دکوراسیون

راهنما بهترین چیدمان در خانه 50 متری

بهترین چیدمان در خانه 50 متری

چیدمان در خانه 50 متری به نظر دشوار می‌رسد. ولی واقعیت این است که چنین فرایندی جذاب و هیجان‌انگیز است. چیدمان زیبا و در عین حال کاربردی و راحت آپارتمان‌های کوچک به ایده‌های حرفه‌ای و تخصصی نیاز دارد. به علاوه نکات و ترفندهایی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند در استفاده از فضا به بهترین شکل بسیار مفید باشد.
در این مطلب از وودن مبل قصد داریم یک راهنمای جامع و خلاصه در مورد چیدمان در خانه 50 متری به شما ارائه دهیم. با مطالعه این مطلب متوجه می‌شوید که با اجرای چه راهکارهایی می‌توانیم فضای کوچک آپارتمان خود را به یک محیط جذاب و راحت تبدیل کنیم.

مهم‌ترین نکات چیدمان در خانه 50 متری

نکاتی برای چیدمان در خانه 50 متری وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند در استفاده از فضا بسیار موثر باشد:
اولین نکته خلوت نگه داشتن محیط کلی آپارتمان از سالن پذیرایی گرفته تا اتاق خواب‌ها است. این امر هم در مورد وسایلی مانند مبلمان، بوفه، میز و وسایل دکوراتیو بزرگ صدق می‌کند و هم در مورد اکسسوری‌های کوچک و متعدد باید رعایت شود. به دلیل این‌که هر کدام از این وسایل با اشغال فضا موجب شلوغی و کوچک‌تر نشان دادن محیط می‌شود.

مبلمان و وسایل تک رنگ و روشن برای خانه‌های کوچک حیاتی است. بنابراین در زمان خرید مبل یا میز و صندلی و بوفه یا کنسول باید از خرید وسایل تیره، بزرگ و چند رنگ خودداری کنید. چون فضای سالن پذیرایی و نشیمن را کوچک، تاریک و دلگیر نشان می‌دهد. بهترین راهکار استفاده از حداکثر فضا استفاده از فضای عمودی است. از کمدها و قفسه‌ها برای قرار دادن وسایل استفاده کنید. در این زمینه استفاده از وسایل تاشو، مبل‌های تخت‌خواب شو و کشودار و مانند آن بهترین گزینه هستند.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

به طور کلی در طراحی دکوراسیون و به خصوص برای چیدمان در خانه 50 متری انتخاب نقطه کانونی نکته مهمی است. این کار به چیدمان اصولی و استفاده حداکثری از فضاهای کوچک کمک زیادی می‌کند. نقطه کانونی مناسب می‌تواند شومینه، تلویزیون یا یک اثر هنری یا مبلمانی باشد که توجه بیش‌تری را به خود جلب می‌کند.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

استفاده از وسایل جمع و جور

استفاده از وسایل جمع و جور برای استفاده از فضاهای کم ضروری است. مبلمان کوچک و کم‌جا فضا را برای قرار دادن یک میز ناهارخوری جمع و جور باز می‌کند. می‌توانید یک کاناپه یا مبل ال کوچک را در جلوی تلویزیون قرار دهید و فضای باقی‌مانده را به میز ناهار خوری چهار نفره و کنسول برای نگهداری ظروف پذیرایی اختصاص دهید.

انتخاب مبلمان کم حجم و چند منظوره

مهم‌ترین آیتم در سالن پذیرایی یا نشیمن مبلمان است. مبلمان مناسب برای چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل 50 متری مبلمانی است که فضای کمی را اشغال کند. به علاوه با توجه به الزام قرار دادن یک دست مبلمان در خانه‌های دارای سالن کوچک بهتر است این ست مبل کارکرد چد منظوره داشته باشد. یعنی هم برای استراحت و تماشای تلویزیون راحت باشد و هم بتوان برای پذیرایی از مهمانان از آن استفاده کرد.

استفاده از پالت رنگی روشن

پالت رنگی روشن به خصوص برای مبلمان، فرش و پرده در چیدمان خانه 50 متری ضروری است. رنگ‌های خنثی و روشن موجب می‌شوند فضا جادارتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. هم‌چنین محیط را دلباز جلوه می‌دهند. یکی دیگر از مزایای رنگ‌های روشن ایجاد آرامش روان‌شناختی است که به خصوص برای خانه‌های کوچک اهمیت زیادی دارد. چون از شلوغ نشان دادن فضا و ایجاد سردرگمی بصری و ذهنی جلوگیری می‌کند.

بهترین ایده‌های چیدمان در خانه 50 متری

بهترین ایده برای چیدمان در آپارتمان‌های 50 متری در قسمت نشیمن استفاده از مبلمان ال به رنگ‌های خنثی و به کاربردن فرش و کفپوش روشن است. نصب یک آینه دیواری در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا تاثیر زیادی دارد. هم‌چنین برای بهبود پویایی و انرژی خوب می‌توانید از گیاهان و عناصر طبیعت مانند سنگ، چوب و حصیر بهره ببرید.
برای آشپزخانه کابینت‌های روشن باید غالب باشد. می‌‌توانید از رنگ تیره برای دیوارهای بین کابینتی به منظور ایجاد عمق میدان بصری کمک بگیرید. البته شیشه بین کابینتی سفید به دلیل بازتاب نور در بزرگ‌تر نشان دادن فضا بهترین گزینه است.
اتاق خواب با رنگ‌های روشن و پاستلی هم فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و هم به ایجاد آرامش، استراحت با کیفیت و خواب راحت کمک می‌کند. به علاوه وسایلی مانند تخت چوبی و فرشینه حصیری با القای حس طبیعت آرامش و زیبایی را به اتاق خواب اضافه می‌کنند.

بهترین ایده‌های چیدمان در خانه 50 متری

تفکیک‌سازی فضای چیدمان

تفکیک فضاها به بخش‌های کاربردی می‌تواند موثرترین روش چیدمان در خانه 50 متری با هدف استفاده از فضای در دسترس باشد. به خصوص گاهی برای تفکیک اتاق خواب بچه‎ها در آپارتمان‌های یک خوابه یا ایجاد فضایی برای کار در نشیمن به تفکیک فضا نیاز داریم.
می‌توانید فضای نشیمن را با پارتیشن‌بندی از درب ورودی یا ورودی‌های سرویس بهداشتی یا اتاق خواب جدا کنید. به خصوص اگر می‌خواهید از میز ناهار خوری به عنوان میز کار یا مطالعه هم بهره ببرید، به تفکیک فضای اصولی در این بخش نیاز دارید.
چیدمان مبلمان و فرش‌ها می‌تواند بهترین تفکیک‌کننده فضای نشیمن از آشپزخانه باشد. اگر به پارتیشن علاقه ندارید توصیه می‌کنیم از قفسه‌ها، درهای کشویی و استندهای چوبی برای تفکیک فضا استفاده کنید.

استفاده از آینه جهت بزرگنمایی

انواع آینه دکوراتیو در صورتی که در مکان مناسب قرار گیرند، با بازتاب نور و بزرگ نشان دادن فضا کاربرد زیادی برای چیدمان در خانه 50 متری دارند. می‌توانید از آینه‌های قدی یا دیواری در فضای نشیمن، جلوی درب ورودی و در اتاق خواب استفاده کنید. حتی یک سینی آینه‌ای دکوراتیو هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

انتخاب مبلمان ظریف

مبلمان باید از نظر ابعاد و تعداد به گونه‌ای باشد که کل فضای نشیمن را اشغال نکند. بلکه فضایی هم برای قرار دادن یک میز ناهارخوری یا کتابخانه یا صندلی کنار شومینه برای استراحت باقی بگذارد. بنابراین ست مبلمان، میزها و صندلی‌هایی را خریداری کنید که ظریف، کم‌جا و دارای فریم نازک باشند.

استفاده از نور طبیعی

هر چقدر نور طبیعی در خانه بیش‌تر منعکس شود، فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. برای استفاده از حداکثر نور طبیعی پرده‌های حریر یا تور با رنگ روشن و ترجیحاً سفید را انتخاب کنید. پارتیشن‌های شیشه‌ای به استفاده حداکثری از نور در منزل کمک زیادی می‌کنند. به طور کلی هر المان شفاف می‌تواند نور طبیعی را در خانه بازتاب دهد.

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون

جمع‌بندی

چیدمان در خانه 50 متری اگر درست و اصولی انجام شود، می‌تواند درصد زیادی از نقص‌های مربوط به شلوغی و کمبود جا را رفع کند. به علاوه با کمک خلاقیت می‌توانید فضای کوچک منزل خود را سرشار از صمیمیت و آرامش کنید. به خصوص دکوراسیون‌های سبک مدرن در این زمینه کاربردهای زیادی دارند، کافی است سازماندهی و نظم را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *