دکوراسیون

راهنما بهترین چیدمان مبلمان در پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی ال شکل به این دلیل اهمیت دارد که بیش‌تر سالن‌های پذیرایی در ابعاد متوسط را به صورت ال در می‌آورند. بنابراین لازم است طراحی دکوراسیون این فضا به صورت اصولی انجام شود تا در عین زیبایی، برای ساکنین کاربردی و راحت هم باشد. به خصوص زمانی که بخواهیم تمام وسایل از مبلمان گرفته تا میز تلویزیون و میز ناهارخوری را در این بخش قرار دهیم.
با توجه به اهمیت چیدمان پذیرایی در منازل و چالش‌هایی که برای چیدمان آن وجود دارد، در این مطلب از وودن مبل در مورد بهترین ایده‌های چیدمان پذیرایی ال شکل صحبت می‌کنیم. بنابراین اگر قصد چیدمان یا تغییر دکوراسیون سالن پذیراییL شکل خود را دارید، این راهنما را از دست ندهید.

بهترین ایده‌های چیدمان مبل در پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی ال شکل به این دلیل اهمیت دارد که می‌خواهیم در یک فضای دارای ویژگی‌های خاص و در بیش‌تر موارد کوچک، وسایل پذیرایی را قرار دهیم. این نکته را هم در نظر بگیرید که کاربرد اصلی سالن پذیرایی برای پذیرایی از میهمانان است و در چنین محیطی زیبایی و کاربردی بودن اهمیت دارد.
بنابراین برای جلوگیری از شلوغی و حفظ راحتی فضا برای میهمانان و ساکنین منزل، لازم است از بهترین ایده‌های چیدمان مبلمان در پذیرایی ال شکل کمک بگیریم. مهم‌ترین نکته تفکیک فضا و ایجاد مرزهای مشخص میان وسایل با توجه به تفاوت در کاربرد آن‎ها است. مانند تفکیک فضای نشیمن، ناهارخوری، فضای کتابخانه و غیره.

جداسازی فضای چیدمان مبل و ناهارخوری

اولین گام برای چیدمان پذیرایی ال شکل، تفکیک آن بر اساس کاربردهای مختلف است. به عنوان مثال باید مبلمان پذیرایی را در جایی قرار دهید که با فضای اتاق غذاخوری و میز ناهارخوری ادغام نشود. بهترین حالت قرار دادن میز ناهارخوری در ضلع کوتاه‌تر است. پس از آن می‌توانید از ضلع بلندتر برای فضای نشیمن استفاده کنید.
برای تفکیک اصولی‌تر تلویزیون را در قسمت نشیمن قرار دهید و مبل‌ها را دور آن بچینید. در چیدمان مبلمان دقت کنید که باید هم در اطراف میز تلویزیون قرار داده شوند و هم پشت به میز ناهارخوری و فضای احتمالی آشپزخانه باشند. البته فاصله لازم برای رفت و آمد با توجه به ابعاد پذیرایی را فراموش نکنید.

جداسازی فضای چیدمان مبل و ناهارخوری

قرار دادن دو دست مبلمان

اگر به دنبال خرید مبل هستید و قصد دارید در چیدمان پذیرایی ال شکل خود از دو دست مبلمان استفاده کنید، لازم است به رعایت فاصله‌ها توجه کنید. به علاوه قرار دادن مبلمان در جهت درست اهمیت دارد.
یک روش عالی قرار دادن یکی از مبل‌ها در جلوی تلویزیون و پشت به آشپزخانه است. پس از آن می‌توانید مبلمان دوم را در جهت مخالف تلویزیون چیدمان کنید. این روش در صورتی کاربرد دارد که یکی از مبل‌ها راحتی باشد و دیگری رسمی که معمولاً ست راحتی در جلوی تلویزیون چیده می‌شود. روش دوم قرار دادن دو دست مبلمان روبه‌روی یکدیگر و ایجاد یک فضای یکپارچه است که پذیرایی را بزرگ‌تر هم نشان می‌دهد. البته در این روش باید مبلمان یک دست باشد.

داشتن دو ترکیب پذیرایی و اتاق تی وی

اگر به ترکیب چیدمان پذیرایی ال شکل به صورت پذیرایی و اتاق تی وی تفکیک شده علاقه دارید، چیدمان این روش بسیار راحت است. می‌توانید تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی قرار دهید و یک دست مبل راحتی در اطراف آن بچینید. تلویزیون را هم می‌توانید هم در یکی از بازوهای ال شکل و هم در گوشه پذیرایی قرار دهید. روشن است که در قسمت باقی‌مانده مبلمان رسمی پذیرایی چیده می‌شود.

داشتن دو ترکیب پذیرایی و اتاق تی وی

نکات مهم چیدمان پذیرایی ال شکل

برای چیدمان پذیرایی ال شکل لازم است به چند نکته توجه کنید تا فضایی زیبا و راحت داشته باشید:
در طراحی دکوراسیون این بخش به اندازه هر قسمت و ورودی‌های موجود در آن توجه کنید. وجود ورودی‌های مربوط به درب اصلی، آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و یا سرویس بهداشتی در این بخش محتمل هستند. بنابراین لازم است چیدمان را با در نظر گرفتن جهت و مسیر رفت و آمد طراحی کنید.
مشخص کنید که کدام نقاط در پذیرایی ال شکل شما قابليت در نظر گرفتن به عنوان نقطه کانونی را دارند. می‌توان در این بخش‌ها میز تلویزیون، کتابخانه، کنسول و آینه و مانند آن را قرار داد. هم‌چنین شومینه می‌تواند نقطه کانونی مناسبی باشد.
سبک دکواسیون و مبلمان شما می‌تواند در چیدمان پذیرایی L شکل تاثیرگذار باشد.
برخی آیتم‌ها را به صورت شناور چیدمان کنید. به عنوان مثال روبروی مبلمان که به دیوار تکیه داده‌اید، یک مبل کوچکتر بگذارید. در این صورت هم جریان پیوستگی درکوراسیون حفظ می‌شود. هم تفکیک مورد نظر به خوبی صورت می‌گیرد و هم رفت و آمد راحت خواهد بود.

تفکیک کردن پذیرایی ال به قسمت‌های مختلف

بهترین راه برای استفاده از حداکثر فضا در چیدمان پذیرایی ال شکل مرزبندی و تفکیک محیط به چند قسمت است. این کار به تسهیل رفت و آمد هم کمک می‌کند. می‌توانید از دو فرش مجزا یا دو دست مبلمان برای تفکیک فضا استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی کوچک است و گنجایش تنها یک ست مبل را دارد، می‌توانید یک بخش را به میز ناهارخوری اختصاص دهید. قرار دادن کتابخانه و صندلی راحتی هم در قسمت کوچک‌تر فضای ال شکل بسیار جذاب خواهد بود.

فاصله هر یک از فضاهای چیدمان را رعایت کنید

مهم‌ترین نکته در در چیدمان پذیرایی ال شکل رعایت فاصله میان فضاهای تفکیک شده است. به خصوص در مورد دو دست مبلمان یا مبلمان و میز ناهارخوری باید فضایی در حدود یک متر فاصله در نظر بگیرید. این فضا هم برای رفت و آمد راحت کاربرد دارد و هم تفکیک فضا را اصولی نشان می‌دهد.

فاصله هر یک از فضاهای چیدمان را رعایت کنید

انتخاب مبلمان با جابجایی آسان

در انتخاب مبلمان برای چیدمان پذیرایی به صورت ال شکل باید به سبک بودن و قابلیت جابجایی آسان آن توجه کنید. به خصوص عناصر شناور مانند مبل کوچک، صندلی یا میز جلو مبلی لازم است به صورتی باشد که هم به راحتی قابل جابجا کردن باشد و هم به تفکیک محیط کمک کند.

انتخاب مبلمان با جابجایی آسان

استفاده از آینه در پذیرایی ال شکل

استفاده از آینه هم در چیدمان پذیرایی ال شکل بسیار محبوب است. به طور کلی ایده چیدمان با آینه در دکوراسیون (مقاله 10 ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی با آینه) طرفداران زیادی دارد. به خصوص برای فضاهای خیلی کوچک که معمولاً در جلوی درب قرار دارند قرار دادن جاکفشی و آینه بهترین گزینه است. آینه‌های قدی را هم می‌توانید در نزدیکی درب و هم در گوشه‌ای از پذیرایی ال شکل قرار دهید.

مناسب‌ترین مبلمان برای پذیرایی ال شکل

این که کدام سبک مبلمان برای چیدمان پذیرایی ال مناسب است، به سبک کلی طراحی دکوراسیون مورد نظر شما بستگی دارد. ولی به طور کلی برای پذیرایی بزرگ مبل‌های استیل مناسب هستند. در مورد فضاهای کوچک بهتر است از مبل‌های راحتی مدرن یا مبل ال استفاده کنید. برای پذیرایی خیلی بزرگ هم می‌توانید از دو ست مبلمان استفاده کنید که یکی رسمی و دیگری راحتی باشد.

سخن پایانی

چیدمان پذیرایی ال شکل به خصوص در آپارتمان‌های کوچک اهمیت زیادی دارد. بهترین ایده در این فضا تفکیک دو قسمت مجزا به دو کاربری متفاوت است. در نهایت نوع طراحی به متراژ سالن پذیرایی، سبک طراحی دکوراسیون، سلیقه و عادات افراد خانواده و نقاط کانونی احتمالی موجود در فضا بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *