دکوراسیون

راهنمای انتخاب تابلو کلاسیک برای پذیرایی

امروزه افراد ساعت‌های متمادی را در محیط منزل و محیط‌های سربسته می‌گذرانند. به همین دلیل عناصر موجود در فضا و نوع چیدمان و رنگ‌های به کار رفته در محیط داخلی منزل می‌تواند تاثیر زیادی بر روحیه شما داشته باشد. یکی از عناصر تاثیرگذار تابلوها به ویژه تابلوهای کلاسیک هستند که با فضای سنتی و کلاسیک اکثر منازل ایرانی، هماهنگی بسیاری دارند. اما انتخاب تابلو برای پذیرایی کلاسیک نیازمند اطلاعات کافی راجع به تابلوهای کلاسیک و نکاتی است که باید در هنگام انتخاب و خرید این تابلوها در نظر بگیرید. در این مقاله از وودن مبل به نقش تابلوهای کلاسیک در فضای پذیرایی می پردازیم و هر آن چه که لازم است در این باره بدانید، برای شما شرح می‌دهیم؛ تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی تابلو کلاسیک در دکوراسیون

در خلق تصاویر تابلوهای کلاسیک بیشتر از مناظر طبیعی و شبه طبیعی الهام گرفته شده است. همچنین در این تابلوها هنرمند از رنگ‌های بژ، کرم، قهوه‌ای و یا زرشکی در ایجاد اثر هنری خود استفاده می‌کند. این نوع تابلوها معمولا شلوغ بوده و شاهد عناصر زیادی در تصویر هستیم. تابلوهای کلاسیک برای فضاهای بزرگ و سبک دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند.
به طور معمول تابلو برای پذیرایی کلاسیک در جنس‌های گوناگون مثل چوب، فلز، شیشه و … ساخته می‌شوند. این تابلوها نقاشی‌های دستی و چاپی و تصویرگری‌های هنرمندان را در بر می‌گیرند. تابلوهای کلاسیک زیبایی و الگوی خاصی به پذیرایی می‌بخشند و به همین دلیل بسیار محبوب هستند. بهره‌گیری از تابلو‌های کلاسیک در پذیرایی به عنوان نقطه تاکیدی در دکوراسیون منزل شما باعث ایجاد جلوه‌ای شیک و مجلل در فضا خواهد شد و پذیرایی را از سایر اتاق‌ها متمایز می‌کند.

انواع تابلو کلاسیک برای پذیرایی

تابلو برای پذیرایی کلاسیک دارای انواع گوناگونی است که می‌توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود نوع مناسب را انتخاب نمایید. انواع تابلو‌های کلاسیک به شرح زیر هستند:

نقاشی‌های مینیاتوری

این نوع تابلوها با بهره‌گیری از تکنیک‌های نقاشی مینیاتوری و تزیینات دقیق ایجاد می‌شوند.

پرتره‌ها

شامل تابلوهایی هستند که در آن‌ها چهره افراد مشهور، اعضای خانواده یا شخصیت‌های مهم به صورت پرتره به تصویر کشیده شده‌ است.

صحنه‌های تاریخی و طبیعی

این نوع تابلوها شامل تصاویری از وقایع تاریخی و صحنه‌های طبیعی یا مناظر شهری هستند.

طرح‌های هنری و خطی

برخی تابلوهای کلاسیک شامل انواع طرح‌های هنری، طرح‌های گرافیکی و طرح‌های خطی هستند.

اشعار و نقوش هنری

این دسته از تابلوهای کلاسیک دارای اشعار، نقوش هنری و آیات قرآنی می‌باشند.

تابلو کلاسیک مناسب چه پذیرایی‌هایی است؟

تابلو کلاسیک با اکثر فضاها به جز فضاهای مدرن و مینیمال همخوانی دارد. این تابلوها به ویژه برای فضاهایی با سبک دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب هستند. البته باید دقت کنید که طرح تابلو کلاسیک انتخابی شما با سبک و سیاق دکوراسیون منزل شما متناسب باشد و با سایر المان‌های اتاق پذیرایی به خوبی هماهنگ شود.

تابلو کلاسیک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

انتخاب تابلو کلاسیک برای پذیرایی با طرح و نقش زیبا و چشم نواز می‌تواند موجب ایجاد احساس آرامش و شادابی در منزل شما شده و برای مهمانان نیز جذاب باشد. این نوع تابلوها معمولاً دارای طرح‌ها و الگوهایی هستند که در مورد داستان‌های گذشته یا مناظر طبیعی است و این امر باعث احساس نوستالژی و شکوه در ذهن بیننده منتقل می‌شود. بنابراین تابلو کلاسیک برای افرادی که به سبک دکوراسیون کلاسیک و شکوه و تجملات آن علاقه دارند، بسیار مناسب است. همچنین این تابلوها علاوه بر ایجاد زیبایی و شکوه در فضا، موجب تداعی احساس دوام و استحکام نیز می‌شوند.

تاثیر تابلو کلاسیک در اتاق پذیرایی

تابلو برای پذیرایی کلاسیک گزینه‌ای عالی برای ایجاد فضای کلاسیک و زیبایی و شکوه آن در پذیرایی است. همچنین این نوع تابلوها به دلیل بهره‌گیری از جزئیات دقیق و طراحی‌های زیبا، باعث ایجاد حس اصالت در فضای اتاق می‌شوند. رنگ‌های شیک و گرم به کار رفته در این تابلوها، موجب افزایش گرما در اتاق پذیرایی شده و نوعی احساس آرامش ‌بخش در محیط منزل شما به وجود می‌آورد. از آنجایی که قاب تابلوهای کلاسیک اغلب از جنس چوب بوده و از کنده‌کاری‌ها و نقوش زیبا برخوردار است، باعث ایجاد فضایی کلاسیک شده و به عنوان یک قطعه هنری، جلوه زیبا و لوکسی به دکوراسیون شما می‌بخشد.

نکاتی که در زمان خرید تابلو کلاسیک باید بدانید

در هنگام خرید تابلو برای پذیرایی کلاسیک، توجه به نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد:

چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید تابلو کلاسیک در نظر بگیرید، انتخاب تابلو براساس علاقه است. بنابراین در هنگام انتخاب، به سراغ طرح و مدل مورد علاقه خود بروید.
دقت داشته باشید که طرح تابلو با دکوراسیون داخلی شما متناسب باشد
در هنگام انتخاب تابلو کلاسیک باید توجه داشته باشید که طرح و مدل انتخابی شما با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. این نوع تابلوها برای فضاهایی با طراحی کلاسیک مناسب هستند.

در مورد ابعاد تابلو فکر کنید

دقت به ابعاد تابلو کلاسیک بسیار مهم است و باید با محیطی که می‌خواهید در آن جا نصب کنید، تناسب داشته باشد. تابلوهای کلاسیک از نظر اندازه انواع مختلفی دارند. در زمان خرید تابلو کلاسیک، از قبل مکان نصب تابلو و ابعاد آن را مشخص کنید. مهم‌ترین اصولی که باید در انتخاب اندازه تابلو کلاسیک در نظر بگیرید عبارتند از:

  • طول تابلو کلاسیک در اتاق پذیرایی، بیشتر از دو سوم طول مبل نباشد.
  • چنان‌چه تابلو دیواری را بر روی یک دیوار بزرگ نصب می‌کنید، چندین تکه کوچک مکمل هم را مورد استفاده قرار دهید.
  • اندازه طول و عرض تابلو کلاسیک را بررسی کنید تا با فضای خالی دیوار متناسب باشد.
  • پیش از اینکه برای خرید تابلو کلاسیک اقدام کنید، ارتفاع سقف را با دقت اندازه‌گیری نمایید.

رنگ تابلو با طراحی داخلی متناسب باشد

هماهنگی رنگ عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی، باعث ایجاد جذابیت بیشتر در فضای منزل خواهد شد. در زمان خرید تابلو کلاسیک باید به رنگ سایر وسایل مانند پرده‌، مبلمان، دیوارها، فرش و… توجه کنید. البته دقت کنید که رنگ تابلو با سایر عناصر نباید یکسان باشد، بلکه باید هماهنگ و هم‌خانواده باشند.

به قاب تابلو دقت کنید

ممکن است تصور کنید که قاب تابلو چندان مهم نیست، اما در زمان خرید تابلو کلاسیک باید قاب تابلو را در نظر بگیرید، زیرا قاب می‌تواند تکمیل کننده زیبایی تابلو بلشد. پیشنهاد ما به شما این است که قاب دور تابلو با رنگ و طرح آن هماهنگ باشد تا جلوه زیباتری ایجاد کند.

خلاصه

انتخاب یک تابلوی مناسب برای فضاهای کلاسیک می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان کند و جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشد. در این مقاله به شرح نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب و خرید تابلو برای پذیرایی کلاسیک، در نظر بگیرید پرداختیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و به شکوه و جذابیت دکوراسیون کلاسیک خود، بیفزایید.

اگر شما هم قصد خرید تابلو دارید، مطالعه مقاله (راهنمای جامع خرید و انتخاب تابلو در دکوراسیون) به شما پیشنهاد می شود.

سوالات متداول

تفاوت تابلو کلاسیک با سایر تابلوها در چیست؟
قاب تابلوی کلاسیک اغلب از جنس چوب و فلز بوده و بر روی آن حکاکی‌هایی وجود دارد. همچنین تصاویر نقش بسته بر روی تابلوهای کلاسیک اغلب مناظر طبیعی، پرتره و یا تصاویر مربوط به گذشته و صحنه‌های تاریخی است و حس نوستالژیکی را در افراد ایجاد می‌کند.

انواع تابلو کلاسیک کدامند؟
انواع تابلو کلاسیک شامل پرتره، نقاشی های مینیاتوری، صحنه‌های تاریخی و طرح‌های هنری، اشعار و نقوش خطی هستند.

تابلو کلاسیک برای چه نوع دکوراسیونی مناسب است؟
این نوع تابلوها برای منازلی با دکوراسیون کلاسیک کاملا مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *