دکوراسیون

مبل آبی، ترکیب آرامش و خاص بودن

یکی از عوامل مهمی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شود، روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر دکوراسیون است. توجه به این عامل، موجب ایجاد آرامش و احساس خوب در افراد می‌شود. رنگ آبی یک رنگ پرطرفدار برای طراحی فضای داخلی منازل یا سازمان‌ها به شمار می‌آید. استفاده از این رنگ ضمن آرامش بخشی، موجب افزایش کارایی مغز و سلامت جسمانی در افراد شده و تاثیر بسیاری در ایجاد یک فضای زیبا دارد. استفاده از مبل آبی یکی از موارد کاربرد این رنگ در دکوراسیون محسوب می‌شود. در این مقاله از وودن مبل به ویژگی‌های استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون و انواع مدل‌های مبل آبی می‌پردازیم و طریقه ست کردن آن با سایر عناصر را برای شما شرح می‌دهیم؛ با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

ویژگی‌های رنگ آبی در دکوراسیون

در هنگام خرید مبلمان باید بدانید که آبی به عنوان یک رنگ آرام و آرامش بخش در دکوراسیون شناخته می‌شود و به کار بردن این رنگ، موجب آرامش خیال شده و افراد را به تفکر در فضایی آرام ترغیب می‌کند. بسیاری از طراحان دکوراسیون بر این باورند که رنگ آبی یکی از ساده‌ترین و ایمن‌ترین رنگ‌ها برای استفاده در دکوراسیون است. به ویژه استفاده از این رنگ در اتاق کار و یا اتاق خواب بسیار مناسب خواهد بود. البته بهتر است که این رنگ را در ترکیب با سایر رنگ‌ها به کار برد تا بتوانید فضایی متعادل ایجاد کنید.

همچنین رنگ آبی باعث می‌شود فضای پذیرایی یا نشیمن دلبازتر و روشن‌تر به نظر برسد. همچنین به دلیل اینکه آبی رنگی سرد است، می‌تواند فضایی خنک ایجاد کند. در واقع رنگ آبی باعث کاهش دما نمی‌شود، اما احساس خنکی را در منزل ایجاد می‌کند. رنگ آبی یک رنگ سلطنتی محسوب می‌شود و از گذشته‌های دور نقاشان از این رنگ برای رنگ آمیزی فضاهای سلطنتی استفاده می‌کردند. بنابراین استفاده از مبل آبی می‌تواند جلوه‌ای شاهانه ایجاد کند. همچنین تنالیته‌های مختلف رنگ آبی برای انواع دکوراسیون قابل استفاده هستند و به راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

 

انواع مدل‌های مبل آبی بر اساس سبک دکوراسیون

منازلی که با مبل آبی دکور شده‌اند احساس آرامش در افراد ایجاد می‌کنند و فضایی شیک و ملایم به وجود می‌آورند. در هنگام انتخاب بهترین رنگ مبل لازم است بدانید که رنگ آبی یکی از رنگ‌های پرطرفدار برای مبلمان محسوب می‌شود و در طیف‌های تیره تا روشن برای انواع دکوراسیون قابل استفاده است. انواع مدل‌های مبل آبی بر اساس سبک دکوراسیون به شرح زیر است:

مبل راحتی آبی

به عنوان راهنما انتخاب رنگ مبل راحتی می‌توان گفت که یکی از رنگ‌های محبوب و پرطرفدار برای مبل راحتی، رنگ آبی به ویژه در طیف‌های لاجوردی و آبی کمرنگ است. افراد بسیاری از رنگ آبی برای مبلمان راحتی خود استفاده کرده و با آن فضایی زیبا و آرامش بخش به منزل خود می‌بخشند. این نوع مبل راحتی رنگ آرام، ملیح و زیبایی دارد و به همین علت می‌توان آن را به راحتی با سایر رنگ‌ها ست کرده و جلوه‌ای بی نظیر به فضای خانه بخشید. به عنوان مثال استفاده از کوسن‌هایی به رنگ کرم، خردلی یا لیمویی می‌تواند ترکیب رنگی بسیار زیبایی ایجاد کند و راحتی را در فضا منعکس نماید. همچنین مبل راحتی آبی فضای خانه را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه داده و آرامش خاصی به فضا می‌بخشد.

مبل کلاسیک آبی

در هنگام انتخاب پرفروش ترین رنگ مبل کلاسیک متوجه خواهید شد که مبل کلاسیک آبی بهترین انتخاب برای منازلی با سبک دکوراسیون کلاسیک به شمار می‌آید. می‌توانید از مبل کلاسیک به رنگ آبی درباری یا سلطنتی استفاده کنید و فضایی شیک و کلاسیک به وجود آورید. همچنین استفاده از فرش، پرده‌ و کوسن‌هایی با طرح‌های کلاسیک در کنار مبل کلاسیک آبی، جلوه‌ ویژه‌ای به این سبک دکوراسیون می‌دهد. پازچه آبی مبل کلاسیک در کنار چوب و فلز به کار رفته در این مبلمان هماهنگی زیبایی ایجاد می‌کند و گرمای چوب در کنار سردی رنگ آبی موجب ایجاد تعادل می‌شود. منبت کاری‌ها و کنده‌ کاری‌های مبلمان کلاسیک و استفاده از تشکچه‌هایی با پارچه مخمل آبی، موجب ایجاد فضایی سلطنتی و شیک در منزل خواهد شد.

مبل ال آبی

مبل ال آبی به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد خود، برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب محسوب می‌شود. با قرار دادن مبل آبی ال در فضای پذیرایی یا نشیمن می‌توانید فضایی راحت و دوستانه ایجاد کنید و در مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه از صرف زمان در کنار هم لذت ببرید. همچنین می‌توان تکه‌های مبل ال را به چندین روش مختلف و مطابق با سلیقه خود چیدمان کرده و تغییراتی در دکوراسیون ایجاد کرد. مبل ال آبی فضایی آرامش بخش برای پذیرایی و نشیمن شما به وجود می‌آورد و می‌توان با قرار دادن کوسن‌هایی با رنگ‌های گرم و زنده بر روی آن، به فضا گرما بخشید.

مبل آبی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

آبی یکی از رنگ‌هایی است که می‌تواند با رنگ‌های بسیاری در دکوراسیون هماهنگ شوند. ترکیب مبل آبی با رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، قهوه‌ای تا نارنجی و زرد، باعث ایجاد هارمونی و جلوه‌ای متفاوت در فضای داخلی می‌شود.

ترکیب آبی و رنگ سفید

ترکیب مبل آبی و رنگ سفید، جلوه‌ای بسیار مدرن و آرامش بخش در فضا ایجاد می‌کند. به عنوان مثال می‌توان از فرش، پرده و کوسن سفید برای مبل آبی استفاده کرد.

ترکیب مبل آبی و رنگ نارنجی

با ترکیب مبل آبی و رنگ نارنجی می‌تواند فضایی شاد و جذاب برای مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی ایجاد کند.

ترکیب مبل آبی و رنگ قهو‌ه‌ای

ترکیب مبل آبی و رنگ قهوه‌ای یکی از ترکیب رنگ‌های بسیار شیک و گرم برای دکوراسیون محسوب می‌شود. با ترکیب این دو رنگ می‌توان فضایی صمیمی و دنج در منزل ایجاد کرد.

ترکیب مبل آبی و رنگ زرد

ست کردن مبل آبی با رنگ زرد، باعث ایجاد فضایی لوکس و شاد در دکوراسیون خواهد شد. از رنگ زرد می‌توان برای کوسن، پرده، مجسمه و… استفاده کرد.

ترکیب مبل آبی با رنگ صورتی

اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام و ملایم هستید، می‌توانید از ترکیب مبل آبی با رنگ صورتی استفاده کنید و فضایی شیک، ملیح و دخترانه ایجاد نمایید.

بهترین رنگ فرش‌ها با مبل آبی

شاید ابتدا این تصور برای شما ایجاد شود که ست کردن مبل آبی با فرش کار دشواری است. اما این کار چندان دشوار نیست. از بهترین رنگ‌‌ها برای ست کردن فرش با مبل آبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبل راحتی و مدرن آنجل

مبل آبی با فرش طوسی

یکی از رنگ‌هایی که می‌توان برای ست کردن با مبل آبی انتخاب کرد، فرش طوسی یا خاکستری روشن است. این رنگ به زیبایی با مبلمان آبی هماهنگ شده و جذابیت چشم گیری ایجاد می‌کند.

مبل آبی با فرش طلایی

اگر می‌‌خواهید مبلمان آبی شما در فضای داخلی منزل جلوه جذاب‌تری داشته باشد، بهترین پیشنهاد، فرش‌هایی با رگه‌های طلایی هستند. رنگ طلایی سردی رنگ آبی را خنثی کرده و فضایی جذاب ایجاد می‌کند.

 

مبل آبی با فرش سبز

ترکیب فرش سبز با مبل آبی ترکیبی شاد و خلاقانه به وجود می‌آورد. رنگ سبز در کنار مبل آبی باعث ایجاد کنتراستی چشم گیر در دکوراسیون می‌شود.
علاوه بر رنگ‌های ذکر شده، مبل ابی را می‌توان با فرش کرم، سفید و صورتی نیز به زیبایی هماهنگ کرد.

جمع‌بندی

رنگ آبی به عنوان یکی از رنگ‌های پرطرفدار و مجبوب همواره مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی بوده است. یکی از کاربردهای رنگ آبی در دکوراسیون، استفاده از مبل آبی است. می‌توان با توجه به سبک دکوراسیون منزل، انواع مبلمان آبی با طرح‌ها و طیف‌های مختلف رنگ آبی را انتخاب کرده و فضایی شیک و آرامش بخش ایجاد کرد. همچنین این رنگ به راحتی با سایر رنگ‌ها از قبیل زرد، نارنجی، سفید، کرم، طوسی، صورتی، سبز و طلایی هماهنگ می‌شود و می‌توان تعادل زیبایی ایجاد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *