دکوراسیون

تاثیر مبل بژ در دکوراسیون منزل

تاثیر مبل بژ در دکوراسیون

مبل بژ یکی از رنگ‌های محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی است. به دلیل این‌که این رنگ مبلمان موجب ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شود. بژ به عنوان یک رنگ گرم نماد شکوه و اصالت شناخته می‌شود. به همین دلیل وجود آن در نشیمن یا سالن پذیرایی زیبا و مناسب است.

چه فقط برای مبلمان از رنگ بژ استفاده کنید و چه این رنگ را به عنوان تم رنگی در نظر بگیرید و برای آیتم‌هایی مانند کاغذ دیواری، کفپوش یا پرده آن را انتخاب کنید، بژ می‌تواند بهترین گزینه برای یک نشیمن گرم، دوستانه و پذیرا باشد. در این مطلب از وودن مبل در مورد مبل بژ و تاثیر آن در دکوراسیون صحبت می‌کنیم.

رنگ بژ و ویژگی‌های آن

رنگ بژ در میان رنگ‌های روشن و گرم طبقه‌بندی می‌شود. به همین دلیل برای خانه‌های دارای متراژ و نور کم بسیار مناسب است. این رنگ که از ترکیب قرمز، زرد و قهوه‌ای حاصل می‌شود، در طیف رنگی روشن تا تیره کاربرد دارد. هم‌چنین بژ رنگی است که موجب تعادل و انرژی مثبت می‌شود و به دلیل رسمی بودن برای سالن پذیرایی مناسب است.

این رنگ تمایل زیادی به طبیعت و رنگ‌های آن دارد. چون به رنگ خاک نزدیک است. به همین دلایل است که مبل بژ کاربرد زیادی در محیط‌های داخلی دارد و برخی افراد آن را به عنوان بهترین رنگ مبل معرفی می‌کنند. علاوه بر مبلمان در دکوراسیون داخلی برای دیوارها، فرش و کفپوش، تابلوها، پرده‌ها و غیره به کار گرفته می‌شود. همچنین برای کابینت آشپزخانه هم بسیار مناسب بوده و در اتاق خواب برای روتختی ترکیب جذابی با چوب ایجاد می‌کند.

مبل بژ و تاثیر آن در دکوراسیون

مبل بژ در دکوراسیون تاثیر آرامبخشی، افزایش گرما و صمیمیت و ایجاد حس راحتی دارد. این رنگ گرم به ‌راحتی با بیشتر رنگ‌ها ست می‌شود و نکته جالب دیگر این است که با سبک‌های متنوع طراحی دکوراسیون از کلاسیک گرفته تا مدرن، روستیک و مینیمال هماهنگ است. مبلمان بژ روشن در ترکیب با رنگ‌های روشن‌ مانند سفید، طوسی روشن، آبی روشن و غیره فضا را مدرن و دلباز می‌کند. در مقابل بژ تیره در مبلمان در کنار رنگ‌های پویا و شاد مانند قرمز، نارنجی، صورتی و مانند آن به افزایش انرژی در فضا کمک می‌کند.مبل بژ و تاثیر آن در دکوراسیون

مبلمان بژ برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی است. به دلیل این‌که فضا را روشن و باز می‌کند. علاوه بر این برای خانه‌های بزرگ و نورگیر رنگ جذابی محسوب می‌شود. چون در برابر نور طبیعی گرما و صمیمیت را منعکس می‌کند. بنابراین برای خرید مبلمان حتما این رنگ را در لیست گزینه‌های مورد بررسی خود قرار دهید. البته لازم است در ترکیب آن با سایر رنگ‌ها توجه کنید که محیط بی‌روح و یکنواخت نشود.

معرفی بهترین مکمل‌های رنگی با مبل بژ

به طور کلی رنگ‌های زیادی را می‌توان به عنوان مکمل مبل بژ با آن ترکیب کرد. در میان رنگ‌های گرم، قهوه‌ای در ترکیب با بژ محیط را دوستانه و صمیمی می‌کند. رنگ‌های نارنجی و قرمز شاد هستند و موجب افزایش انرژی می‌شوند. در میان رنگ‌های سرد باید به آبی و سبز اشاره کنیم. ترکیب آبی آسمانی با بژ فضا را آرامش‌بخش و راحت جلوه می‌دهد و سبز محیط را به حس طبیعت نزدیک می‌کند.

مناسب‌ترین رنگ‌های خنثی برای ترکیب با بژ سفید، طوسی و مشکی هستند. سفید و طوسی روشن در کنار بژ محیط را روشن و دلباز می‌کند. مشکی در کنار بژ شیک است و فضا را به مدرن بودن نزدیک خواهد کرد. در ادامه در مورد ترکیب رنگ بژ با سفید، نسکافه‌ای و طوسی بیش‌تر توضیح می‌دهیم:

سفید و بژ

سفید و بژ ترکیب رنگی مناسبی برای سالن پذیرایی و آشپزخانه است. می‌توانید مبل بژ را با میز جلو مبلی و میز تلویزیون سفید ترکیب کنید. این پالت رنگی ساده و هماهنگ فضا را شیک و مرتب نشان می‌دهد. به خصوص برای دکوراسیون مینیمال و مدرن ترکیب رنگی مناسبی است. برای جلوگیری از یکنواختی از رنگ‌های خنثی مثل طوسی یا مشکی به عنوان رنگ سوم استفاده کنید یا از کوسن‌های شرابی برای افزایش جذابیت کمک بگیرید.

مبل سفید و بژ

بژ و نسکافه‌ای

ترکیب رنگی بژ و نسکافه‌ای محیط مورد نظر شما را صمیمی و دلنشین می‌کند. این ترکیب رنگی خنثی و آرام با رنگ‌های بسیاری ست می‌شود، چون شباهت زیادی به هم دارند. به علاوه این ویژگی موجب می‌شود دکوراسیون فضا پویا و قابل تغییر باشد. می‌توانید با اضافه کردن رنگ‌هایی مانند زیتونی و آبی یا سورمه‌ای به فضا آن را پرانرژی‌تر کنید.

به عنوان مثال سورمه‌ای یک رنگ لوکس و کلاسیک است و اصالت دکوراسیون را نشان می‌دهد. ترکیب بژ با سبز زیتونی هم حس تازگی طبیعت را به محیط اضافه می‌کند. هم‌چنین آبی یادآور دریا و آسمان است و در ترکیب با بژ یادآور ساحل شنی خواهد بود. در واقع این ترکیب چون به هم نزدیک هستند، برای چیدمان به خلاقیت و نوآوری نیاز دارند و این خلاقیت با ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ‌های زنده و متمایز نمود پیدا می‌کند.

بژ و طوسی

بژ و طوسی هر دو خنثی هستند ولی به دلیل تضاد در گرم و سرد بودن ترکیب خسته‌کننده‌ای را ایجاد نمی‌کنند. بر عکس این ترکیب رنگی برای دکوراسیون زیبا و آرام‌بخش است. اگر به ایجاد تضاد بیش‌تری در پالت رنگی علاقه دارید، پیشنهاد ما استفاده از طوسی تیره است که علاوه بر تعادل و هماهنگی، فضا را متمایز و منحصر به فرد می‌کند. هر دو رنگ‌های بژ و طوسی از رنگ‌های محبوب و پرکاربرد در مبلمان و دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند.

مبل بژ و طوسی

سخن پایانی

مبل بژ به دلیل ایجاد گرما و آرامش در فضا محبوب و پرفروش است. این رنگ یادآور رنگ‌های طبیعت به خصوص خاک و شن است و جو صمیمی را منتقل می‌کند. به همین دلیل بهترین رنگ به عنوان تم فضای نشیمن و سالن پذیرایی محسوب می‌شود. به خصوص اگر آن را با رنگ‌های مکمل و متضاد مناسب ترکیب کنید.

کافی است رنگ‌ها در هماهنگی و زیبایی باشند تا فضاهایی آرام، دعوت کننده و در عین‌ حال دارای انرژی ایجاد کنند. علاوه بر این رنگ بژ برای آشپزخانه در ترکیب با سفید، طوسی و سبز، برای اتاق خواب در ترکیب با آبی و سورمه‌ای و برای اتاق کودک در ترکیب با نارنجی یا صورتی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *