‌دهیم. آماده‌اید؟

تابلو دیواری جدید مناسب اتاق پذیرایی

سوال اصلی اینجاست که با وجود انواع سبک‌ها و مدل‌های تابلو، چطور می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید؟ واقعیت این است که خرید تابلو دیواری جدید کار دشواری به‌نظر نمی‌رسد؛ اما یک انتخاب اشتباه همه‌چیز را خراب می‌کند. پس چطور بهترین تابلو را انتخاب کنید؟

قبل از هرچیز سعی کنید تصور کنید که اتاق پذیرایی باید چه حسی را در شما زنده کند. نباید فراموش کنید که اضافه‌کردن یک تابلو به اتاق نشیمن حس و حال فضای شما را به‌کل تغییر می‌دهد. به‌طور مثال اضافه‌کردن یک تابلو با رنگ‌های گرم می‌تواند حس گرما و صمیمیت را به فضای شما بیاورد یا اضافه‌کردن یک تابلو مینیمال حسی از آرامش را به‌فضای شما می‌بخشد.

تابلو دیواری جدید مناسب اتاق پذیرایی

رنگ‌ها، سبک تابلو و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون شما، انتخاب سایز مناسب باتوجه یه سایز کلی فضا و دیواری که برای نصب تابلو انتخاب می‌کنید را در نظر بگیرید. نوع نورپردازی اتاق پذیرایی، هارمونی، نقاط کانونی و مهم فضا، سلیقه شخصی شما و ارتباطی که با تابلو از لحاظ سبک و طرح برقرار می‌کنید هم نکات مهمی هستند. پس از اینکه همه این نکات را بررسی کردید، باید شناخت خوبی هم از انواع تابلوهای جدید و سبک‌ آن‌ها داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب جدیدترین تابلو برای انواع پذیرایی

بهترین روش انتخاب و خرید تابلو دیواری جدید انتخاب براساس دکوراسیون فعلی اتاق پذیرایی شماست. بنابراین قبل از هرچیز سبک فعلی اتاق پذیرایی یا سبکی که برای چیدمان یک اتاق پذیرایی جدید در نظر دارید را مشخص کنید. همچنین قبل از اقدام برای خرید یک تابلو این سوال‌ها را از خودتان بپرسید. چیدمان فعلی اتاق پذیرایی شما مدرن است یا کلاسیک و سنتی؟ شما با چه سبک تابلوهایی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید؟ چه تابلویی مناسب فضای شماست؟

انتخاب جدیدترین تابلو برای انواع پذیرایی

تابلو برای اتاق پذیرایی مدرن

تابلوهای مدرن و دکوراتیو انواع مختلفی دارند و با بیشتر سبک‌های چیدمان هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند. به‌خصوص اگر به دکوراسیون مدرن علاقه داشته باشید، انتخاب این تابلوها برای شما کاملا مناسب خواهد بود. این تابلوها می‌توانند نقاشی، عکس، چاپ، نقش برجسته و… باشند. اولین نکته‌ای که بعد از انتخاب سبک باید در هنگام خرید تابلو دیواری جدید و مدرن برای اتاق پذیرایی در نظر بگیرید، کیفیت تابلو است. اگر تابلوی مدرن را برای یک اتاق پذیرایی با فضای کوچک می‌خرید بهتر است، رنگ‌آمیزی آن متناسب با فضای فعلی شما باشد. بااین‌حال برای فضاهای متوسط و بزرگ گاهی یک تضاد رنگی جذاب هم می‌تواند تصمیم درستی باشد.

تابلو برای اتاق پذیرایی مدرن

تابلو برای اتاق پذیرایی کلاسیک

برای اتاق پذیرایی کلاسیک بهتر است از سبک‌های تابلو کلاسیک استفاده کنید. این تابلوها معمولا برگرفته از هنر و معماری یونان هستند و در آثار نقاشان و هنرمندان بزرگ تاریخ دیده می‌شوند. قاب‌های تزئینی، پرتره‌ها یا مناظر پر کار یا تابلوهای دکوراتیو با طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های گرم و غنی بهترین انتخاب برای یک اتاق پذیرایی کلاسیک هستند. برای انتخاب یک تابلو دیواری جدید برای اتاق پذیرایی کلاسیک به‌دنبال طرح‌های اصیل‌ و رنگ‌های متناسب با دکوراسیون فعلی خود باشید. همچنین بهتر است طرحی را انتخاب کنید که حس و حال خوبی را در شما بر می‌انگیزد.

تابلو برای اتاق پذیرایی کلاسیک

تابلو برای اتاق پذیرایی سنتی

اگر به دکوراسیون با سبک سنتی علاقه‌مند هستید، بهتر است در هنگام خرید تابلو دیواری جدید هم به سراغ تابلوهای سبک سنتی بروید. این سبک تابلو دکوراسیون شما را تکمیل می‌کند جلوه‌ای زیبا، اصیل و گرم و دوست‌داشتنی به فضای شما می‌بخشد. تابلو فرش، تابلوهای اصیل ایرانی، صنایع دستی سنتی و… از جمله این تابلوها هستند. هماهنگ بودن این طرح و رنگ این تابلوها با دکوراسیون شما اهمیت بسیاری دارد.

در زمان انتخاب تابلو برای اتاق پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام تابلو دیواری جدید این نکات را در نظر بگیرید:

بودجه

یکی از نکات مهم خرید تابلو برای اتاق پذیرایی تعیین بودجه و در نظر گرفتن آن است.

سبک دکوراسیون

نکته مهم بعدی همان‌طور که گفتیم در نظر گرفتن دکوراسیون فضای مورد نظر است. فراموش نکنید تابلویی که خریداری می‌کنید باید با دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد در نظر گرفتن اندازه فضا اهمیت زیادی دارد.

سبک دکوراسیون

رنگ دیوار

رنگ‌آمیزی تابلویی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ دیوارها، مبلمان و پرده‌ها هارمونی خوبی داشته باشد. بهتر است از رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا گیرایی فضا را بیشتر کنید و دکوراسیون زیبایی داشته باشید.

اندازه اتاق و کاربری آن

اندازه تابلویی که می‌خرید باید با اندازه فضای شما متناسب باشد. همچنین کاربری اتاق را در نظر بگیرید. به‌طور مثال سبک‌هایی که متناسب اتاق خواب یا راهرو خانه هستند ممکن است برای اتاق پذیرایی مناسب نباشد.

اندازه اتاق و کاربری آن

نورپردازی

قبل از انتخاب تابلو دیواری جدید نور اتاق را در نظر بگیرید. بهترین نورپردازی برای تابلو از روبه‌رو است. این کمک می‌کند تا رنگ‌ها و جزئیات تابلو به‌طور کامل مشخص باشند. همچنین برای تابلوهای عکس، نورپردازی از بالا یا پایین هم مناسب است. اگر از تابلوهای خطاطی استفاده می‌کنید، نورپردازی ملایم و از پهلو می‌تواند مناسب‌تر باشد. علاوه‌بر این نکات نوع قاب، سلیقه شخصی شما، فضای اطراف تابلو، ابعاد دیوار و… هم نکاتی هستند که در انتخاب تابلو دیواری جدید باید در نظر بگیرید.

خلاصه‌ای از (جدیدترین تابلو دیواری برای اتاق پذیرایی) که گفتیم

گفتیم که انتخاب و خرید یک تابلو دیواری جدید یکی از بهترین اقدامات برای تغییر دکوراسیون چشم‌گیر با هزینه مناسب است. برای خرید یک تابلو مناسب برای اتاق پذیرایی این نکات را فراموش نکنید.
اندازه فضا و اندازه تابلویی که می‌خرید را در نظر بگیرید.

  • نصب درست تابلو با ارتفاع مناسب (معمولا سطح دید یک انسان با قد متوسط) ، در جای مناسب از لحاظ دید و نورپردازی اهمیت بسیاری دارد.
  • کیفیت تابلو را در نظر بگیرید و از فروشگاه‌هایی خرید کنید که کیفیت، قیمت مناسب، تنوع سبک و طرح را در اختیار شما قرار می‌دهند تا راحت‌تر خرید کنید.
  • شما می‌توانید به‌جای یک تابلو بزرگ از نصب چند تابلو کوچک و متوسط برای دیوارهای بزرگ استفاده کنید.
  • رنگ‌آمیزی تابلو و هارمونی آن با اتاق پذیرایی شما یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب تابلو دیواری جدید است.
  • برای انتخاب تابلو درصورت امکان از یک کارشناس آشنا با دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *