دکوراسیون

حس طبیعت و مدرن‌بودن با دکوراسیون حصیری

دکوراسیون بوهو

دکوراسیون حصیری یکی از زیر مجموعه‌های سبک مدرن برای طراحی داخلی محسوب می‌شود. به علاوه چند سالی است که استفاده از مبلمان و اکسسوری حصیری در چیدمان منزل مورد توجه قرار گرفته و موجب محبوبیت این نوع دکوراسیون شده است. دکوراسیون به سبک حصیری به معنای استفاده از محصولات تولید شده از حصیر است. بنابراین در این نوع چیدمان می‌توانید از سبد و گلدان حصیری گرفته تا صندلی‌های حصیری استفاده کنید.
این مطلب از وودن مبل به دکوراسیون حصیری، مزایا و معایب آن و هم‌چنین ایده‌های این سبک دکوراسیون اختصاص دارد. اگر طرفدار سبک‌‎های مدرن، مینیمال و روستیک در طراحی منزل هستید، حصیر می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دکوراسیون حصیری

دکوراسیون حصیری به معنای استفاده از مبلمان و سایر محصولات حصیری در دکوراسیون داخلی منزل شما است. این نوع دکوراسیون، سبک مدرن را با المان‌های طبیعت ترکیب می‌کند و در ایجاد محیطی صمیمی و دلنشین تاثیرگذار است. البته الیاف حصیری صرفا شامل برگ درخت خرما یا ساقه‌های برنج و نی‌های مردابی نیستند. بلکه شاخه‌های درختانی مانند بید، بامبو، نی و خیزران را هم شامل می‌شود.
نکته‌ای که در مورد دکوراسیون سبک حصیری باید در نظر داشته باشید، این است که نیازی به انتخاب همه لوازم و اکسسوری‌ها به صورت حصیری نیست. بلکه می‌توانید تعدادی از وسایل را از حصیر انتخاب کنید.

تاثیر دکوراسیون حصیری در منزل

دکوراسیون حصیری به دلیل این‌که از مواد طبیعی تولید می‌شوند، گرما و پویایی را به اتمسفر خانه اضافه می‌کنند. حصیر به عنوان یک متریال مقاوم و ماندگار لوکس نیست. به همین دلیل در کنار القای کیفیت و دوام، به جای تجمل، اصالت و صمیمیت طبیعت را القا می‌کند. علاوه بر آن، به دلیل دستساز بودن بسیار ارزشمند است و احساس شخصی‌سازی و یونیک بودن محصول را در ما برمی‌انگیزد.
بنابراین اگر به دنبال انرژی مثبت، متریال ارگانیک، انرژی و پویایی در طراحی دکوراسیون خود هستید، حصیر برای شما مناسب است. به خصوص این‌که این متریال با سبک‌های مدرن و هم‌چنین مینیمال و روستیک هماهنگی بالایی دارد.

تاثیر دکوراسیون حصیری در منزل

مزایا استفاده از دکوراسیون حصیری

دکوراسیون حصیری به دلیل تولید از مواد طبیعی و احساس آرامشی که ایجاد می‌کند، بسیار محبوب است. این محصولات علاوه بر زیبایی و ایجاد حس صمیمیت و تازگی طبیعت، مزایای دیگری هم دارند:

ماندگاری و دوام

حصیر به عنوان یک متریال طبیعی مقاومت بالایی دارد. بنابراین می‌توانید در مناطق دارای آب و هوای مختلف به مدت طولانی از طول عمر بالای آن استفاده کنید.

سبک و منعطف:

یکی دیگر از مزایای حصیر که آن را در مقابل چوب قرار می‌دهد، وزن کم و قابلیت انعطاف‌پذیری بالای آن است. بنابراین در مورد مبل، صندلی و میز به راحتی قابل جابجایی است. در مورد بافت اکسسوری‌هایی مانند سبد و گلدان حصیری متریال مناسبی محسوب می‌شود.

دوستدار محیط زیست

به دلیل تولید حصیر از ساقه گیاهان، محصولات حصیری تجدیدپذیر هستند. بنابراین هم فرایند تولیدشان بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای است و هم پس از مصرف به طبیعت برمی‌گردند.

معایب استفاده از دکوراسیون حصیری

در کنار مزایای بسیار، دکوراسیون با متریال حصیری معایبی هم دارد:

حساسیت به رطوبت

وسایل حصیری برای فضاهای دارای رطوبت بالا مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه مناسب نیست. چون رطوبت موجب آسیب ظاهری و تغییر شکل آن می‌شود.

آسیب‌پذیری در برابر حشرات

حصیر در برابر حشراتی مانند موریانه‌ها و مورچه‌ها آسیب‌پذیر است. بنابراین باید متریال حصیری را بررسی کنید و برای حفظ آن از حشره‌کش‌های مناسب استفاده کنید.

تولید در رنگ‌های محدود

حصیر طبیعی معمولاً در رنگ‌های معمول حصیر یعنی قهوه‌ای روشن یا بژ تولید می‌شود. علاوه بر این محدودیت در رنگ‌آمیزی آن برای مبل و صندلی‌ها ممکن است برای افرادی که به تنوع رنگی علاقه دارند، محدودکننده باشد.

ایده‌هایی دکوراسیون حصیری در منزل

ایده‌های متنوعی برای دکوراسیون حصیری در منزل وجود دارد که می‌توانید به تناسب سلیقه خود آن‌ها را اجرا کنید. از این رو به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

ایده_هایی دکوراسیون حصیری در منزل

وسایل حصیری

یکی از ایده‌ها که به سبک روستیک و بوهو نزدیک می‌شود، استفاده از وسایل حصیری است. می‌توانید وسایلی مانند مبلمان، صندلی‌ها، آینه کنسول و صندلی‌های میز ناهار خوری را از متریال حصیری انتخاب کنید و برای اکسسوری از سایر متریال طبیعی مانند چوب، سنگ و گیاهان بهره ببرید.

اکسسوری حصیری

ایده دوم استفاده از مبلمان چوبی یا فلزی یا هر متریال مورد نظرتان و در کنار آن انتخاب اکسسوری حصیری است. این ایده به خانه‌های سنتی ایرانی نزدیکی زیادی دارد. به عنوان مثال تزیین دیوار با لوازم حصیری در کنار استفاده از سبدها یا گلدان‌های حصیری می‎تواند جذاب باشد. به خصوص هماهنگی دیوارکوب‌های حصیری با اکسسوری‌ها گرمی و زیبایی محیط را افزایش می‌دهد. فرش بافته شده با همین متریال می‌تواند با سایر اکسسوری‎ها هماهنگ شود و به خصوص با مبلمان چوبی ست می‌شود. لوستر حصیری هم از گزینه‌های محبوب در این سبک است که هم برای نشیمن و هم برای آشپرخانه و اتاق خواب قابل نصب و استفاده است.

آیتم‌های قابل استفاده در دکوراسیون حصیری

آیتم‌های دکوراسیون با متریال حصیری تقریبا بیش‌تر آیتم‌ها و وسایل منزل را شامل می‌شود. از انواع گلدان‌ حصیری تا سبد حصیری برای کنار مبل و تخت بسیار کابردی هستند. فرش‌ حصیری به خصوص برای ورودی خانه مناسب است. پرده‌ حصیری برای پنجره‌های کوچک مانند پنجره آشپزخانه یا اتاق‌خواب کاربرد و زیبایی خاصی دارد. صندلی‌ حصیری، مبلمان، میز کنسول با درب حصیری و حتی تخت و کمد تولید شده با حصیر هم در این سبک طرفداران زیادی دارند. در کنار سایر اکسسوری‌ها می‌‎توان به آباژورهای حصیری و لوستر حصیری هم اشاره کرد.

آیتم_های قابل استفاده در دکوراسیون حصیری

معرفی بهترین ترکیب‌های حصیری

بهترین ترکیب‌های حصیری شامل یک مبلمان حصیری برای پذیرایی و در کنار آن فرش و کوسن‌های متفاوت از نظر بافت و رنگ حصیر است. برای صندلی‌های میز ناهارخوری هم حصیر گزینه مناسبی است که می‌تواند با پرده‌ها و لوستر حصیری آشپزخانه هماهنگ شود. برای اتاق خواب هم می‎توانید از تخت و کمد حصیری استفاده کنید یا اگر اکسسوری را ترجیح می‌دهید، پرده حصیری یا گلیم فرش بافته شده از این متریال با چوب هماهنگی خوبی دارند.

 

جمع‌بندی

دکوراسیون حصیری به دلیل طبیعی و دستباف بودن اکسسوری‌ها ارزشمند و اصیل است. هم‌چنین به دلیل تولید از چوب یا الیاف موجود در طبیعت انرژی پویا و صمیمیت و گرمی به فضا می‌بخشند. در کنار این موارد به دلیل مینیمال بودن با بیش‌تر سبک‌های دکوراسیون هماهنگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *