دکوراسیون

راهنمای جامع خرید و انتخاب تابلو در دکوراسیون

راهنمای جامع خرید و انتخاب تابلو در دکوراسیون

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، مبلمان، پرده‌ها و فرش‌ها هستند. درحالی‌که اغلب یک گزینه بسیار مهم را فراموش می‌کنیم و آن هم انتخاب تابلو برای پذیرایی است. فراموش نکنید که هیچ‌چیز بیشتر از اکسسوری‌هایی‌ که درست انتخاب شده باشند، دکوراسیون منزل شما را بهبود نمی‌دهد. بنابراین، اگر به‌دنبال یک دکوراسیون زیبا و ایده‌آل هستید، نباید از اکسسوری‌ها غافل شوید. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در دکوراسیون هر فضایی تابلوها هستند.
اگر مدت زیادی است که دکوراسیون منزل خود را دوست ندارید، احساس یکنواختی می‌کنید، به‌فکر یک دکوراسیون جدید با تغییرات اساسی در دکوراسیون هستید؛ اما بودجه تغییر اثاثیه را ندارید، این مطلب برای شماست. در این مقاله از وودن مبل به شما خواهیم گفت که چطور با هر بودجه‌ای و با استفاده از تابلوهای مناسب یک فضای شیک، گرم، متنوع و زیبا داشته باشید.

انتخاب تابلو مناسب در دکوراسیون منزل

انتخاب تابلوی مناسب یک راه تاثیرگذار، جذاب و خلاقانه و از همه مهم‌تر، کم‌هزینه برای تغییر فضا و بهبود دکوراسیون منزل است. تابلوها نه‌تنها یکنواختی فضا را از بین می‌برند، بلکه به‌فضای شما رنگ، تازگی و گرمی می‌بخشند. تابلوها برخی از نواقص فضا را پوشش می‌دهند و به‌صورت کاملا جدی روی روحیه افراد خانه تاثیر می‌گذارند.
البته به‌شرطی که درست انتخاب شده و در مکان مناسبی نصب شوند. برای انتخاب تابلوی مناسب بهتر است با افراد متخصص و باتجربه در دکوراسیون داخلی مشورت کنید. بااین‌حال نکاتی هم هستند که کمک می‌کنند در نبود یک متخصص بهترین تابلو را برای فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. برخی از این نکات عبارتند از:
تناسب سبک تابلو با سبک دکوراسیون فعلی منزلتان
انتخاب سایز مناسب
انتخاب رنگ مناسب
سلیقه شخصی و…

انتخاب تابلو مناسب در دکوراسیون

معرفی انواع تابلو دکوری مناسب منزل

وقتی صحبت از انتخاب تابلو برای پذیرایی می‌شود، با طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و ژانرها روبه‌رو می‌شوید. شناخت انواع تابلوهای دکوری می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌های خود را محدود و قطعه مناسبی را پیدا کنید که مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل شما باشد. از تابلوهای انتزاعی و مدرن تا رویکردهای سنتی‌تر مانند مناظر مختلف یا تابلوهای پرتره و دکوراتیوهای گوناگون انتخاب‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند مناسب دکوراسیون شما باشند.

معرفی انواع تابلو دکوری مناسب منزل

تابلو مدرن

انتخاب تابلو برای پذیرایی با سبک‌های مدرن خیلی پرطرفدار است. تابلوهای مدرن اغلب بهترین انتخاب برای دکوراسیون‌های مدرن، مینیمال و فضاهای متوسط و کوچک هستند. برای خرید این تابلوها، هماهنگی تابلو از لحاظ رنگ و سایز را با دکوراسیون اتاق پذیرایی خود در نظر بگیرید.
تابلوهای مدرن را به‌راحتی می‌توانید در کنار هم استفاده کنید و با این‌کار دیوار مورد نظر را به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل کنید که توجه را به خود جلب می‌کند. این نوع تابلوها علاوه‌بر نقاشی با سبک‌های مدرن شامل سبک‌های جدید تابلوهای دکوراتیو با نقش‌های برجسته، تابلوهای مینیمال، هنرهای جدید و… هستند. بنابراین، اگر طرفدار دکوراسیون‌های مدرن هستنید، این تابلوها می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای تکمیل دکوراسیون اتاق پذیرایی شما باشند.

تابلو مدرن

تابلو کلاسیک

تابلوهای کلاسیک عموما مناسب فضاهای بزرگ‌تر با دکوراسیون سنتی و کلاسیک یا دکوراسیون‌های پر زرق‌و‌برق معروف به سلطنتی هستند. اگر از پرده‌ها و مبل‌هایی با این سبک استفاده می‌کنید، انتخاب تابلوهای کلاسیک می‌تواند بهترین انتخاب تابلو برای پذیرایی باشد.
اضافه‌کردن یک تابلوی کلاسیک به دکوراسیون منزل می‌تواند جلوه‌ای خاص و اصیل به فضای مورد نظر شما ببخشد. در مورد خرید این تابلوها باید دقت کنید تا علاوه‌بر هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون مانند سبک، رنگ و اندازه و… طرحی را انتخاب کنید که بیشتر با آن ارتباط برقرار کنید. همچنین در مورد تابلوهای کلاسیک اغلب استفاده آن‌ها به‌صورت تکی مناسب‌تر است. این تابلوها معمولا با طرح‌هایی مانند مناظر مختلف، پرتره‌ها و طرح‌های شلوغ‌تر یا قاب‌های تزیین‌شده و پر زرق‌و‌برق‌تر مشخص می‌شوند.

تابلو مینیمال

تابلوهای مینیمال یا در کل هنر مینیمال با شعار «زیبایی در سادگی» شناخته می‌شوند. این تابلوها با طرح‌های ساده، رنگ‌های خلوت و مدرن‌تر شناخته می‌شوند که اغلب برای فضاهای مختلف با هر اندازه‌ای مناسب هستند. این تابلوها را می‌توانید با هر دکوراسیونی از دکوراسیون‌های مدرن تا سنتی، کلاسیک و حتی سبک‌های بوهمی به‌کار ببرید. همچنین هنگام انتخاب تابلو برای پذیرایی به‌یاد داشته باشید که تابلو مینیمال بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است.

تابلو مینیمال

تابلو نقاشی

تابلو نقاشی به‌عنوان یک اثر هنری بسیار ارزشمند، به‌راحتی دکوراسیون شما را بهبود می‌دهد. این تابلوها را می‌توانید با هر بودجه‌ای، از بودجه‌های متوسط و پایین برای آثار نقاشی معمولی‌تر تا بودجه‌های بالا برای آثار نسخه محدود از هنرمندان خاص تهیه کنید. در انتخاب تابلو برای پذیرایی یک تابلو نقاشی را براساس طرح، سبک و سایز می‌توانید برای هر سبک دکوراسیون و هر فضایی به‌کار ببرید و از تماشای آن لذت ببرید. اگر از تماشای آثار هنری لذت می‌برید، انتخاب این مدل تابلوها می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای منزل شما باشد که علاوه‌بر زیبایی، بازتابی از سلیقه و روحیه هنری شما خواهد بود.

تابلو نقاشی

تابلو چاپی

تابلوهای چاپی هم انواع مختلفی دارند و عموما هزینه خرید این تابلوها نسبت به تابلوهای دکوراتیو یا نقاشی ارزان‌تر است. اگر به این سبک تابلوها علاقه دارید، به‌دنبال چاپ‌های باکیفیت بروید. این تابلوها طرح‌های بسیار متنوعی دارند و مانند تابلوهای دیگر مهم است که با دکوراسیون و فضای شما هماهنگی داشته باشند. تابلو چاپی را هم می‌توانید در انواع سبک‌های مدرن و مینمیال، کلاسیک و انتزاعی و… استفاده کنید.

تابلو دو تیکه

نوع دیگری از تابلوها که این روزها طرفداران زیادی دارند، تابلوهای چندتکه و پازلی هستند. تنوع این تابلوها بسیار زیاد است و دست شما را برای انتخاب و چیدمان باز می‌گذارد. تابلوهای دو تکه همان‌طور که پیداست دو تابلو هستند که در کنار هم استفاده می‌شوند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند. در انتخاب این تابلوها هم علاوه‌بر نکاتی که تا این‌جا گفتیم، کیفیت چاپ بسیار مهم است.

تابلو سه تیکه

تابلوهای سه‌تکه از سه تابلو تشکیل می‌شوند که باید در کنار هم استفاده شوند. این مدل تابلوها مناسب فضاهای بزرگ هستند و به‌دلیل نصب در کنار هم توانایی پوشش‌دادن فضای بزرگ‌تری را دارند. این تابلوها هم می‌توانند در انواع طرح‌های فانتزی، طرح‌های مدرن و کلاسیک و… به‌کار روند. در انتخاب تابلو برای پذیرایی اگر فضای بزرگی دارید، انتخاب این مدل تابلوهای چندتکه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تابلو سه تیکه

تابلو چند تیکه

این تابلوها هم نوع دیگری از تابلوهای پازلی هستند که در ابعاد و سبک‌های مختلفی موجودند و می‌توانند یک انتخاب مناسب برای فضای مورد نظر شما باشند. این تابلوها را می‌توانید در هر فضایی به‌کار ببرید و به کمک آن یکنواختی فضا را بشکنید و دکوراسیون خود را تکمیل کنید.

چه تابلویی برای اتاق پذیرایی مناسب است؟

قبل از هر چیز باید بدانید که تابلوی مناسب برای اتاق پذیرایی شما با تابلوی مناسب برای اتاق پذیرایی دیگر متفاوت است. بنابراین، در قدم اول، بودجه، سلیقه شخصی، اندازه فضای مورد نظر و سبک کلی دکوراسیون منزل و اتاق پذیرایی خود را مشخص کنید. بعد از اینکه چیدمان پذیرایی شما تمام شد، وقت آن می‌رسد که با اضافه‌کردن چند تابلوی زیبا این دکوراسیون را تکمیل کنید. در مورد انتخاب تابلو برای پذیرایی باید دیواری که برای نصب تابلو در نظر دارید، سبک دکوراسیون منزل، رنگ‌آمیزی اتاق پذیرایی، سلیقه شخصی و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و اندازه فضای مورد نظرتان را در نظر بگیرید.

چه تابلویی برای اتاق پذیرایی مناسب است؟

به‌طور مثال، تابلوهای بزرگ‌تر برای دیوارهای اصلی مناسب هستند. همچنین در چیدمان اتاق پذیرایی معمولا دیوار پشت کاناپه و میزناهارخوری بهترین مکان برای نصب تابلو هستند. تابلوها باید با اندازه و ارتفاع دیوار مورد نظر همخوانی داشته باشند. همچنین اگر تابلوی مورد نظر را پشت کاناپه یا میز ناهارخوری نصب می‌کنید، باید دقت داشته باشید که تابلو بزرگ‌تر از مبل یا خیلی کوچک‌تر از آن نباشد. حتی بهترین انتخاب این است که عرض تابلو حداکثر دو سوم دیوار باشد. به‌علاوه محل نصب تابلو باید متناسب با سطح دید شما انتخاب شود.

اگر از چند تابلوی مختلف روی یک دیوار استفاده می‌کنید که اتفاقا یک روش بسیار زیبا برای تزئین دیوار است، بهتر است تابلوهایی با رنگ روشن و خلوت‌تر را بالاتر و تابلوهای دارای رنگ‌های تیره‌تر را پایین‌تر نصب کنید. بهتر است تابلویی را انتخاب کنید که با سبک کلی منزل و اتاق پذیرایی شما همخوانی داشته باشد. به‌طور مثال، تابلوهای کلاسیک بیشتر مناسب‌های دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک هستند، درحالی‌که سبک‌های مدرن و مینیمال با خانه‌هایی با همین سبک‌ها همخوانی دارند. تابلوهای نقاشی براساس سبک، اندازه و رنگ‌آمیزی می‌توانند برای هر دکوراسیونی مناسب باشند. همچنین استفاده از تابلوهای چند تیکه اغلب در فضاهای بزرگ‌تر رایج هستند.

در زمان خرید تابلو به چه نکاتی توجه کنیم؟

تابلوها می‌توانند به دکوراسیون شما جلوه و شکوه خاصی ببخشند، به‌شرطی که درست انتخاب شده باشند. در انتخاب تابلو برای پذیرایی این نکات را نباید فراموش کنید:

توجه به شکل و طرح تابلو

شکل و طرح تابلویی که انتخاب می‌کنید باید مطابق با سلیقه شخصی شما و در هماهنگی کامل با فضا و دکوراسیون شما باشد.

ابعاد تابلو

ابعاد تابلویی که انتخاب می‌کنید اهمیت بسیاری دارد و باید متناسب با فضای مورد نظر شما و دیواری باشد که روی آن نصب می‌شود.

سبک تابلو

در انتخاب تابلو برای پذیرایی، بهتر است سبک تابلویی که استفاده می‌کنید با سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد.

سبک تابلو

تعداد تابلو

تعداد تابلو کاملا بستگی به فضا و سبک دکوراسیون شما دارد و می‌تواند یک انتخاب بی‌نظیر برای فضای شما باشد.

رنگ تابلو

رنگ تابلو باید در هماهنگی با رنگ‌آمیزی کلی دکوراسیون شما مانند دیوارها، پرده، کف و مبلمان باشد. بهتر است رنگ تابلو در تضاد با رنگ‌آمیزی خانه نباشد تا هارمونی زیبایی ایجاد کند، به‌خصوص اگر فضای مورد نظر شما کوچک است.

خلاصه‌ای از راهنمای انتخاب و خرید تابلو

همان‌طور که در این مقاله درباره انتخاب تابلو برای پذیرایی گفتیم، تابلو یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های منزل است که می‌تواند طراحی داخلی فضای شما را بهبود دهد و جلوه و زیبایی خاصی به آن ببخشد. انتخاب تابلو باید براساس بودجه‌ای که دارید، سلیقه شخصی، نوع و اندازه فضا، دیواری که برای نصب انتخاب می‌کنید، کاربری فضا و سبک فعلی دکوراسیون شما باشد. تابلوها این توانایی را دارند که با یک بودجه محدود، تغییرات بزرگی در دکوراسیون شما ایجاد کنند؛ پس از آن‌ها غافل نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *