دکوراسیون

راهنمای انتخاب کوسن‌های مناسب برای مبل فضای باز

راهنمای انتخاب کوسن_های مناسب برای مبل فضای باز

کوسن مناسب فضای باز ویژگی‌هایی دارد که برای شرایط فضای بیرون مناسب است. لازم است این کوسن‌ها با متریالی تولید شوند که در مقابل باران، تابش آفتاب، گرد و غبار و غیره مقاوم باشند. البته حتی پارچه‌های مقاوم در برابر رطوبت و آب هم به طور کامل ضد آب نیستند و در شرایط بارش زیاد باران در مدت طولانی خیس می‌شوند. ولی نکته این است که کوسن در صورت خیس شدن هم به سرعت خشک شود و آسیب نبیند. علاوه بر مقاومت کوسن در فضای خارجی، لازم است از نظر سبک، طرح، رنگ و جنس هم با مبلمان فضای بیرون تناسب داشته باشد. بنابراین در این مطلب از وودن مبل در مورد کوسن مناسب فضای باز صحبت می‌کنیم.

مبل فضای باز یا باغی چیست؟

مبلمان فضای باز یا باغی را می‌توان جذاب‌ترین نوع نوع مبلمان دانست. به دلیل این‌که استفاده از مبلمان در فضای باز کمتر از داخل ساختمان معمول است. به علاوه وجود چنین مبلمانی در فضای بیرون به معنی امکان دور هم جمع شدن افراد در فضای زیبای بیرون منزل، خانه باغ‌، ویلا و حتی تراس و بالکن است. هم‌چنین به دلیل تنوع بالای این مبل‌ها انتخاب و چینش آن‌ها برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است.

مبلمان باغی هم از نظر طراحی و هم از نظر جنس و طرح متنوع است. از متریال چوبی و فلزی یا فرفورژه گرفته تا جنس‌های حصیری، پلیمری و پلاستیکی را می‌توانید برای فضای بیرون پیدا کنید. بنابراین انتخاب مبل مناسب فضای باز به شما کمک می‌کند اوقات لذت‌بخشی را در کنار خانواده و دوستان در هوای تازه بیرون بگذرانید. در این میان انواع کوسن‌ها و بالشتک‌های بزرگ و کوچک در طرح‌ها و جنس‌های متفاوت را هم می‌توانید برای این مبلمان در نظر بگیرید.

مبل فضای باز یا باغی چیست؟

تاثیر کوسن در مبل فضای باز

به طور کلی کوسن‌ها به عنوان تکیه گاه در زمان نشستن بر روی مبل به کار می‌روند و جنبه افزایش راحتی در زمان نشستن را دارند. ولی کاربرد دوم آن‌ها افزایش زیبایی و جلوه مبلمان است. همین تاثیر برای مبلمان فضای باز هم وجود دارد. چون کوسن مناسب فضای باز با افزایش راحتی مبل فضای استراحت و دورهمی صمیمانه را فراهم می‌کند. به علاوه با هماهنگی با چیدمان اطراف، فضا را زیباتر و دلنشین‌تر می‌کند.

یکی دیگر از کاربردهای کوسن مبلمان که به خصوص برای فضای باز کاربرد دارد، محافظت از مبلمان در برابر آلودگی‌ها است. به خصوص باید مدل‌های حصیری را از آسیب حفظ کنید. کوسن‌ها باعث می‌شوند ذرات مواد غذایی، بارندگی، گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها از بدنه مبلمان دور بماند.

نکات مهم انتخاب کوسن مناسب فضای باز

یکی از بهترین فصل‌ها برای استفاده از مبلمان فضای باز فصل بهار و تابستان است. اگر قصد آماده کردن مبل فضای باز در بهار را دارید، لازم است نکات مهم برای انتخاب کوسن مناسب فضای باز را هم در نظر داشته باشید. در این زمینه موارد زیادی تاثیرگذار هستند که به عنوان مهم‌ترین موارد می‌توان به اندازه و ابعاد کوسن‌ها، رنگ و طرح، جنس پارچه و غیره توجه کرد. برخی از این نکات را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

نکات مهم انتخاب کوسن مناسب فضای باز

تناسب سبک کوسن و مبلمان

یکی دیگر از مواردی که باید در خرید کوسن مناسب فضای باز در نظر بگیرید، رعایت تناسب میان سبک کوسن و مبلمان است. به عنوان مثال، کوسن دارای سبک مدرن، برای مبلمان با سبک سنتی مناسب نیستند. به همین ترتیب کوسن‌های دارای طراحی کلاسیک را نمی‌توانید برای مبلمان سبک مدرن یا مینیمال انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مناسب کوسن

انتخاب رنگ مناسب برای کوسن بهتر است با توجه به فصل و آب و هوا باشد. برای فصل بهار و تابستان رنگ‌های روشن و شاد یا پاستلی بهترین انتخاب هستند. در مقابل رنگ‌های خنثی و تیره و دارای تناژ گرم برای فصل‌های سرد مناسبند. یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب کوسن مناسب فضای باز در نظر بگیرید، هماهنگی رنگ آن با رنگ مبلمان و پالت رنگی غالب در فضا است. از فضای سبز، چوب و سنگ موجود در محیط و رنگ نمای ساختمان کمک بگیرید تا تناسب دلنشینی ایجاد کنید. در مورد طرح هم می‌توانید از قانون کلی در مورد مبلمان و کوسن استفاده کنید. برای مبل‌های ساده کوسن‌های طرح‌دار و برای مبلمان طرح‌دار کوسن ساده مناسب است.

انتخاب پارچه مناسب کوسن فضای باز

پارچه مناسب کوسن فضای باز به صورتی است که از نظر زیبایی در طرح و رنگ با فضا و مبلمان هماهنگ باشد. هم‌چنین پارچه باید راحت باشد و مهم‌تر از همه در فضای بیرون و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت خود را حفظ کنند. پارچه باید در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد و به سرعت خشک شود. هم‌چنین باید ضد فرسایش و کپک باشد. در این زمینه پارچه‌های پلی استر، ضدآب و نانویی مناسب هستند.

انتخاب پارچه مناسب کوسن فضای باز

توجه به ابعاد کوسن فضای باز

ابعاد کوسن مناسب فضای باز باید متناسب با ابعاد و اندازه مبلمان انتخاب شود. کوسن‌های مربعی یا مستطیلی دارای ابعاد متوسط برای مبلمان راحتی فضای باز مناسب هستند. اگر مبلمان در مدل‌های حصیری و جادار است، می‌توانید از کوسن‌های بزرگ و گرد استفاده کنید. برای مبلمان جمع و جور دارای سبک مدرن هم کوسن‌های کوچک مناسب هستند. به طور کلی کوسن مناسب خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نیست. حتی نوع و مدل مبلمان هم در تعیین کوسن مناسب برای آن تفاوت دارد. اندازه کوسن مبل‌های فرفورژه باید با مبلمان پلاستیکی تفاوت داشته باشد.

شرایط نگهداری و نظافت کوسن

نگهداری از کوسن‌های مبلمان فضای باز اهمیت زیادی در حفظ زیبایی و دوام آن‌ها دارد. بنابراین سعی کنید این کوسن‌ها را بدون محافظت در فضای باز قرار ندهید. هم‌چنین تمیز کردن آن در دوره‌های زمانی منظم را فراموش نکنید. به خصوص در فصول بارندگی زیاد آن‌ها را رها نکنید و از سایبان‌های چتری به عنوان پوشش محافظ کمک بگیرید. در صورت خیس شدن کوسن‌ها را در محل مناسب قرار دهید تا خشک شود و از کپک و فرسایش مصون بماند. در فصول گرم هم به کمک سایبان کوسن‌ها را از معرض تابش مستقیم خورشید حفظ کنید.

شرایط نگهداری و نظافت کوسن

سخن پایانی

در این مطلب در مورد کوسن مناسب فضای باز و ویژگی‌های آن توضیح دادیم. بنابراین اگر قصد تغییر دکوراسیون فضای باز خود را دارید و به دنبال یک راه حل آسان و کم هزینه هستید، به شما توصیه می‌کنیم کوسن‌های مبلمان را تعویض کنید و از زیبایی متمایز آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *