دکوراسیون

۵ ایده جذاب تزیین میز تلویزیون

تزئیین میز تلویزیون

تزیین میز تلویزیون یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی منازل است. به طور کلی میز تلویزیون تاثیر مهمی در طراحی داخلی منازل دارد و به خصوص در نشیمن در معرض نگاه ساکنین منزل و میهمانان قرار دارد. بنابراین تزیین این قسمت می‌تواند تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی دکوراسیون منزل داشته باشد.
در این مطلب از وودن مبل 5 ایده جذاب برای تزیین میز تلویزیون را با هم بررسی می‌کنیم. روش‌های تزیین میز تی وی بستگی زیادی به سبک دکوراسیون منزل و متریال و رنگ میز شما دارد.

تزیین انواع میز تلویزیون

یکی از مهم‌ترین اجزای اتاق نشیمن میز تی وی است. بنابراین تزیین میز تلویزیون تاثیر زیادی در زیبایی این بخش از خانه دارد. عناصر دکوراتیو بسیاری را می‌توانید برای تزیین این بخش در نظر بگیرید. مهم این است که در درجه اول مدل و جنس میز تلویزیون با سبک کلی طراحی فضا تناسب داشته باشد. بنابراین در خرید میز تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید. پس از آن برای تزیین باید به سبک طراحی و هم‌چنین رنگ و جنس میز توجه کنید.
المان‌های دکوری‌ متنوعی برای قرار دادن بر روی میز تلویزیون یا نصب در دیوار پشت آن مناسب هستند. از مجسمه‌های کوچک و بزرگ تا تابلوهای کوچک و شمع و گلدان را می‌توان در صورت هماهنگی از نظر جنس و رنگ مورد استفاده قرار داد.

 

تزیین میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون‌های چوبی و قهوه‌ای از گذشته تا امروز محبوب بوده‌اند. به طور کلی چوب به دلیل هماهنگی با سایر وسایل نشیمن و پذیرایی مانند مبل و میز و صندلی طرفداران زیادی دارد. تزیین میز تلویزیون چوبی هم به مدل و طراحی آن بستگی دارد. برای میزهای کلاسیک و دارای طراحی لوکس یک یا دو آیتم تزیینی ساده کافی است. ولی برای میزهای مدرن و ساده می‌توانید از چند آیتم دکوراتیو استفاده کنید.
چوب به دلیل تولید از طبیعت با گیاهان و گل‌های طبیعی تناسب بالایی دارد. هم‌چنین برای سبک‌های لوکس می‌توانید از وسایل دکوری استیل یا طلایی استفاده کنید. مجسمه و لوازم چوبی یا شمع‌های سفید با جاشمعی چوبی هم زیبا هستند.

 

تزیین میز تلویزیون شیشه ای

میز تلویزیون‌های شیشه‌ای در سبک مدرن و مینیمال قرار می‌گیرد. بنابراین برای تزیین میز تی وی شیشه ای اکسسوری‌های کوچک و ساده مناسب هستند. البته انواع گلدان و گل هم برای میز تلویزیون با متریال شیشه‌ای قابل استفاده هستند. یکی دیگر از المان‌های دکوراتیو برای تزیین میز تلویزیون کتاب است.

تزیین میز تلویزیون سفید

بهترین طراحی برای تزیین میز تلویزیون سفید استفاده از رنگ‌های مشکی است. چون مشکی به عنوان مکمل رنگ سفید فضا را از یکنواختی و خنثی بودن خارج می‌کند. البته می‎توان در صورت وجود مبلمان چوبی در طراحی دکوراسیون از وسایل تزیینی چوبی استفاده کرد چراکه جذابیت فضا را افزایش می‌دهند.
یکی دیگر از ایده‌های تزیین میز تی وی استفاده از گیاهان با گلدان سفید است. رنگ سفید در دکوراسیون سبک مینیمال کاربرد زیادی دارد. در این میان رنگ‌های ملایم مانند صورتی، طوسی و کرم یا رنگ‌های پاستلی به عنوان رنگ مکمل مناسب هستند. اگر از جمله افرادی هستید که دکوراسیون مدرن ولی زنده و پرانرژی را ترجیح می‌دهید هم می‌توانید از رنگ‌های خردلی، فیروزه‌ای یا نارنجی در کنار سفید کمک بگیرید.

تزیین میز تلویزیون چه تاثیری در دکوراسیون دارد؟

میز تی وی در نقطه کانونی اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی قرار داده می‌شود. به همین دلیل تزیین میز تلویزیون در مرکز توجه ساکنین خانه و میهمانان قرار دارد. طراحی دکوراسیون این بخش در افزایش جذابیت و زیبایی فضا نقش مهمی ایفا می‌کند. کافی است از المان‌های زیبا و متناسب با سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. هم‌چنین تناسب این تزئینات با اندازه سالن نشیمن و مدل، اندازه و رنگ میز تلویزیون اهمیت زیادی دارد.
به عنوان مثال تزیینات کلاسیک و لوکس در رنگ‌های مشکی و طلایی برای نشیمن بزرگ و میز کلاسیک مناسب هستند. در مقابل برای سالن‌های کوچک‌تر، به خصوص اگر نور کمی دارند بهتر است از رنگ‌های روشن و سبک‌های مدرن کمک بگیرید.

نکات مهم تزیین میز تلویزیون

برای تزیین میز تی وی باید نکاتی را در نظر بگیرید و رعایت کنید:
به نور فضایی که میز تلویزیون در آن قرار دارد توجه کنید. اگر میز تلویزیون در فضایی تاریک قرار دارد، اکسسوری‌های دارای رنگ روشن مناسب‌تر هستند. ولی برای فضاهای دارای نور زیاد می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر و چوبی استفاده کنید.
در انتخاب اکسسوری توجه کنید که فضا را زیاد شلوغ نکنید. چیدن وسایل تزیینی زیاد در رنگ و اندازه‌های متفاوت فقط به بی‌نظمی فضا و شلوغی ذهن اطرافیان منجر خواهد شد.
در تزیین میز تی وی فضا و طراحی کلی را هم در نظر بگیرید. در سبک‌های کلاسیک و شلوغ باید تعداد تزیینات کم و در سبک ساده باشد. ولی برای سبک‌های مدرن و مینیمال می‌توانید از آیتم‌های دکوراتیو بیش‌تری استفاده کنید که البته باید با سادگی مینیمال تناسب داشته باشد.

وسایل دکوری مناسب میز تلویزیون

یکی از متداول‌ترین وسایل دکوراتیو برای میز تلویزیون مجسمه‌ها هستند. پس از آن می‌توانید از گل‌ها و گیاهان طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید. گلدان‌های سرامیکی سفید یا مشکی و هم‌چنین گلدان‌های شیشه‌ای بهترین انتخاب در این زمینه محسوب می‌شوند. کتاب‌‎ها و مجلات تناسب زیادی با میز تی وی دارند. به خصوص کتاب‌های با جلدهای سخت و رنگ‌های جذاب می‌توانند جلوه زیبایی به محیط بدهند. به عنوان سایر اکسسوری‌های مناسب برای این قسمت می‌توان از شمع‌های تزیینی در طرح‌ها و رنگ‌های متناسب استفاده کنید.

جمع‌بندی

میز تلویزیون یکی از عناصر مهم طراحی دکوراسیون در هر سبکی است. بنابراین تزیین میز تلویزیون به روش مناسب و جذاب در زیبایی و حرفه‌ای بودن طراحی تاثیر زیادی دارد. مهم‌ترین نکته در این مرحله انتخاب دقیق تزیینات دکوراتیو متناسب با سبک دکوراسیون و با ترکیب و رنگ‌های هماهنگ است. البته می‌توانید سلیقه شخصی خود را هم در این انتخاب در نظر بگیرید.
به عنوان مثال افرادی که به گیاهان علاقه دارند، بهتر است از گل و گلدان در تزیین میز تی وی استفاده کنند. در مقابل اگر اهل مطالعه هستید، کتاب‌ها و مجلات بهترین انتخاب خواهند بود. مجسمه‌ها و قاب عکس‌های دکوراتیو هم می‌توانند جلوه جذابی به این بخش بدهند. در نهایت طراحی منزل شما شخصیت و سلیقه شما را نشان می‎دهد، پس انتخاب خود را دقیق و خلاقانه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *