دکوراسیون

با این 5 نکته دکوراسیون مینیمال داشته باشید

با این 5 نکته دکوراسیون مینیمال داشته باشید

همان‌طور که می‌دانید دکوراسیون مینیمال این روزها سبکی مدرن و به روز محسوب می‌شود. این سبک از دکوراسیون به دلیل ایجاد یک فضای ساده و شیک که تداعی کننده زیبایی و تمیزی است، بسیار پرطرفدار شده است. هنگامی که افراد وارد یک فضای مینیمال می‌شوند، نظم را احساس کرده و از محیط آرامش می‌گیرند. اگر شما هم با دیدن تصاویر مربوط به این سبک، عاشق زیبایی و سادگی دکوراسیون مینیمال شده‌اید و می‌خواهید فضای منزل یا محیط کار خود را به این سبک چیدمان کنید، این مقاله از وودن مبل برای شماست. در ادامه مطلب به اینکه دکوراسیون مینیمال چیست و چگونه می‌توان یک دکوراسیون مینیمال زیبا داشت، می‌پردازیم؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون مینیمال سبکی از دکوراسیون است که بر اساس سادگی شکل گرفته است. در این سبک عناصر به صورت ساده و بدون پیچیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سبک مینیمال عاری از هرگونه شلوغی و چیزهای اضافه بوده و هرگونه تزئینات اضافی و رنگ‌های تند و متضاد در آن جایی ندارد. این سادگی در تمامی اجزای طراحی دکوراسیون مینیمال مانند متریال، جزئیات، رنگ‌ها، فرم و… به چشم می‌خورد. به طور کلی در این سبک دکوراسیون، پوشش دیوارها و رنگ آن‌ها بدون پیچیدگی و ساده بوده و فضا به شکلی تمیز و دلباز طراحی می‌شود. جزئیات در این سبک، ساده و بدون هرگونه شلوغی هستند. در سبک دکوراسیون مینیمال از متریال‌های مختلف در جهت به وجود آوردن بافت، جذابیت‌های بصری و کاراکترهای خاص در فضا استفاده می‌شود. خرید مبل مینیمال می‌تواند گزینه مناسبی برای این نوع دکوراسیون باشد.

دکوراسیون مینیمال چیست؟

۵ نکته مهم در دکوراسیون مینیمال

طراحی داخلی به سبک مینیمال شباهت زیادی به سبک دکوراسیون مدرن دارد و در این سبک از عناصر ساده برای خلق فضایی ساده و مرتب استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون مینیمال داشته باشید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

سادگی در عین زیبایی

سادگی یکی از اصلی‌ترین مشخصات سبک دکوراسیون مینیمال است. برای داشتن یک فضای مینیمال باید همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارید. از به کار بردن عناصر پیچیده و جزئیات زیاد خودداری کنید و عناصر ساده را مورد استفاده قرار دهید. یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که شلوغی در این سبک جایی ندارد. تزئینات کم و طرح‌های ساده به دکوراسیون مینیمال شخصیت می‌بخشد و امضای این سبک محسوب می‌شود. از به کار بردن لوازم جانبی زیاد خودداری کرده و سعی کنید وسایل را در کمد نگهداری کنید.

سادگی در عین زیبایی

رنگ های خنثی

انتخاب رنگ‌ها در دکوراسیون مینیمال باید به گونه‌ای صورت بگیرد که دکوراسیون را به سادگی نزدیک کند. در این سبک بیشتر از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید، کرم و… استفاده می‌شود. البته برای دوری از یکنواختی و خستگی می‌توانید در کنار رنگ‌های خنثی از پالت رنگ‌های گرم نیز به عنوان مکمل استفاده کنید.

توجه دقیق به جزئیات

اگر می‌خواهید سبک دکوراسیون داخلی شما مینیمال باشد، یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، جزئیات و لوازم تزئینی مورد استفاده در خانه است. البته در این سبک دکوراسیون، جزئیات شلوغ و استفاده از لوازم تزئینی زیاد و یا تجملاتی جایی ندارد. برای جزئیات می‌توانید به یک تابلو، چندین شمع و مجسمه و گلدان در رنگ‌های خنثی و به صورت مونوکروم بسنده کنید. یک منزل با سبک مینیمال باید در افراد حس خلوت بودن و آرامش ایجاد کند.

استفاده از رنگ های مونوکروم

اصطلاح مونوکروم به معنی استفاده از اجزای تک رنگ و یا با رنگ‌های نزدیک به هم است. با توجه به اینکه رنگ‌های به کار رفته در سبک دکوراسیون مینیمال اغلب رنگ‌های روشن و خنثی هستند، بهتر است تا جایی که می‌توانید سایر عناصر به کار رفته در فضا و لوازم منزل خود را به همان رنگ یا نزدیک به رنگ اصلی خریداری کنید. این امر موجب ساده و شیک‌تر به نظر رسیدن فضا خواهد شد.

نورپردازی مناسب و آرامش‌بخش

از سایر ویژگی‌های سبک دکوراسیون مینیمال استفاده بهینه از نور برای ایجاد نورپردازی به شیوه‌ای آرامش‌بخش است. در این سبک به نورپردازی توجه ویژه‌ای می‌شود. استفاده از نور طبیعی خورشید در سبک مینیمال بسیار کاربرد دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک، پنجره‌ها اغلب بزرگ بوده و از پرده‌های حریر روشن و سفید برای اینکه به نور اجازه عبور داده شود، استفاده می شود. وجود نور در منزل، علاوه بر جلوه زیبا، فضایی مناسب برای رشد گیاهان نیز ایجاد می‌کند. این نوع سبک طراحی داخلی به محیط زیست اهمیت بسیاری می‌دهد.

نورپردازی مناسب و آرامش_بخش

در دکوراسیون مینیمال چه اصولی را رعایت کنیم؟

توجه به اصول زیر در دکوراسیون مینیمال به شما کمک می‌کند تا طراحی داخلی اصولی و صحیحی داشته باشید:

پالت رنگی انتخابی خود را محدود کنید

سعی کنید از رنگ‌های زیادی در این سبک استفاده نکرده و رنگ اصلی فضا را یک رنگ خنثی روشن در نظر بگیرید و سپس با اضافه کردن جزئیاتی در رنگ‌های پاستلی و یا گرم، یکنواختی فضا را از بین ببرید. البته در این کار زیاده روی نکنید.

به فضای یکنواخت با استفاده از بافت تنوع ببخشید

استفاده از بافت‌های متنوع در فضای داخلی منزل تنوع می‌بخشند و دقت داشته باشید که در استفاده از این عنصر زیاده روی نکنید.

یک نقطه کانونی برای رسیدن به تعادل در نظر بگیرید

استفاده از آثار هنری مانند یک تابلوی نقاشی با رنگ‌های زنده که با سایر عناصر در فضای خنثی متضاد است، می‌تواند چشم‌ها را به خود خیره کند.

کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

سبک دکوراسیون مینیمال به جزئیات باکیفیت نیاز دارد. بنابراین به استفاده از لوازم با متریال باکیفیت و گران‌قیمت‌تر روی بیاورید، اما در عین حال فضا را شلوغ نکنید.

نظم فضا را در نظر بگیرید

این سبک باید یادآور تمیزی، خالص بودن و آرامش باشد. بنابراین منزل را منظم نگه دارید و وسایل را درون کمدها و کشوها قرار دهید.

به الگوهای هندسی ساده توجه کنید:

به ‌سراغ الگوهایی بروید که رنگ‌های خنثی و جزئیات کمتری دارند.

از نور طبیعی بهره ببرید

نور طبیعی علاوه بر ایجاد یک فضای روشن و تکمیل رنگ‌های مورد استفاده در فضای مینیمال، موجب ایجاد احساس مثبت در فضای خانه شده و با ایجاد حس راحتی و آرامش، تکمیل کننده سبک مینیمال است.

جمع بندی

طراحی فضای داخلی به سبک دکوراسیون مینیمال، علاوه بر مزایای زیبایی شناختی، موجب ایجاد آرامش و بهبود کیفیت زندگی شما می‌شود. در این سبک پرطرفدار، همه چیز در عین سادگی، زیبا و شیک به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن تمام مواردی که بیان شد می‌توانید یک فضای هماهنگ با سبک دکوراسیون مینیمال ایجاد کنید و ضمن برخورداری از زیبایی بصری این سبک زیبا، آگاهی و آرامش ذهنی خود را هم ارتقا دهید. دقت داشته باشید که برای اینکه چیدمان منزل شما به این سبک نزدیک باشد، باید از لوازم منزل با کیفیت بالا استفاده کنید. بنابراین خرید خود را تنها از طریق فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا از بابت کیفیت آن‌ها آسوده خاطر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *