دکوراسیون

مبل ال یا مبل راحتی؟ پاسخ کارشناسان دکوراسیون

مبل ال یا مبل راحتی؟

مبل ال یا مبل راحتی سوالی است که بسیاری از ما در زمان خرید مبلمان با آن مواجه می‌شویم. اگر قصد خرید مبلمان جدید را داشته باشید یا بخواهید مبلمان قدیمی خود را تعویض کنید، ممکن است میان انتخاب بین مبل راحتی یا مبلمان ال با تردید مواجه شوید. به خصوص زمانی که نتوانید مزایا و معایب یا تفاوت میان زیبایی و کاربرد این دو مدل را تشخیص دهید. در این مطلب از وودن مبل قصد داریم پاسخ کارشناسان به سوال مبل ال یا مبل راحتی پاسخ دهیم. هم‌چنین در مورد ویژگی‌های هرکدام از این دو مدل مبلمان و مزایا و معایب هرکدام توضیح می‌دهیم.

ویژگی‌های مبل ال

پیش از پاسخ به سوال مبل ال یا مبل راحتی بهتر است با ویژگی‌های مبل ال آشنا شویم:
مبل ال فضای کمی را در مقایسه با تعداد نشیمن قابل ارائه اشغال می‌کند. به خصوص قابلیت آن در چیدمان با توجه به اندازه و ویژگی‌های فضا می‌تواند در ایجاد فضای بیشتر برای محیط‌های کوچک موثر باشد.
از دیگر ویژگی‌های مبلمان ال چند منظوره بودن آن است. این مدل از نظر کاربردی تنوع دارد و می‌توان از آن برای استراحت و دراز کشیدن در زمان تماشای تلویزیون هم استفاده کرد. علاوه بر این با خرید مبل ال فضایی دنج و صمیمی در نشیمن شما ایجاد می‌کند که برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی بسیار مناسب است.

نکات مهم انتخاب مبل ال

یکی از مواردی که باید در پاسخ به سوال مبل ال یا مبل راحتی به آن اشاره کنیم، در مورد نکاتی است که باید در زمان انتخاب این مبلمان در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکته در مورد مبل ال تشخیص زاویه مناسب برای چیدمان آن در منزل است. مبل ال باید در گوشه‌ای مناسب و با یک جهت درست در برابر نقطه کانونی قرار بگیرد. به خصوص انتخاب مبل ال برای جلوی تلویزیون کاربرد بیش‌تری دارد که باید به چیدمان اصولی برای تماشای راحت از همه جهات توجه کنید.

هم‌چنین چیدمان باید به صورتی باشد که به مانعی برای رفت و آمد یا استفاده از میزها، کمدها و غیره تبدیل نشود و کم‌ترین حجم ممکن را اشغال کند. علاوه بر این با توجه به استراحت افراد بر روی این مبل در زمان طولانی، لازم است چوب‌ها، پارچه‌ها و اسفنج‌های مورد استفاده در ساخت مبل ال از جنس با کیفیت و مرغوب باشد.

نکات مهم انتخاب مبل ال

ویژگی‌های مبل راحتی

یکی دیگر از پیش‌فرض‌های مهم برای پاسخ به سوال مبل ال یا مبل راحتی این است که ویژگی‌های مبل راحتی را با هم مرور کنیم. مبل‌های راحتی با بیش‌تر سبک‌های طراحی دکوراسیون تناسب دارند. برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال و حتی روستیک، بوهو و مانند آن بهترین گزینه هستند. علاوه بر این حتی در چیدمان کلاسیک هم می‌توانید از این مدل مبل استفاده کنید.
ویژگی یا مزیت دیگر مبلمان راحتی این است که با وجود راحت بودن برای نشیمن و استراحت، جلوه رسمی هم دارند و برای سالن پذیرایی مناسب هستند. هم‌چنین سادگی این مبلمان کمک می‌کند تا با ایجاد تغییرات جزئی مانند تغییر طرح و رنگ کوسن‌ها یا تغییر چیدمان تنوع قابل توجهی در فضا ایجاد کنید.

ویژگی های مبل راحتی

نکات مهم انتخاب مبل راحتی

اگر انتخاب شما به سوال مبل ال یا مبل راحتی، مدل راحتی است، لازم است برای خرید مبل راحتی به برخی نکات توجه کنید. در انتخاب و سفارش تعداد مبل‌ها باید تناسب آن با اندازه سالن را در نظر بگیرید. هم‌چنین در سفارش تعداد نشیمن‌ها به نیازتان با توجه به تعداد افراد خانواده و مهمان‌هایی که معمولاً دارید توجه کنید.
رنگ انتخابی باید با سایر عناصر هماهنگی داشته باشد. مبل‌های راحتی بیش‌تر از مبلمان کلاسیک در دسترس و مورد استفاده هستند، بنابراین لازم است از نظر استحکام و مقاومت در برابر وزن افراد مقاوم باشند. قسمت‌های پارچه‌ای هم باید با کیفیت و قابل شستشو باشد.

نکات مهم انتخاب مبل راحتی

مقایسه مبل ال و راحتی

در مقایسه مبل ال یا مبل راحتی باید به این نکته توجه کنید که مبلمان ال فضای کمتری را اشغال می‌کند. قابلیت تخت‌خواب‌شو راحت‌تری دارد و برای استراحت مناسب است. به علاوه فضا را گرم و صمیمی می‌‌کند که موجب می‌شود برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه گزینه بهتری باشد.
در مقابل مبل راحتی فضا را شیک‌تر و مناسب پذیرایی از میهمانان نشان می‌دهد. این مبلمان با داشتن ترکیبی از کاناپه‌ها و مبل‌های تک نفره در کنار صندلی، چهارپایه یا نیمکت، فضای نشیمن بیش‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایا و معایب مبل ال

از مزایای مبل ال باید به کم‌جا و جمع و جور بودن آن اشاره کنیم. چون این مبلمان در یک کنج قرار می‌گیرد و در سالن‌های کوچک فضایی هم برای کنسول، میز ناهارخوری، پهن کردن سفره و مانند آن در خانه‌های کوچک و برای قرار دادن یک دست مبل دیگر در خانه‌های بزرگ باقی می‌گذارد. البته می‌توانید با مطالعه مطلب معرفی مناسب‌ترین پذیرایی برای مبل ال بهتر با ویژگی‌های این مدل آشنا شوید.
مزیت دیگر مبل ال مناسب بودن برای دور همی‌های خانوادگی و صمیمانه است. چون نشیمن‌ها به هم نزدیک هستند و جو گرم‌تری برای معاشرت صمیمانه و غیر رسمی ایجاد می‌شود.
یکی از معایب مبل ال هم این است که قابلیت ایجاد تنوع در چیدمان را ندارد و برای چیدمان ثابت است. هم‌چنین ممکن است برای تمیز کردن کامل نشیمن نتوانید به پشت مبل دسترسی داشته باشید.

مزایا و معایب مبل ال

مزایا و معایب مبل راحتی

مبل راحتی با وجود راحتی و آرامشی که برای استراحت فراهم می‌کند، رسمی و شیک است و بنابراین می‌توانید برای پذیرایی از میهمانان رسمی در صحبت و گفتگو هم از آن استفاده کنید. علاوه بر این مبلمان راحتی قابلیت تغییر دکوراسیون را دارند که برای ایجاد تنوع بسیار مناسب است.
به عنوان معایب مبل راحتی هم باید به نیاز به فضای بیش‌تر برای چیدمان اشاره کنیم. هم‌چنین این مبل‌ها ممکن است زیاد سبک نباشند و جابجایی و حمل و نقل آن‌ها مشکل باشد.

مزایا و معایب مبل راحتی

مبل ال بهتر است یا مبل راحتی؟

در پاسخ به سوال مبل ال یا مبل راحتی باید نیازها و سلیقه خود و هم‌چنین ویژگی‌های فضای مورد نظرتان را در نظر بگیرید. اگر فضای نشیمن کوچکی دارید، حتماً باید مبل ال را انتخاب کنید تا فضا برای رفت و آمد و صرف غذا هم باقی بماند. در مقابل ممکن است سالن بزرگی داشته باشید و بخواهید فضای تی وی روم را از پذیرایی جدا کنید. در این صورت برای مبمان جلو تلویزیون مبل ال مناسب است.
ولی اگر در یک فضای متوسط می‌خواهید یک دست مبلمان قرار دهید، بهترین گزینه مبل راحتی است. هم‌چنین باید در نظر بگیرید که از خرید مبل چه هدفی دارید؟ برای پذیرایی از میهمانان رسمی مبل راحتی مناسب‌تر است. ولی برای استراحت در جلوی تلویزیون و معاشرت با دوستان و خانواده مبل ال گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

مبل ال بهتر است یا مبل راحتی

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم با در نظر گرفتن ابعاد کارشناسی به سوال مبل ال یا مبل راحتی پاسخ دهیم. در نهایت لازم است به این نکته توجه کنید که مبل مناسب برای هر خانواده یا شخص می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین برای بهترین انتخاب به سبک زندگی و شرایط و اندازه سالن خود توجه کنید. هم‌چنین مواردی مانند تعداد میهمانان و بودجه در نظر گرفته شده را مورد بررسی قرار دهید.

2 دیدگاه در “مبل ال یا مبل راحتی؟ پاسخ کارشناسان دکوراسیون

  1. م م گفت:

    باسپاس عالی بود

    1. وودن مبل گفت:

      سلام دوست عزیز، خوشحالیم از اینکه وبلاگ برای شما مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *