دکوراسیون

راهنما خرید مبل جهیزیه، معرفی + جدیدترین مدل‌های 1403

راهنما خرید مبل جهیزیه

مبل جهیزیه یکی از جذاب‌ترین خریدها محسوب می‌شود. آیتم‌های زیادی باید برای جهیزیه خریداری کنیم و در این میان مبلمان در دکوراسیون سالن پذیرایی اهمیت زیادی دارد. مبل دکوراسیون منزل را کامل می‌کند و فضای نشیمن را آماده پذیرایی از مهمانان خواهد کرد.
بنابراین خرید مبل مناسب اهمیت زیادی دارد و لازم است برخی نکات را در زمان خرید آن رعایت کنیم. در مورد مبل هم باید به زیبایی آن توجه کنید و هم باید از نظر مدل و رنگ با سایر عناصر چیدمان تناسب داشته باشد. هم‌چنین کیفیت و دوام مبلمان اهمیت دارد و باید از متریال مقاوم ساخته شود. در این مطلب از وودن مبل یک راهنمای کامل برای خرید مبل جهیزیه را مطالعه می‌کنید.

چه سبک مبلی برای جهیزیه انتخاب کنیم؟

اولین عاملی که باید در زمان خرید مبل جهیزیه در نظر بگیرید، انتخاب سبک مبلمان است. انواع مبلمان متناسب با سبک‌های دکوراسیون تولید و عرضه می‌شوند. بنابراین باید در ابتدا در نظر بگیرید که به چه سبک دکوراسیونی برای طراحی منزل خود علاقه دارید. پس از تعیین سبک طراحی دکوراسیون از میان سبک‌های معمول مانند مدرن، کلاسیک، مینیمال و غیره می‌توانید مبلمان را هم متناسب با آن خریداری کنید.

راحتی

برخی افراد بیش‌تر از زیبایی مبلمان به راحتی آن اهمیت می‌دهند. به خصوص اگر به دنبال مبلمان برای تی وی روم یا نشیمن هستید، بهترین انتخاب برای مبل جهیزیه خرید مبل راحتی است. مبل‌های راحتی بیشتر از پارچه ساخته می‌شوند و کفی آن‌ها به زمین نزدیک است. بنابراین برای استراحت و نشستن راحت هستند. علاوه بر این از گذشته تا امروز ترند و محبوب باقی مانده‌اند.
مدل راحتی مبلمان برای همه‌ی متراژها مناسب است. برای منازل کوچک می‌توانید از مدل‌های ال یا تخت‌خواب‌شو استفاده کنید. برای خانه‌های بزرگ هم به عنوان مبل دوم برای جلوی تلویزیون کاربرد دارد.

مبل راحتی

کلاسیک

مبل جهیزیه کلاسیک طرفداران زیادی دارد. اگر متراژ سالن پذیرایی شما به اندازه کافی بزرگ است، مبل کلاسیک گزینه مناسبی است. البته این در صورتی است که به سبک کلاسیک برای چیدمان علاقه داشته باشید. در واقع مبل کلاسیک برای سلیقه‌هایی مناسب است که سبک مبل بین استیل و راحتی را می‌پسندند. چون از نظر زیبایی شبیه مبل استیل است ولی نشیمن راحت‌تری دارد. به طور کلی هم خرید مبل کلاسیک به خصوص در سبک‌های اروپایی به دلیل داشتن منبت‌کاری‌های ظریف پذیرایی شما را شبیه یک اثر هنری می‌کند.

مبل کلاسیک

استیل

مبل جهیزیه به سبک استیل لوکس و شیک است. به خصوص تم رسمی آن برای سالن پذیرایی بسیار مناسب است. هم‌چنین استفاده از چوب‌های باکیفیت در تولید آن موجب استحکام و دوام بالای آن می‌شود. تا جایی که برای چندین سال قابل استفاده است. البته لازم است به این نکته توجه کنید که مبلمان استیل فضای زیادی را اشغال می‌کند و لازم است برای چیدمان آن فضای کافی در پذیرایی داشته باشید.
هم‌چنین این مدل مبلمان برای نشیمن راحت نیست و برای مهمانی‌های رسمی تناسب بیشتری دارد. بنابراین برای استفاده روزمره یا استراحت در جلوی تلویزیون کاربردی نخواهد داشت.

مدرن

مبل مدرن در واقع شباهت زیادی به مبل راحتی دارد. برای نشیمن راحت است و در عین حال از نظر جلوه ظاهری رسمی و شیک به نظر می‌رسد. در صورت خرید مبل مدرن به دلیل سادگی در طراحی می‌توانید آن را با همه‌ی سبک‌های دکوراسیون ست کنید. به علاوه به راحتی چیدمان می‌شود و شباهت زیادی هم به سبک مینیمال دارد. چون شاهد طراحی امروزی و با کمترین نقش و نگار هستیم.

مبل مدرن

راحتی مبل مهم‌تر است یا زیبایی؟

در مبلمان جهیزیه انتخاب با عروس و داماد است. بنابراین در انتخاب میان زیبایی و راحتی باید به کاربردی که از مبلمان در نظر دارید توجه کنید. اگر مبل را برای سالن پذیرایی انتخاب می‌کنید و به دنبال لوکس بودن و شیک بودن فضای نشیمن خود هستید، مبل‌های استیل و کلاسیک را انتخاب کنید. ولی اگر قصد خرید مبل برای تی وی روم را دارید یا به برگزاری مهمانی‌های صمیمانه با خانواده و دوستان نزدیکتان علاقه دارید، مبل‌های راحت برای شما مناسب‌تر است. در این میان یک حد وسط هم وجود دارد و آن مبل‌های راحتی نزدیک به طراحی استیل و کلاسیک است. این مبلمان هم برای استفاده روزمره راحت هستند و هم برای پذیرایی از میهمانان رسمی جلوه شیکی دارند.

راحتی مبل مهم_تر است یا زیبایی؟

چه بودجه‌ای برای مبل جهیزیه در نظر بگیریم؟

برای در نظر گرفتن بودجه مبل جهیزیه باید به چند مورد توجه کنید. اولین نکته در نظر گرفتن متراژ منزل و نشیمنتان است. سبک‌های کلاسیک و استیل با خانه‌های بزرگ تناسب بیشتری دارد و ناچار به صرف بودجه بیشتر برای مبلمان سلطنتی هستید. ولی اگر آپارتمان جمع و جوری را برای شروع زندگی خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با خرید مبلمان راحتی و به خصوص مدل‌ ال تا میزانی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.
مورد بعدی در تعیین بودجه خرید مبلمان جهیزیه این است که سایر عناصر چیدمان شما با چه قیمتی خریداری شده‌اند. به عنوان مثال یک فرش ابریشمی دستباف را نمی‌توان با یک دست مبل ال کوچک چیدمان کرد.

این رنگ مبلمان به عروس خانوم‌ها پیشنهاد می‌شود

به طور کلی انتخاب رنگ مبل جهیزیه هم باید مطابق با سلیقه خانم و آقا و متناسب با پالت رنگی دکوراسیون منزل باشد. ولی برای عروس و داماد و به خصوص در صورت علاقه به مبلمان راحتی، رنگ‌های خنثی و روشن را پیشنهاد می‌کنیم. سفید، طوسی روشن، کرم، شیری، بژ، خاکی، نسکافه‌ای و مانند آن فضا را شیک و لوکس جلوه می‌دهند. به خصوص برای آپارتمان‌های کوچک استفاده از این رنگ‌ها محیط را دلباز و بزرگ می‌کند. اگر فضای منزل و نشیمن شما بزرگ است، می‌توانید از رنگ‌های تیره هم استفاده کنید. ولی توصیه ما این است که مبلمان را روشن انتخاب کنید و در کنار آن برای افزایش جذابیت از کوسن‌ها یا میز تلویزیون تیره کمک بگیرید. اگر رنگ‌های خنثی را دوست ندارید، آبی آسمانی، سبز روشن، شتری، خردلی، صورتی و مرجانی را پیشنهاد می‌کنیم که البته این رنگ‌ها هم باید با رنگ‌های خنثی مانند طوسی و کرم ترکیب شود.

این رنگ مبلمان به عروس خانوم_ها پیشنهاد می_شود

نکات مهم قبل از خرید مبل جهیزیه

به طور کلی قبل از خرید مبل جهیزیه لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید تا خریدی مناسب داشته باشید:

انتخاب مدل مبل مناسب

این‌که چه مدل مبلی مناسب است، به سبک طراحی دکوراسیون، متراژ سالن پذیرایی و سلیقه شما بستگی دارد. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد از میان مدل‌های مبل کلاسیک، استیل، مدرن و راحتی ست مناسب برای خود را انتخاب کنید:

انتخاب مدل مبل مناسب

توجه به متراژ منزل

مناسب بودن مبلی که می‌خرید بستگی زیادی به متراژ منزلتان دارد. زیباترین مبل کلاسیک اگر ظریف و جمع و جور نباشد، برای یک آپارتمان کوچک مناسب نیست. در مقابل یک مبل شیک ال در یک نشیمن بزرگ فضا را خالی و بی‌روح نشان می‌دهد. علاوه بر متراژ منزل، لازم است برای حمل و نقل و جابجایی به اندازه راهرو و پاگرد راه پله‌ها هم توجه کنید.

انتخاب پارچه مبلی مناسب

در انتخاب مبل جهیزیه علاوه بر مدل و سبک آن، طرح و جنس پارچه اهمیت زیادی دارد. طرح پارچه باید با پرده‌ها و فرش‌ها هماهنگی داشته باشد. هم‌چنین پارچه مبلی باید دارای تراکم و مقاومت قابل قبول باشد تا به راحتی پاره و فرسوده نشود. مورد دیگر قابلیت شستشوی پارچه است که باید به راحتی تمیز شود. پارچه‌های مخمل و چرمی دوام بالایی دارند و به راحتی تمیز می‌شوند. در میان قیمت‌های مناسب‌تر باید انواع مازراتی و پورشه اشاره کنیم. جنس کتان و ابریشم شیک و لطیف است ولی از نظر دوام حساسیت بالایی دارد.

رنگ مبل مناسب جهیزیه

رنگ مبلمان جهیزیه باید متناسب با پالت رنگی پرده‌ها، فرش، دیوار و حتی اکسسوری‌ها انتخاب شود. به طور کلی رنگ‌های روشن مانند کرم، طوسی، سفید، آبی آسمانی و بژ برای مبلمان عروس و داماد بهترین گزینه هستند. ولی اگر به رنگ‌های متمایزتر علاقه دارید، شتری، سرمه‌ای، سبز کله غازی، زرشکی، خردلی، دودی و غیره مناسب و شیک هستند.

رنگ مبل مناسب جهیزیه

جمع‌بندی

خرید مبل جهیزیه باید با در نظر گرفتن متراژ منزل و سبک مورد استفاده در چیدمان دکوراسیون انجام شود. هم‌چنین این نکته را در نظر بگیرید که زیبایی مبل برای شما در اولویت است یا راحتی و کاربردی بودن آن؟ در درجه بعدی لازم است در انتخاب مبلمان برای جهیزیه به طرح، رنگ، جنس پارچه و جنس چوب آن توجه کنید.

3 دیدگاه در “راهنما خرید مبل جهیزیه، معرفی + جدیدترین مدل‌های 1403

  1. ناشناس گفت:

    قیمت ….

    1. وودن مبل گفت:

      سلام دوست عزیز، تمام قیمت های محصولات در سایت قرار داده شده و شما می‌توانید از طریق شماره تماس 09120032137 با کارشناس فروش در ارتباط باشید.

  2. ناشناس گفت:

    1,3خیلی قشنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *